Европа
Во Шпанија огромни казни за резервирање место на плажа

Поморските места околу шпанскиот град Малага им објавија војна на капачите кои поставуваат чадори нa плажа рано во текот на денот за да резервираат место, што е сè пораспространета практика во Шпанија.
Таканаречената „војна со чадор“ е вообичаена практика со години во Леванте, на југоисточниот брег на Шпанија, каде што ранобудниците ги оставаат своите работи на плажата, понекогаш во зори, за да добијат добро место на песокот.
Жителите на градот Аликанте завршија и во британските весници обвинети дека зазеле позиции на првата линија на „бојното поле“ пред изгрејсонце за да им одземат парче песок на туристите. Оваа летна битка сега стигна до брегот на Малага, на југот на Шпанија, каде што некои места веќе презедоа мерки за да се спречи контроверзната практика.
Градовите Алгаробо, Велез Малага и Торокс одобрија казни до 300 евра за оние кои ги оставаат своите работи без надзор со единствена цел да чуваат место на плажата. Со воведувањето на казните, тие го следеа примерот од областа околу Валенсија, од споменатиот брег на Леванте, каде што градовите Кулера, Оропеса и Калпа исто така применуваат многу построги казни кои достигнуваат и до 3.000 евра за истата практика.
„Неправедно е што првата линија покрај морето, која сите ја посакуваат толку многу, е резервирана“, рече Ванеса Лопез, одговорна за плажите во градското собрание на Торокс, за новинската агенција ЕФЕ. „Редовно наоѓаме напуштени столици, чадори и други работи“, додаде таа во градот со 19.000 жители покрај Средоземното Море.
Лопез вели дека страницата сега има уредба со која се забранува „резервирање на физички простор на плажите, во секое време од денот или ноќта, со oставање каков било вид на предмет или нешто во песок без физичко присуство на сопственикот на лицето“.
Мерката е резултат на многубројните поплаки на жителите и капачите кои тврдат дека првата линија на плажата е зафатена со часови без присуство на сопствениците на овие објекти.
Во Торокс, локалната полиција патролира на плажата за да обезбеди усогласеност. Полициските службеници во случај на откривање на неправилности отстрануваат предмети кои со часови не се под контрола на сопственикот. Доколку сакаат да ги вратат, сопствениците треба да платат наплатна цена од 30 до 50 евра, во зависност од локацијата.
Сопствениците можат да ги соберат своите работи во полициска станица во рок од 14 дена, пред да станат „отпад“. Со овие мерки, градовите сакаат да го гарантираат користењето на плажите како јавно добро, спречувајќи резервирање простор и овозможувајќи им на сите граѓани еднакви можности да уживаат во песокот и морето.
„Резервирањето место не е воопшто добро бидејќи нè има многу на плажата“, вели Анџела, жителка на Торокс која поддржува усвојување мерки за спречување на оваа практика, иако ја смета казната за малку претерана. Таа се залага за унапредување на свеста на граѓаните за правилно користење на јавниот простор.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Терминал на лондонскиот Хитроу евакуиран поради „опасни материјали“

Терминалот 4 на аеродромот Хитроу беше евакуиран вечерва по инцидентот што пожарникарите првично го опишаа како „можен инцидент со опасни материјали“. По неколкучасовна интервенција на полицијата, пожарникарите и службите за итни случаи, терминалот беше прогласен за безбеден и повторно отворен.
Инцидентот беше пријавен околу 17 часот по локално време, а единици од Фелтам, Хитроу, Вембли и околните противпожарни станици беа испратени на местото на настанот. Патниците беа евакуирани од салата за пријавување на летот на растојание од околу 150 метри од зградата, а сведоци раскажаа како тимови во заштитни одела пристигнале на местото на настанот и биле поставени паравани за заштита на приватноста.
Еден патник, Пол Скот, изјави за Скај њуз дека штотуку се пријавил кога започнала евакуацијата. „Атмосферата беше мирна, но сите бевме збунети бидејќи никој не знаеше што се случува. На луѓето им беа дадени алуминиумски ќебиња бидејќи стануваше ладно“, рече тој.
Лондонската служба за брза помош потврди дека на местото на настанот била укажана лекарска помош на околу 20 лица поради пријавени здравствени проблеми. Сепак, Метрополитен полицијата соопшти дека „не е пронајдена никаква трага од штетна супстанца“.
„Вкупно 20 лица пријавија здравствени проблеми, но ниту една од повредите не е опасна по живот, ниту има трајни последици. Истрагата е во тек“, соопшти полицијата.
Аеродромот Хитроу потврди околу 18:40 часот дека салата за пријавување во Терминал 4 е затворена, а кратко по 20 часот терминалот е прогласен за безбеден и повторно отворен.
„Многу ни е жал за предизвиканиот прекин, безбедноста на патниците и персоналот е секогаш наш врвен приоритет. Правиме сè што можеме за да осигуриме дека вечервашните летови ќе полетаат според планот“, соопшти аеродромот, додавајќи дека другите терминали не биле погодени за време на инцидентот.
фото: принтскрин
Европа
Ќе се обидеме сами да произведеме патнички авион со широк труп, велат Русите

Русија планира да развие сопствен патнички авион со широк труп, бидејќи плановите за заедничко производство со Кина сè уште не се спроведени, изјави шефот на Ростек, Сергеј Чемезов.
„Кинезите одлучија дека засега ќе го произведуваат сами. Ќе се обидеме и ние да произведуваме наш сопствен авион. Откако ќе го произведеме моторот PD-35, ќе изградиме наш сопствен авион со широк труп“, им рече Чемезов на новинарите во Самара.
Русија и Кина разговараа за заедничкиот развој на руско-кинескиот широкотрупен патнички авион CR929 и во 2014 година потпишаа договор за соработка. Основана е Кинеско-руската меѓународна корпорација за комерцијални авиони (CRAIC), која стана главен оператор на проектот.
Комерцијалните испораки требаше да започнат по 2025 година, но пандемијата на Ковид ги принуди партнерите да го одложат рокот за 2028 или 2029 година. Нова пречка беа западните санкции врз Русија, кои го променија форматот на соработка. Кина го презеде проектот, а Русија стана договорен производител само на одредени делови од авионот.
„Го променивме форматот на учество во проектот, па затоа се потребни соодветни промени и во меѓувладините документи. Со други зборови, приближно како во проектот за хеликоптери, односот ги вклучува клиентот и подизведувачот“, објасни првиот вицепремиер на Русија Денис Мантуров пред новинарите во мај 2024 година.
фото: принтскрин
Европа
Ердоган сака да ја замолчи опозицијата: демонстрантите се судрија со полицијата, фрлен е солзавец

Турската полиција се судри со поддржувачите на турската опозициска партија пред седиштето на Републиканската народна партија (ЦХП) денеска, користејќи солзавец за комесарот, назначен од судот, да може да влезе во зградата.
Властите го блокираа пристапот до канцеларијата на партијата во неделата вечерта откако десетици пратеници и членови на ЦХП се забарикадираа таму за да го спречат комесарот да ја преземе контролата со своите соработници.
Судот минатата недела пресуди да го отстрани раководството на партијата во Истанбул поради наводни нерегуларности на конгресот на партијата во 2023 година.
Поранешниот пратеник на ЦХП, Ѓурсел Текин, официјално ја презеде контролата врз партискиот огранок попладнето. Текин, кој се судри со лидерот на ЦХП, Озгур Озел, ја бранеше пресудата, нарекувајќи ја непристрасна и дека „не е дел од проблемот“.
ЦХП ја обвинува владата на претседателот Таип Ердоган за организирање политичка кампања против нив. Озел го замени долгогодишниот лидер на партијата, Кемал Киличдароглу, пред две години и ја предводеше партијата до неочекувана победа на локалните избори минатата година, обезбедувајќи контрола врз поголемиот дел од градските совети во земјата.
Оттогаш неколку градоначалници од опозицијата се уапсени под обвинение за корупција, вклучувајќи го и градоначалникот на Истанбул, Екрем Имамоглу, клучен ривал на Ердоган.
Озел би можел да биде отстранет со судска наредба на 15 септември. Владата негира дека врши притисок врз судството.
фото: принтскрин