Свет
Орбан: Унгарија бара обелоденување на американското финансирање на невладините организации и некои медиуми
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2024/11/677z381_677z381_orban-6717a1bc5b7ba.jpg)
Унгарскиот премиер Виктор Орбан изјави дека Унгарија ќе бара објавување на сите пари испратени од САД до невладините организации и медиумите што ја критикуваат неговата влада.
Тој нагласи дека треба да биде јасно кој добива пари од САД бидејќи, како што тврди, овие организации работат против унгарската влада, пренесе „Ројтерс“. Тој исто така рече дека средствата што доаѓаат од програмата на Американската агенција за меѓународен развој (УСАИД) мора да бидат транспарентни.
Орбан изјави дека сегашниот американски закон, според кој САД ја поврзува помошта со својата надворешна политика, им дозволува на странските организации да влијаат на унгарската политика.
Исто така, Унгарија минатата година донесе закон со кој се забранува странско финансирање на политички организации, а ЕУ и другите меѓународни организации го критикуваа овој закон.
УСАИД е основана 1961 година и е една од најголемите официјални агенции за помош во светот, со мисии во повеќе од 100 земји, пред сѐ, во Африка, Азија, Латинска Америка, Блискиот Исток и во Источна Европа.
Американскиот претседател Доналд Трамп на почетокот на февруари потврди дека ќе ја укине УСАИД откога неговата администрација објави дека размислува за спојување на УСАИД со Стејт департментот со цел да го намали бројот на вработени во Агенцијата и да ги усогласи нејзините трошоци со политиката на Трамп – „Америка на прво место“.
Тој исто така ги обвини УСАИД и други агенции дека украле милијарди долари за да создадат лажни афирмативни вести за Демократската партија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/08/makfax_logo_350px.jpg)
Свет
(Видео) Први снимки откако авион удри во автобус во Сао Пауло, спасувачите на терен
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/2-7.jpg)
Авион удрил во автобус додека наводно се обидувал принудно да слета на улица во Сао Пауло.
Лесниот авион се урна околу 7.20 часот по локално време во Бара Фунда, во западниот дел на Сао Пауло.
Несреќата се случила во близина на аеродромот „Конгоњас“.
На социјалните мрежи кружат снимки од несреќата.
⚠️⚠️⚠️
Um avião de pequeno porte caiu na avenida de São Vicente, no bairro da Lapa, na zona oeste de São Paulo, próximo ao aeroporto de Congonhas. A queda aconteceu por volta das 7h20 minutos. Ainda não há informações sobre vítimas. A aeronave teria atingido veículos.
Leia:… pic.twitter.com/tuRov8j5Ct
— Metrópoles (@Metropoles) February 7, 2025
Во автобусот во кој удрил немало патници.
🚨URGENTE – Avião cai e atinge ônibus de passageiros na Barra Funda, São Paulo!
Ainda não se sabe o número de vítimas. pic.twitter.com/LxyaeUZCrq
— SPACE LIBERDADE (@NewsLiberdade) February 7, 2025
Нејасно е колку луѓе имало во авионот, а засега нема информации за повредени.
Свет
Авион удри во автобус при итно слетување: одекна силна експлозија во Сао Пауло
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/1-7.jpg)
Авион удрил во автобус додека наводно се обидувал принудно да слета на улица во Сао Пауло.
Лесниот авион се урна околу 7.20 часот по локално време во Бара Фунда, во западниот дел на Сао Пауло.
Очевидци рекоа дека слушнале експлозија и виделе голем облак од црн чад, објави „Глобо“.
Во автобусот во кој удрил немало патници.
Нејасно е колку луѓе имало во авионот, а засега нема информации за повредени.
Свет
(Видео) 158 километри автопат изграден во Кина, на проектот не работеше ниту еден човек
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/Screenshot-2025-02-07-112855.jpg)
Автопатот долг 98 милји (приближно 158 километри) во Кина е изграден целосно од роботи. Проектот е дел од автопатот Пекинг – Хонг Конг, а користени се напредни машини од групацијата Sany, со што е постигната милиметарска прецизност, пишува The Economic Times.
Автоматските возила ги дистрибуираа каменот и песокот по што автономните валјаци вршеа притисок за да обезбедат еднаква и издржлива површина на патот. Беспилотните летала го следеа напредокот на изградбата за да ја задржат топографската точност.
Според извештаите, роботскиот пристап резултирал со побрза градба и поквалитетни резултати во споредба со традиционалните методи. Успехот на овој проект покажува дека роботите би можеле да играат сè поважна улога во идните инфраструктурни проекти.
На проектот соработуваа три државни компании.
Извештаите ги истакнуваат заштедите на трошоците и времето постигнати со овој роботски пристап, иако не се дадени точни бројки, но алгоритмите го оптимизираа процесот на градба овозможувајќи поголема брзина и прецизност, што го прави овој метод поефикасен од човечката работа.
Проектот беше претставен на инфраструктурна конференција, на која 700 присутни ја набљудуваа автоматизираната технологија во акција.