Македонија
Партиите не прикажуваат трошоци за комуналии, закупнини и сметки за телефони

Партиите, во десетте дена изборна кампања, не прикажале трошоци за транспорт, комунални и комуникциски услуги, покажуваат анализите на Транспаренси Интернешнл.
ВМРО-ДПМНЕ покажала шест пати поголеми расходи во однос на приходи, додека кај СДСМ приходите се исти колку и расходите, утврдила Траспаренси Интернешнл – Македонија во анализата на финансиските извештаи што партиите ги доставија за првите 10 дена од изборната кампања.
Претседателката на Транспаренси интернешнл, Слаѓана Тасева рече дека интересно е тоа што партиите прикажуваат многу мали трошоци за рекламирање на интернет порталите, додека пак реално на овие медиуми е присутна агресивна политичка пропаганда.
Коалицијата на ВМРО-ДПМНЕ нема прикажано никакви расходи за комунални услуги и греење на просторот каде се сместени париските изборни штабовите, како и никакви расходи за комуникациски услуги иако според информациите на Траспаренси Интернешнл на партиските членови им биле делени припејт картички. Ниту една партија не прикажала донации во некакви услуги или материјали.
Во ДУИ најмногу донирале компании, додека во СДСМ и во ВМРО-ДПМНЕ нивните членови.
Кај СДСМ и ДУИ се префрлале пари од партиската на изборна сметка, додека кај другите партии тоа не е случај, иако според законската регулатива пари за избори не смее да се трошат од партиската, туку само од изборната сметка.
Комунални расходи не прикажале покрај Коалицијата на ВМРО-ДПМНЕ и ДУИ, ДПА, Левица, Беса, ПДП и Коалицијата за Македонија. Комуникациски услуги пак, покрај ВМРО-ДПМНЕ не прикажале ниту ДУИ, Коалицијата за ВМРО, Коалиција на Албанците, ПДП, ЛП и ДПА.
ДУИ, ПДП, ЛП, Левица и Коалицијата за Македонија немаат прикажано расходи за изнајмување на простор и опрема.
Коалицијата на СДСМ, Коалицијата ВМРО за Македонија, Коалицијата за промени и правда, Коалицијата на Албанците, ПДП, ДПА и ЛП не прикажуваат расходи за превоз и транспортни услуги.
Трошоците за реклами се многу високи, некои прикажале помалку отколку што реално трошеле, додека други повеќе.
ВМРО-ДПМНЕ 22.792.000 денари потрошиле за пропагантни материјали, потоа за митинзи, ТВ реклами 13.050.000 денари, и за билборди 1.750.000 денари. Или вкупно 55.558.600 според податоците на Траспаренси Интернешнл – Македонија.
СДСМ најмногу потрошиле за печатење на материјали 21.650.000 денари, потоа ТВ реклами 16.262.400 денари и 10.040.000 за закуп на простор или вкупно 58.817.400 денари првите 10 дена од кампањата.
ДУИ најмногу трошеа за реклами, 8.544.000 денари, а немаат никаков трошок за пропаганден материјал.
Меѓу партиите кои повеќе трошат е и Беса, која за реклами потрошила 2.730.000 денари.
Оваа партија како што објасни Тасева, реално потрошила околу милион денари помалку отколку што прикажале во извештајот испратен до Државната изборна комисија.
Транспаренси интернешнал утврдила и дека иако реално партиски членови престојуваат по хотели за време на кампањата, овие трошоци никаде не се прикажани.
„ВМРО-ДМНЕ во извештајот до ДИК прикажале приходи од донации 7.431.579 денари, а потрошени 43.961.384 денари што е шест пати имаат повеќе расходи од приходи, додека од нашиот извештај се гледа дека таа разлика е уште поголема“, рече Тасева.
Овие се првични и нецелосни информации што се однесуваат на првиот период од кампањата, а за да може да се каже дали имало злоупотреби ќе треба да се почека целосниот извештај./крај/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Сиљановска-Давкова ќе учествува на третата Конференција на ОН за океанот во Ница

Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова од денеска престојува во работна посета на Ница, Франција, каде ќе учествува на третата Конференција на Обединетите Нации за океанот (UNOC3).
За време на конференцијата Сиљановска-Давкова ќе присуствува на приемот во чест на високите гости организиран од претседателот на Француската Република, Емануел Макрон.
Таа ќе биде дел од церемонијата на отворање на Декадата за криосферски науки, во присуство на генералната директорка на УНЕСКО, Одри Азуле, како и на презентацијата на препораките од специјалните настани на UNOC3 (Конгрес за океанска наука, Форум за сина економија и финансии, Самит за пораст на нивото на морето и крајбрежна отпорност) пред шефовите на држави и влади во „Агора Нептун“ во присуство на претседателот на Француската Република.
Претседателката ќе се обрати во рамките на третата Конференција на Обединетите Нации за океанот (UNOC3), за поддршка на спроведувањето на целта 14 за: Зачувување и одржливо користење на океаните, морињата и морските ресурси за одржлив развој.
На посебна церемонија, Сиљановска-Давкова ќе го потпише Договорот во рамки на Конвенцијата на ОН за правото на морето за зачувување и одржливо користење на морската биолошка разновидност на области надвор од националната јурисдикција (BBNJ), усвоен во Њујорк на 19 јуни 2023 година.
Македонија
(Видео) Аврамовски: Наместо пари за питијади и ајваријади, општините да инвестираат во повеќе јавни паркинзи, зеленило и подобри услови во градинките и училиштата

Либерално-демократската партија (ЛДП) упатува јавен повик до општините ширум државата: да престанат со расфрлање на јавните средства за еднодневни настани и манифестации како што се питијади, ајваријади, скара фестови и слични пригоди.
„Наместо тоа, ги повикуваме општинските власти да ги насочат парите кон проекти кои навистина значат подобар живот за граѓаните: повеќе јавни паркинг места, повеќе зеленило и паркови, подобри услови во градинките и училиштата. Јавните финансии мора да се трошат одговорно и домаќински“, вели во изјава за медиумите портпаролот на ЛДП, Љубен Аврамовски.
На граѓаните не им требаат свечености еднаш годишно, посочува Аврамовски, туку чист воздух, безбедни улици, функционални училишта и паркинг решенија секој ден.
„ЛДП стои на ставот дека локалната самоуправа треба да покаже зрелост и визија. Затоа ги повикуваме сите градоначалници и советници: наместо да се натпреваруваат кој ќе донесе поголема музичка ѕвезда или ќе организира поголема питијада – да се натпреваруваат кој ќе реализира повеќе конкретни, видливи и одржливи проекти за своите сограѓани“, заклучува Аврамовски.
Македонија
ВМРО-ДПМНЕ: Аудито Q8 на Филипче кое го возеше и во предизборната кампања е купено од фирмата која продавала 3 пати поскап јаглен на ЕСМ

Додека Заеви заработувале милиони, Филипче имал лично профит од 3 пати поскапата препродажба на јаглен од Грција на ЕСМ од 2022 до 2024 година, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Аудито Q8 на Филипче кое го возеше и во предизборната кампања е купено од фирмата која продавала 3 пати поскап јаглен на ЕСМ.
Во енергетска криза, кланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ три пати поскапо и профитирале а граѓаните плаќале повисоки сметки за струја.
Најскап договор за јаглен, кој го склучила ЕСМ, а е по цена од 82.5 евра за еден тон со вкалкулиран ДДВ, е со компанијата „Зобек мининг груп“. Зобек мининг груп е компанија која води директно до Венко Филипче.
Газдата на Зобек мининг груп за новинарите потврдил дека тој го купил аудито на Венко Филипче, преку фирмата која препродавала три пати поскап јаглен на ЕСМ и дека сега возилото е на Филипче.
Договорот со „Зобек мининг“ бил склучен во септември 2023 година, првично за испорака на 200 илјади тони јаглен за РЕК „Битола“ во рок од една година. Со два анекса количината на испорака била зголемена, прво за 40 илјади тони, па за уште 48 илјади тони, до вкупно 288 илјади тони.
Според официјално соопштение од „Лигниторихиа Ахладас“, рудникот во Грција каде се копал јагленот, пратено до грчкото Министерство за енергетика, а до кое дошле истражувачките новинари од Македонија, од овој рудник во 2023 година во Македонија биле продадени 768 827 тони лигнит, по цена меѓу 28-30 евра по тон.
Тоа е три пати помалку од тоа што Зобек мининг груп продава.
Заеви и Филипче се богателе и луксузирале врз грбот на народот кој плаќал поскапи сметки за струја за Филипче да ќари Ауди Q8“, стои во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.