Спорт
Grazie „Il Dottore“ – Валентино Роси ја извозе својата последна Мото ГП трка
Со шампионатот веќе одлучен (трофејот оди кај Фабио Квартараро), последната трка од Мото ГП сезоната 2021 година, секако беше во знак на Валентино Роси, најголемата ѕвезда која ја произведе овој спорт, кој ја извозе својата последна, 432. трка во блескавата кариера.
Резултатот, секако, не беше важен, бидејќи „Докторот“ одамна не е во конкуренција за победи и титули, но тоа не ги спречи навивачите на патеката „Рикардо Тормо“ во Валенсија, да приредат неверојатна атмосфера и прописно збогување со Италијанецот. Посебен гостин беше неговиот идол, бразилската фудбалска легенда Роналдо, пораки пратија сите Ф1 возачи, и се беше подготвено за емотивно попладне.
Можеби најприкладно, победата во Валенсија ја забележа Франческо „Пеко“ Бањаја, асот на Дукати, кој кариерата ја почна во академијата на Роси, а титулата отиде кај Фабио Квартараро, Французинот кој призна дека станал тркач откако го гледал „Докторот“ како се бори на патеката. Роси, последната трка ја заврши на 10. место.
Grazie Vale#ValentinoRossi pic.twitter.com/CHBr713Eor
— ~ (@FrancescaKikka4) November 14, 2021
42-годишниот тркач од Урбино, со славниот број 46 на својот мотоцикл, е деветкратен шампион, од кои седум ги освои во елитната класа, во кариера која трае повеќе од 20 години.
Откако се пресели во елитната класас во 2000, Роси ја освои 500сс титулата со Хонда во 2001 година, како последен возач на „сателитски“ тим со титула. Потоа во 2002 и 2003 година, тој ја освои титулата со фабричката Хонда, пред да направи неверојатен потег – го напушти доминантниот тим на Хонда, и се пресели кај лутите ривали, Јамаха.

Успехот продолжи – во 2004 и 2005 година тој ги освои титулите со Јамаха, пред во 2006 да ја загуби титулата со пад во последната трка. Во 2007 тој заврши како трет во генерален пласман, пред да додаде уште две титули во 2008 и 2009 година. По 2010, во која скрши нога, Роси направи уште еден ризичен потег во кариерата – се пресели во Дукати, каде што го замени Кејси Стонер. Меѓутоа сезоните 2011 и 2012 беа можеби најлоши во неговата кариера, и тој се врати во Јамаха во 2013.

Тој трипати едноподруго беше втор во генерален пласман во 2014, 2015 и 2016 година. Во 2015 година водеше во генерален пласман во поголемиот дел од сезоната, која имаше контроверзен крај, кога го „шутна“ Марк Маркез и беше казнет на последната трка, за титулата да ја освои Хорхе Лоренцо. Во 2017 година, тој последен пат победи на Холандското ТТ на 38 години, и тоа беше последната сезона во која освои над 200 поени.
+15, Grazie vale ?@ValeYellow46 #GrazieVale #ValentinoRossi #ValenciaGP @MotoGP pic.twitter.com/yhSWZsmsd1
— cele? (@cobaltammm) November 14, 2021
For the victories, for the rivalries, for the inspiration, for the laughs, for the celebrations, for the showbiz…
Thank you @ValeYellow46 ?#GrazieVale #ValenciaGP ? pic.twitter.com/Wxl23g4U6S
— MotoGP™? (@MotoGP) November 14, 2021
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Спорт
Гилмор се повреди, никој во Наполи не знае колку ќе паузира
На фудбалерот на Наполи, Били Гилмор, му претстои пауза, единственото прашање е колку долго ќе трае, што е причина за нова грижа на тренерот Антонио Конте.
Шкотскиот играч од средниот ред почувствува болка во препоните на почетокот на ноември против Комо кога го напушти теренот на крајот од првото полувреме и оттогаш не можеше да тренира со тимот.
Поради ова, тој пропушти дури четири натпревари во сите натпреварувања. Уште полошо, медицинскиот тим не беше во можност да ја утврди точната природа на повредата.
„Понекогаш би сакал медицинскиот персонал да ми каже повеќе за ситуацијата бидејќи тие треба да бидат специјализирани за тоа. Не е повреда на мускулот и ако ме прашате кога би можел да се врати, не би го знаел одговорот, дури ни денес“, рече Конте.
Италијанските медиуми претпоставуваат дека станува збор за посериозна повреда и дека постои можност Гилмор да се подложи на операција, што би значело пауза од неколку месеци и нов дополнителен проблем за Конте.
Спорт
(Видео) Тони Крос одликуван со Витешки крст
Легендарниот германски фудбалер Тони Крос го доби највисокото германско одликување – Витешкиот крст му беше врачен во Мадрид на стадионот „Бернабеу“.
Поранешниот германски фудбалер и легенда на Реал Мадрид, 35-годишниот Тони Крос, го прими едно од највисоките цивилни одликувања на Сојузна Република Германија – Витешкиот крст од редот за заслуги.
🚨🚨| OFFICIAL: Toni Kroos received Germany’s prestigious Knight’s Cross of the Order of Merit at the Bernabéu today! 🇩🇪🎖️ pic.twitter.com/4N9rLYDyCi
— CentreGoals. (@centregoals) November 27, 2025
Свечената церемонија се одржа на стадионот на Реал „Бернабеу“ во Мадрид. Орденот му го врачи лично претседателот на Германија, Франк-Валтер Штајнмаер, како признание за исклучителната спортска кариера и долгогодишната хуманитарна работа преку неговата фондација.
Претседателот на Германија во таа пригода нагласи дека Тони Крос е „гордост на нацијата и пример за младите луѓе“, нагласувајќи ја неговата скромност и посветеност на работата со болни деца.
Toni Kroos recibiendo la Cruz de Caballero de la orden del Mérito de Alemania en el Santiago Bernabéu 😍🤍 pic.twitter.com/NBhQf8JKkg
— (fan) REAL MADRID FANS 🤍 (@AdriRM33) November 27, 2025
Меѓу присутните беа претседателот на Реал Мадрид, Флорентино Перез, поранешниот соиграч на Крос, а сега тренер на Реал, Чаби Алонсо, поранешните соиграчи и пријатели Антонио Ридигер и Федерико Валверде, легендата на Реал, Емилио Бутрагењо, семејството на Крос и многу други…
Тони Крос ја заврши својата кариера во 2024 година. Играше за Баерн Минхен, Баер Леверкузен и Реал Мадрид. Со Баварците освои три Бундеслиги, Купот на Германија и Лигата на шампионите. Со Реал Мадрид, уште пет титули во Лигата на шампионите и по четири титули во шпанската Ла Лига, Суперкупот на Шпанија и Суперкупот на УЕФА.
🗣️ Toni Kroos: "Tenía un poco de dudas en que idioma hago el discurso pero Xabi no tendrá problemas en alemán, el mejor lugar para recibir este premio, el estadio que ha sido mi casa durante los últimos 10 años y siempre lo será."
Imposible no quererlo ♥️ pic.twitter.com/ztkCc2KABq
— (fan) REAL MADRID FANS 🤍 (@AdriRM33) November 27, 2025
Одигра 114 натпревари за германската репрезентација и постигна 17 голови. Неговиот најголем успех е секако титулата светски шампион освоена во 2014 година во Бразил.
Спорт
Астон Мартин ќе го води Адријан Њуи
Тимот на Астон Мартин следната сезона ќе има нов шеф, тоа ќе биде Адриан Њуи, додека досегашниот шеф, Енди Кауел, ќе ја преземе улогата на прв човек задолжен за стратегија.
Во последните недели имаше многу шпекулации дека Кристијан Хорнер би можел да се врати во Формула 1 како шеф на Астон Мартин. Се покажа дека шпекулациите не се точни, Астон Мартин ќе има нов шеф, а тоа ќе биде неговиот поранешен близок соработник заработи унапредување.
Њуи се приклучи на тимот со седиште во Силверстоун на 1 март оваа година, кога ја презеде улогата на извршен технички партнер, чија главна задача беше да го подготви Астон Мартин за новата ера на Формула 1 што започнува следната година.
Сепак, девет месеци подоцна, Астон Мартин објави дека Њуи и Кауел се согласиле да ги поделат своите должности со цел да се фокусираат на своите силни страни и со тоа да му обезбедат на тимот поголема ефикасност. Според овој договор, Њуи ќе го води техничкиот тим, како и досега, но тој ќе се занимава и со водење на тимот на самата патека.
„Во последните девет месеци видов одлични индивидуални таленти во нашиот тим. Со нетрпение очекувам да ја преземам оваа дополнителна улога за да се поставиме во најдобра можна позиција за натпреварувањето во 2026 година, кога ќе се најдеме во сосема нова позиција, кога Астон Мартин ќе стане фабрички тим, а покрај тоа ќе се соочиме со големиот предизвик на новата регулатива. Новата улога на Енди, а со тоа и фокусот на интеграцијата на новата погонска единица со нашите три главни партнери, ќе биде клучен во ова патување пред нас“, истакна Њуи.
Астон Мартин ќе користи мотори на Хонда од следната сезона, а неговите бои ќе продолжат да ги бранат Фернандо Алонсо и Ленс Строл.
За Њуи, улогата што ќе ја преземе ќе биде најголемата во неговата кариера, со оглед на тоа што досега беше единствено задолжен за дизајнирање на автомобилот.
Вистинската легенда на Формула 1 работеше за Вилијамс, Мекларен и Ред Бул пред Астон Мартин. За време на неговата богата кариера, автомобилите што ги дизајнираше освоија вкупно 13 титули во конкуренцијата на возачи и исто толку меѓу конструкторите.
Следната трка во Формула 1 се вози, в недела во Катар, на патеката Лусаил.

