Свет
Шведски епидемиолог: Малку докази ја поврзуваат смртноста со невоведувањето карантин

Одлуката на Шведска да ги остави училиштата отворени за време на пандемијата на коронавирус не резултираше со поголема стапка на заразата меѓу учениците, туку во соседна Финска, каде што училиштата беа привремено затворени, се наведува во заедничкиот извештај на нивните агенции за јавно здравје.
Шведска одлучи дека нема да наметне строги мерки за затворање така што поголем дел од училиштата и компаниите работат цело време откако изби епидемијата во оваа земја. Нејзината стратегија беше поинаква од онаа на останатите земји во Европа.
Шведската агенција за јавно здравје тврдеше дека негативните последици од затворањето на економијата и општеството ќе ја надминат користа и дека тоа се однесува и на училиштата.
Извештајот покажува дека во периодот од 24 февруари до 14 мај биле забележани 1.124 потврдени случаи на Ковид-19 меѓу децата во Шведска, околу 0,05 отсто од вкупниот број деца на возраст од 1 до 19 години.
Финска, пак, забележала 584 случаи во истиот период, што е исто така околу 0,05 отсто.
„Како заклучок, затворањето или незатворањето на училиштата немаше мерливо директно влијание врз бројот на лабораториски потврдени случаи кај училишни деца во Финска или Шведска“, се вели во извештајот.
Сепак, бројот на починати од коронавирус во Шведска – 5.572, во споредба до бројот на жители, далеку ги надмина бројките на починати кај нејзините нордиски соседи, иако е помал од бројот кај некои европски земји кои беа под карантин, како Британија и Шпанија.
Државниот епидемиолог Андерс Тегнел, кој го смисли шведскиот одговор на епидемијата, рече дека има малку докази што ја поврзуваат смртноста со недостигот на карантин и наместо тоа укажува на условите во старечките домови, децентрализираниот систем на здравствена заштита и патувањето.
Одделни студии на шведскиот Институт Каролинска (КИ), независен институт за медицински истражувања и Европската мрежа на народни правобранители за деца и УНИЦЕФ, покажале дека шведските деца поминале подобро за разлика од децата во другите земји за време на пандемијата, и во однос на образованието и менталното здравје.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Последната авионска несреќа во Индија пред денешната, била во 2010 година

Повеќе од 200 луѓе загинаа кога авион на „Ер Индија“ со 242 лица се урна неколку минути по полетувањето од западниот град Ахмедабад кон Лондон, соопштија властите. Ова е најлошата воздушна катастрофа во светот во последната деценија.
Авионот се урна во станбена зона и удрил во студентски дом на медицински колеџ надвор од аеродромот, за време на паузата за ручек. Летал кон аеродромот Гетвик, јужно од британската престолнина.
Шефот на градската полиција, Г.С. Малик, за Ројтерс изјави дека досега од местото на несреќата се извлечени 204 тела. Малик додаде дека меѓу извлечените тела може да има патници и луѓе кои загинале на земја.
„Се чини дека нема преживеани“ меѓу 242 патници на несреќниот лет, изјави Малик за АФП. Во меѓувреме, индиската новинска агенција АНИ објави дека има двајца преживеани од летот, повикувајќи се на полицијата и службите за итни случаи.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
Од роднините е побарано да дадат примероци од ДНК за да се помогне во идентификацијата на загинатите, изјави државниот секретар за здравство Дананџај Двиведи.
Најсмртоносни воздушни несреќи
Последната голема воздушна катастрофа во Индија се случи во 2010 година. Авион на Ер Индија од Дубаи се урна при слетување во Бангалор на југот од земјата, при што загинаа 158 лица. Осум лица успеаја да се извлечат од остатоците на авионот.
Во 1996 година, летот 763 на Сауди Арабија ерлајнс се судри во воздух во близина на Њу Делхи со летот 1907 на Казахстан ерлајнс. Загинаа 349 лица во двата авиона, што ја прави најсмртоносна воздушна катастрофа во историјата.
Од 2000 година, имало шест воздушни несреќи низ целиот свет, секоја со повеќе од 200 жртви.
Најновата беше во април 2018 година, кога алжирски воен авион се урна кратко по полетувањето од база во јужен Алжир, при што загинаа 257 лица, претежно војници и нивните семејства.
Несреќата во Индија се случи на врвот на бумот на воздушниот сообраќај во земјата. Континуираниот раст на индиската економија и нејзината растечка средна класа ја трансформираа земјата со повеќе од 1,4 милијарди луѓе во трет најголем домашен пазар за воздушен сообраќај во светот, по САД и Кина.
Европа
Зеленски: Трамп го препознава вистинското лице на Путин, тој гледа дека не е искрен

Украинскиот претседател Володимир Зеленски во интервју за германскиот „Билд“ изјави дека рускиот претседател Владимир Путин ги користи преговорите со Украина за да избегне построги санкции. Зеленски верува дека Русија го лаже американскиот претседател Доналд Трамп, обидувајќи се да го убеди дека постои дипломатски мост меѓу Москва и Киев, со што се обидува да спречи воведување нови санкции.
Според Зеленски, Путин ги користи преговорите како изговор. „Тој секогаш може да каже дека разговараме и дека ако се воведат санкции, нема да има повеќе преговори“.
Зеленски е убеден дека Путин не сака мир, туку се обидува да ја изолира Украина инсистирајќи на дијалог без учество на Европејците и Американците. Тој верува дека долгорочна војна без поддршка од западните партнери би била идеално сценарио за Путин, бидејќи Русија не може да издржи долга војна под притисок на партнерите и санкциите.
Зеленски верува дека Трамп го препознава вистинското лице на Путин и гледа дека руската страна не е искрена за војната. Тој додава дека ќе ги прифати критиките на Трамп ако тоа може да го забрза крајот на војната, нагласувајќи дека Путин разбира само сила, а САД ја имаат таа сила. Затоа, тој верува дека Трамп мора да воведе санкции за да го принуди Путин да води сериозни разговори за завршување на војната, бидејќи нема друг начин.
Зеленски нагласува дека санкциите биле воведени премногу бавно, што му овозможило на Путин да се адаптира. Сега, кога руската економија страда, Путин се обидува да купи повеќе време пред нови, построги санкции бидејќи може да издржи уште малку време. Токму затоа, верува Зеленски, треба веднаш да се воведат строги санкции.
На крајот, Зеленски вели дека колку повеќе меѓународна поддршка има, толку помалку Украинци ќе умираат. „Луѓето не се дрва што ги фрламе во огнот. Ние не се однесуваме кон нашите луѓе на начин на кој се однесуваат Русите“, заклучува Зеленски.
Свет
(Видео) Голем број студенти по медицина загинаа во авионската несреќа во Индија

Повеќе од 100 тела се однесени во болница во индискиот град Ахмедабад откако авион на „Ер Индија“ што леташе за Лондон со 242 патници се урна неколку минути по полетувањето од западниот индиски град, соопштија властите, очекувајќи бројот на жртви да се зголеми.
Авионот бил на пат кон британскиот аеродром Гетвик, јужно од Лондон. Полицијата соопшти дека Боингот 787-8 Дримлајнер, еден од најмодерните патнички авиони во светот, се урнал во станбена зона во близина на аеродромот.
„Зградата во која се урна е хотел за лекари, исчистивме 70 до 80 проценти од областа и наскоро ќе исчистиме сè“, изјави висок полициски службеник.
BREAKING: There appear to be no survivors from the Air India plane that crashed on its way to London Gatwick, a city police commissioner has told the Associated Press and Reuters.
Latest updates: https://t.co/HnNnBdZ70k
📺 Sky 501, Virgin 602, Freeview 233 and YouTube pic.twitter.com/wZfaI6a21h
— Sky News (@SkyNews) June 12, 2025
Според извештајот на индискиот телевизиски канал CNN News-18 TV, авионот се урнал на покривот на Медицинскиот колеџ и цивилната болница во Ахмедабад, при што загинале голем број студенти по медицина.
Спасувачите потврдија дека повеќе од 100 тела се извлечени од урнатините на местото на несреќата и дека голем број луѓе се заробени во урнатините.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
„Повредените се транспортираат во најблиските болници“, напиша компанијата на Икс.
Air India confirms that flight AI171, from Ahmedabad to London Gatwick, was involved in an accident today after take-off.
The flight, which departed from Ahmedabad at 1338 hrs, was carrying 242 passengers and crew members on board the Boeing 787-8 aircraft. Of these, 169 are…
— Air India (@airindia) June 12, 2025
„Трагедијата во Ахмедабад нè шокираше и нè растажи. Зборовите не можат да опишат колку ни се скршени срцата“, напиша премиерот Нарендра Моди на Твитер.
Велика Британија соработува со индиските власти за итно утврдување на фактите за падот на авионот на Ер Индија и обезбедување поддршка на вклучените лица, соопшти британското Министерство за надворешни работи во соопштение на својата веб-страница.
Премиерот Кир Стармер рече дека снимките од местото на падот се „страшни“.
Air India confirms that flight AI171, from Ahmedabad to London Gatwick, was involved in an accident today after take-off.
The flight, which departed from Ahmedabad at 1338 hrs, was carrying 242 passengers and crew members on board the Boeing 787-8 aircraft. Of these, 169 are…
— Air India (@airindia) June 12, 2025
Ова е првата несреќа на Дримлајнер откако авионот влезе во комерцијална употреба во 2011 година. Авионот што се урна денес првпат полета во 2013 година и беше испорачан на Ер Индија во јануари 2014 година.
Нема преживеани во авионската несреќа на „Ер Индија“ што се случи денес во близина на аеродромот Ахмедабад, изјави началникот на градската полиција за „Асошиејтед прес“.
„Се чини дека нема преживеани“, рече тој.
Трагичната вест доаѓа откако претходно во болница беа донесени повеќе од 100 тела, а официјалниот број на жртви сè уште не е потврден.