Македонија
Завршен проектот за зајакнување на физичката безбедност на складот Еребино
Во петокот во складот Еребино со свечена церемонија беше одбележано успешното завршување на проектот „Подигнување на нивото за физичката безбедност на складот Еребино“, при што министерот за одбрана Зоран Јолевски во обраќањето пред присутните истакна дека реализацијата на овој проект е резултат на потребите на Министерството и Армијата на Република Македонија и веќе воспоставената соработка со UNDP, SEESAC и ЕУ, во насока на реализација на проектите поврзани со Конвенцијата за забрана на касетна муниција.
„Република Македонија континуирано врши активности за имплементација на обврските кои произлегуваат од релевантни Конвенции. Нашата земја има активна улога во овој процес особено во однос на Конвенцијата од Осло од 2008-та година“, рече министерот Јолевски. Во оваа прилика тој изрази благодарност до овие организации поради одличната соработка пред и за време на имплементацијата на целиот проект, но и за претходно завршениот проект, а кој се однесуваше на ослободување од резервите на касетна муниција со која располагаше Армијата на Република Македонија.
„Се надевам дека оваа соработка со регионалните организации вклучени во контрола на вооружувањето ќе продолжи и во иднина. Успешната реализација на овој Проект, за нашата земја е потврда за индивидуалните и заедничките напори во духот на меѓународните регулативи за контрола на вооружувањето“, додаде Јолевски.
На денешната церемонија се обрати и резидентниот координатор на ОН и резидентен претставникот на UNDP, Луиза Винтон. „Горди сме на нашата регионална програма SEESAC која игра значајна улога во борбата против пролиферација на незаконско оружје во земјава и низ целиот регион на Југоисточна Европа“, порача таа.
„Европската унија како една од водечките меѓународни актери во борбата против недозволена акумулација и пролиферација на оружје, става голем акцент на борбата против оваа закана во рамките на нејзините граници, во своите погранични региони и на глобално ниво“, рече Тибор Варади, претставник на Делегацијата на ЕУ за РМ.
Тој додаде дека е охрабрувачки да се види дека Република Македонија и Министерството за одбрана ги применуваат силните, сигурни и ефикасни системи за контрола и управување со мало и лесно оружје кои се предуслов за борба против недозволена пролиферација и трговија со оружје.
Заменик началникот на ГШ на АРМ, Мухамет Рацај во своето обраќање пред присутните рече дека со овој проект се спојува човечкиот фактор и современата техника која ќе овозможи полесно и поефикасно обезбедување на објектите на АРМ, а со тоа и рационализација при ангажирањето на жива сила при физичкото обезбедување.
Овој проект е реализиран врз основ на воспоставената заемна соработка помеѓу Министерството за одбрана, Армијата на Република Македонија и SEESAC (South East Europe Clearing House for Small Arms and Light Weapons) Центар за мало и лесно вооружување на земјите од Југоисточна Европа, UNDP и Европската унија./крај/мф/бс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Иднината на Македонија е во ЕУ, но без двојни стандарди, сè ќе сториме да ја реализираме таа цел, вели Мицкоски
Премиерот Христијан Мицкоски одговарајќи на пратеничко прашање во врска со извештајот на Европската комисија за напредокот на државата и во однос на преземените чекори кон евроинтеграциите, ги потенцираше специфичните условувања кон Македонија, билатерализацијата на патот кон членство во Унијата, се наврати на однесувањето на минатите влади и неколкупати прифатените условувања вон Копенхашките критериуми, но и посочи на конкретни преземени мерки во овој период наведени во извештајот на ЕК. Притоа напомена дека ваквиот однос и оценување од страна на ЕК во извештајот не треба да биде причина за евроскептицизам, ниту пак да биде модел за исполнување на сè што е ставено на маса, а притоа да се нема гаранции дека друго, освен зацртаните критериуми нема да го попречат патот.
„Не треба да имаме дилема ниеден во Собранието дека иднината на Македонија е во рамките на ЕУ. Се разбира дека пристапот до реализирање на таа цел е поинаков. Претходната влада имаше пристап дека со тоа што ќе потпишуваат и прифаќаат сè што ќе им е ставено на маса ќе им бидат простени криминалот и корупцијата и сето она што беше заштитен знак за нивната влада и дека ако стават потпис на секој од документите на маса, некој од таму на магичен начин ќе ги остави на власт и ќе продолжат сложно да ги крадат граѓаните и државата.
Заедничка цел на сите нас е да бидеме дел од ЕУ. За тоа треба да ги завршиме преговорите, но пред да ги завршиме треба да ги започнеме. Многу пати до сега високи функционери на претходната влада, почнувајќи од претходните премиери, ни ја кажуваа невистината, дека сме ги почнале преговорите, дека преговараме, дека имаат добра вест, проследени со објавувани селфи-фотографии од авиончиња, од бротчиња, од понекоја јахта од Егејското Море итн. како еве патуваме кон Европа, возот е незапирлив само што не сме стигнале, а во суштина се наоѓаме на истото место каде што бевме за жал пред 25 години. На самиот почеток. И ние сме единствениот случај, во којшто не можеме да напредуваме, затоа што имаме активна блокада, активно вето, поради билатерални прашања. Прво тоа беше спорот со нашиот јужен сосед, спорот за името на државата, па на начин на којшто сите бевме сведоци се случи таа промена. А сега е повторно нова измена на Уставот, којашто претходната Влада го суспендираше Парламентот и прифати нешто коешто не успеа да го испорача. И сега е дел од заклучоците на Европскиот совет дека ние треба тоа да го направиме, без притоа да имаме јасна гаранција и предвидливост дека и тоа да се направи, дека ние ако ги завршиме преговорите и сето тоа што треба да го завршиме, бидеме дел од ЕУ, и дека нема да има дополнителни блокади поради билатерални прашања. Влегоа во таа авантура, реков кој беше мотивот на претходната Влада“, посочи Мицкоски.
Тоа, како што додаде, не е начин на размислување на оваа влада.
„Сè ќе сториме во наша моќ за да стигнеме и да ја реализираме таа стратешка цел, но мора тоа да биде без двојни стандарди, да биде согласно Копенхашките критериуми и мора да имаме двонасочна улица. Не може улицата да биде еднонасочна, бидејќи за името на европската цел и за името на европските интеграции граѓаните на Македонија направија многу отстапки во минатото, ако тргнеме од промената на банкнотите, преку промената на знамето, потоа промената на името, Уставот неколку пати“, дециден е Мицкоски.
Македонија
Сиљановска-Давкова ќе учествува на Балканскиот форум за интеграција 2025 во Црна Гора
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова ќе престојува во работна посета на Црна Гора, по повод учеството на Балканскиот форум за интеграција 2025 којшто ќе се одржи во Подгорица во организација на Европското движење во Црна Гора и Министерството за надворешни работи и меѓународна соработка на Италија.
Сиљановска-Давкова ќе се обрати на сесијата насловена „Претседателите за ЕУ интеграциите – Имаме ли план?“ и ќе оствари билатерална средба со претседателот на Црна Гора, Јаков Милатовиќ.
Во фокусот на Балканскиот форум за интеграција се геополитичките предизвици во светот, ЕУ и регионот на Западен Балкан, како и клучните области во евроинтегративниот процес: основните човекови слободи и права, владеењето на правото, доброто управување, безбедноста, борбата против корупцијата и организираниот криминал.
Покрај државни функционери од регионот, на Форумот ќе учествуваат истакнати експерти за европски интеграции и претставници од бизнис-секторот.
Македонија
Филков до Европскиот фронт: Трагично е што дискусијата ја сведувате на пари вложени во судството а не направивте ништо додека бевте на власт
Министерот за правда Игор Филков говорејќи за Извештајот на ЕК за напредокот на државата на прашањето упатено од пратеничката Дијана Тоска од Европски фронт рече дека Министерството за правда во изминатите месеци има подготвено повеќе од 20 закони.
,, Пред да се навратиме на прашањето би сакал да ја потсетам целокупната јавност дека кога говориме за реформскиот процес тоа е нешто што претходната Влада го прифати без разговарање за датумите во последната година од својот мандат затоа што знаеше, односно мислеше дека откако ќе ги изгуби изборите никој нема да успее за толку кратко време да ги донесе сите суштински реформи и државата да ја придвижи напред.
Да говориме со факти и со бројки. Законот за судски совет ја помина владината процедура.
Во владина процедура се: – Закон за платите на судиите. Трагично е што дискусијата ја сведувате само на пари, оние исти пари кои што пред некој ден од нашите стратешки партнери, оние огромни суми од половина милијарда долари кои што се вложени во судство а вие ништо не направивте додека бевте на власт.
-Закон за платите на јавните обвинители
-Закон за платите на членовите на Судски совет на Република Северна Македонија
-Закон за платите на членовите на Советот на јавните обвинители на Република Северна Македонија
-Законот за судска служба
-Законот за јавнообвинителска служба”, потенцира Филков.
Тој информираше дека во финална фаза се Законот за јавно обвинителство, Законот за Советот на јавни обвинители, Кривичен законик, Закон за кривична постапка, Закон за судски буџет, Закон за судови, Закон за Академија за судии и јавни обвинители.
,,Бидејќи наследивме хаос и ова не беа единствените закони кои требаше да ги адресираме во изминатите месеци, МП низ отворен и транспарентен процес работеше и на следните закони.
Во владина процедура се: Закон за спречување на корупција и судир на интереси, Закон за заштитено пријавување и заштита на укажувачи, Закон за парнична постапка, Закон за вештачење, Закон за процена, Закон за слободен пристап до информации од јавен карактер.
Во финална фаза на подготовка се: Закон за заштита на лични податоци, Закон за пробација, Закон за извршување на санкции, Закон за помилување, Закон за здруженија и фондации”,истакна Филков.

