Спорт
Хамилтон ја доби тактичката битка со Ферари за мексикански триумф, но титулата ќе почека

Луис Хамилтон е победник на Мексиканското ГП, успевајќи да ја заддржи предноста пред Себастијан Фетел, но (барем засега) нема да биде крунисан за светски шампион по шести пат, откако неговиот колега од Мерцедес, Валтери Ботас заврши на третото место (а требаше да биде најмалку на петтото место, така што битката се сели во Остин за една недела.
Шарл Леклер, освојувачот на пол-позицијата на трката, на крајот заврши како четврт по проблемите во боксот и поинаквата стратегија на Ферари, кои решија дека е исправно да одат двапати во боксот. Италијанскиот тим двапати го предаде водството – прво со Леклер по 15 круга, а потоа Фетел и тимот решија да не го следат Хамилтон во боксот, што беше грешка бидејќи кога Германецот влезе во боксот, веќе беше предоцна.
Александер Албон имаше одлична трка за петто место во Ред бул, пред колегата Макс Ферстапен, кој имаше трка полна со инциденти. Во поени беше и Серхио Перез во својата домашна трка на седмото место, Даниел Рикардо во Рено, и двајцата возачи на Торо росо, Пјер Гасли и Данил Квјат.
Трката која уште пред да почне беше контроверзна по вчерашното одземање на пол-позицијата на Макс Ферстапен за игнорирање на жолтото знаме, започна со судир, откако Ферстапен по убавиот старт дојде во „конфликт“ со Луис Хамилтон и по контактот двајцата загубија позиции – Хамилтон беше петти, а Ферстапен на осмото место.
Ова предизвика период на виртуелно безбедносно возило, а кога трката рестартираше, трката продолжи да биде кошмарна за Ферстапен откако при обид да го помине Валтери Ботас, двајцата имаа контакт и тој имаше дупната гума и мораше да влезе во боксот.
Додека се случуваше ова, изгледаше дека Леклер и Фетел имаат удобна трка на врвот, иако Леклер бргу влезе во боксот и му го предаде првото место на Германецот. По 30 круга, Фетел беше убедлив пред Ботас (и двајцата немаа влезено во боксот), а Леклер беше пред Хамилтон. Кога Фетел се реши да влезе во боксот, излезе на четвртото место.
Второто влегување на Леклер значеше крај на неговите надежи за победа, откако тој остана 6.2 секунди во боксот поради проблеми со задните тркала. Хамилтон така го „наследи“ првото место пред Фетел и Ботас, нешто што успеа да го заддржи до крајот на трката.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Спорт
Премиер лигата воведува ограничување на платите? Клубските челници во паника: Ова може да нè уништи

Контроверзното ново правило за ограничување на платите, за кое многумина веруваат дека би можело да ја уништи Премиер лигата, би можело да стане реалност веќе следниот месец. Во наредните недели, клубовите од англиското елитно фудбалско ниво треба да гласаат за таканареченото „закотвување“, систем што ги ограничува трошоците за плати, пишува „Дејли Мејл“.
Двата клуба од Манчестер се противат на овој систем, кој би се имплементирал заедно со новите правила за „коефициент на трошоци на тимот“. Тие веруваат дека „закотвувањето“ би ја лишило Премиер лигата од нејзиниот статус на најдобра во светот и би довело до масовно заминување на најдобрите играчи во светот. Некои исто така веруваат дека тоа би предизвикало хаос во Чемпионшип и би го отежнало опстанокот на новите тимови од првата лига.
Критичарите на овој потег веруваат дека тоа би ги спречило англиските клубови да се натпреваруваат со платите што ги нуди остатокот од европската елита, како што се Реал Мадрид, Барселона и Баерн, кои нема да подлежат на такви правила. Ова би значело дека врвни играчи како Ерлинг Халанд и Мохамед Салах би можеле да ја напуштат Англија.
Исто така, одливот на ѕвезди во Саудиска Арабија би можел да се зголеми, а со текот на времето таквото губење на квалитетот би довело до пониски приходи од ТВ права, што би можело да се покаже како катастрофално.
„Ова ќе го уништи статусот на најдобрата лига во светот и сите пари што ги носи“, рече еден извршен директор.
Како функционира „закотвувањето“?
Познато како „закотвување од горе до долу“, правилото би значело дека сите клубови би можеле да потрошат максимум пет пати повеќе од она што му било исплатено на тимот што завршил на дното на табелата. Овие трошоци вклучуваат плати на играчи и главен тренер, амортизација на трансфери и провизии на агенти.
Врз основа на бројките за сезоната 2023/24, ова би значело ограничување од приближно 600 милиони евра, при што некои тимови се во непосредна опасност да ги прекршат правилата. Предложената казна за второ прекршување е одземање од шест поени, со дополнителни поени за поголеми прекршувања.
Ко-сопственикот на Манчестер Јунајтед, Сер Џим Ратклиф, веќе го изрази своето мислење. „Закотвувањето би ги попречило врвните клубови во Премиер лигата“, рече Ратклиф, а потоа додаде: „И последното нешто што го сакате е врвните клубови во Премиер лигата да не можат да се натпреваруваат со Реал Мадрид, Барселона, Баерн Минхен, ПСЖ – тоа е апсурдно. И ако тоа се случи, тогаш престанува да биде најдобрата лига во светот.“
Противниците на правилото, исто така, тврдат дека тоа би ги намалило стимулациите за клубовите да инвестираат во раст, со оглед на тоа што би биле ограничени во реинвестирањето во сопствените тимови.
Премиер лигата е подготвена да воведе „закотвување“ за да ги замени постојните правила за профит и одржливост. Тие тврдат дека тоа би било „превентивна заштита“ што би стапила на сила само ако има значајни промени што ја загрозуваат конкурентноста на лигата.
Сепак, противниците го отфрлаат тврдењето дека постои проблем со конкуренцијата на врвот, посочувајќи дека четири различни тима биле шампиони во последната деценија и дека пет од осумте титули на Сити се освоени на последниот ден од сезоната.
Нивниот аргумент е дека пониската лига, EFL, би се чувствувала обврзана да го следи примерот, што би значело дека секој клуб кој ќе испадне од Премиер лигата автоматски би го пробил ограничувањето на трошоците поради таканаречените „падобрански плаќања“.
Спорт
Менаџерот на Челзи бурно го славеше голот против Ливерпул, доби суспензија

Менаџерот на Челзи, Енцо Мареска, е суспендиран на еден натпревар и казнет со 8.000 фунти за недолично однесување во победата од 2:1 против Ливерпул.
Челзи го постигна победничкиот гол во петтата минута од судиското продолжение, по што Мареска истрча кон корнер знамето за да прослави со своите играчи. Тогаш го доби вториот жолт картон, поради што беше исклучен.
„Менаџерот се однесуваше на несоодветен начин, што доведе до негово исклучување во 96-тата минута. Енцо Мареска ја прифати стандардната казна“, се вели во соопштението на ФА.
Зборувајќи на спортскиот фестивал во Тренто, италијанскиот стручњак на чело на „Сините“ неодамна призна дека емоциите го совладале, додавајќи дека неговата прослава била „инстинктивна“.
Спорт
Мерцедес ги потврди Расел и Антонели за наредната сезона

Тимот на Мерцедес потврди дека Џорџ Расел и Андреа Кими Антонели ќе возат за тимот и следната сезона.
Потврдата за останувањето на двајцата возачи беше само прашање на време, а беше одложена поради продолжените преговори во врска со обврските на Расел надвор од патеката.
Британецот е производ на програмата на Мерцедес за млади возачи, а следната сезона ќе биде негова осма во Формула 1, петта во германскиот тим. Во тековниот дел од сезоната, Расел постигна резултати над очекувањата, бидејќи постигна исклучителни победи во Канада и Сингапур, а најмногу е заслужен за фактот дека Мерцедес моментално е втор во конкуренцијата на конструктори.
„Многу сум горд што ја продолжуваме нашата авантура заедно. Следната година ќе биде 10-та година откако потпишав за Мерцедес. Досега беше долго и успешно партнерство и едвај чекам да видам што нè очекува, особено затоа што се соочуваме со една од најголемите промени на правилата во историјата на спортот. Фокусирани сме на успех и, според мене, да продолжиме по најдобрата сезона во мојата кариера“, рече Расел.
It's official 😉
We are delighted to confirm that George Russell and Kimi Antonelli will continue as the team’s driver line-up into 2026
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 15, 2025
Антонели го наследи Луис Хамилтон во тимот оваа година, а неговата дебитантска сезона досега беше полна со подеми и падови. Во одредени моменти му недостасуваше самодоверба, имаше проблем со сигурноста, но знаеше и како да блесне, па ги заврши последните две трки меѓу првите пет.
Во текот на летото, имаше одредена неизвесност дали Мерцедес ќе ги задржи сегашните возачи, бидејќи се шпекулираше дека Макс Ферстапен би можел да го напушти Ред Бул.
Следната сезона, патем, означува почеток на нова ера во Формула 1, а таа започнува со Големата награда на Австралија на 8 март.
Остануваат уште шест трки во сезоната, а првата следна е Големата награда на САД овој викенд во Остин.