Свет
Четири можни причини за падот на „боингот“ во Индија

Додека официјалната истрага е во тек, сè уште не е познато што точно го предизвикало падот на летот AI171 на Ер Индија помеѓу Ахмедабад и Лондон, кој се урна само 1,5 километри од пистата во четвртокот, 30 секунди по полетувањето.
Во несреќата загинаа 241 патник и членови на екипажот, што ја прави првата фатална несреќа за Боингот 787-8 Дримлајнер откако започна со комерцијални летови во 2011 година.
Индиската истрага штотуку започнува, а експерти од САД и Велика Британија ќе ѝ се приклучат. Би-Би-Си ја анализираше несреќата со експерти и понуди четири можни причини.
Авионот го пилотираа искусни пилоти – капетанот Сумит Сабхарвал и копилотот Клајв Кундар – кои заедно имаа над 9.000 часа време на летање. Капетанот Сабхарвал летал повеќе од 22 години.
Според официјалните податоци на Ер Индија, полетал од Ахмедабад во 13:39 часот по локално време. Речиси веднаш по полетувањето, екипажот испратил повик за помош , но потоа авионот повеќе не одговорил. Единствениот преживеан патник им кажал на индиските медиуми дека слушнал силен тресок додека авионот се борел да добие висина.
BBC Verify анализираше снимки на кои се гледа како авионот лета ниско над станбена област. Најновите податоци од летот покажуваат дека достигнал висина од 190 метри, потоа почнал да паѓа и исчезнал зад дрвјата. Потоа се гледа експлозија на хоризонтот.
Засега не е можно со сигурност да се каже што го предизвикало падот. Но, видеата сугерираат дека авионот не можел да добие доволна висина, како да му недостасувала моќност.
Некои експерти ја покренаа можноста двата мотори да откажале истовремено, исклучително ретко сценарио, но не и невозможно. Во тој случај, се активира таканаречената RAT – помошна турбина што се активира кога главните мотори не обезбедуваат енергија, но не е јасно дали тоа било случај овде.
Познат пример за слична ситуација беше „Чудото на реката Хадсон“ во 2009 година, кога Ербас А320 ги загуби двата мотора поради јато птици. Но, тогаш пилотот имал повеќе време и надморска височина за маневрирање, што не било случај овде.
Поранешен пилот изјави за Би-Би-Си дека дефектот на двата мотора можел да биде предизвикан и од контаминирано гориво. Системот за мерење на горивото кај млазните мотори мора прецизно да се подеси, ако се затне, моторите може да останат без гориво.
И покрај шпекулациите, некои експерти велат дека во моментов нема цврсти докази дека двата мотори откажале. Експертот за авијација Мохан Ранганатан рече дека ова би бил „исклучително редок настан“.
Друга можност што ја споменуваат индиските пилоти се судирите со птици, кои можат сериозно да ги оштетат моторите ако птиците се вовлечат во нив.
Ахмедабад е познат по својата голема популација на птици во близина на аеродромите. Според индиското министерство за цивилно воздухопловство, аеродромот во Ахмедабад регистрирал 462 судири со птици во последните пет години, вклучувајќи 38 во 2022-23 година, што е зголемување од 35% во однос на претходната година.
Сепак, експертите нагласуваат дека судирите со птици ретко доведуваат до катастрофа освен ако не се погодени двата мотора.
Неколку експерти контактирани од BBC Verify сугерираа дека е можно закрилките да не биле правилно поставени пред полетувањето. Овие закрилки се неопходни за генерирање на подигнување при мали брзини – особено кога авионот е целосно натоварен, со гориво за долг лет и во тешки временски услови.
Во Ахмедабад тој ден, температурата била речиси 40 °C, што значи дека воздухот бил разреден и дека на авионот му требало повеќе подигнување и моќност на моторот. Дури и најмалата грешка во конфигурацијата можела да биде фатална.
Сепак, системите за летање на Dreamliner го предупредуваат екипажот ако закрилките не се правилно поставени за полетување. Исто така, постојат детални процедури и контролни листи што пилотите мора да ги поминат пред секое полетување. Ова значи дека секоја грешка би била човечка, но и многу ретка.
Истрагата ќе ја водат индиските власти со помош на американски и британски експерти, а таканаречената црна кутија и анализата на остатоците од авионот ќе играат клучна улога во неа. Производителот на мотори GE Aerospace го испраќа својот тим во Индија, додека Boeing најави целосна соработка. Засега, остануваат многу прашања, а одговорите ќе дојдат дури откако ќе заврши темелната и меѓународна истрага што веќе е започната.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Не одам кај терористот“, Зеленски ја отфрли понудата на Путин

Украинскиот претседател Володимир Зеленски категорично ја отфрли идејата на рускиот лидер Владимир Путин за билатерална средба во Москва, објави Укринформ, повикувајќи се на интервју за американскиот канал Еј-Би-Си Њуз.
„Тој може да дојде во Киев. Не можам да одам во Москва кога мојата земја е под ракетни напади, под напади секој ден. Не можам да одам во главниот град на овој терорист“, истакна Зеленски.
Претседателот нагласи дека предлогот на Путин бил повеќе обид за одложување на средбата отколку искрен повик за дијалог. Сепак, тој е подготвен да се сретне во која било форма, но само ако средбата не ја загрозува Украина.
„Ако некој не сака да се сретне за време на војна, може да понуди нешто што не би било прифатливо за мене или за другите“, додаде Зеленски, додавајќи дека Путин „си игра со САД“.
Претходно, Путин изјави дека е подготвен да се сретне со Зеленски и дека Москва е најдобро место за можна средба меѓу двајцата лидери, што веднаш беше одбиено од украинскиот претседател.
Свет
Британски хирург си ги замрзнал нозете за да ги ампутира, сега е откриено зошто го направил тоа

Британскиот хирург Нил Хопер (49), познат како „хирургот со протези“, е осуден на повеќе од две години затвор откако судот откри дека намерно ги замрзал своите нозе пред ампутација за да заработи повеќе од 600.000 долари од осигурителните компании.
Хопер тврдел дека неговите ампутации во 2019 година биле последица на сепса и мистериозна болест, што привлече големо медиумско внимание и го направи познат како човек што се обидувал да стане астронаут со протези.
Сепак, вистината е дека самиот Хопер ги предизвикал ампутациите, користејќи сув мраз, и се изјаснил за виновен за измама и за поседување екстремна порнографија поврзана со веб-страницата „Eunuch Maker“.
Сексуална фиксација и врски со криминална мрежа
Обвинителите тврдеа дека Хопер бил сексуално фиксиран на ампутациите и разменувал пораки со Мариус Теодор Густавсон, познат како основач на сајтот „Eunuch Maker“, кој веќе е осуден на доживотен затвор за водење криминална мрежа за екстремна модификација на телото.
Судијата истакна дека материјалите поседувани од Хопер прикажуваат „екстремни нивоа на штета“, а адвокатот на Хопер рече дека неговиот клиент се кае за лажните приказни околу ампутациите, но не и за самите операции.
Кој е „Eunuch Maker“?
Густавсон, кој ја водеше веб-страницата EunuchMaker.com со речиси 23.000 корисници, бил вмешан во нелегални процедури вклучувајќи кастрации, електрични шокови, жигосување и чување делови од телото како „трофеи“. Иако некои учесници наводно дале согласност, обвинителите наведуваат дека процедурите биле нелегални и сериозно штетни.
Обвинителите истакнаа дека мотивацијата на Густавсон и Хопер била комбинација од сексуален интерес, телесна дисморфија и финансиска добивка, што довело до сериозни повреди на другите.
Свет
(Видео) Искусен сурфер убиен од ајкула пред очите на пријателите

57-годишен искусен сурфер натрагично загина во напад од ајкула на Лонг Риф, северните плажи во Сиднеј, околу 10 часот наутро во саботата.
Според полицискиот инспектор на Нов Јужен Велс, Стјуарт Томсон, сурферот бил во вода само половина час и на околу 100 метри од брегот кога ајкулата го нападнала.
„Претрпе катастрофални повреди, вклучително и губење на неколку екстремитети“, изјави Томсон.
Пријателите на жртвата успеале да се вратат на брегот, а телото на сурферот било пронајдено кратко време подоцна како плови во брановите. Обидите да му се спаси животот биле неуспешни.
„Утре е Денот на татковците, што ја прави оваа трагедија уште поболна. Нашите мисли се со неговото семејство“, додаде Томсон, посочувајќи дека починатиот оставил сопруга и мала ќерка.
@sydneymorningherald NSW Police said the man was bitten by “what is believed to have been a large shark” at Long Reef Beach. #nswpolice #deewhy #sharkattack #sydneynews #northernbeaches ♬ News, news, seriousness, tension(1077866) – Lyrebirds music
Истрага и потрага по ајкули
Даската за сурфање на жртвата беше пресечена на половина, а парчињата ќе бидат анализирани за да се утврди видот на ајкулата. Голем број сведоци, вклучувајќи ги пријателите на жртвата, потврдиле дека нападот го извршила ајкула.
„Тоа е ужасна работа и еден од оние ретки, несреќни инциденти“, изјави Томсон.
Полициски чамци, џет-скии и хеликоптерот за спасување „Вестпак Лајфсавер“ се вклучени во потрагата по ајкулата. Сите плажи од Менли до Нарабин се затворени до понатамошно известување. Според службата за спасување, плажата Ди Вај ќе остане затворена веројатно три дена, а другите плажи најмалку 24 часа.
A man has died after being attacked by a large shark at Dee Why on Sydney’s northern beaches.
Beaches from Manly to Narrabeen have been closed until further notice. pic.twitter.com/c22lnFQuN9
— Clown Down Under 🤡 (@clowndownunder) September 6, 2025