Свет
Државата со години го штитела Велија

Во една просторија на улица Перо Наков број 60 во Скопје, петте фирми на Рамковски со години произведуваат и тргуваат со смоки, алва, чоколатца, бонбони и други производи чии најчести потрошувачи се деца, а ин
ПОВРЗАНИТЕ ФИРМИ "СТРАТУС", "УНИПРОКОМ ВЕМАКС", "АКСТРА ТРЕЈД", "АКС-СТРА" и "ХЕДИС" ПРОИЗВЕДУВАЛЕ И СКЛАДИРАЛЕ ВО ИСТА ПРОСТОРИЈА
Во една просторија на улица Перо Наков број 60 во Скопје, петте фирми на Рамковски со години произведуваат и тргуваат со смоки, алва, чоколатца, бонбони и други производи чии најчести потрошувачи се деца, а ин
Инспекцијата дури деновиве открила дека фирмите на Велија Рамковски немаат ни минимални технички услови за работа, иако тие не се регистрирани од вчера и постојат повеќе години. Во една просторија на улица Перо Наков број 60 во Скопје, петте фирми на Рамковски произведуваат и тргуваат со смоки, алва, чоколатца, бонбони и други производи чии најчести потрошувачи се деца.
Државниот пазарен инспекторат дури завчера на фирмите "Стратус", "Уни Проком Вемакс", "Акс-стра", "Акстра-трејд" и "Хедис" им издаде решенија со кои им забрани вршење на дејност во рок од 3 дена и од газдата побара да ги отстрани неправилностите. Ако не го испочитуваат рокот и не обезбедат услови за работа, Пазаришниот инспекторат ќе ги затвори.
Од нивното основање до минатата недела ниту една инспекциска служба немаше влезено во просториите на улицата Перо Наков каде што се сместени петте фирми. Колевски се правда дека неговата иснпекција реагира само на пријава на граѓани. Инспекцијата утврдила, соопшти Колевски, дека во истата просторија каде што се произведуваат смоки, се складираат и средства за хигиена кои се водат на фирма која е се уште во фаза на регистрација.
"Вработените не знаеја да кажат кој производ на која фирма припаѓа, оти не постои физичка поделеност на просторот на производствен погон и на магацин. Повеќето од производите немаа декларација на македонски јазик со кирилско писмо, а не е ставена на увид и материјалната евиденција за вршење на трговија на големо", рече Колевски на вчерашната прес – конференција.
Од инспекцијата во "Стратус" ДОО се затечени производи со невистинити податоци во декларациите по основа на датум на производство.
Поради документациска поврзаност почнат е инспекциски надзор и во погон на "Уни Проком Вемак" во Битола, кој е за производство на зачинот "тузот", а кој се декларира како производ на "Акс- стра" ДООЕЛ Скопје.
Пазаришната инспекција, вели Колевски, за еден месец направила контроли во 1.000 трговски и производствени објекти. Тој не сакаше да каже колку казни се напишани за неправилно работење оти вчерашниот прес го свикал само за фирмите на Рамковски. "Прво и основно во Македонија е тоа кој работи легално Владата е негов партнер и е негов поддржувач", рече вчера Колевски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
LG подготвува решенија за ладење на центри за податоци за вештачка интелигенција во Саудиска Арабија

Јужнокорејската компанија LG Electronics објави дека потпишала договор со инженерската фирма DATAVOLT за развој на решение за ладење за нов центар за податоци за вештачка интелигенција во Саудиска Арабија.
Центарот за податоци ќе биде изграден во Оксагон, индустрискиот центар на амбициозниот проект Saudi NEOM City.
Според меморандумот за разбирање, LG ќе испорачува технологии за термичко управување, вклучувајќи големи „ладилници“ и системи за дистрибуција на течноста за ладење.
Јужнокорејската компанија забележува дека партнерството е усогласено со пошироката стратегија „One LG Solution“, која ја користи експертизата од сите подружници на LG Group и отвора врата за соработка со LG Energy Solution за системи за батерии и LG CNS за дизајн, изградба и работење на центри за податоци.
DATAVOLT е со седиште во Саудиска Арабија и се фокусира на изградба на масивни центри за податоци напојувани од обновлива енергија и алтернативни горива. Се очекува центарот за податоци со вештачка интелигенција во Оксагон да биде меѓу најголемите и најсофистицираните во Саудиска Арабија.
Коментирајќи го договорот со DATAVOLT, извршниот директор на LG Electronics, Вилијам Чо, го истакна „огромниот потенцијал на Блискиот Исток и Африка“.
Блискиот Исток нуди богатство од деловни можности за владите и компаниите благодарение на реструктуирањето на индустријата и големите проекти за развој, додаде Чо.
фото: принтскрин
Свет
(Видео) Воз удри во автобус во Мексико Сити, најмалку осум мртви: објавена е снимка

Воз се судри со двокатен автобус северозападно од Мексико Сити рано наутро во понеделник по локално време, при што загинаа најмалку осум лица, а 45 се повредени, соопштија властите.
Агенцијата за цивилна заштита на државата Мексико на Икс соопшти дека службите за итни случаи сè уште се на местото на несреќата во индустриска зона.
Не се објавени детали за тоа како се случила несреќата.
MEXICO CITY (AP) — A train slammed into a double-deck bus northwest of Mexico City early Monday, killing at least eight people and injuring 45, authorities said. pic.twitter.com/uJ0sJRLqRq
— AZ Intel (@AZ_Intel_) September 8, 2025
Снимката од безбедносните камери од железничката несреќа се појави на социјалните мрежи.
фото: принтскрин
Европа
Ќе се обидеме сами да произведеме патнички авион со широк труп, велат Русите

Русија планира да развие сопствен патнички авион со широк труп, бидејќи плановите за заедничко производство со Кина сè уште не се спроведени, изјави шефот на Ростек, Сергеј Чемезов.
„Кинезите одлучија дека засега ќе го произведуваат сами. Ќе се обидеме и ние да произведуваме наш сопствен авион. Откако ќе го произведеме моторот PD-35, ќе изградиме наш сопствен авион со широк труп“, им рече Чемезов на новинарите во Самара.
Русија и Кина разговараа за заедничкиот развој на руско-кинескиот широкотрупен патнички авион CR929 и во 2014 година потпишаа договор за соработка. Основана е Кинеско-руската меѓународна корпорација за комерцијални авиони (CRAIC), која стана главен оператор на проектот.
Комерцијалните испораки требаше да започнат по 2025 година, но пандемијата на Ковид ги принуди партнерите да го одложат рокот за 2028 или 2029 година. Нова пречка беа западните санкции врз Русија, кои го променија форматот на соработка. Кина го презеде проектот, а Русија стана договорен производител само на одредени делови од авионот.
„Го променивме форматот на учество во проектот, па затоа се потребни соодветни промени и во меѓувладините документи. Со други зборови, приближно како во проектот за хеликоптери, односот ги вклучува клиентот и подизведувачот“, објасни првиот вицепремиер на Русија Денис Мантуров пред новинарите во мај 2024 година.
фото: принтскрин