Свет
„Лион ер“: Како можеше нов авион да се урне?
Авион на нискобуџетската индонезиска авиокомпанија „Лион ер“, со 190 патници и членови на екипажот, се урна рано утрово во морето, 13 минути по полетувањето од Џакарта за островот Пангкал Пинанг. Сите патници загинаа, а според последните информации, од морето се извлечени 20 тела. Би-би-си објави дека големо внимание привлече фактот оти авионот „боинг 737 макс 8“ бил сосема нов. Ова е прв голем инцидент во кој е вклучен ваков авион.
Досега нема повеќе детали за несреќата и причината нема да биде потврдена сè додека не се спроведе целосна истрага.

Фото: ЕПА
Авионските несреќи често се резултат на комбинација од повеќе фактори – и технички и човечки – но дали фактот дека авионот бил толку нов играл некаква улога?
„Боинг 737 макс 8“ е во комерцијална употреба од 2017 година. Од „Лион ер“ во јули рекле дека се многу се гордеат што се прв авиопревозник во Индонезија што ќе го користи овој авион и дека нарачале дури 218 летала.
Авионот, кој се урна утрово, почнал да лета од 15 август и имал поминато само 800 часа летање, според шефот на Националната комисија за безбедност во сообраќајот, Соерјанто Тахиано.

Пилотот на авионот пред несреќата се јавил во контролата на летање во Џакарта и побарал дозвола да се врати назад кусо по полетувањето по што исчезнал од радарот. Се појавија и информации дека авионот имал технички проблеми во неделата на својот претпоследен лет.
Техничкиот дневник во кој се внесуваат податоци за време на летовите до кој дојде Би-би-си за тој лет од неделата, од аеродромот во Денпасар во Бали до Џакарта, укажува на тоа дека читањето на воздушните брзини на инструментот на капетанот е неверодостојно, а читањата на надморските височини се разликуваат од инструментите на капетанот и инструментите на првиот офицер, односно копилотот. Како резултат на проблемот капетанот му ја предал контролата врз авионот на првиот офицер и безбедно слетале во Џакарта.

„Лион ер“ не го потврди ваквиот извештај, но ова може да е неодредениот технички проблем на летот од Бали до Џакарта што го спомена главниот извршен директор на компанијата, Едвард Сирајт. Тој рече дека овој проблем бил решен според процедурата.
Тој додаде дека „Лион ер“ во моментот има 11 авиони од истиот модел и дека нема планови да ги приземји поради несреќата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Трамп: Противниците на царините им служат на непријателските странски интереси
Вашингтон сè уште не ги пресметал целосните придобивки од воведувањето царини, изјави американскиот претседател Доналд Трамп, истакнувајќи дека противниците на царините „им служат на непријателски странски интереси“.
„Целосната корист од царините сè уште не е пресметана со оглед на тоа што многу купувачи на стоки и производи, за да избегнат плаќање царини на краток рок, „складираат“ купувајќи многу повеќе отколку што можат да користат за да избегнат плаќање царини на краток рок. Сепак, таа голема залиха сега се исцрпува и наскоро царините ќе се плаќаат за сè на што се применуваат, без затајување. Оние што ни се спротивставуваат им служат на непријателски странски интереси кои не се усогласени со успехот, безбедноста и просперитетот на Соединетите Американски Држави“, напиша тој на својата страница Truth Social.
Американскиот лидер додаде дека со нетрпение ја очекува „одлуката на Врховниот суд на САД за ова итно и временски чувствително прашање“.
Фото: принтскрин
Свет
Кремљ: Немаме добиено нова верзија на мировниот план
Кремљ тврди дека сè уште не добил ажурирана верзија на мировниот план по разговорите меѓу американските и украинските претставници одржани во Женева за време на викендот.
Портпаролот, Дмитриј Песков, утрово изјави дека администрацијата на Владимир Путин ги следи преговорите и разбира дека се направени „одредени прилагодувања“ во планот, кои Русија ги доби претходно.
„Но, досега не сме добиле ништо официјално“, рече тој.
Песков додаде дека нема планови Русија да одржи разговори со американската делегација за Украина оваа недела.
Фото: ЕПА
Европа
Стравот од труење со храна во Истанбул го нарушува угостителскиот бизнис
Серија случаи на труење пријавени во последните недели, по трагичната смрт на германско семејство кое го посети Истанбул, предизвикаа широко распространета загриженост за безбедноста на храната и предизвикаа огромни економски загуби за уличните продавачи, рестораните и хотелите во клучните туристички области. Стравот е толку голем што продажбата на улична храна во некои делови од градот падна за до 80 проценти, објавува „Хуриет дејли њуз“.
Драстичен пад на продажбата
Според Здружението на сите ресторани и туризам (TÜRES), уличните продавачи на храна во областа Бешикташ забележаа пад на продажбата на печени компири, школки и кокореч – јадење направено од јагнешки црева – за повеќе од 80 проценти во првите денови по инцидентот. Продавниците за ќебапи и пилешки донери, исто така, пријавија загуби до 25 проценти, додека онлајн нарачките за храна паднаа за речиси иста стапка.
Службеникот на TÜRES, Ридван Туршак, за „Хуриет“ изјави дека продажбата е „сè уште околу 40 проценти под нивото пред инцидентот“, додавајќи дека најостриот пад е забележан во Ортакој, дел од Бешикташ кој долго време е синоним за културата на улична храна во Истанбул.
Трагедијата што ја предизвика лавината
Кризата започна откако едно германско-турско семејство кое престојувало во хотел во населбата Фатих се разболело на 12 ноември откако јадело улична храна во Ортакој и подоцна починало, предизвикувајќи шпекулации дека контаминираната храна е причината. Иако форензичките експерти подоцна го наведоа алуминиум фосфидот што се користи во контролата на штетници на хотелот како веројатна причина за смртта, Туршак забележа дека почетниот фокус на уличната храна веднаш ја потресе довербата на потрошувачите и ги оддалечи клиентите од малите продавачи.
Здружението издаде соопштение во кое нагласува дека „не може да прифати целиот сектор за храна и пијалоци да биде доведен во прашање“, потсетувајќи дека компаниите подлежат на редовно земање примероци и инспекции. Предупреди дека неколку неусогласени установи „не треба да ја дефинираат целата индустрија“.
Трговците од Ортакој, исто така, го осудија она што го опишаа како штета на нивниот углед, велејќи дека нивниот промет се намалил за до 70 проценти. „Досега молчевме, но нема да го сториме тоа повторно“, рече адвокатот Мехмет Дервиш Јилдиз од локалното здружение на трговци, повикувајќи ги властите и јавноста да избегнуваат „вонсудско спроведување“.
Хотелите исто така се погодени
Туристичките работници велат дека хотелите исто така се погодени. Иако Здружението на мали хотели на Турција (TÜRKODER) не пријави никакви мерливи загуби, Гуркан Озџан од Здружението на турски туристички агенции (TÜRSAB) процени дека резервациите во Фатих можеби се намалиле за 10 до 15 проценти. „Настаните што создаваат перцепција на несигурност неизбежно влијаат на резервациите“, рече тој.
Новите инциденти ја продлабочуваат недовербата
Јавната вознемиреност е дополнително зголемена од неколку неповрзани случаи на труење пријавени во изминатата недела. Во истанбулскиот округ Шишли, 25 лица кои нарачале храна од истиот ресторан побарале медицинска помош поради сомневање за труење; објектот подоцна бил затворен откако инспекторите откриле дека работи без лиценца. Во населбата Бејоглу, 26-годишен инженер завршил на интензивна нега откако пиел турско кафе направено со индустриски детергент за миење садови наместо вода, претрпувајќи тешки хемиски изгореници.
Иако неодамнешните инциденти не се видливо поврзани, нивното временско поврзување ја зголемило јавната загриженост, а за многу истанбулски бизниси финансиските последици се веќе под знак прашалник.
фото: принтскрин

