Свет
Еуроконтрол: Нов систем на контрола на летање
Нов систем на контрола на летање се спроведува од синоќа во Европа, чија цел е зголемување на безбедноста
Нов систем на контрола на летање се спроведува од синоќа во Европа, чија цел е зголемување на безбедноста и двојно зголемување на бројот на авиони кои истовремено летаат.
Новиот систем би требало да заштеди гориво во вредност од четири милијарди евра годишно, соопшти Европската агенција за контрола на летање Еуроконтрол, во Брисел.
Системот ја елиминира нужноста авионите да се движат “по воздушни патишта“, над навигационите радио-апарати на земјата, со што се постигнува летот да трае пократко.
Според новиот систем, контролорите ќе ги следат авионите со помош на системот на сателитска навигација ГПС, со што се исклучува потпирањето на “радио-фарови“ на земјата.
Така, контролорот на летање не мора, еден по еден, да ги испраќа авионите во “воздушни патишта“, туку може за секој да избере најповолен пат меѓу аеродромите.
Ова го елиминира ограничувањето на досегашниот систем – кружење на авионите додека чекаат на слетување по распоред со кој по “воздушен пат“ стигнале до целта.
Исто така, се воведува техника на “континуално спуштање при слетување“ што значи дека авионите од висина на која летаат “лизгаат“ кон аеродромот, додека досега се спуштале “по скали“, од една на друга однапред утврдена висина со промена на брзината.
Системот, кој постои во САД, нajпрвин ќе се воведе во центарот на контрола во Мастрихт кој ги следи авионите над Холандија, Белгија, Луксембург и северозападна Германија.
Системот, како што наведува Еуроконтрол, до 2025 година ќе ја опфати цела Европа. Експертите проценуваат дека бројот на летови во Европа во 2030 година двојно ќе се зголеми на 20,4 милиони годишно./крај/он/ис
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
НАТО повика на целосна истрага за причините за авионската несреќа
НАТО во Брисел повика на целосна истрага за причините за авионската несреќа во Казахстан.
„Нашите мисли и молитви се со семејствата и жртвите на летот Ј28243 на Азербејџан ерлајнс“, рече портпаролката на НАТО, Фарах Дахлалах.
На повредените во несреќата им посакуваме брзо закрепнување и повикуваме на целосна истрага“, додаде таа.
Our thoughts and prayers are with the families and victims of #AzerbaijanAirlines flight #J28243. We wish those injured in the crash a speedy recovery and call for a full investigation.
— NATO Spokesperson Farah Dakhlallah (@NATOpress) December 26, 2024
Свет
Пристигна реакција на Кремљ: Погрешно е да се изнесуваат хипотези
Набргу откако почнаа да се шират теориите дека авионот бил соборен од руска ракета, реагираше портпаролот на рускиот претседател Владимир Путин, Дмитриј Песков.
„Би било погрешно да се изнесуваат какви било хипотези пред заклучоците на истрагата. Ние, се разбира, нема да го сториме тоа и никој не треба да го прави тоа. Мора да почекаме истрагата да биде целосно завршена“, рече Песков.
Владини извори на Азербејџан денеска потврдија за Еуроњуз дека падот на авионот во кој загинаа 38 патници, од кои некои преживеаја, при слетување во близина на градот Актау во Казахстан бил предизвикан од руски проектил земја-воздух.
Истата информација ја пренесе и „Ројтерс“ повикувајќи се на четири извори.
Свет
Затворени сите аеродроми во Москва
Руската агенција за цивилно воздухопловство денеска соопшти дека сите четири аеродроми во Москва и аеродромот во Калуга, 160 километри југозападно од Москва, се привремено затворени, но не наведе причина.
„Авионските екипажи, контролорите на летање и аеродромските служби ги преземаат неопходните мерки за да се обезбеди безбедност на летот“, се вели во соопштението на Росавијација.
Московските аеродроми последен пат беа затворени кон средината на минатиот месец, откако Украина рано наутро лансираше најмалку 25 беспилотни летала насочени кон Москва.
Росавијација потоа објави на Телеграм дека „за безбедност на летовите на цивилните авиони, воведени се привремени ограничувања за работата на аеродромите Домодедово и Жуковски“.