Македонија
Македонија на четврто место во регионот според Индексот на клиентелизам во медиумите
Македонија се најде на четвртото место на скалилото за присуство на клиентелизам во медиумите во регионот, покажуваат резултатите од второто емпириско мерење на Индексот на клиентелизам во медиумите во Македонија, спроведено и во Романија, во Босна и Херцеговина, во Хрватска, во Србија и во Црна Гора.
Индексот покажува дека регионот го предводи Хрватска, а на дното е Босна и Херцеговина.
Во споредба со минатата година, Индексот бележи значаен пад во сите набљудувани земји, како и промена на рангирањето на земјите. Пред сè, земјите бележат пад во достапност и квалитет на податоците. Клиентелизмот и политизацијата на медиумите во набљудуваните општества, повеќе е правило отколку исклучок, па во сите земји станува збор за заробени медиуми, односно за медиумска сцена која во значаен дел е контролирана од страна на различни политички еономски и финансиски интереси, покажува истражувањето кое е дел од проектот „Одговор на граѓаните на клиентелизмот во медиумите – Медиумски круг“, а го спроведува „Паблик“.
„Според податоците кои ги добивме од ова мерење, сите набљудувани земји се наоѓаат во негативниот дел од скалата. Тоа значи дека ризикот од клиентелизам во медиумите, во сите земји е присутен, значителен и со голема веројатност сериозно влијае на функционирањето на медиумите. Кај нас, општеството и неговите граѓани не се во состојба да ги сфатат тие клиентелистички практики и, во некои случаи, воопшто не можат да ги препознаат“, рече Маја Раванска од „Паблик“, која го претстави Индексот во земјава.
„Клиентелизмот е обележје на многу општества, и со многу поголема демократска вредност. Но, кај нас состојбата е таква што политичарите и медиумите веќе не се ни обидуваат до го кријат. Медиумите не се првиот бизнис на нивните сопственици, туку тие, на повеќето, им се алатка за остварување на некои поинакви интереси. Во медиумите каде што има клиентелизам, нема етика, зошто тие не ги сакаат телата за саморегулација“, вели Мирче Адамчевски, претседател на Комисијата за жалби при Советот за етика во медиумите.
Петрит Сарачини од Центарот за слобода „Цивил“ зборуваше за позицијата на новинарот сред клиентелистичките односи. Неговата состојба, рече тој, е очајна и од етички аспект, но, и во социо-економски контекст.
„Сето тоа придонесува и форматот на производот да не е новинарски, туку клиентелистички. Клиентелизмот кај нас е организиран и оркестриран, и тој е во функција, не на откривање на вистината, туку да наметнува перцепција и друга реалност“, нагласи Сарачини, споделувајќи конкретни примери на клиентелизам во медиумите.
Индексот на клиентелизам во медиумите (МЦИ) го мери ризикот од клиентелистички практики, постоењето на такви практики, како и потенцијалот на општеството и државата да ги решаваат прашањата кои се однесуваат на клиентелизмот во медиумите, како и други прашања кои се однесуваат на функционирањето на медиумската индустрија. Индексот ги опфаќа сите клучни прашања кои се однесуваат на насоките на Европската Комисија за развој на слободата на медиумите, како и насоките на постоечките индекси кои ги мерат медиумските слободи (Фридом Хаус, Репортери без граници итн), но, на поинаков начин. Покрај мерење на реалната слика на медиумите во Југоисточна Европа, МЦИ дава детален увид и во сите апекти од функцинирањето на медиумите/носителите на одлуки, како и на оние кои сакаат да учествуваат во јавните расправи за медиумските политики.
Во исто време, дури траеше презентацијата во Скопје, резултатите од Индексот беа споделени и во Загреб, Сараево, Белград, Нови Сад, Подгорица и Букурешт.
На самиот настан беше отворена и изложбата на постери „Artvertising for Fairpress”, продуцирана од Здружението Иницијатива за независен културен активизам (ИНКА), чија цел е подигнување на свеста кај граѓаните за постоењето на клиентелизмот во медиумите.
Изложбата во ЕУ Инфо центарот ќе биде отворена до 26 декември. Регионалниот проект „Медиумски круг“, е поддржан од Европската унија./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Поради неисполнување на хигиенски услови, затворени 9 новогодишни куќарки во струшката чаршија
Агенцијата за храна и ветеринарство (АХВ), спроведе вонреден инспекциски надзор во 9 новогодишни куќарки во градската чаршија во Струга и издаде решенија за забрана за работа поради неисполнување на основни хигиенски услови.
На угостителите им се изречени парични казни по 200 евра во денарска противвредност, а издадени се и налози за нивна регистрација во Агенцијата како оператори со храна.
Со контролатата спроведена на 22 овој месец, утврдено е дека во куќарките работеле физички лица и тоа во нехигиенски услови, односно куќарките не биле поврзани на градскатата водоводна мрежа, немале спроведена задолжителна дезинфекција, дезинсекција и дератизација, лицата немале спроведени задолжителни здравствено – санитарни прегледи, а не се почитувале ниту правилата на Добра призводствена и Добра хигиенска пракса.
Решенијата за времена забрана на вршење на дејност ќе останат на сила се до исполнување на потребните услови за работа.
Македонија
СДСМ: „Манасије српски“, првиот македонски бот
Во Србија, Александар Вучиќ осмисли посебна функција во партијата кога не знаеше што да прави со луѓето кои ништо конкретно не знаеја да работат, само филозофираа, па ги нарече „ботови“, велат од СДСМ во партиското соопштение осврнувајќи се на работата на Валентин Манасијевски од ВМРО-ДПМНЕ.
„Бот е скратеница од „робот“ и означува луѓе кои се „подесуваат со софтвер“ да извршуваат дејства онака како што ќе ги „програмираш“.
Како се плаќаат?
Ефтино – се плаќаат со сендвичи!
Затоа народот им даде еден духовит прекар – „сендвичари“!
Духовит прекар, но не треба да се заборави дека тие извршуваат сериозна работа за кујната на лагите.
Така настана и првиот македонски бот – се вика Валентин Манасијевски.
Бидејќи нема никаква функција во ВМРО Ванчовистичка, идеален е да глуми портпарол за лажни вести, изјави и напади на СДСМ.
Зошто нема функција?
Мора да остане „чист“. Не смее да работи тендери и да прави комбинации како некои другари на премиерот“.
Што прават со Валентин, прашуваат од опозициската партија.
„Едноставно му се плаќа облекувањето (забележувате нови одела и сакоа за секоја прес-конференција) сепак треба да изгледа како Валентино, како што и името му звучи.
Се разбира, тука може да биде и задолжителниот сендвич. Така Валентин, со презиме Манасијевски, успеа да стане првиот и единствен примерок на бот во Македонија. Секогаш кога нема одговори за: поскапувањето на струјата, недостигот на мазут, загадениот воздух, „мигранти за пари“, Алта банка – што се прави? Па нормално – дефокус! Стиснуваат копче и ете го Манасије. Се поклонува и почнува со Заев, Филипче, СДСМ… функционира навистина како најнова верзија на АИ. Потребно е ВМРО Ванчовистичка да се грижи за Манасије. Зголемете му малку буџет за мода – треба модерно да изгледа. За топлиот оброк (сендвичот) не се грижиме, забележано е дека е засилен, појачан.
Ете уште една нова професија преземена од Белград, од нивниот шеф Вучиќ“.
Како што стојат работите, наскоро, додаваат од оваа партија очекуваат ВМРО Ванчовистичка, како што ја нарекуваат, да го додаде и она „СНС“ помеѓу ДПМНЕ.
Македонија
Општина Илинден: Успешно спроведена акцијата за пошумување
Општина Илинден соопшти дека успешно била реализирана акцијата за пошумување во рамки на проектот „Зелена Општина Илинден“. Во текот на активностите, на повеќе локации беа засадени повеќе од 600 садници од различни видови, со цел унапредување на квалитетот на воздухот, заштита на животната средина и подобрување на условите за живот на граѓаните.
Акцијата, информираат од таму, беше спроведена со заеднички ангажман на општествено одговорни компании, граѓани, ученици, јавните претпријатија и општинската администрација. Пошумувањето се одвиваше долж пешачко-велосипедски патеки, улици и патишта, во близина на училишта, детска градинка, спортски терени, како и на подрачјето во н.м. Мршевци кое беше зафатено од пожарите во текот на летото, но и на други јавни површини.
На настанот присуствуваше и градоначалникот на Општина Илинден, Александар Георгиевски, кој нагласи дека грижата за животната средина е заедничка одговорност и дека преку вакви активности се придонесува за подигнување на еколошката свест, почист воздух и поздраво опкружување. Тој истакна дека ваквите еколошки иницијативи ќе продолжат и во иднина.

