Македонија
Нема одговорност кај СФОР за падот на авионот на Трајковски, утврдени системски грешки
Пред падот на авионот во којшто загина поранешниот македонски претседател Борис Трајковски немало ниту експлозија, ниту пожар и нема траги кои би упатувале на диверзија или терористички акт, јави во вторникот вечерта Федералната телевизија на Босна и Херцеговина.
За разлика од првата истрага во којашто како причина за падот на авионот е наведена грешка на пилотите, новата комисија по двегодишна истрага утврди системски пропусти коишто индиректно довеле до несреќата. За СФОР во новиот извештај нема никаква одговорност.Причини за несреќата, според најновиот извештај на Истражната комисија за загинувањето на Трајковски, се серија критични пропусти, случувања и услови. Како директна причина за несреќата наведено е спуштањето на авионот под минимално пропишаното ниво.Фактори кои довеле до пад на авионот се, -недоволна, неквалитетна и непотполна подготовка за приод и слетување-игнорирањето на информациите на контролорите на летот за моменталната метеоролошка состојба-погрешното одредување на финалната точка за приод, што довело до тоа авионот да почне порано да спушта-исклучување на автопилотот во фазата на приодот-недоволна тимска работа на членовите на екипажот-неодржување на хоризонталниот лет на пилотот и несоодветна реакција на копилототЕкипажот на авионот бил променет 15 дена пред летот, но не бил доволно подготвен. Пилотот и копилотот биле само делумно запознаени со временската состојба, а авионот, иако имал дозвола за летање, сепак не бил подготвен за летање.Во извештајот се наведува дека „црната кутија“, која ги бележи клучните параметри за летот, не била исправна, а екипажот не ја направил стандардната подготовка за непрецизен приод.Доколку автопилотот не бил исклучен во завршната фаза на слетување, авионот наместо да падне ќе прелетал на висина од 68,72 метри.Наведено е и дека Управата за цивилна и воздушна пловидба на Македонија не била стручно, кадровски и организационо оспособена, како и Секторот за авионски превоз и одржување на авиони при Службата за општи и заеднички работи на Владата на Македонија.Во извештајот пишува дека авионските власти довеле до тоа да се намали нивото на безбедност на целиот систем на цивилно воздухопловство во Македонија. Кај персоналот кој летал имало пропусти во системот на обуки за посебни овластувања кои се запишуваат во летачките дозволи. Персоналот не одел на редовни годишни проверки на симулатор, а откриени се и чести прекини во континуитетот на летање. Тоа се одразило на безбедноста и непосредно придонело за несреќата.Како индиректни причини за несреќата комисијата ги наведува и сложената метеоролошка состојба и несигурно навигациско средство во Мостар, кое на одредени места го губи сигналот поради конфигурацијата на почвата.Претходно имаше и обвинувања за СФОР, според кои војниците од оваа мисија во БиХ коишто беа задолжени и за воздухопловниот сообраќај пет часа ја криеле локацијата на паднатиот авион. Меѓутоа, во новиот извештај не се споменува никаква одговорност за СФОР.СФОР бил надлежен за вкупната состојба и функционирањето на аеродромот во Мостар. Во тој контекст бил одговорен и за контролата на летот, воспоставување, изработка на процедурата и точноста на податоците во процедурите на слетување. Исто така, системот на комуникација бил под надзор и организација на СФОР. Услуги на контролата за летање пружале воени контролори за летање на Француската воздухопловна единица, кои не поседуваат цивилни дозволи за летање.Ова беше втора истрага за авионската несреќа во којашто загина Трајковски и уште осум лица. Патуваа на меѓународна конференција во Мостар на 26-ти февруари 2004 година. Авионот се сруши на Матича брдо кај Мостар, кај местото Ротимље, само неколку километри од аеродромот.Првичната истрага за несреќата во која беа утврдени низа пропусти констатираше дека причина за уривањето се пропусти на екипажот направени во процедурата за приоѓање на аеродромот во Мостар во услови на густа магла и облачност.Остатоците на авионот кој се урна на 26 февруари 2004 година во близина на Мостар беа најдени 24 часа по несреќата. Истрагата беше обновена на барање на македонските власти коишто доставија нови докази./крај/мф/ффс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Видео) Прокисна инвестицијата од 350 милиони евра, со кофи се собира дождовница во трговскиот центар„Дајмонд“
Со кофи вечерва се собираше вода дождовница на последниот кат од трговскиот центар „Дајмонд“„
Центарот чија проектна вредност како што беше најавено при неговото отворање достигнува 350 милиони евра и нуди вработувања за над илјада лица од разни сектори попушти по вечерашниот дожд кој во попладневните часови го зафати главниот град.
Одговорните своевремено преку него најавија инвестиција од која ќе живне економијата и ќе се отворат нови работни места.
Македонија
Мицкоски од Србија: Овa е доказ за моќта на соработката, Македонија станува водечки извозник на вино во регионот според бројот на литри по глава на жител
Премиерот Христијан Мицкоски од саемот „Винска визија на Отворен Балкан“ во Србија, истакна дека настанот е доказ за моќта на соработката, визијата и посветеноста што земјите ја имаат кон унапредувањето на економските врски, културната размена и туристичката промоција.
Регионалната иницијатива, според него, создава можности што го поврзуваат регионот со светот и токму оваа платформа е пример како традицијата и иновацијата можат да одат рака под рака.
„Горд сум што денеска, овде во Белград, можеме да ги претставиме достигнувањата на македонската винска индустрија, која без сомнение се вбројува помеѓу најразвиените во регионот. Македонија има повеќе од 28.000 хектари лозови насади, а годишно произведуваме околу 100 милиони литри вино, од кои речиси 70 проценти се извезуваат во над 40 земји низ светот. Нашите лозја, кои се простираат низ региони како Тиквеш, Повардарие и Пелагонија, се меѓу најсончевите во Европа, со над 270 сончеви денови годишно, што придонесува за квалитетот на грозјето. Особено сме горди на нашите автохтони сорти, како што се вранец и станушина, кои стануваат препознатливи брендови на меѓународната сцена. Во споредба со соседните земји, Македонија се издвојува по балансот, меѓу количината и квалитетот на произведеното вино. Според податоците, 50 проценти од произведеното македонско вино е со ознака за географско потекло, што ја истакнува нашата посветеност на врвниот квалитет. Дополнително, секторот за вино придонесува со три проценти од вкупниот БДП на земјата, обезбедувајќи работа за над 20.000 луѓе, од лозарите до винарите и извозниците. Со ова, Македонија станува водечки извозник на вино во регионот според бројот на литри по глава на жител“, нагласи Мицкоски.
Изрази уверување дека настанот нема само да ја зајакне нашата винска индустрија, туку дека ќе отвори нови пазари и можности за сите учесници.
Саемот „Винска визија на Отворен Балкан“ не е само место за изложување и дегустација, туку и форум за дискусија, образование и соработка што ќе донесе долгорочни придобивки. Дозволете ми да се заблагодарам на домаќините и организаторите, кои вложија голем труд за да го направат овој настан успешен и да го промовираат Балканот како регион на квалитет, креативност и потенцијал. Сигурен сум дека заедничкиот успех што ќе го споделиме овде ќе биде само почеток на уште поголеми достигнувања во иднина“, кажа Мицкоски.
Македонија
Магла на патот с.Лисец – Попова Шапка, сообраќајот се одвива по влажни коловози
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по влажни коловози. Намалена видливост поради појава на магла од 40 – 50м. има на патниот правец с.Лисец – Попова Шапка.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
Од 15.11.2024 година започнува законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2025 година.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.