Скопје
Анкета: Голем интерес за велосипедот како превозно средство, потребна е инфраструктура

Заинтересираност за велосипедот како превозно средство е голема, а соодветно на ова расте и потребата за квалитетна велосипедска инфраструктура.
Ова е генералната констатација на веб акетата што ја спроведе Агенција Рејтинг, во соработка со Архитектонскиот факултет, и неформалното здружение „На Точак“, а за потребите на Општина Центар, со која беа опфатени 895 испитаници. Целта на истражувањето беше да се обезбедат податоци од граѓаните и нивното секојдневно искуство од движењето низ градот, за проблемите со кои се соочуваат додека користат велосипед како транспорт, со крајна цел подобрување на условите за возење на велосипед и подобрување на самата велосипедска инфраструктура во Општина Центар. Според резултатите од анкетата високи 60,8 % од испитаниците кои се изјасниле дека возат велосипед, истиот го користат како превозно средство, и тоа 66,9% од нив секој ден или неколку пати неделно. 27,3% од испитаниците го користат велосипедот за рекреација, 8,9% за спортување, а само 2,4% изјавиле дека не возат велосипед. Kако главни фактори кои ги спречуваат граѓаните да возат велосипед се издвојуваат пречки на патеките, недостаток на велосипедска инфраструктура, небезбеден паркинг и небезбеден сообраќај. Понатаму, со 82,6%, паркираните возила се убедливо најголем проблем за корисниците на велосипеди. Потоа следат високите рабници при премин кон коловозите со 62,4%, и лошото одржување на подлогата, односно појавата на дупки, нерамнини и вирови, со 60,3%.Преку прашањето “Колку следниве фактори влијаат во изборот на рутата што ја користите за возење велосипед, во моменталните инфраструктурни услови?” анкетата покажа дека избегнување на паркирани возила и постоењето на издвоена патека за велосипеди се примарни за корисниците на велосипеди, со 59,1% и 54,2%, соодветно. Веднаш по нив следат избегнување средби со возила во движење – 48,7%, чувство на безбедност – 47,8%, и изборот на зона со помали дозволени брзини за моторен сообраќај – 27,3%.Треба да се истакне дека на високи 96,7% од корисниците на велосипед центарот на град Скопје им е дел од секојдневната или повремена рута, што дополнително ја истакнува потребата за подобрување на велосипедската инфраструктура во овој регион. Оттаму следува и високата заинтересираност за иницирање програми од Општина Центар. Имено, дури 88,3% од испитаниците би поддржале програма за планирање велосипедска инфраструктура, 82,7% за обележување велосипедски патеки, а 74,5% за планирање на зони на смирен сообраќај.Следниот дел од истражувањето беа две тековни програми на Општина Центар, кои директно ги засегнуваат корисниците на велосипеди – Цел Центар на точак и развој на апликацијата Strava. Според добиените одговори, голем дел од жителите на Општина Центар веќе аплицирале и добиле субвенции за велосипед, а високи 66,7% се заинтересирани да се вклучат. Во однос на апликацијата Strava, 46,4% сигурно би се согласиле да ја користат при возење велосипед, а 45, 1% можеби би прифатиле. Како главна мотивација да го сторат тоа, со 66,2%, убедливо се издвојува целта на собирањето податоци, односно подобрување на условите за користење на велосипедот за превоз во Општина Центар.„Општина Центар се стреми да ги насочи своите напори кон конкретните потреби на граѓаните, кои се осознаваат преку вакви истражувања, а се реализираат преку програми како што се “Цел Центар на точак, анализа на велосипедското движење преку апликацијата Strаva и “Зона 30”. Токму затоа, со задоволство го најавуваме вториот дел од ова истражување и повикуваме што повеќе испитаници да се приклучат кон истото, со цел заедно да ги подобриме условите за возење велосипед во центарот градот“, порачува локалната власт. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Фото) Презентирано визуелното решение за новата Универзална сала

Денеска, пред македонската јавност беше презентирано визуелното решение за новата Универзална сала – модерен и функционален објект, кој ќе го врати значењето на оваа култна локација и ќе ѝ даде нова енергија на културната сцена во Скопје.
Проектот, кој беше преземен од Град Скопје, е задржан во делот на идејното архитектонско решение, а изработката е дело на проектантот Бујар Муча. Во конструктивниот дел беа направени измени врз основа на насоките од испитувањата што Министерството за култура и туризам ги побара како неопходност што произлезе од пожарот на објектот, извести Министерството за култура.
Она што е особено значајно во решението е дека ќе се задржи постојната форма за почитување на колективната меморија, Универзалната сала ќе располага со капацитет од 1.200 седишта, а ќе има и нова просторна акустика со современи техничко-технолошки системи, како: HVAC, сценска механика, ЛЕД-осветление, аудио-видео и електрични инсталации. Предвидени се и нови современи материјали и во ентериерот и во екстериерот, објектот ќе биде енергетски ефикасен, а е изработено и современо, атрактивно партерно и хортикултурно решение.
Очекувањата се до почетокот на октомври да завршат постапките за избор на изведувач и надзор по што ќе почне изградбата на Универзалната сала по системот клуч на рака. Планирано е изградбата да биде завршена до крајот на 2027 година, а од 2028 година Универзалната сала ќе биде подготвена да биде дел од програмата „Скопје – европска престолнина на културата 2028“. Инвестицијата е проценета на 20 милиони евра, соопшти Министерството за култура.
„Ова не е само објект – ова е инвестиција во културата, идентитетот и во иднината на Скопје. Универзалната сала ќе стане модерен симбол на културна размена, креативност и заедништво, достапна за сите граѓани. Со нејзината изградба создадовме предуслови Скопје да го зачува духот на својата културна традиција, но и да ја зајакне својата улога како европска престолнина на културата за 2028 година“, истакна министерот за култура и туризам, Зоран Љутков.
Македонија
Санкционирани 𝟣𝟢𝟧 непрописно паркирани возила на територијата на општина Центар изминатата недела

ЈП Паркинзи на Општина Центар во соработка со Сообраќајната полиција-Скопје во периодот од 09.09. до 14.09.2025 година, со помош на специјалните возила „Пајак“ отстранија 105 непрописно паркирани возила кои го попречувале нормалното и безбедно одвивање на сообраќајот, извести ПОЦ.
„За трајно решение на сообраќајниот метеж и проблемот со неправилното паркирање неопходна е поголема сообраќајна култура, затоа ЈП ПОЦ и СВР Скопје во наредниот период ќе продолжат со секојдневно отстранување на сите непрописно и несовесно паркирани автомобили во Општина Центар со цел да се подигне сообраќајната свест на повисоко ниво и да се зголеми безбедноста во сообраќајот“, соопшти ПОЦ.
Македонија
Герасимовски: Нови детски игралишта, зеленило и решавање на проблемот со паркирањето на Водно

Градоначалникот на општина Центар, Горан Герасимовски во рамки на проектот „Маалски муабети со Горан“, се сретна со жители на населбата Водно.
Жителите се пожалија дека често се случува да пукне некоја водоводна цевка и да тече вода со денови, но никој не реагира.
„И до нас стигаат поплаки во делот на водоводната мрежа која е под ингеренција на Град Скопје и Јавното претпријатие Водовод и канализација.Гледајќи дека нема слух од надлежните, сами ја реконструираме водоводната мрежа и ги отстрануваме аномалиите оставени од страна на Водовод. Наша цел ќе биде да ги подобруваме условите и правиме што повеќе детски и спортски игралишта во овој дел на Центар и секако ќе дадеме се од себе да го збогатуваме зеленилото секаде во општината. Правиме посебни Програми при издавање на дозволи покрај задоволителен број на паркинг места да има и зеленило и дополнителни високо стеблести дрвја во секоја парцела која што ќе има ново градба”, рече градоначалникот Герасимовски.
Голем проблем за здравствените работници и пациентите на Водњанска и околу Клинички центар е паркингот.
„Фрекфенцијата на луѓе и сообраќај на овој дел на Центар е најголема, во самиот ДУП кој што општината го донесе минатата година е предвидена и катна гаража за да ги задоволиме потребите. Во постојана комуникација бевме и сме со министрите за здравство се со цел да најдеме начин како ќе помогнеме.Паркингот за кој што со години се зборува дека ќе се реконструира да се направи монтажна гаража во парцелата на Државна болница. Верувам дека набрзо и тоа решение ќе отпочне да се реализира, се со цел да ги задоволиме потребите и на вработените кој што се во болницата, но и на сите пациенти“, потенцираше Герасимовски.
Предвидени се средства за реконструкција на улицата Востаничка во делот кој припаѓа на општина Центар, но не само со нов асфалт, туку и санирање на водоводната и канализациона мрежа како и поголема безбедност во сообраќајот, велат од Општината.
Герасимоовски се заложи да се задржи традицијата на автомобилски трки на Водно, а најмалку една трка ќе биде финансиски подржана од општина Центар.