Свет
(Видео) Лошото време и густата магла се можна причина за несреќата во која загина Коби Брајант
Лошото време и густата магла, но и низа грешки на пилотот се најверојатно причините за страшната несреќа во која синоќа загина НБА-легендата Коби Брајант заедно со својата 13-годишна ќерка Џијана Марија и уште седуммина во хеликоптерот што се урна во Калифорнија, објави „ТМЗ“, порталот кој прв ја соопшти страшната вест во јавноста.
Полициските хеликоптери на ЛАПД биле приземјени поради лошите временски услови и густата магла, но хеликоптерот со Коби и осумте труги патници, меѓу кои и пилотот, сепак, полетале вчера рано наутро по американско време за да стигнат во „Академијата Мамба“ на бившиот кошаркар на ЛА Лејкерс.
Според информациите, хеликоптерот имал проблеми над зоолошката градина во ЛА, каде кружел повеќе од 15-ина минути.
#Update Downed aircraft is a helicopter. Flames extinguished. #Malibu deputies at crash site looking for survivors, 4200 blk Las Virgenes Rd #Calabasas #LASD pic.twitter.com/eixLhGhLyE
— LA County Sheriffs (@LASDHQ) January 26, 2020
Околу 9:30 часот пилотот имал комуникација со аеродромот „Бурбанк“, кои знаеле дека хеликоптерот со Брајант кружи 15 минути во тоа подрачје, а потоа пилотот тргнал на север, завртел кон запад и почнал да се искачува над Автопатот 101 кај Вудланд Хилс. Десетина минути подоцна, кога се соочиле со уште поголема магла, „ТМЗ“ посочува дека е направена клучната грешка на пилотот. Тој го свртел курсот кон југ, а всушност тргнал кон планинско подрачје во непрегледна средина, каде се урнал.
„Времето во Лос Анџелес во неделата беше исклучително магловито, па дури и воздушната поддршка за полицијата беше приземјена. Според податоците од Контролата за летање, хеликоптерот на Коби се соочил со првите проблеми над зоолошката градина во Лос Анџелес. Тој кружел најмалку шест пати, најверојатно чекајќи маглата да се расчисти. Пилотот потоа ја контактирал контролната кула на аеродромот ‘Бурбанк’, по што се упатил најпрвин на север, а потоа свртел кон запад. Во 9:40 часот маглата станала уште погуста, а пилотот свртел кон југ, што е клучно бидејќи го насочил хеликоптерот кон реон со планини. Тој го искачил леталото од 1.200 на 2.000 стапки височина, но само пет минути подоцна се удрил во планина, на височина од 1.700 стапки“, се вели во извештајот до кој дојдоа американските медиуми.
На местото на несреќата тим од 18 лица на Националната служба за безбедност на транспортот (НТСБ) бараше докази и ја пребаруваше црната кутија од хеликоптерот. Според првичните информации, по падот на хеликоптерот се случил силен пожар. Полицијата во Лос Анџелес потврди дека поради магла и намалена видливост ги приземјила своите хеликоптери во текот на раните утрински часови до попладнето. Оттаму информираа дека тоа се случува кога видливоста е минимум до три километри, а растојанието помеѓу облачниот масив и теренот е 243 метри.
Приватниот хеликоптер на Брајант се урна вчера пред 10 часот по локално време во Калабасас, околу 50 километри северозападно од Лос Анџелес, Калифорнија. Според последните податоци, во леталото се наоѓале вкупно девет лица, сите се погинати, соопшти полицијата од Лос Анџелес.
Брајант и сопатниците патувале на младински кошаркарски турнир. Помеѓу нив биле и ќерката на Брајант, Џиана, бејзбол-тренерот Џон Алтобели, неговата сопруга Кери и нивната ќерка Алиса, која играла во ист тим со Џијана.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Досието Епстин сè уште не е затворено: 700.000 документи чекаат проверка
Американското Министерство за правда соопшти дека уште околу 700.000 документи поврзани со Џефри Епстин чекаат на проверка. На прегледот работи тим од 200 аналитичари, а процесот се очекува да трае уште околу една недела. Досега се објавени приближно 750.000 записи, додека голем дел од преостанатите може да бидат дупликати, пишува „Гардијан“.
Иако законот наложуваше целосно објавување до 19 декември, документите досега беа делумно објавени и со многу затемнувања, што предизвика револт кај жртвите и најави за тужби. Неименуван функционер изјави дека процесот наскоро ќе заврши, но дека „теориите на заговор нема“.
Во најновиот бран беа објавени 30.000 документи, меѓу кои има и повеќе спомнувања на Доналд Трамп, вклучително и е-пошта од 2020 година со тврдења дека патувал со приватниот авион на Епстин. Министерството, сепак, предупреди дека меѓу објавените материјали има и лажни документи и снимки, нагласувајќи дека тие се објавуваат затоа што законот го бара тоа.
Последните документи откриваат и напори на ФБИ да идентификува можни соучесници, но поголемиот дел од имињата се затемнети. Ова предизвика силни политички реакции, при што лидерот на демократите во Сенатот, Чак Шумер, побара целосна транспарентност и објаснување зошто одредени лица не биле кривично гонети.
Регион
Судот во Нови Сад ја прекина постапката против Горан Весиќ и уште двајца обвинети за падот на настрешницата
Вонстепениот совет на Вишиот суд во Нови Сад ја прекина кривичната постапка против поранешниот министер за градежништво Горан Весиќ, неговата поранешна помошничка Анита Димоски и поранешната директорка на Железничката инфраструктура на Србија, Јелена Танасковиќ, во случајот со падот на настрешницата на железничката станица.
Тие беа обвинети за тешко кривично дело предизвикување општа опасност.
Во своето образложение, судот наведе дека нема доволно докази за да се поткрепи основано сомнение дека обвинетите ги сториле кривичните дела за кои се сметаат за одговорни.
Со одлуката на судот им е укината мерката за домашен притвор на Танасковиќ, Спремиќ, Гавриловиќ и Тодоровиќ. Со наредба на Врховниот суд на Србија во Белград, Анита Димоски и Горан Весиќ остануваат во домашен притвор.
Паралелно, судот во Нови Сад ги потврди обвиненијата против седум други обвинети во случајот со трагедијата на железничката станица.
На 1 ноември минатата година, 16 лица загинаа, а едно лице беше тешко повредено при падот на бетонската настрешница на неодамна реновираната зграда на станицата. Инцидентот предизвика масовни протести во Србија , предводени главно од студенти, кои бараа оставка на владата и закажување предвремени парламентарни избори.
Агенцијата Франс Прес прецизира дека одлуката на судот во Нови Сад не е конечна, а обвинителството веќе ја објави својата намера да поднесе жалба.
Свет
Франција започнува изградба на најголемиот европски воен брод
Франција започнува изградба на нов носач на авиони со нуклеарен погон, проект вреден околу 10 милијарди евра, кој треба да го замени постојниот носач Шарл де Гол, пуштен во употреба во 2001 година. Новиот брод, познат како PA-NG (Porte-Avions Nouvelle Génération), ќе биде значително поголем и помоќен и ќе стане најголемиот воен брод некогаш изграден во Европа.
PA-NG ќе биде долг околу 310 метри, со депласман од 78.000 тони и капацитет за околу 2.000 членови на екипажот. Франција, која заедно со САД е единствената земја што користи нуклеарен погон за носачи на авиони, со овој проект покажува дека и понатаму смета на овие пловечки платформи како клучен елемент на воената моќ.
Проектот е дел од поширок глобален тренд, при што повеќе држави инвестираат во нови носачи на авиони. САД ја модернизираат својата флота, Кина и Индија развиваат нови проекти, а Турција најави изградба на сопствен носач на авиони.
Depositphotos

