Македонија
ВМРО-ДПМНЕ најави субвенции за набавка на електрични возила и вградување на плински уред
Субвенции за набавка на електричен автомобил, како и за вградување на плински уред во возилата најави претседателот на ВМРО-ДПМНЕ Никола Груевски, како два нови проекта што ги нуди оваа партија со цел намалување на загадувањето на воздухот.
„Денес објавуваме мерки кои ќе започнат да се нудат од 2017та со цел да го поттикнеме купувањето на електрични автомобили кои имаат нула загадување, побрзи се и многу помалку се расипуваат бидејќи имаат помалку делови“, рече Груевски.Според него, тие предвидуваат пакет мерки со кои предвидуваат увозот на нови електрични возила да биде со 0% царина и без дополнителна акциза, а при купување на нови електрични автомобили ќе се применува повластената даночна стапка од 5%, наместо сегашните 18% ДДВ. „На пример ако за возило од 30 илјади евра данокот на додадена вредност изнесувал 5.400 евра со намалените на 5 проценти ДДВ ќе изнесува 1.500 евра, односно 3.900 евра ќе заштеди купувачот“, појасни Груевски. Тој уште додаде дека Владата на РМ ќе дава субвенција за купување на електрично возило и тоа од 3.500 евра за секое електрично возило чија набавна вредност е до 25.000 евра, и субвенција од 5.000 евра за секое електрично возило чија набавна вредност е над 25.000 евра. Мерката субвенции за физичките лица, но и за правните лица за набавка на најмногу пет возила во почеток. Проектот на ВМРО-ДПМНЕ предвидува сите електрични автомобили да бидат ослободени од плаќање на патарина на сите патишта низ Македонија каде што се плаќа патарина и тоа во период од 10 години, односно до 2027та година.„Тоа значи дополнителна привилегија и заштеда за корисникот на автомобилот. Доколку на пример со автомобилот оди од Скопје до Градско и назад, ослободувањето од патарина ќе значи заштеда од 360 денари и тоа ќе може да го користи неограничен број пати. Ова е особена поволност за оние што патуваат секојдневно“, рече Груевски.Претседателот на ВМРО-ДПМНЕ уште додаде дека сите електрични автомобили ќе можат бесплатно да паркираат на било кој јавен односно државен паркинг во рок од 10 години односно до 2027 година, вклучувајќи подземен паркинг, катна гаража, обичен паркинг и зонски паркинг кој се наплаќа, и на сите вакви паркинзи ќе има обележани и резервирани посебни места резервирани за паркирање само за овие возила. „Истовремено ќе се предвиди со закон како обврска да се набават бавни полначи кои полнат до 4 часа, во износ од 5% од паркинг местата, оние кои ќе се предвидени за електрични возила на сите јавни, приватните паркинзи, оние кои се под концесија, како и катните и подземни гаражи и зонското паркирање. Полначите кои ќе бидат инсталирани и паркинг местата кои ќе бидат обезбедени ќе бидат најатрактивните на паркиралиштето. Обврската за истите ќе биде покрај спорите полначи да набават и по најмалку два брзи полначи, при што енергијата односно струјата која ќе се троши ќе се наплаќа по цена која ќе ја утврдува Регулаторната Комисија за Енергетика, за да не дојде до злоупотреби“, рече Груевски.Исто така во 2017 година, со проектот се предвидува освен во Скопје, по најмалку еден брз полнач и два бавни да се инсталираат и на поголемите јавни паркинзи во општините Битола, Штип, Велес, Прилеп, Кочани, Кавадарци, Гевгелија, Радовиш и Крива Паланка. Исто, во 2017 година ќе се предвиди на паркинзите на сите хотели со 4 и 5 ѕвезди да обезбедат по два бавни полначи за електричните возила. Дополнително ќе се обезбеди и законски пропис со кој ќе се воспостави обврска новите згради кои ќе се градат да предвидат инсталации за трофазни 8 часовни приклучоци во секое гаражно место во станбени згради.„Во прва фаза, на електричните автомобили ќе им биде дозволено да возат и во приоритетниот простор на сообраќајниците, на местата каде постои, а каде сега е дозволено движење на автобуси и такси возила, што значи дека електричните автомобили побрзо ќе се движат низ сообраќајот“, рече Груевски. Годишната регистрација на електричните возила, во делот за надомест за патишта ќе биде бесплатен во наредните 10 години. Тоа во просек ќе биде заштеда, во зависност од моќноста на автомобилот од 2.500 до 3 илјади денари секоја година. За полесна идентификација, електричните возила ќе имаат посебна регистарска табличка со јасно видлив дизајн и веројатно со посебна боја. Планот е во 2020 година да се постигне покриеност на сите патишта со по најмалку 1 брз полнач по бензинска пумпа. Градот Скопје во рамките на јавното сообраќајно претпријатие ќе отпочне со набавка на целосно електрични автобуси за потребите на Градот Скопје, со долгорочна тенденција електричните автобуси до 2030 година да сочинуваат повеќе од 50% од вкупниот број автобуси во градот. „Можам да информирам дека веќе Градот Скопје и градоначалникот Коце Трајановски ги започнаа првите иницијални разговори за набавка на нови 50 целосно електрични автобуси, односно 20 големи автобуси, дводелни со армоника зглоб на средината, и во кои можат да влезат 150 патника, со дизајн на трамвај и 30 минибуси. Набавката би била повеќегодишна, а средствата би ги покривале заеднички владата и градот Скопје по половина. Ова е веќе усогласено меѓу градоначалникот на град Скопје и министерот за финансии, а плаќањето ќе е на неколкугодишни рати“, истакна Груевски. Според него, со набавката на 20 те дводелни зглобни електрични автобуси ќе се постигне истиот еколошки ефект како за изградба на трамвај кој чини неколкукратно поскапо, а и трамвајот и електричниот автобус имаа речиси нула загадување. Дваесте вакви автобуси ќе се обраќаат на линијата која беше предвидена за трамвај.Понатаму со проектот на ВМРО-ДПМНЕ се предвидува создавање на такси компании само со електрични возила. „Со измена на регулативата, ќе овозможиме такси компаниите и поединците таксисти кои ќе имаат само електрични возила да бидат ослободени од сите давачки кон градот кои ги имаат останатите такси компании, како и да добијат неповратни 5.000 евра грант за секое ново електрично возило што ќе го набават. Полнењето со енергија на тие такси автомобили ќе биде бесплатно на сите државни паркиралишта во наредните 10 години“, рече Груевски.Како втора мерка, ВМРО-ДПМНЕ планира обезбедување на субвенции за вградување на плински систем во автомобилите. За таа цел секоја година, почнувајќи од наредната 2017-та година ќе се овозможат ваучери од 300 евра за набавка на плински уред кои ќе се распределат на јавен повик секоја година. „Со оглед на тоа дека бројните научни анализи покажуваат дека најголеми загадувачи на воздухот во категоријата автомобили се возилата со ЕУРО 0, ЕУРО 1, 2 и 3 стандард односно оние кои се произведени до почетокот на 2006та година, оваа мерка ќе се однесува само на автомобилите кои спаѓаат во групата на овие еколошки стандарди, останатите ЕУРО 4 и 5 ги запазуваат највисоките еколошки стандарди и се со ниво на загадување колку што се и автомобилите со вграден плински уред“, рече Груевски. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
СДСМ: Бојкотот е порака и за власта која не ги спречи енормните поскапувања
Граѓаните самите се организираа и преку бојкот на маркети крена глас против високите цени и енормните поскапувања, велат од СДСМ.
„Бојкотот е порака и за власта на Мицкоски која не ги заштити граѓаните, не презеде навремени и ефикасни мерки и не го спречи растот на цените.
Токму Мицкоски, на 5 декември 2024 година, на прес конференција во Владата ја промовираше „кошничката“ и рече дека над 600 производи ќе поевтинат.
Па потоа тераше евтини ПР кампањи и ги убедувавте граѓаните дека кошничките имаат ефект, дека цените се намалени.
Но, наместо да се намалат цените се зголемија. Затоа што Владата им оставив време на големите трговци да ги покачат цените на производите пред да стапи мерката во сила.
Буквално се поскапе. Зејтинот, јајцата, млечните производи, шеќерот, грашокот, гравот, леќата….Синдикалната кошничка се искачи на 63 илјади денари а платите стагнираат. Дестина милиони евра се испумпани од џебовите на граѓаните.
Сиромаштијата расте а власта нема економски мерки и политики кои ќе одговорат на потребите на граѓаните.
СДСМ предлагаше конкретни мерки и решенија за да се спречи растот на цените, како законот за намалување на ДДВ на храната на 0%, законот за зголемување на минималната плата, предлозите за зголемување на платите по сектори.
Но, арогантната власт тоа го одби.
Затоа, целосно е разбирлив револтот на граѓаните од поскапувањата и начинот на којшто тоа го покажаа“, пишува во соопштението на СДСМ.
Македонија
Герасимовски: Исчистен сметот на улицата Славејко Арсов на Водно, обезбедени канти на Кале
Градоначалникот Горан Герасимовски информира дека Службите на Општина Центар го исчистија сметот од улицата Славејко Арсов, на Водно.
„Акцијата за чистење на смет од центарските улици се одвива без застој. Улицата Славејко Арсов е комплетно исчистена од смет и подигната е хигиената на повисоко ниво. Нашите 120 хигиеничари секојдневно се на терен, работат во две смени со цел обезбедување на чист Центар за сите нас. Им упатувам огромна благодарност што неуморно се вложија во големата акција за чистење којашто трае една недела, откако Град Скопје потфрли. Апелирам до граѓаните да се грижиме за средината, а Град Скопје викендов да го исчисти сметот од улиците кадешто е надлежна за да не се соочиме повторно со истата ситуација од претходниот викенд. Центар не чека, Центар чисти“, вели Герасимовски.
Во населбата Кале, обезбедени се шест контејнери за фрлање смет од страна на Општината откако при чистењето и миењето на улиците во едно од маалата на Кале беше утврдено дека имаат само една канта од Град Скопје.
Oд Општина Центар ги повикаа граѓаните да пријават смет и диви депонии на следните телефонски броеви: 076/350-767 и 02/3203-693.
Македонија
(Видео) Кироска: Градоначалникот Борче Јовчески и ВМРО-ДПМНЕ се најголемата елементарна непогода која било кога ја зафатила општина Прилеп
Градоначалникот Борче Јовчески и ВМРО-ДПМНЕ се најголемата елементарна непогода која било кога ја зафатила општина Прилеп, кажа денеска Ирена Кироска, членка на ИО СДСМ Прилеп.
„Не само заради раскопаните улици потонати во темница, глутниците кучиња, покачениот данок на имот, зголемената цена на водата и поскапените комунални услуги, туку и заради големата лага наречена – детска градинка „Бајка“. На ова исто место, како на лента се менуваа Борче Јовчески, Христијан Мицкоски и останатите прилепски функционери од ДПМНЕ, кои даваа помпезни ветувања дека „градинката само што не е ставена во употреба“. Меѓутоа ниту после 40 месеци владеење на локално и 8 месеци на централно ниво, ДПМНЕ и Јовчески не успеаја да ја пуштат во употреба изградената градинка, наследена од претходната општинска власт. Епската неспособност на општинските власти и внатрепартиските битки во Општинскиот комитет на ДПМНЕ за фаќање подобри позиции пред локалните избори, се главната причина што градинката „Бајка“ се уште зјае празна“, вели Кироска.