Македонија
Eдукативна работилница во организација на SWEET SUPPORT FOUNDATION за наставниот кадар од ООУ „Невена Георгиева-Дуња“
Во рамките на одбележувањето на Меѓународниот ден за поддршка на лицата со аутизам денеска во основното училиште „Невена Георгиева – Дуња“ во Кисела Вода со поддршка на Sweet Support Foundation се организираше едукативна работилница за улогата на наставниот кадар во процесот на прифаќање на децата со аутизам во образованието, унапредување на методиката на работа и пристап за целосна инклузија во општеството.
Работилницата ја отвори претседателката на Sweet Support Foundation госпоѓата Сезен Цаноска, која изјави дека едукацијата и континуираното образование треба да бидат уставно право за создавање посветла иднина за децата со аутизам. Истакнувајќи ја суштинската улога на наставниците во животот на секој поединец во општеството, Цаноска посочи дека не само што едуцираат, туку тие и ги учат децата на морални вредности, како да се однесуваат, да бидат љубезни и пријателски настроени со своите соученици.
„Технологијата ја отвори вратата за нови знаења и го промени текот на образованието. Сепак, добриот учител има моќ да го промени животот во општеството и да нè води на најсовршениот начин, бидејќи технологијата тоа не може да го направи. Наставниците го прават овој свет подобро место за живеење. Вие сте ментори, родители, пријатели, Вие ја правите разликата во нечиј живот. Во истовреме, треба да бидете и мотиватор на родителите на аутистичните деца на кои им треба поддршка. Понекогаш можеби тие се осудуваат себеси, се чувствуваат виновни, исцрпени, а понекогаш тие се дури и очајни. Во оваа насока, Вашето поддршка и мотивација може да им даде надеж, бидејќи никој не
го познава своето дете подобро од родителите и наставниците. Да им покажеме на тие семејства дека не се сами и дека сме со нив“, изјави Сезен Цаноска, претседател на Sweet Support Foundation, додавајќи притоа дека сите во општеството треба заедно да помогнат во остранување на бариерите кои се резултат на дискриминацијата на децата со посебни потреби, да им се помогне да бидат вклучени во општеството и да се подготват за самостоен живот.
На едукативната работилница учествуваа заменик директорката на Американскиот универзитет на Европа – ФОН, проф д-р Александра Србиновска Дончевски и Драган Даскаловски, м-р по специјална едукација и рехабилитација од областа на аутизмот и интелектуалната попреченoст. Според Србиновска Дончевски, сите напори кои се прават за инклузивно образование во нашата земја се сконцентрирани во основното образование, многу ретко се говори за инклузија во средните училишта, додека за инклузивноста во високото образование воопшто и не се зборува. Факт е дека образованието е важно за подобрување на животот на луѓето, отворање нови работни места, економски раст и социјална правичност.
„Во високото образование потребна е социјална вклученост, така наречена социјална димензија која се однесува на зголемениот пристап до високото образование, вклучувајќи ги и лицата со нетипичен развој, а истовремено поттикнувајќи го зголемувањето на нивниот труд и можности на пазарот. АУЕ – ФОН е лидер во високото образование за инклузивност и има обезбедено пристапна, добредојдена работна и средина за учење за лицата со попреченост, истовремено обезбедувајќи усогласеност со националните и меѓународните регулативи. И што е најважно ваквите практики се целосно поздравени од сите студенти, менаџерскиот, академскиот и административниот кадар“, истакна во своето обраќање пред наставниот кадар, заменик директорката на Американскиот универзитет на Европа – ФОН, проф д-р Александра Србиновска Дончевски.
Драган Даскаловски кој има долгогодишно искуство и работа со деца со аутистичен спектар на нарушување, во рамките на своето предавање пред присутниот наставен кадар посочи дека 17 отсто од детската популација до својата петта година во најмала рака имаат развојно доцнење. Тој истакна дека најголемите предизвици со кои се соочуваат наставниците во процесот на подучување на деца со аутистичен спектар на нарушување во редовните училишта е недостатокот на комуникација, социјална интеракција и бихејвиоралниот фенотип на децата.
Даскаловски вели дека голем број од децата со аутистичен спектар на нарушување имаат потешкотии при адаптација на промени, па така промената на нивната рутина може да предизвика вознемирување. Во таа насока, наставниот кадар треба да го идентификува изворот за агресијата и да го научи детето дека тоа однесување нема да биде наградувано и поттикнувано, да му се укаже дека постојат алтернативни начини преку кои може да ги искаже своите потреби и незадоволства, но и да се поттикнува и наградува секое примерно однесување.
„Во процесот на едукација на дете со нарушување од аутистичниот спектар, треба да се применува индивидуален пристап и да се проценат неговите потреби. Важно е да се поставите на ниво на детето, внимателно и јасно да зборувате и да слушате, да бидете доследни, истрајни и трпеливи. Научете да влијаете на однесувањето на ученикот. За да можете да поставите ограничувања, неопходно е да имате изградено однос базиран на доверба со детето“, истакна Даскаловски во своето обраќање пред наставниот кадар во ООУ „Невена Георгиева Дуња“, кој при тоа потенцираше дека клучната алатка во подучувањето на дете со аутистичен спектар на нарушување е стабилна соработка помеѓу наставникот, семејството, инклузивниот тим и терапевтите.
В.д директорката на ООУ „Невена Георгиева -Дуња“, м-р Наталија Делева изрази благодарност за едукативното предавање и воспоставувањето на соработката со Sweet Support Foundation, која на наставниот кадар им овозможи да се стекнат нови наставни приоди во наставно научниот процес со ученици со аутизам.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Мицкоски во САД разговарал со Такер Карлсон кој лани го привлече вниманието на светската јавност поради интервјуто со Путин
Премиерот, Христијан Мицкоски, на социјалните мрежи објави фотографии од повеќе средби кои ги остварил во Вашингтон, пред инаугурацијата на претседателот на САД, Доналд Трамп.
Македонскиот премиер сподели дека разговарал со новинарот Такер Карлсон, кој лани беше во центарот на светските случувања кога одлучи да направи со интервју со рускиот претседател, Владимир Путин.
„Разговарав со еден од највлијателните американски новинари, Tucker Carlson. Тој е познат по своите десни конзервативни ставови и со огромно влијание во американското општество. Пријатна средба и можност за размена на мислења и ставови за Македонија и регионот. Го поканив да ја посети нашата земја“, напиша Мицкоски.
Карлсон е првиот западен новинар што интервјуирал руски претседател од почетокот на руската воена операција во Украина во февруари 2022 година. Двочасовното интервју беше објавено ноќта на 9 февруари и имаше повеќе од 170 милиони прегледи на социјалната мрежа „Икс“ и повеќе од 10 милиони на „Јутјуб“.
Мицкоски сподели и дека во Вашингтон разговарал со една од најпрепознатливите телевизиски, новинарски и медиумски лица во американската јавност, Меган Кели.
Македонија
Државјанин на Косово се обидел да прошверцува 48.000 пара чорапи преку Блаце, покренато е обвинение
Скопското обвинителство поднесе обвинение против фирма од Косово со подружница во Скопје и нејзиниот управител за криумчарење.
На 16 јануари, обвинетиот косовски државјанин се обидел да избегне царинска контрола, така што во камионот со косовски регистарски ознаки кој пренесувал стока за правното лице преку граничниот премин Блаце биле ставени вкупно 48.000 пара чорапи кои не биле наведени во фактурите и во царинската декларација, соопштија од Обвинителството.
Царинските службеници при проверка ја пронашле и ја одзеле недекларираната стока во вкупна вредност од 365.280 денари.
Македонија
Парно греење нема ниту во училиштата и градинките, СДСМ повика на формирање на кризен штаб
Опозициската СДСМ повика на формирање на кризен штаб, откако утрово повеќе скопски општини останаа без парно.
Според информациите, греење нема во Центар, Ново Лисиче, Аеродром, Кисела Вода, Капиштец. Парно греење нема ниту во дел од училиштата и градинките, а родителите во повеќе општини добиле повик да дојдат да си ги земат децата.
„Скопјани, децата, пензионерите мрзнат поради неспособноста на ДПМНЕ. Децата и изнемоштените луѓе, во 21 век се оставени на милост и немилост на несподобните директорчиња од ДПМНЕ и министерката за енергетика, блиска до Мицкоски“, велт од СДСМ.
Од тука додаваат дека двата системи се проектирани да функционираат на начин што ќе ја поделат обврската во затоплување – дел со парно, а доминатен дел со струја. Сега кога граѓаните се оставени со саати без парно се принудени да бараат алтернатива, да вклучуваат греење на струја, да се згрејат на овие минусни температури, велт од СДСМ.
„Целосна одговорност за хаосот во енергетскиот сектор е кај минстерката за енергетика, Сања Божиновска која нема капацитет да менаџира со овој важен сегмент. Ги повикуваме веднаш да формираат кризен штаб, брзо да се реагира и веднаш граѓаните да добијат греење. Во време на голема светска енергетска криза СДСМ не дозволи да има прекини, граѓаните имаа непречено и струја и парно греење!“, се вели во партиската реакција.
Од ЕСМ претходно информираа дека поради зголемени загуби на вода во топлификациската мрежа, е намалена испораката на топлинска енергија и се работи на изолирање на проблемот со цел воспоставување стабилен хидрауличен режим во системот и нормализација на снабдувањето со топлинска енергија.