Македонија
Нема одговорност кај СФОР за падот на авионот на Трајковски, утврдени системски грешки

Пред падот на авионот во којшто загина поранешниот македонски претседател Борис Трајковски немало ниту експлозија, ниту пожар и нема траги кои би упатувале на диверзија или терористички акт, јави во вторникот вечерта Федералната телевизија на Босна и Херцеговина.
За разлика од првата истрага во којашто како причина за падот на авионот е наведена грешка на пилотите, новата комисија по двегодишна истрага утврди системски пропусти коишто индиректно довеле до несреќата. За СФОР во новиот извештај нема никаква одговорност.Причини за несреќата, според најновиот извештај на Истражната комисија за загинувањето на Трајковски, се серија критични пропусти, случувања и услови. Како директна причина за несреќата наведено е спуштањето на авионот под минимално пропишаното ниво.Фактори кои довеле до пад на авионот се, -недоволна, неквалитетна и непотполна подготовка за приод и слетување-игнорирањето на информациите на контролорите на летот за моменталната метеоролошка состојба-погрешното одредување на финалната точка за приод, што довело до тоа авионот да почне порано да спушта-исклучување на автопилотот во фазата на приодот-недоволна тимска работа на членовите на екипажот-неодржување на хоризонталниот лет на пилотот и несоодветна реакција на копилототЕкипажот на авионот бил променет 15 дена пред летот, но не бил доволно подготвен. Пилотот и копилотот биле само делумно запознаени со временската состојба, а авионот, иако имал дозвола за летање, сепак не бил подготвен за летање.Во извештајот се наведува дека „црната кутија“, која ги бележи клучните параметри за летот, не била исправна, а екипажот не ја направил стандардната подготовка за непрецизен приод.Доколку автопилотот не бил исклучен во завршната фаза на слетување, авионот наместо да падне ќе прелетал на висина од 68,72 метри.Наведено е и дека Управата за цивилна и воздушна пловидба на Македонија не била стручно, кадровски и организационо оспособена, како и Секторот за авионски превоз и одржување на авиони при Службата за општи и заеднички работи на Владата на Македонија.Во извештајот пишува дека авионските власти довеле до тоа да се намали нивото на безбедност на целиот систем на цивилно воздухопловство во Македонија. Кај персоналот кој летал имало пропусти во системот на обуки за посебни овластувања кои се запишуваат во летачките дозволи. Персоналот не одел на редовни годишни проверки на симулатор, а откриени се и чести прекини во континуитетот на летање. Тоа се одразило на безбедноста и непосредно придонело за несреќата.Како индиректни причини за несреќата комисијата ги наведува и сложената метеоролошка состојба и несигурно навигациско средство во Мостар, кое на одредени места го губи сигналот поради конфигурацијата на почвата.Претходно имаше и обвинувања за СФОР, според кои војниците од оваа мисија во БиХ коишто беа задолжени и за воздухопловниот сообраќај пет часа ја криеле локацијата на паднатиот авион. Меѓутоа, во новиот извештај не се споменува никаква одговорност за СФОР.СФОР бил надлежен за вкупната состојба и функционирањето на аеродромот во Мостар. Во тој контекст бил одговорен и за контролата на летот, воспоставување, изработка на процедурата и точноста на податоците во процедурите на слетување. Исто така, системот на комуникација бил под надзор и организација на СФОР. Услуги на контролата за летање пружале воени контролори за летање на Француската воздухопловна единица, кои не поседуваат цивилни дозволи за летање.Ова беше втора истрага за авионската несреќа во којашто загина Трајковски и уште осум лица. Патуваа на меѓународна конференција во Мостар на 26-ти февруари 2004 година. Авионот се сруши на Матича брдо кај Мостар, кај местото Ротимље, само неколку километри од аеродромот.Првичната истрага за несреќата во која беа утврдени низа пропусти констатираше дека причина за уривањето се пропусти на екипажот направени во процедурата за приоѓање на аеродромот во Мостар во услови на густа магла и облачност.Остатоците на авионот кој се урна на 26 февруари 2004 година во близина на Мостар беа најдени 24 часа по несреќата. Истрагата беше обновена на барање на македонските власти коишто доставија нови докази./крај/мф/ффс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Утре и задутре бесплатен паркинг во зоните на „Градски паркинг“

Во текот на Велигденските празници, утре и задутре, на зонските паркиралишта кои се во надлежност на ЈП „Градски паркинг“ нема да се врши наплата за паркирање. Исклучок од ова е зоната А0 на Водно, каде граѓаните ќе мора да платат за паркирање.
Од претпријатието информираат дека во наредните два дена наплата нема да се врши и на јавните паркиралишта: Тутунски комбинат, Зоил и 8 Септември, додека пак редовна наплата ќе има во катните гаражи „Беко“ и „26 Јули“, како и на сите останати јавни паркиракишта – Кочо Рацин, Градска болница, Нова Македонија, АМСМ, Народен фронт, Треска и Клинички центар „Мајка Тереза“.
Македонија
ДУИ за истрагата за пожарот во Кочани: Обвинителството се оддалечува од правдата и влегува во политичка игра

Од Демократската унија за интеграција остро реагираат на последната прес-конференција на главниот јавен обвинител, кој се повика на меѓународни примери како Романија, Бразил и САД, за да ја оправда одлуката за воведување долгорочна каузалност и отворање обвиненија против поранешни функционери.
„Ова не е право, ова е правна импровизација. Главниот обвинител не се води од закон, туку од желба за аплауз“, велат од ДУИ.
Од партијата потенцираат дека, за разлика од тврдењата на обвинителството, во ниту еден од наведените меѓународни случаи не се случило да се водат процеси против луѓе кои немале допирна точка со самата трагедија. Одговорност, според истражувањата, сноселе само директно инволвираните – најчесто три до пет лица – без историски ревизии или вештачки проширување на вината.
„Наместо да ја бара вистината низ призмата на правдата, обвинителството оди по патот на популизмот и спасување на Владата. Овој пристап не е само антипрофесионален – тој е антиуставен“, истакнуваат од ДУИ.
Според нив, ова е јасен показател за политички договор помеѓу извршната и судската власт, што ја нарушува независноста на правосудниот систем.
„Претворањето на трагедијата во алатка за лична или институционална промоција е опасна девијација. Последиците од ваквото дејствување можат да бидат несогледливи“, предупредуваат од партијата.
ДУИ упатува јасен апел:
„Обвинителството мора веднаш да го прекине трансакцискиот однос со Владата. Правото не се практикува по нарачка. Кариерите на политичарите и обвинителите не смеат да се градат врз туѓа трагедија“.
Од ДУИ јасно порачуваат: „Историјата, правото и јавноста ќе ги паметат тие имиња – не како херои на правдата, туку како пример за злоупотреба на правниот систем под политички и јавен притисок.“
Македонија
Полесно до потврдите за сопственост на моторни возила, воведена е нова електронска услуга

Министерството за дигитална трансформација денеска информира дека достапни се две нови услуги на Националниот портал за електронски услуги – uslugi.gov.mk, кои се однесуваат на Министерството за внатрешни работи.
Како што посочуваат од Министерството, станува збор за многу користени потврди за моторни возила кои се употребуваат во прометот – Потврда за моментална сопственост на моторни возила за физички лица и Потврда за поседување на моторни возила за одреден временски период за физички лица (историјат за возило).
Овие две услуги отсега се достапни во електронска форма и истите можат да се употребуваат во правниот промет. Нивното добивање е достапно и во центрите за услуги на Министерството за дигитална трансформација во Скопје (Центар), Аеродром, Куманово, Тетово, Јегуновце, Битола, Охрид и Штип.
– Дигитализацијата на овие нови услуги на Националниот портал е значаен чекор напред во насока на транспарентност и ефикасност на институциите. Со нивното дигитализирање, граѓаните добиваат ефикасна услуга, јасен увид во постапките, намалувајќи ја можноста за злоупотреби и зајакнувајќи ја довербата во јавната администрација, соопштуваат од Министерството за дигитална трансформација.