Македонија
Партиите не прикажуваат трошоци за комуналии, закупнини и сметки за телефони

Партиите, во десетте дена изборна кампања, не прикажале трошоци за транспорт, комунални и комуникциски услуги, покажуваат анализите на Транспаренси Интернешнл.
ВМРО-ДПМНЕ покажала шест пати поголеми расходи во однос на приходи, додека кај СДСМ приходите се исти колку и расходите, утврдила Траспаренси Интернешнл – Македонија во анализата на финансиските извештаи што партиите ги доставија за првите 10 дена од изборната кампања.
Претседателката на Транспаренси интернешнл, Слаѓана Тасева рече дека интересно е тоа што партиите прикажуваат многу мали трошоци за рекламирање на интернет порталите, додека пак реално на овие медиуми е присутна агресивна политичка пропаганда.
Коалицијата на ВМРО-ДПМНЕ нема прикажано никакви расходи за комунални услуги и греење на просторот каде се сместени париските изборни штабовите, како и никакви расходи за комуникациски услуги иако според информациите на Траспаренси Интернешнл на партиските членови им биле делени припејт картички. Ниту една партија не прикажала донации во некакви услуги или материјали.
Во ДУИ најмногу донирале компании, додека во СДСМ и во ВМРО-ДПМНЕ нивните членови.
Кај СДСМ и ДУИ се префрлале пари од партиската на изборна сметка, додека кај другите партии тоа не е случај, иако според законската регулатива пари за избори не смее да се трошат од партиската, туку само од изборната сметка.
Комунални расходи не прикажале покрај Коалицијата на ВМРО-ДПМНЕ и ДУИ, ДПА, Левица, Беса, ПДП и Коалицијата за Македонија. Комуникациски услуги пак, покрај ВМРО-ДПМНЕ не прикажале ниту ДУИ, Коалицијата за ВМРО, Коалиција на Албанците, ПДП, ЛП и ДПА.
ДУИ, ПДП, ЛП, Левица и Коалицијата за Македонија немаат прикажано расходи за изнајмување на простор и опрема.
Коалицијата на СДСМ, Коалицијата ВМРО за Македонија, Коалицијата за промени и правда, Коалицијата на Албанците, ПДП, ДПА и ЛП не прикажуваат расходи за превоз и транспортни услуги.
Трошоците за реклами се многу високи, некои прикажале помалку отколку што реално трошеле, додека други повеќе.
ВМРО-ДПМНЕ 22.792.000 денари потрошиле за пропагантни материјали, потоа за митинзи, ТВ реклами 13.050.000 денари, и за билборди 1.750.000 денари. Или вкупно 55.558.600 според податоците на Траспаренси Интернешнл – Македонија.
СДСМ најмногу потрошиле за печатење на материјали 21.650.000 денари, потоа ТВ реклами 16.262.400 денари и 10.040.000 за закуп на простор или вкупно 58.817.400 денари првите 10 дена од кампањата.
ДУИ најмногу трошеа за реклами, 8.544.000 денари, а немаат никаков трошок за пропаганден материјал.
Меѓу партиите кои повеќе трошат е и Беса, која за реклами потрошила 2.730.000 денари.
Оваа партија како што објасни Тасева, реално потрошила околу милион денари помалку отколку што прикажале во извештајот испратен до Државната изборна комисија.
Транспаренси интернешнал утврдила и дека иако реално партиски членови престојуваат по хотели за време на кампањата, овие трошоци никаде не се прикажани.
„ВМРО-ДМНЕ во извештајот до ДИК прикажале приходи од донации 7.431.579 денари, а потрошени 43.961.384 денари што е шест пати имаат повеќе расходи од приходи, додека од нашиот извештај се гледа дека таа разлика е уште поголема“, рече Тасева.
Овие се првични и нецелосни информации што се однесуваат на првиот период од кампањата, а за да може да се каже дали имало злоупотреби ќе треба да се почека целосниот извештај./крај/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Видео) Јакимовски: Мицкоски сака да им продаде мачка во вреќа на карпошани

Во последните денови сме сведоци на уште еден обид на ВМРО-ДПМНЕ, да им продаде на граѓаните на Карпош, мачка во вреќа, вели актуелниот градоначалник и кандидат за претстојните локални избори Стевчо Јакимовски.
„Наместо вистински соочувања и дебати со граѓаните, нивниот кандидат добил строга забрана да зборува. Не смее да се појави на трибини, не смее да одговара на прашања, не смее да зборува без дозвола.
Наместо идеи – снима клипчиња со проекти кои јас одамна ги имам реализирано. Наместо визија – повторување на туѓи ветувања.
Ова не е фер кон граѓаните на Карпош, кои заслужуваат чесна, отворена и аргументирана кампања.
Карпош не е публика за туѓи сценарија и празни ветувања. Граѓаните сакаат луѓе што знаат што направиле, кога направиле и за кого работат. Јас не ветувам, јас покажувам. Сè што сум кажал – сум реализирал“, вели Јакимовски.
Сппред него, другите треба да објаснат зошто кријат, кого претставуваат, и зошто се плашат од граѓаните.
Како што истакнува, Карпош не заслужува експерименти и неуспешни приправници во политика.
„Карпош заслужува луѓе со резултати, искуство и почит кон граѓаните.
Македонија
„Криминалот на СДС со нивната омилена компанија Марковски излезе на површина“, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„Она што како партија изминативе години говоревме дека СДС местеше тендери со нивната омилена компанија Марковски, излезе на површина. Финансиската полиција по сомнение за местење на тендер, соодветно постапила и уапсен е Борче Марковски, човекот што ја води компанијата Марковски, кој е осомничен за испумпување на околу 100 милиони денари од Буџетот на државата“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Инаку, за тоа колку била омилена компанијата Марковски, на СДС и ДУИ, говори фактот што за 2 години, добиле 200 милиони евра од државата.
ВМРО-ДПМНЕ многу пати говореше за сомнежи во работата на Владата на СДС и ДУИ, во однос на компанијата Марковски, но надлежните институции, спиеја на тоа уво.
Полека но сигурно, правдата и одговорноста доаѓа. Никој нема да биде заштитен, без разлика на неговата партиска, политичка, верска или етничка припадност“, соопштуваат од ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
(Фото) Реализирано првото гаѓање со новата артилериска опрема ,,Боран’’ на АП Криволак

Денеска министерот за одбрана, Владо Мисајловски присуствуваше на армискиот полигон „Криволак“ каде беше извршено првото артилериското гаѓање со новите системи „Боран“, кои се дел од процесот на модернизацијата и опремување на македонската Армија, а беше презентирана и новата набавка на воено-теренска униформа за армиските припадници.
На активноста на која што присуствуваа и началникот на Генералштабот на Армијата, генерал мајор Сашко Лафчиски, амбасадорот на Република Турција, Фатих Улусој и останати високи претставници од Армијата и министерството, министерот Мисајловски истакна дека денешното прво гаѓање и ставање во употреба на овие артилериски орудија значи и зајакнување на борбената готовност на Армијата.
Министерот Мисајловски во рамки на денешната активност дополнително информираше: „набавени се околу 4.000 комплети за воено-теренска униформа, од заедничкиот билатерален договор што го имаме потпишано со Турција, кој преку 2,5 милиони долари директно ќе бидат дадени за Министерството за одбрана, односно директно за Армијата“. Тој уште еднаш упати благодарност за поддршката на сојузничката поддршка од Турција и нагласи дека во тек се и други набавки кои се дел од Договорот за воено-финансиска соработка со Турција.
Хаубиците „Боран 105 мм“ се дел од декларираната батерија на Артилерискиот баталјон која е составен дел од Лесната пешадиска баталјонска група. Набавката на ова средство со кое се исполнува НАТО целта за опрема и муниција за индиректна огнена поддршка, претставува важен чекор во реализацијата на исполнувањето на обврските од пакетот на НАТО цели на способности утврдени во 2021 година и потврдени со новиот пакет за 2025 година.