Македонија
ВМРО-ДПМНЕ најави субвенции за набавка на електрични возила и вградување на плински уред
Субвенции за набавка на електричен автомобил, како и за вградување на плински уред во возилата најави претседателот на ВМРО-ДПМНЕ Никола Груевски, како два нови проекта што ги нуди оваа партија со цел намалување на загадувањето на воздухот.
„Денес објавуваме мерки кои ќе започнат да се нудат од 2017та со цел да го поттикнеме купувањето на електрични автомобили кои имаат нула загадување, побрзи се и многу помалку се расипуваат бидејќи имаат помалку делови“, рече Груевски.Според него, тие предвидуваат пакет мерки со кои предвидуваат увозот на нови електрични возила да биде со 0% царина и без дополнителна акциза, а при купување на нови електрични автомобили ќе се применува повластената даночна стапка од 5%, наместо сегашните 18% ДДВ. „На пример ако за возило од 30 илјади евра данокот на додадена вредност изнесувал 5.400 евра со намалените на 5 проценти ДДВ ќе изнесува 1.500 евра, односно 3.900 евра ќе заштеди купувачот“, појасни Груевски. Тој уште додаде дека Владата на РМ ќе дава субвенција за купување на електрично возило и тоа од 3.500 евра за секое електрично возило чија набавна вредност е до 25.000 евра, и субвенција од 5.000 евра за секое електрично возило чија набавна вредност е над 25.000 евра. Мерката субвенции за физичките лица, но и за правните лица за набавка на најмногу пет возила во почеток. Проектот на ВМРО-ДПМНЕ предвидува сите електрични автомобили да бидат ослободени од плаќање на патарина на сите патишта низ Македонија каде што се плаќа патарина и тоа во период од 10 години, односно до 2027та година.„Тоа значи дополнителна привилегија и заштеда за корисникот на автомобилот. Доколку на пример со автомобилот оди од Скопје до Градско и назад, ослободувањето од патарина ќе значи заштеда од 360 денари и тоа ќе може да го користи неограничен број пати. Ова е особена поволност за оние што патуваат секојдневно“, рече Груевски.Претседателот на ВМРО-ДПМНЕ уште додаде дека сите електрични автомобили ќе можат бесплатно да паркираат на било кој јавен односно државен паркинг во рок од 10 години односно до 2027 година, вклучувајќи подземен паркинг, катна гаража, обичен паркинг и зонски паркинг кој се наплаќа, и на сите вакви паркинзи ќе има обележани и резервирани посебни места резервирани за паркирање само за овие возила. „Истовремено ќе се предвиди со закон како обврска да се набават бавни полначи кои полнат до 4 часа, во износ од 5% од паркинг местата, оние кои ќе се предвидени за електрични возила на сите јавни, приватните паркинзи, оние кои се под концесија, како и катните и подземни гаражи и зонското паркирање. Полначите кои ќе бидат инсталирани и паркинг местата кои ќе бидат обезбедени ќе бидат најатрактивните на паркиралиштето. Обврската за истите ќе биде покрај спорите полначи да набават и по најмалку два брзи полначи, при што енергијата односно струјата која ќе се троши ќе се наплаќа по цена која ќе ја утврдува Регулаторната Комисија за Енергетика, за да не дојде до злоупотреби“, рече Груевски.Исто така во 2017 година, со проектот се предвидува освен во Скопје, по најмалку еден брз полнач и два бавни да се инсталираат и на поголемите јавни паркинзи во општините Битола, Штип, Велес, Прилеп, Кочани, Кавадарци, Гевгелија, Радовиш и Крива Паланка. Исто, во 2017 година ќе се предвиди на паркинзите на сите хотели со 4 и 5 ѕвезди да обезбедат по два бавни полначи за електричните возила. Дополнително ќе се обезбеди и законски пропис со кој ќе се воспостави обврска новите згради кои ќе се градат да предвидат инсталации за трофазни 8 часовни приклучоци во секое гаражно место во станбени згради.„Во прва фаза, на електричните автомобили ќе им биде дозволено да возат и во приоритетниот простор на сообраќајниците, на местата каде постои, а каде сега е дозволено движење на автобуси и такси возила, што значи дека електричните автомобили побрзо ќе се движат низ сообраќајот“, рече Груевски. Годишната регистрација на електричните возила, во делот за надомест за патишта ќе биде бесплатен во наредните 10 години. Тоа во просек ќе биде заштеда, во зависност од моќноста на автомобилот од 2.500 до 3 илјади денари секоја година. За полесна идентификација, електричните возила ќе имаат посебна регистарска табличка со јасно видлив дизајн и веројатно со посебна боја. Планот е во 2020 година да се постигне покриеност на сите патишта со по најмалку 1 брз полнач по бензинска пумпа. Градот Скопје во рамките на јавното сообраќајно претпријатие ќе отпочне со набавка на целосно електрични автобуси за потребите на Градот Скопје, со долгорочна тенденција електричните автобуси до 2030 година да сочинуваат повеќе од 50% од вкупниот број автобуси во градот. „Можам да информирам дека веќе Градот Скопје и градоначалникот Коце Трајановски ги започнаа првите иницијални разговори за набавка на нови 50 целосно електрични автобуси, односно 20 големи автобуси, дводелни со армоника зглоб на средината, и во кои можат да влезат 150 патника, со дизајн на трамвај и 30 минибуси. Набавката би била повеќегодишна, а средствата би ги покривале заеднички владата и градот Скопје по половина. Ова е веќе усогласено меѓу градоначалникот на град Скопје и министерот за финансии, а плаќањето ќе е на неколкугодишни рати“, истакна Груевски. Според него, со набавката на 20 те дводелни зглобни електрични автобуси ќе се постигне истиот еколошки ефект како за изградба на трамвај кој чини неколкукратно поскапо, а и трамвајот и електричниот автобус имаа речиси нула загадување. Дваесте вакви автобуси ќе се обраќаат на линијата која беше предвидена за трамвај.Понатаму со проектот на ВМРО-ДПМНЕ се предвидува создавање на такси компании само со електрични возила. „Со измена на регулативата, ќе овозможиме такси компаниите и поединците таксисти кои ќе имаат само електрични возила да бидат ослободени од сите давачки кон градот кои ги имаат останатите такси компании, како и да добијат неповратни 5.000 евра грант за секое ново електрично возило што ќе го набават. Полнењето со енергија на тие такси автомобили ќе биде бесплатно на сите државни паркиралишта во наредните 10 години“, рече Груевски.Како втора мерка, ВМРО-ДПМНЕ планира обезбедување на субвенции за вградување на плински систем во автомобилите. За таа цел секоја година, почнувајќи од наредната 2017-та година ќе се овозможат ваучери од 300 евра за набавка на плински уред кои ќе се распределат на јавен повик секоја година. „Со оглед на тоа дека бројните научни анализи покажуваат дека најголеми загадувачи на воздухот во категоријата автомобили се возилата со ЕУРО 0, ЕУРО 1, 2 и 3 стандард односно оние кои се произведени до почетокот на 2006та година, оваа мерка ќе се однесува само на автомобилите кои спаѓаат во групата на овие еколошки стандарди, останатите ЕУРО 4 и 5 ги запазуваат највисоките еколошки стандарди и се со ниво на загадување колку што се и автомобилите со вграден плински уред“, рече Груевски. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Светлана Колариќ претседателка на Советот на Општина Кисела Вода
Денес се одржа конститутивната седница на новиот состав на Советот на Општина Кисела Вода, на која беа верификувани мандатите на новоизбраните 27 советници. За претседателка на Советот е избрана Светлана Колариќ.
Во своето обраќање, Колариќ истакна дека изборот ја обврзува уште посилно да работи во интерес на граѓаните и да го унапреди демократскиот дијалог во рамки на Советот.
„За мене е чест повторно да свикувам и раководам со седниците, да се грижам за организацијата и работата на Советот и директно да учествувам во носењето на акти од чија имплементација зависи одвивањето на процесите во нашата заедница. Од овде испраќам јасна порака до вас и до граѓаните – Советот не е место за политички натпревари, туку за носење на цврсти и одговорни одлуки со кои го креираме нашето секојдневие и се грижиме за нашите сограѓани. Од нашите одлуки зависи дали ќе се изгради или реконструира градинка, училиште, спортски објект, културен или младински дом, дали ќе се прошируваат и подобруваат мрежите за водоснабдување и канализација, уличното осветлување, зеленилото и урбаниот соживот. Впрочем, тоа е суштината на локалната власт: да се реализираат конкретни проекти, да се донесат видливи резултати и домаќински да се користат буџетските средства. Секој од нас е гласот на својата заедница и токму во тоа е силата на децентрализацијата- одлуките да се носат во дослух со граѓаните и врз основа на нивните потреби“, изјави Колариќ.
На седницата се обрати и новата градоначалничка на Општина Кисела Вода, Бети Стаменкоска Трајкоска.
„Силно верувам дека од денес па во наредните четири години ќе бидеме обединети околу она што ни е заедничко, а тоа е интересот на граѓаните. Само така, со заедничка сила, со меѓусебна почит и конструктивна соработка, можеме да ја движиме нашата општина напред. Советот е срцето на локалната демократија, гласот на жителите од сите населби и населени места во Општина Кисела Вода. Вие сте нивниот глас, нивната енергија и нивната надеж дека решенијата се можни, ако сите се залагаме искрено и посветено. Како градоначалничка, мој приоритет ќе биде јасен, да ја реализирам програмата што ја ветивме, со целосен фокус на потребите на жителите. Верувам во партнерство, во дијалог и во заедништво. Нека оваа конститутивна седница биде симбол на нов почеток – почеток на соработка, разбирање и заемна поддршка. Да покажеме дека можеме да ги надминеме разликите и да се обединиме во целта – да ја направиме Кисела Вода место на кое секој ќе биде горд што живее. Ви посакувам успешна и плодна работа.Нека овој совет биде пример на зрелост, мудрост и визија. А јас, како ваша градоначалничка, ветувам дека ќе бидам отворена за секој предлог, подготвена за секоја соработка и посветена на секој граѓанин“, изјави Стаменкоска-Трајкоска.
Во новиот состав има 17 советници од коалицијата предводена од ВМРО-ДПМНЕ, 5 од Левица, 4 од СДСМ и 1 од партијата ЗНАМ. Советот брои 17 мажи и 10 жени, претставници на различни професии и генерации.
Македонија
Со 205 милиони евра од Британците изградбата на болниците во Штип, Тетово и во Кичево ќе почне најдоцна на почетокот на следната година
Градежните активности за изградба на болниците во Штип, Тетово и во Кичево ќе почнат до крајот на оваа или најдоцна на почетокот на следната година, најави денес министерот за здравство, Азир Алиу. Административните процедури, пак, кои претходат на градежните активности, ќе почнат веднаш по потпишување на договорот.
„205 милиони евра веќе ги најавивме, тие се за Штип, Тетово и за Кичево. Тие не се буџетски средства, туку ќе бидат средства од договорот влада со влада со Британците. Јас сè уште не сум потпишал договор. Чекавме да завршат изборите и потоа да се потпише договорот и да бидат дел од таа инфраструктура. Рековме дека ќе почнеме со инвестиции во инфраструктура и првиот чекор се овие три клиники. И Штип, и Тетово, и Кичево ќе бидат почнати. Административните процедури ќе почнат веднаш, а инфраструктурно, најверојатно, кон крајот на годината или на почетокот на следната година“, рече министерот Алиу.
Болницата во Кичево ќе се гради одново затоа што постојниот објект министерот Алиу вели дека не ги исполнува базичните инфраструктурни барања за да биде институција што ќе нуди здравствени услуги не само за Кичево туку за регионот.
На 26 јуни оваа година премиерот Христијан Мицкоски и министерот за здравство Азир Алиу најавија стратешки договор со Обединетото Кралство за обнова и изградба на болници во Штип, Тетово и во Кичево. Проектот предвидува довршување на клиничката болница во Штип, изградба на медицински факултет и студентски дом со 200 легла, изградба на целосно нова болница во Кичево и комплетна реконструкција и опремување на постојната болница во Тетово.
Македонија
Алиу: Во тек се многубројни проекти за зајакнување на капацитетите во здравството
Министерот за здравство Азир Алиу денеска се обрати на четвртата годишна конференција за здравство во организација на Американската стопанска комора „Ам Чам“, која годинава е посветена на темата „Моќта на навремената акција за здравствен систем што испорачува“.
Во своето обраќање министерот Алиу се осврна на повеќе тековни проекти за зајакнување и унапредување на капацитетите во јавното здравство. Во рамките на панел-дискусијата со претставници од институциите, бизнис-секторот и пациентските организации се разговараше како од реактивен да се премине кон проактивен здравствен систем.
„Дијагнозата за нашиот систем е недостиг на основни податоци, нејасно дефинирани временски процеси и краткорочни приоритети. Затоа почнавме со изработка на десетгодишна национална стратегија за човечки капацитети, која ќе биде независна од дневната политика. Дополнително, во партнерство со Медицинскот факултет при УКИМ и факултетите за медицински науки во Тетово и Штип ги почнавме реформите на специјализациите и супспецијализациите со кои ќе се опфати редефинирање гранки, скратување дел од програмите и зајакнување на пошироките специјализации – интерна медицина и општа хирургија – за усогласување со реалните потреби на системот“, посочи министерот Алиу.
Тој го истакна и зајакнувањето на примарното здравство и превенцијата, со нови вработувања и постапка за набавка на 100 возила за итна медицинска помош, како и надградбата на дигиталната поддршка за пациентите преку „Мој термин“, „Мое здравје“ и подготовка на национални мрежи за радиологија и телемедицина. Посочи дека е во тек дигиталната трансформација и воведени се нови модули во „Мој термин“ за евиденција на прегледи од областа на медицинта на трудот и систем за евиденција и управување со барањата за листата на лекови, со која првпат се почнува со дигитализација на постапката за ставање нов лек на позитивна листа.
„Работиме на регионално планирање кадар и ресурси и на децентрализација на онколошката грижа во ГОБ ‘8 Септември’, Тетово и Битола, а во Гостивар веќе е ставена во функција нова хируршка сала за ортопедија и трауматологија. Од првиот ден воведов отворен кабинет и контакт-форма за директен дијалог со граѓаните, а во тек се консултации за пакет-измени и дополнувања на 12 закони за поквалитетни и подостапни услуги. Нашата цел е јасна и споделена – тоа е здравство што навреме испорачува квалитетни услуги, со пациентот во центарот“, заклучи министерот Алиу.

