Свет
Европа и САД ја загадуваат Африка
Се поголемата загаденост во Европа и Северна Америка ја нарушува климатската рамнотежа на планетата, а најголема жртва на таквите промени може да
Се поголемата загаденост во Европа и Северна Америка ја нарушува климатската рамнотежа на планетата, а најголема жртва на таквите промени може да стане Африка.
Научници од Канада и Австралија создадоа компјутерски модел за можната климатска ситуација, која што покажува дека се поголемото индустриско загадување од фабриките и термоелектраните над развиените држави од северната хемисфера драматично влијае на создавањето облаци и климатски промени во подсахарската област на Африка, позната како Сахел.
Изминатите 40 години, акумилирањето на влага над Сахел опаднало за речиси 50 отсто.
„Кога научниците во изработката на својот модел го вклучија испуштањето на сулфур над северната хемисфера во 80 – те години, површината на планетата под овие наслаги брзо се ладеле, а ладните маси воздух ги потиснувале дождовните облаци јужно од Сахел и во оваа област донесувале драматични суши“, објави магазинот „Њу сајентист“.
Метеоролозите од Австралиската национална метеоролошка агенција и нивните колеги од Канада, утврдиле дека во изминатите пет години, сушите во Сахел се нешто „поблаги“ што би можело да биде резултат на поострите закони за чист воздух што стапија на сила во северна Aмерика и Европа.
Испуштањето на сулфур нагло растело до 1975 година како последица на повоената индустријализација, а потоа почнало да опаѓа кога се воведени контролите – што донело до кратко олеснување за жителите на Африка – оценуваат експертите.
Иако метеоролозите предупредија дека гасовите кои што учествуваат во создавањето на феноменот „стаклена градина“ влијаат на глобалната клима, истражувањата на австралиските и канадските климатолози претставуваат сериозно предупредување дека индустриските и енергетските капацитети од северната хемисфера драматично влијаат врз климата во Африка./крај/фонет/амп
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Видео) Први снимки откако авион удри во автобус во Сао Пауло, спасувачите на терен
Авион удрил во автобус додека наводно се обидувал принудно да слета на улица во Сао Пауло.
Лесниот авион се урна околу 7.20 часот по локално време во Бара Фунда, во западниот дел на Сао Пауло.
Несреќата се случила во близина на аеродромот „Конгоњас“.
На социјалните мрежи кружат снимки од несреќата.
⚠️⚠️⚠️
Um avião de pequeno porte caiu na avenida de São Vicente, no bairro da Lapa, na zona oeste de São Paulo, próximo ao aeroporto de Congonhas. A queda aconteceu por volta das 7h20 minutos. Ainda não há informações sobre vítimas. A aeronave teria atingido veículos.
Leia:… pic.twitter.com/tuRov8j5Ct
— Metrópoles (@Metropoles) February 7, 2025
Во автобусот во кој удрил немало патници.
🚨URGENTE – Avião cai e atinge ônibus de passageiros na Barra Funda, São Paulo!
Ainda não se sabe o número de vítimas. pic.twitter.com/LxyaeUZCrq
— SPACE LIBERDADE (@NewsLiberdade) February 7, 2025
Нејасно е колку луѓе имало во авионот, а засега нема информации за повредени.
Свет
Авион удри во автобус при итно слетување: одекна силна експлозија во Сао Пауло
Авион удрил во автобус додека наводно се обидувал принудно да слета на улица во Сао Пауло.
Лесниот авион се урна околу 7.20 часот по локално време во Бара Фунда, во западниот дел на Сао Пауло.
Очевидци рекоа дека слушнале експлозија и виделе голем облак од црн чад, објави „Глобо“.
Во автобусот во кој удрил немало патници.
Нејасно е колку луѓе имало во авионот, а засега нема информации за повредени.
Свет
(Видео) 158 километри автопат изграден во Кина, на проектот не работеше ниту еден човек
Автопатот долг 98 милји (приближно 158 километри) во Кина е изграден целосно од роботи. Проектот е дел од автопатот Пекинг – Хонг Конг, а користени се напредни машини од групацијата Sany, со што е постигната милиметарска прецизност, пишува The Economic Times.
Автоматските возила ги дистрибуираа каменот и песокот по што автономните валјаци вршеа притисок за да обезбедат еднаква и издржлива површина на патот. Беспилотните летала го следеа напредокот на изградбата за да ја задржат топографската точност.
Според извештаите, роботскиот пристап резултирал со побрза градба и поквалитетни резултати во споредба со традиционалните методи. Успехот на овој проект покажува дека роботите би можеле да играат сè поважна улога во идните инфраструктурни проекти.
На проектот соработуваа три државни компании.
Извештаите ги истакнуваат заштедите на трошоците и времето постигнати со овој роботски пристап, иако не се дадени точни бројки, но алгоритмите го оптимизираа процесот на градба овозможувајќи поголема брзина и прецизност, што го прави овој метод поефикасен од човечката работа.
Проектот беше претставен на инфраструктурна конференција, на која 700 присутни ја набљудуваа автоматизираната технологија во акција.