Вулканот Света Елена во Вашингтон и натаму мистерија за научниците

Вулканот во Света Елена во американската сојузна држава Вашингтон во 1980 година беше виновник за најголемата ерупција во историјата на САД.

Ерупцијата била толку силна, што го разнела целиот северен дел од планината, со што бил предизвикан најголемиот одрон на земјата забележан кога и да е. Столбот од чад и пепел се кренал дури 24 километри во воздухот, а лавата од вулканот го стопила целиот снег и мраз од планините и предизвикала калливи одрони.

За време на оваа ерупција загинале 57 луѓе, биле уништени 24 куќи, 47 мостови и речиси 300 километри пат, а вкупната штета изнесувала околу милијарда долари.

Света Елена не е познат само по големата ерупција, туку и по уникатната внатрешност за која научниците потврдиле дека е збунувачки студена за активен вулкан.

Тимот научници кои се предводени од Стив Хансен од Универзитетот Ново Мексико, успеале да соберат доволни податоци за да состават сеизмички приказ со висока резолуција од внатрешноста на планината, а која покажува длабоки кристални структури кои биле предизвикани од 23 помали експлозии. Она што на снимките не успеале да го пронајдат е изворот на топлина, туку пронашле мека карпа типична за ткн „калливи вулкани“.

Според истражувачите, сé уште не е откриена мистеријата на овој вулкан, од каде доаѓа топлината на овој вулкан, со сепак според нивна претпоставка, изворот може да биде соседниот вулкан Маунт Адамас кој последен пат еруптирал во 950 година. Но, сепак, останува нејасно како се случува тоа, односно на кој начин еден вулкан „ја краде“ магмата на другиот.

Нобеловец тврди дека животот на друга планета е глупост

Мајк Мејор и неговиот колега, исто така добитник на Нобеловa награда, Дидиер Квелоз, ја откриле во 1995 година првата егзопланета, која има сличен потенцијал со развојот на животот на Земјата.

Тие пресметале дека таа е на исто растојание како и Земјата, дека има своја ѕвезда и дека најверојатно има вода на неа.

Но, Мејор вели дека полагањето надеж во свет надвор од нашиот Сончев систем е глупава идеја.

„Ако зборуваме за егзопланети, работите треба да бидат јасни: ние нема да мигрираме таму. Овие планети се премногу далеку“, рече тој за агенцијата „Франс прес“.

Добитникот на Нобеловата награда по астрофизика смета дека човештвото треба да се фокусира на решавање проблеми на планетата Земја.

„Ние мора да се грижиме за нашата планета“, вели тој.

Климатските промени се забрзуваат со зголемувањето на нивото на јаглероден диоксид, со зголемувањето на нивото на морето, а глечерите се топат побргу од кога било, предупредуваат експертите. Ова мислење доаѓа од Светската метеоролошка организација, која учествуваше на самитот на ООН за климатски промени.

Нобеловата награда за физика оди кај тројца научници за космички откритија

Тројцата научници, Џејмс Пиблс, Мајкл Мејлор и Дидијер Клоз, се добитници на Нобеловата награда за физика за 2019 година. Тие се наградени за „темелни“ откритија за универзумот.

Тие ова престижно признание го добиле за своето истражување за историјата и структурата на универзумот, соопшти денеска шведската Кралска академија по науки во Стокхолм.

„Нобеловата награда им е доделена на Џејмс Публес, Мајкл Мејор и Дидијер Клоз, за унапредување на нашето разбирање на универзумот и нашето место во него“, стои во соопштението.

Тие заедно беа наградени за работата на еволуцијата на универзумот и откривањето на далечна планета околу Сонцето како ѕвезда во 1995 година. Победниците ќе ја поделат наградата од девет милиони круни (738,000 фунти).

Ејмс Пиблс, од универзитетот Принстон во Њу Џерси, беше почестен за неговиот придонес во разбирањето на еволуцијата на универзумот и местото на Земјата во космосот.

На Мајкл Мејор и Дидиер Квелоз им беше доделена наградата за пронаоѓање на 51 Пегаси б, гасен гигант кој орбитира околу ѕвезда, оддалечен 50 светлосни години.

Мејор и Клоз се од Швајцарија, а Публс е Американец со потекло од Канада. Тие наградата ќе ја примат на церемонијата во Стокхолм на 8 октомври.

Таинствените огнени топки кои се појавија над Чиле не се метеори, тврдат научниците

На 25  септември годинава над островот Чилое во Чиле беше фотографиран објект што изгледа како огнена топка.

На социјалните мрежи најпрво се шпекулираше дека станува збор за пад на метеор, па дури имаше и слободни интерпретации дека се работи за вселенска огнена топка, односно многу сјаен метеор, кој предизвикал неколку локални пожари, пишува „Вајс“.

Чилеанската влада наскоро направи анализа на околното подрачје погодено од пожарот, но не најде никакви траги од метеорити, односно остатоци од метеор што завршиле на Земјата.

Геолозите од чилеанската Национална служба за геологија и рударство во саботата издадоа соопштение во кое се наведува дека метеорити не се причина за пожарот.

Се разбира, постои можност огнената топка што неодамна прелета над Чиле да била метеор чија појава само се совпадна со почетокот на локалните пожари. Астрофизичарот Џонатан Мек Дауел од универзитетот Харвард ден по појавата на огнената топка на небото, на „Твитер“ напиша дека веројатно се работи за метеорит.

Но доколку снимената огнената топка не била метеор со сигурност, без оглед дали го предизвикала пожарот или не, што друго би можело да биде? Ако помисливте дека станува збор за НЛО, можеби сте во право, но поверојатно е дека е фотографиран друг феномен, односно нашиот вселенски отпад.

Имено, освен тоа што на Земјата секоја година паѓаат илјадници метеорити, на неа завршуваат и стотици парчиња вселенски отпад. За среќа, тие главно паѓаат во океаните или на ненаселени копнени подрачја.

Во орбитата на нашата планета има милиони помали објекти, а неколку илјади се поголеми од 10 сантиметри. Врз основа на овие податоци, ваквата огнена топка би можела да биде дел од некое вселенско летало, згаснат сателит, воен авион или други остатоци произведени од луѓето.

Свет11 час