Свет
Во потрагата по исчезнатиот авион на Air France и нуклеарна подморница

Потрагата по исчзнатиот „Ербас А 330-200“ е без конректни резултати. Откако беше утврдено дека дрвената палета, парчињата метал и мрсната дамка во морето не потекнуваат од авионот, се размислува за вклучување на нуклеарна подморница
Последните информации од потрагата по исчезнатиот авион со 228 патници и членови на екипажот се дека од воздух биле забележани седишта и парче метал долго околу седум метри. На досега ангажираните три брода на бразилската воена морнарица и толку француски, меѓу кои и истражувачки опремен со мини подморници, како и воздушното набљудување на морската површина, најверојатно ќе им се приклучи и една француска подморница на нуклеарен погон за испитување на поголемите далбочини во трката со времето за пронаоѓање на „црните кутии“. Тие имено уште 24 денови ќе емитуваат сигнал кој може да се регистрира на оддалеченост од 1.800 метри, а водите во кои се потонати се длабоки и преку шест километри со силни подводни морски струи. Нивното наоѓање би ја расветлило мистеријата што точно се случувало со авионот и во неговата кабина, затоа што тие ги бележат и летот и разговорот меѓу екипажот. Во меѓувреме во стручата светска јавност од доменот на воздухопловството се јавуваат повеќе теории за причините за урривањето на авионот. По читањето на автоматските пораки во последните четири минути од летот во седиштетот на „Ербас“, дојдено е до заклучок дека тие се контрадикторни, односно од првата дека е исклучен автоматскиот пилот па до последната дека кабината паѓа водорамно.Бразилските власти и натаму тврдат дека се забележани седишта и делови од авионот, како и керозин во морето, но бродовите кои биле наведувани од воздух заради невремето во петокот не можеле да дојдат до нив. Исто така и францускиот министер за сообраќај Доминик Бусеро изјавил дека ниту француската истрага не успеала да најде остатоци од авионот. Во Франција инаку, државното обвинителство отворило истрага за убиства, што е вообичаена мерка кога се работи за смрт на француски државјани во странство.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин