Свет
Локацијата во паркот продадена за 1.500 денари квадрат
Земјиштето на кое се гради комплексот државата го продала во јуни 2002 година
Од име на државата, договорот за продажба го потпишал тогашниот министер за транспорт и врски, Љупчо Балковски
Земјиштето на кое се гради комплексот државата го продала во јуни 2002 година
Од име на државата, договорот за продажба го потпишал тогашниот министер за транспорт и врски, Љупчо Балковски
БИЛЈАНА АНГЕЛОВСКА
Земјиштето во Градскиот парк на кое се гради големиот комерцијално-деловен и станбен комплекс беше во државна сопственост сў до јуни 2002 година, кога е продадено на фирмата †М.Џ. Риком интернационалли. На 11 јуни 2002 година државата продала 7.385 квадратни метри по цена од 1.500 денари квадрат, за што е склучен договор број 16-5814.
Од име на државата договорот го потпишал Љупчо Балковски, тогашен министер за транспорт и врски. Сопственикот на фирмата, за земјиштето на кое сега гради апартмани што ги продава по 1.500 евра од квадрат, платил околу 180.000 евра. Локацијата претходно ја користеше †Феротуристти и тоа врз основа на закуп, за што плаќаше закупнина за привремени објекти.
Инаку, фирмата †М.Џ.Риком интернационал Ѓорѓи и дрри во Трговскиот регистар на Основниот суд Скопје 1 е регистрирана како Друштво за градежништво, трговија и услуги со капитал во вредност од 186 илјади денари и тоа во предмети. Основачи на Друштвото се Ѓорѓи Трпевски од САД, Лин Черил-Ристеска од Австралија (сопруга на Борче Ристески, сопственик на фирмата †Рикомми) и †Рикомми, друштво за производство, промет и услуги од Скопје. Трпевски и Ристеска вложиле предмети во вредност од 46.500, додека влогот на †Рикомми изнесува 93.000 денари, исто така во предмети. Значи, фирмата е основана со мешан (странски и домашен) капитал од тројца основачи, од кои двајца вложиле по околу 750 евра, а третиот 1.500 евра. Со толкав капитал, новоформираната фирма ДОО †М.Џ.Риком интернационалли, чиј застапник е Борче Ристески, потпретседател на ФК Вардар, ја купила локацијата во Градскиот парк.
Друштвото е регистрирано за вршење многу дејности кои, споредени едни со други, немаат никакви сличности, ниту допирни точки. Така, меѓу другото †М.Џ.Рикомми е регистрирана и за купување и продажба на подвижни предмети, за банкарски дејности, за угостителско туристичка дејност, информативна дејност, маркетинг и други трговски услуги, за издавачка и печатарска дејност и други работи поврзани со трговија со книги и уметнички творби, но и со купување, изградба и уредување недвижни имоти со цел за продажба (она што моментално, всушност, е нејзина главна дејност).
Како што веќе пишуваше †Утринскиии, на локацијата се гради голем комплекс со површина од над 33.000 квадратни метри, а партнер на †М.Џ.Риком интернационалли во инвестицијата е една фирма од Германија. Објектот се гради повеќе од три години, со целосно обезбедена документација и платени комуналии за комерцијално деловен објект и хотел, иако според Генералниот урбанистички план на Скопје на тоа место треба да постои катна гаража.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Планот на ЕК предвидува: Со воз од Софија до Атина за 6 часа
Патувањето со воз од Софија до Атина ќе трае 6 часа, според планот на Комисијата за револуција на брзите железници во Европа. До 2040 година, патувањата на новата TEN-T мрежа ќе се одвиваат со возови со брзина од над 200 километри на час, а инвестициите во зелени горива ќе го трансформира воздухопловството и поморскиот транспорт, пишува БНР.бг.
Патувањето со воз од Софија до Атина ќе биде скратено на 6 часа наместо сегашните 13 часа и 40 минути. Планот за брза железница презентиран од Европската комисија има амбиција да ги поврзе клучните европски престолнини со мрежа од возови што сообраќаат со брзина од над 200 километри на час до 2040 година. Мерките се дел од сеопфатен транспортен пакет со кој Брисел се стреми кон поефикасен, одржлив и конкурентен транспортен систем во ЕУ.
Времето на патување на другите линии исто така ќе биде намалено. На пример, линијата Берлин-Копенхаген ќе биде 4 часа наместо 7, а новите прекугранични линии ќе го поврзуваат Париз со Лисабон преку Мадрид, како и со главните градови на балтичките држави.
Паралелно со планот за железница, Комисијата усвои и План за инвестиции во одржлив транспорт, насочен кон горивата во воздухопловниот и поморскиот сектор.
За да се постигнат целите во рамките на механизмите RefuelEU Aviation и FuelEU Maritime, на ЕУ ќе ѝ бидат потребни 20 милиони тони одржливи горива до 2035 година, што бара инвестиции од над 100 милијарди евра.
Свет
Русија до украинските војници во Покровск и Купјанск: „Опкружени сте, предајте се“
Русија денес соопшти дека украинските војници во градовите Покровск и Купјанск се опкружени, дека руските сили ги спречуваат да се повлечат и дека треба да се предадат бидејќи во спротивно немаат шанси за преживување.
Русија се обидува да го освои Покровск, кој некои го нарекуваат „порти на Донецк“, како дел од обидот за освојување на целиот регион Донбас, каде што украинските сили сè уште контролираат околу 10 проценти од територијата, или 5.000 квадратни километри.
За разлика од фронталните напади што Русија ги користеше против други градови, руските сили ги нападнаа Покровск и Купјанск од повеќе насоки за речиси целосно да ги опколат украинските војници, додека помалите, многу мобилни единици и беспилотни летала ја нарушија логистиката и предизвикаа хаос зад украинските линии.
Тактиките на Москва во двата града создадоа она што руските воени блогери го нарекуваат сива зона, каде што ниту една страна нема целосна контрола, но ѝ отежнува на Украина да се одбрани. Картите на фронтовската линија покажуваат дека руските сили се на само неколку километри од целосно опкружување на Покровск и дека држат значаен дел од Купјанск каде што напредуваат по главниот пат кон градот.
Руското Министерство за одбрана го отфрли тврдењето на украинскиот претседател Володимир Зеленски, според кое украинските сили се обиделе да отстранат, како што рече, само 60 руски војници во Купјанск.
Russian and Vatnik Bots Online : “Our Comrades have taken Pokrovsk and wiped out all Ukrainian forces”
Meanwhile Zelensky in Pokrovsk: pic.twitter.com/6WGkx8MHOs
— Bricktop_NAFO (@Bricktop_NAFO) November 5, 2025
Министерството соопшти дека украинските единици биле заробени и нивната позиција брзо се влошувала додека руските сили напредувале, „поради што нема да има друга опција за украинските војници да се спасат освен со доброволно предавање“.
Речиси четири години од почетокот на најсмртоносниот конфликт во Европа од Втората светска војна, Русија се обидува да го освои целиот регион Донбас и напредува кон регионите Харков и Дњепропетровск во источна Украина.
Руската војска тврди дека сега контролира над 19 проценти од Украина, или околу 116.000 квадратни километри. Според мапите на проукраински извори, Русија годинава окупирала повеќе од 3.400 квадратни километри украинска територија.
Свет
(Фото) Сателитски снимки откриваат напредни кинески „стелт“ ловци што Пекинг ги крие
За прв пат, на комерцијалните сателитски снимки се забележани два прототипови на кинеските ловци од шеста генерација, не во нивните домашни бази, туку во таен објект во близина на нуклеарниот полигон Лоп Нур во северозападна Кина.
Авионите, познати на јавноста како J-36 и J-XDS, се појавија на одделни слики пред речиси една година. Комерцијални фотографии што го потврдуваат нивното присуство на локацијата сега се достапни, објавува The War Zone.

J-36, препознатлив по своето големо модифицирано делта крило и препознатливата камуфлажна шема, беше забележан на сателитска снимка направена на 27 август пред главниот хангар. Речиси еден месец подоцна, на 13 септември, втор авион, J-XDS, беше снимен на истата локација. Досега, двата напредни ловци беа видени само во близина на аеродромите поврзани со нивните производители, Ченгду и Шенјанг.
China’s new tailless stealth fighters, J-36 and J-XDS, both appear at a secretive airbase with a massive runway situated near the Lop Nur nuclear test site in northwestern China, that could well become China's Area 51.https://t.co/KPI2AAddUB pic.twitter.com/dKd6trHMTa
— Fay (@FaySue6) November 4, 2025
Базата Лоп Нур, која претходно беше поврзана со вселенската програма на Кина, има една од најдолгите писти во светот, долга над пет километри, и во моментов е во процес на големо проширување.
Is This Our Best Look At China’s Tailless J-XDS 6th Generation Stealth Fighter?
The images, if authentic, provide us with by far the clearest view of the J-XDS and answer at least one important question.
Story: https://t.co/VqaCg8MsKB
— The War Zone (@thewarzonewire) September 25, 2025
Сателитските снимки, исто така, дадоа нови детали за големината на авионот. Анализата покажува дека J-36 има распон на крилјата од околу 20 метри и должина од околу 19 метри, што го прави исклучително голем тактички авион.
За споредба, кинеските ловци J-16, кои припаѓаат на семејството Sukhoi Flanker познати по својата големина, имаат распон на крилјата од околу 14,5 метри. Од друга страна, J-XDS е малку помал, со проценет распон на крилјата од околу 15 метри, но сепак спаѓа во категоријата тешки ловци.
#China’s #J36 shows its fighter programs evolving faster than America’s. While the US upgrades aging fleets, Beijing’s speed, scale and innovation edge may determine where next-gen air dominance truly takes flight.https://t.co/wQeuHjHkqC
— Asia Times (@asiatimesonline) November 3, 2025
Оддалечената база Лоп Нур сè повеќе се споредува со тајниот американски центар за тестирање на летови во Грум Лејк во Невада, попознат како „Област 51“. Објектот е во процес на значително проширување што започна во последните шест месеци.

Се градат нови хангари, вклучувајќи три помали прилагодени за авиони со големина на ловци, како и дополнителни објекти. Ова укажува на планови за проширување на обемот и видот на тестирање. Иако локацијата е исклучително оддалечена, редовно се фотографира од комерцијални сателити, што очигледно не ја спречило кинеската војска да ги паркира своите најнапредни прототипови на отворено.
фото: принтскрин

