Скопје
Комбинирање на зелен превоз, велосипед, автобус, воз
Во среда, од 19 часот, од Транспортниот ценатр во Скопје, ќе се вози 50-тата ткн Критична маса, овојпат на тема комбинација на превоз и слоганот гласи „Ѕрн ѕрн – чуф чуф – ѕрн ѕрн! Точак на автобус + точак во воз = Да комбинираме зелен превоз!”.
Возењето завршува на паркинг меѓу влезот на Кале и Музеј на современа уметност каде ќе се организра пикник. Мултимодалност е посветеноста на градовите да им понудат различни опции за патување на граѓаните на кои може да се потпрат, за разлика од едномодалниот, автомобилоцентричен модел каде единствена опција на која може со сигурност да се потпреш е колата.Интермодалност е можноста меѓусебно да се комбинираат различните начини на транспорт, нивната интеграција во еден систем. Ист билет да важи за различен транспорт, да се симнеш од воз и веднаш да имаш станица за изнајмување велосипеди, на автобусот да имаш држачи за велосипед, да можеш да патуваш со воз и со велосипед. Во битката за одржливи градови и зелени транспортни системи,интермодалноста ги истакнува предностите на сите начини на превоз, овозможува комбинации и ги прави употребливи различните начини на превоз заедно, во ситуации кога самостојно не се.На пеример, ако живееш далеку од постојката каде минува автобуската линија која ти одговара за на работа за да испешачиш до неа, и затоа не користиш автобус, кога би можел да го прикачиш точакот на автобусот, не само што би почнал да користиш автобус, туку би користел и точак.Или, би сакал да одвозиш со точак до некоја интересна дестинација, но за тоа треба премногу време и затоа не се решаваш. Кога би можел да го натовариш во воз и би стигнал до одредена точка со возот, би го продолжил патувањето со точак. Претходно не си користел воз, но оваа можност те поттикнува.Јавниот превоз и велосипедскиот може да функционираат како добра комбинација и алтернатива на автомобилот: јавниот превоз поради својата брзина, а велосипедскиот поради можноста за „превоз до врата“. Совршени партнери!Комбинирањето на превозот е и во полза на јавниот превоз (зашто ќе ја зголеми достапноста до автобусите/возовите: место само пешки, ќе им се пристапува и со велосипед), во полза е и на велосипедскиот превоз (зашто ќе му ги продолжи прифатливите дистанци), на животната средина (зашто ќе се намалат штетните емисии поради зголемување на привлечноста на овие две превозни средства наспроти автомобилите), на туризмот (зашто ќе ја зголеми понудата за дестинации и искуства за туристите). Поддржувачите на оваа идеја очекуваат да наиде на широка поддршка од сите институции и пошироката јавност.НаТочак веќе има направено и ќе направи дополнителни активности во насока на оваа тема. За темата на оваа Критична маса поттикот доаѓа од една лоша и од една добра вест. Лошата вест е забраната за превоз на точаци во возови, а добрата е иницијативата на ЈСП за поставување држачи на автобусите./крај/мф/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Дел од општината Ѓорче Петров денеска без струја
Од ЕВН Македонија АД известуваат дека денеска без електрична енергија ќе останат:
· во периодот од 09.00 до 16.00 часот корисниците на улиците Борис Сарафов и Атанас Иљоски (општина Ѓорче Петров).
Македонија
Делови од Илинден, Аеродром, Чучер Сандево и Карпош денеска без струја
Од ЕВН Македонија АД известуваат дека денеска без електрична енергија ќе останат:
– во периодот од 08.30 до 15.00 часот, корисниците од ул. 27 во село Белимбегово, општина Илинден;
– во периодот од 09.00 до 13.00 часот, корисниците од бул. Видое Смилевски Бато бр. 8А, општина Аеродром;
– во периодот од 09.00 до 15.00 часот, корисниците кои се напојуваат од изводот кој започнува од Рибилимус и продолжува во правец на Горно и Долно Оризари, општина Чучер Сандево;
– во периодот од 11.00 до 15.00 часот, корисниците од село Бардовци лоцирани кај Машинац зградите, општина Карпош.
Македонија
(Фото) Герасимовски: Поставени сите уреди за мерење бучава – инспекциските служби вршат контроли на 30 локации во Центар
Општина Центар ја заврши првата фаза од воспоставувањето систем за мониторинг на бучавата во јавниот простор со поставување на вкупно 30 уреди за мерење на бучава на повеќе фреквентни локации низ општината.
Уредите се поставени на улиците: „Народен фронт“, „Наум Наумовски Борче“, „Орце Николов“, „Михаил Цоков“, „Славка Недиќ“, „Живко Чинго“, „Радњанска“, Бул. „Климент Охридски“, „Ленинова“, „Самоилова“, „Отон Жупанчиќ“, „Мирослав Крлежа“, „Ѓорѓи Пешков“, „Пиринска“, „Јордан Мијалков“, како и на Кеј „13-ти Ноември“.
Градоначалникот на општина Центар, Горан Герасимовски, истакна дека уредите се наменети исклучиво за индикативни мерења и претставуваат значајна алатка за поддршка на инспекциските служби.

„Овие мерни единици не препознаваат гласови, туку ја мерат амбиенталната бучава во децибели и фреквенцијата на звукот. Со тоа овозможуваме побрза и поефикасна реакција на инспекциските служби и подобра заштита на јавниот ред и мир“, изјави Герасимовски.
Од општина Центар информираат дека податоците добиени од уредите за мерење на бучавата, служат како индикатор за дополнителна теренска контрола, а врз основа на нив не се покренуваат прекршочни постапки.
Инспекцијата за животна средина постапува согласно Законот за заштита од бучава во животната средина, при што санкции се изрекуваат исклучиво врз основа на официјални мерења извршени од акредитирана лабораторија.

Согласно член 56 од Законот, прекршочните санкции се утврдуваат според големината на правниот субјект и изнесуваат од 6.000 до 7.000 евра за микро, од 13.000 до 14.000 евра за мали и од 37.000 до 41.000 евра за средни правни субјекти.
Уредите се користат со посебен фокус на бучавата која потекнува од угостителски објекти и сообраќајот, со цел унапредување на квалитетот на живот и заштита на јавниот мир на граѓаните во Центар, соопштуваат од Општината.

