Европа
Секој може да управува подморница со конзола за видео игри од 30 долари: директорот на компанијата што ја создаде подморницата

Ивршниот директор на „Oceangate“, Стоктон Раш, чија подморница „Титан“ исчезна за време на експедиција до потонатиот брод Титаник, во поранешно интервју изјавил дека експертиза не е потребна, затоа што секој може да управува подморница со конзола за видео игри од 30 долари, пишуваат светските медиуми.
Во интервјуто тој вели дека одбил да вработи „50-годишни бели момци“ со воена експертиза во компанијата, бидејќи тие не се инспиративни.
Медиумите сега откриваат дека компанијата одбила да го подложи „Титан“ на независно тестирање и отпуштила директор кој барал поригорозни безбедносни тестови.
Во интервју за „Теледин Марин“, Раш ја отфрла стручноста на поранешните воени лица стручни за подморници.
„Во повеќето компании ќе видите вработени господа кои се поранешни воени лица стручни за подморници, ќе видите цел куп белци од 50 години. Сакав нашиот тим да биде помлад, да биде инспиративен и нема да инспирирам 16-годишник да се занимава со морска технологија, туку 25-годишник. Така, навистина се обидовме да вклучиме многу интелигентни, мотивирани, помлади поединци затоа што правиме работи што се сосема нови“, вели тој и додава:
„Ние преземаме пристапи кои најчесто се користат во воздушната индустрија, можеме да ги обучуваме луѓето да управуваат со подморница, користиме конзола за игри, така што секој може да управува со подморница“.
Во интервју дадено на крајот на минатата година, Раш постојано вели дека истражувачите на „Титан“ ќе бидат безбедни и ќе го имаат кислородот неопходен за опстанок.
„Мислам дека не е многу опасно. Ако ги погледнете подводните активности во последните три децении, немало поголема повреда, а камоли фатална“, изјави Раш за „CBS News“.
„Она што ме загрижува не е кога си под вода. Она што ме загрижува е кога влегуваме, кога пливаме надвор, кога сте на бродот во ледена состојба со големи врати што можат да ви ги скршат рацете и луѓе кои можеби немаат најдобра рамнотежа, паѓаат и удираат со главите. Тоа, за мене, е опасниот дел“, додава тој.
Во меѓувреме, „Дејли Мејл“ откри дека „Океангејт“ одбил да изврши независна проверка на „Титан“, па дури и отпуштил директор кој изразил загриженост за неговата безбедност.
Во блог со наслов „Зошто е Титан некласифициран?“, „Океангејт“ сугерира дека класификацијата ќе трае премногу долго.
Исто така, компанијата сугерира дека нејзините сопствени безбедносни протоколи се доволни.
Шефовите на компанијата, исто така, го отпуштија Дејвид Локриџ, чија улога вклучуваше надгледување на безбедноста на проектот „Титан“, откако тој го повика „Океангејт“ да побара класификација, според „Дејли мејл“.
„Дејли мејл“ пишува дека и лидерите во индустријата за подморници, испратиле писмо во кое го повикуваат Раш да биде внимателен.
Во писмото, до кое дојде “„Њујорк тајмс“, се предупредува дека сегашниот експериментален пристап на компанијата може да доведе до проблеми, од мали до катастрофални последици.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Унгарија го нападна Зеленски: „Го губи разумот“

Унгарскиот министер за надворешни работи, Петер Сијарто, во петокот изјави дека Володимир Зеленски „почнува да го губи разумот“ откако украинскиот претседател изјави дека извидувачките беспилотни летала што го нарушиле украинскиот воздушен простор веројатно ѝ припаѓаат на Унгарија.
„Претседателот Володимир Зеленски почнува да го губи разумот со своите антиунгарски чувства“, напиша Сијарто на Фејсбук. „Сега му се гледаат чудовишта“.
Зеленски во петокот изјави дека извидувачки беспилотни летала го нарушиле украинскиот воздушен простор, повикувајќи се на прелиминарен воен извештај дека леталото дошло од Унгарија за да го испита индустрискиот потенцијал на пограничните области.
Унгарија е членка на Европската Унија и НАТО, две организации што го поддржуваат Киев во неговата војна против Русија, но односите меѓу Киев и Будимпешта честопати биле напнати.
По руската инвазија на Украина во февруари 2022 година, голем број големи украински компании, особено оние на истокот и југот на земјата, се преселија во западна Украина и други побезбедни области.
Унгарскиот премиер Виктор Орбан е скептичен во врска со западната воена помош за Украина и, за разлика од другите членки на НАТО и Европската Унија, одржува блиски односи со рускиот претседател Владимир Путин.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Трагедија во Турција: туристка почина откако беше удрена од глисер додека пливаше покрај брегот на Кемер

Русинка загина на првиот ден од нејзиниот одмор од соништата во Турција, откако беше удрена од глисер.
Линарија Музипова, 42, пливала покрај брегот на одморалиштето Кемер во Анталија кога глисерот се забил во неа.
🔴A #Russian tourist was fatally struck by a speedboat in Antalya, Turkey.
The tragedy occurred at the #Kemer resort: 42-year-old Linaria Muzipova swam beyond the buoys while swimming. At the time, a parasailing boat offering parachute rides was moving through the water. The… pic.twitter.com/c4V0AcbCVK
— News.Az (@news_az) September 26, 2025
Мајката на едно дете, опишана како „посветена сметководителка“, отпатувала сама до популарното одморалиште – но нејзиниот сончев одмор завршил со ужас во рок од неколку часа од нејзиното пристигнување.
Болничарите се упатиле кон местото на настанот, но не можеле да ја спасат. Таа била прогласена за мртва на плажата.
Рускиот медиум SHOT објави: „Сведоците веднаш повикале спасувачи и брза помош, но лекарите не можеле да ја спасат и ја прогласиле за мртва на местото на настанот.“
Две лица се приведени додека полицијата го истражува шокантниот инцидент.
Локалните медиуми објавија дека Линарија можеби залутала надвор од безбедносните бови кога била удрена од чамецот.
По несреќата, турските власти презедоа мерки за привремена забрана на сообраќајот на бродови во областа додека истражителите не утврдат што точно се случило.
фото: принтскрин
Европа
Данска испрати еден од своите најголеми воени бродови во патрола поради дроновите

Под притисок да се преземе нешто во врска со неидентификуваните беспилотни летала што се појавуваат над данските аеродроми и воени бази со денови и ноќи, данската морнарица ја ангажираше фрегатата „Есберн Снер“ да патролира на теснецот Ересунд покрај Копенхаген.
„Есберн Снер“ исплови од својата база во Фредериксхавн во северна Данска во четврток попладне и кружеше околу аеродромот Каструп во Копенхаген, кој се наоѓа речиси на брегот, до петок наутро.
Според веб-страницата „Веселфајндер“, која ги следи AIS сигналите на бродовите, фрегатата во петок попладне пловела околу данскиот остров на кој се наоѓа главниот град.
Според данската јавна радио-телевизија, данските вооружени сили не сакале да коментираат за мисијата на „Есберн Снер“, еден од најголемите бродови во данската морнарица. Безбедносните аналитичари тврдат дека фрегатата, долга 136 метри, има радарски системи способни да детектираат беспилотни летала во темница.
Појавата на дронови над данските аеродроми во последните денови предизвика поплава од пријави од граѓани. Само во последните 24 часа се примени повеќе од 500 пријави за дронови, од кои многу се однесуваат на легални и безопасни активности. Полицијата мораше да ги повика граѓаните да не ги повикуваат службите за итни случаи „секој пат кога ќе видат светлина на небото“.