Свет
„Лион ер“: Како можеше нов авион да се урне?

Авион на нискобуџетската индонезиска авиокомпанија „Лион ер“, со 190 патници и членови на екипажот, се урна рано утрово во морето, 13 минути по полетувањето од Џакарта за островот Пангкал Пинанг. Сите патници загинаа, а според последните информации, од морето се извлечени 20 тела. Би-би-си објави дека големо внимание привлече фактот оти авионот „боинг 737 макс 8“ бил сосема нов. Ова е прв голем инцидент во кој е вклучен ваков авион.
Досега нема повеќе детали за несреќата и причината нема да биде потврдена сè додека не се спроведе целосна истрага.

Фото: ЕПА
Авионските несреќи често се резултат на комбинација од повеќе фактори – и технички и човечки – но дали фактот дека авионот бил толку нов играл некаква улога?
„Боинг 737 макс 8“ е во комерцијална употреба од 2017 година. Од „Лион ер“ во јули рекле дека се многу се гордеат што се прв авиопревозник во Индонезија што ќе го користи овој авион и дека нарачале дури 218 летала.
Авионот, кој се урна утрово, почнал да лета од 15 август и имал поминато само 800 часа летање, според шефот на Националната комисија за безбедност во сообраќајот, Соерјанто Тахиано.
Пилотот на авионот пред несреќата се јавил во контролата на летање во Џакарта и побарал дозвола да се врати назад кусо по полетувањето по што исчезнал од радарот. Се појавија и информации дека авионот имал технички проблеми во неделата на својот претпоследен лет.
Техничкиот дневник во кој се внесуваат податоци за време на летовите до кој дојде Би-би-си за тој лет од неделата, од аеродромот во Денпасар во Бали до Џакарта, укажува на тоа дека читањето на воздушните брзини на инструментот на капетанот е неверодостојно, а читањата на надморските височини се разликуваат од инструментите на капетанот и инструментите на првиот офицер, односно копилотот. Како резултат на проблемот капетанот му ја предал контролата врз авионот на првиот офицер и безбедно слетале во Џакарта.
„Лион ер“ не го потврди ваквиот извештај, но ова може да е неодредениот технички проблем на летот од Бали до Џакарта што го спомена главниот извршен директор на компанијата, Едвард Сирајт. Тој рече дека овој проблем бил решен според процедурата.
Тој додаде дека „Лион ер“ во моментот има 11 авиони од истиот модел и дека нема планови да ги приземји поради несреќата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Израел ќе го насочи фокусот кон уништување на тунелите во Газа

Министерот за одбрана на Израел, Исраел Кац, изјави дека и наредил на израелската армија (ИДФ) да се подготви за уништување на сите тунели на Хамас во Појасот Газа.
– Главниот предизвик за Израел по фазата на враќање на заложниците ќе биде уништувањето на сите терористички тунели на Хамас во Газа – директно од страна на ИДФ и преку меѓународен механизам што ќе се воспостави под водство и надзор на САД, напиша тој на Х.
– Ова е основното значење на спроведувањето на договорениот принцип за демилитаризација на Газа и разоружување на Хамас, изјави Кац, додавајќи дека „и наредил на ИДФ да се подготви за извршување на задачата.“
Не е јасно како ИДФ ќе ги уништи тунелите на Хамас во деловите на Газа што не се под контрола на армијата според договорот за прекин на огнот.
Свет
Над 500.000 лица се вратиле во градот Газа откако стапи во сила прекинот на огнот

Агенцијата за цивилна заштита на Газа, која е под контрола на Хамас, соопшти дека повеќе од 500.000 лица се вратиле во градот Газа откако првата фаза на прекинот на огнот стапи во сила претходниот ден.
– Повеќе од половина милион лица се вратиле во Газа (Сити) од вчера, изјави Махмуд Басал, портпарол на цивилната одбрана, службата за спасување која работи под надлежност на Хамас.
На снимки објавени од светските медиуми се гледаат Палестинци кои се враќаат во градот Газа, многумина од нив веејќи палестински и египетски знамиња.
Свет
Обилни врнежи поплавија патишта во Шпанија и принудија десетици жители да бидат евакуирани

Обилни врнежи во регионот Мурсија, во југоисточна Шпанија, поплавија патишта и принудија десетици жители да бидат евакуирани, соопштија локалните власти.
Лидерот на медитеранскиот крајбрежен регион, Фернандо Лопез Мирас, ги предупреди граѓаните во областите Кампо де Картахена и Мазарон да „избегнуваат непотребни патувања и да бидат внимателни“, пренесе државната телевизија РТВЕ.
Градоначалникот на Лос Алказарес, Марио Перез Сервера, на Инстаграм ги повика жителите на ниско поставените делови од општината да се качат на првиот кат од своите домови со храна, вода, комплети за прва помош и батерии. Според Мирас, нема загинати.
Во регионот Мурсија и соседните области беше издадено црвено предупредување, највисоко ниво на тревога, со известувања испратени до мобилните телефони на граѓаните.
Ситуацијата подоцна се подобри и за одредени области беше издадено жолто предупредување, намалено ниво на тревога, пренесе ДПА.
Според весникот „Мајорка Цајтунг“, неколку настани беа откажани на островот Мајорка, кој е популарен меѓу туристите.
Причината за обилните врнежи беше нова DANA – шпанска акронимија за „изолирана горна депресија“, именувана „Алиса“. Ова се однесува на метеоролошки феномен каде џеб на многу студен воздух, познат како „студен капка“, се изолира од главните атмосферски струења и спуштајќи се предизвикува екстремни временски услови.
Типично за медитеранскиот регион, овој феномен се случи и кон крајот на октомври 2024 година, кога речиси 230 луѓе загинаа во последиците од поплавите.
Доцните предупредувања тогаш доведоа до тоа властите сега да бидат повнимателни при обилни врнежи и да издаваат предупредувања порано.