Европа
ЕУ ќе водеде нови правила за добивање на возачки дозволи

Eвропската Унија оваа година планира да донесе нова директива за возачки дозволи. Засега тоа е само нацрт, но познати се првите контури на предлогот што ќе го усвојат европските тела, пишува германскиот автоклуб ADAC.
Возачката дозвола од Б категорија се однесува само на моторни возила до вкупна дозволена маса од 3,5 тони. Со тоа, повеќето мобилни домови не смеат да ги управуваат имателите на возачка дозвола, бидејќи тие се премногу тешки. Оттука се планира зголемување на дозволената вкупна маса на 4,25 тони.
Регулативите кои порано важеа само на национално ниво ќе бидат признати низ цела ЕУ
Веќе неколку години, возачката дозвола Б категорија во Германија може да се прошири и на возачката дозвола Б196. Со тоа се овозможува возење на лесни мотоцикли до 125 кубика, но само во Германија. Тоа може да се промени со четвртата Директива за возачка дозвола. Имено, прописите кои претходно се применуваа само на национално ниво во иднина ќе бидат признати низ ЕУ. Тогаш би можело да се патува преку националните граници со мотоцикл од 125 кубика.
Минималната возраст за возачки дозволи за камиони или автобуси може да се намали на 18 години. Во Германија, на пример, Ц категорија за камиони може да се добие само на возраст од 21 година, а категоријата Д за автобуси само на возраст од 24 години.
Дигиталната возачка дозвола треба да добие и втора шанса: целта е соодветната апликација за паметен телефон да биде доволна во случај на полициска проверка или кога изнајмувате автомобил. Се размислува и за QR код кој ќе го замени сегашниот чип за да биде поотпорен на фалсификување.
Досега не можеше да се положи теоретски и практичен возачки испит во различни земји членки на Европската Унија. За да се земе предвид зголемената мобилност на населението, тоа треба да се дозволи во иднина. За тоа би требало да се поедностават сегашните регулативи за престој.
Исто така, се дискутира дека практичната настава треба да се започне само откако теоретскиот испит е успешно положен. Во иднина барем дел од возачкиот испит би можел да се полага на симулатори. Задолжителниот курс за освежување на знаењето една година по добивањето на возачка дозвола е наменет за намалување на бројот на несреќи. Експертите за безбедност на патиштата ја препорачаа оваа мерка.
Должината на одземање на возачката дозвола (на пример, за возење под дејство на алкохол) треба да биде стандардизирана и взаемно да се признае. Забраната за возење воведена во Италија тогаш ќе се применува и во Германија.
Во овој контекст, пишува Феникс Магазин, се бараат и униформни гранични вредности за консумирање алкохол и дрога, да се усогласат системите за бодови во различни земји, а податоците за возачките дозволи на сите граѓани на ЕУ да се чуваат во европска база на податоци. Тоа би требало да ги олесни полициските проверки.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.