Спорт
Grazie „Il Dottore“ – Валентино Роси ја извозе својата последна Мото ГП трка
Со шампионатот веќе одлучен (трофејот оди кај Фабио Квартараро), последната трка од Мото ГП сезоната 2021 година, секако беше во знак на Валентино Роси, најголемата ѕвезда која ја произведе овој спорт, кој ја извозе својата последна, 432. трка во блескавата кариера.
Резултатот, секако, не беше важен, бидејќи „Докторот“ одамна не е во конкуренција за победи и титули, но тоа не ги спречи навивачите на патеката „Рикардо Тормо“ во Валенсија, да приредат неверојатна атмосфера и прописно збогување со Италијанецот. Посебен гостин беше неговиот идол, бразилската фудбалска легенда Роналдо, пораки пратија сите Ф1 возачи, и се беше подготвено за емотивно попладне.
Можеби најприкладно, победата во Валенсија ја забележа Франческо „Пеко“ Бањаја, асот на Дукати, кој кариерата ја почна во академијата на Роси, а титулата отиде кај Фабио Квартараро, Французинот кој призна дека станал тркач откако го гледал „Докторот“ како се бори на патеката. Роси, последната трка ја заврши на 10. место.
Grazie Vale#ValentinoRossi pic.twitter.com/CHBr713Eor
— ~ (@FrancescaKikka4) November 14, 2021
42-годишниот тркач од Урбино, со славниот број 46 на својот мотоцикл, е деветкратен шампион, од кои седум ги освои во елитната класа, во кариера која трае повеќе од 20 години.
Откако се пресели во елитната класас во 2000, Роси ја освои 500сс титулата со Хонда во 2001 година, како последен возач на „сателитски“ тим со титула. Потоа во 2002 и 2003 година, тој ја освои титулата со фабричката Хонда, пред да направи неверојатен потег – го напушти доминантниот тим на Хонда, и се пресели кај лутите ривали, Јамаха.

Успехот продолжи – во 2004 и 2005 година тој ги освои титулите со Јамаха, пред во 2006 да ја загуби титулата со пад во последната трка. Во 2007 тој заврши како трет во генерален пласман, пред да додаде уште две титули во 2008 и 2009 година. По 2010, во која скрши нога, Роси направи уште еден ризичен потег во кариерата – се пресели во Дукати, каде што го замени Кејси Стонер. Меѓутоа сезоните 2011 и 2012 беа можеби најлоши во неговата кариера, и тој се врати во Јамаха во 2013.

Тој трипати едноподруго беше втор во генерален пласман во 2014, 2015 и 2016 година. Во 2015 година водеше во генерален пласман во поголемиот дел од сезоната, која имаше контроверзен крај, кога го „шутна“ Марк Маркез и беше казнет на последната трка, за титулата да ја освои Хорхе Лоренцо. Во 2017 година, тој последен пат победи на Холандското ТТ на 38 години, и тоа беше последната сезона во која освои над 200 поени.
+15, Grazie vale ?@ValeYellow46 #GrazieVale #ValentinoRossi #ValenciaGP @MotoGP pic.twitter.com/yhSWZsmsd1
— cele? (@cobaltammm) November 14, 2021
For the victories, for the rivalries, for the inspiration, for the laughs, for the celebrations, for the showbiz…
Thank you @ValeYellow46 ?#GrazieVale #ValenciaGP ? pic.twitter.com/Wxl23g4U6S
— MotoGP™? (@MotoGP) November 14, 2021
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Спорт
Фаворитите на Мундијалот според Лео Меси
Фудбалската репрезентација на Аргентина ќе ја брани титулата светски шампион на Светското првенство во 2026 година во Соединетите Американски Држави, Мексико и Канада.
Иако капитенот Лионел Меси (38) сè уште не потврдил дали ќе игра на турнирот, тој ги откри своите фаворити за освојување на трофејот.
По ждрепката на групите за Светското првенство, на кое за прв пат ќе учествуваат 48 репрезентации, започнаа анализите и предвидувањата за можниот победник.
Ѕвездата на Интер Мајами го сподели и своето мислење, околу фаворитите за својување на титула.
„Има многу добри тимови. Шпанија, Франција, Англија, Бразил, кој исто така долго време не е шампион, сакаат да го освојат турнирот“, рече Меси за „ESPN“ и додаде.
„Германија, која отсекогаш сакаше да ја победи Аргентина, сега ја сака уште повеќе по последното Светско првенство. Ќе биде многу тешко, но не се сомневам дека ќе се борат за титулата“.
Foto/ depositphotos
Спорт
Хејен замина, Леко пристигна во Клуб Бриж
Актуелниот шампион на Белгија, Клуб Бриж, експресно најде замена за тренерот, Ники Хејен. Од ривалскиот Гент, во Бриж, пристигна хрватскиот тренер Иван Леко.
Леко се враќа на клупата на Бриж, со кого ја освои титулата во 2018 година во својот прв двегодишен мандат. Тој играше за Клуб Бриж од 2005 до 2009 година и го освои Купот во 2007 година.
Хејен беше во Брж 18 месеци, а го остава тимот на 26-то место на табелата во Лигата на шампионите, додека во белгиското првенство, Бриж е трет на табелата, пет бода зад актуелниот шампион Унион Сен Жилоа.
Бриж претрпе три порази во последните четири натпревари во првенството.
Фудбалерите на Бриж играат во среда во 21:00 часот на свој терен против Арсенал, во шестото коло на Лигата на шампионите.
Foto/ freerangestock
Спорт
Норис потврди дека ќе ја носи „единицата“ на својот болид
Новиот светски шампион во Формула 1, Ландо Норис, потврди дека ќе ја носи единицата на својот болид наредната сезона.
Според правилата на Формула 1, само актуелниот шампион има право да го користи бројот број еден на автомобилот, а Норис го заработи ова право откако ја освои титулата за прв пат во својата кариера во неделата. Тој заврши трет на последната трка од сезоната во Абу Даби и стана 11-от возач, светски шампион од Велика Британија.
Норис му ај донесе на Мекларен, првата титула во конкуренција на возачи, по 2008 година, кога шампион беше Луис Хамилтон.
Норис ќе го преземе бројот еден од Макс Ферстапен од Ред Бул, со кого се бореше за титулата. Британецот ја заврши сезоната со два бода помалку од Британецот и ја прекина серијата од четири титули. Ферстапен единицата на својот болид ја носеше од 2022 година.
„Тоа е традиција. Постои со причина. Постои таму, можете да излезете и да го зграпчите и можете да работите напорно за да го добиете“, изјави Норис за Скај.
Седумкратниот светски шампион Луис Хамилтон, иако имаше можност, никогаш не возеше со бројот 1 на болидот, тој и остана верен на својата 44-ка. Норис го вози автомобилот со број четири од неговото доаѓање во Формула 1 во 2019 година.
„Сите ние како тим кои имавме улога во Мекларен или во мојот болид ќе го носиме со гордост. Тоа се сите мои механичари, моите инженери, секој што е дел од Мекларен исто така го добива тоа признание“, рече тој.
„Значи, ова не е за мене, туку за нив. Тоа е нивна гордост, знаејќи дека вложиле многу работа и труд и дека можат да кажат: „Ние сме број еден“. Не е толку кул кога ќе кажете: „Ние сме број четири“, па затоа ќе бидат уште посреќни од мене“, додаде 26-годишниот возач.
Од 2026 година, на возачите ќе им биде дозволено да ги менуваат броевите од година во година, при што Ферстапен ќе мора да најде нов број.
Пред да стане светски шампион, Ферстапен возеше автомобил со број 33, но рече дека негов омилен е бројот три, претходно користен од Даниел Рикардо.
Foto/ depositphotos

