Свет
Паркинзите во Државна издадени за 100 евра месечно

Неофицијално, петте паркинзи под кирија ќе останат во наредните 10 години, а новиот газда со договорот добил и право да изгради нов, за паркирање на над 1000 возила.
КЛИНИЧКИ ЦЕНТАР ДАВА ПОД НАЕМ ЗЕМЈИШТЕ ЗА БАДИЈАЛА
Неофицијално, петте паркинзи под кирија ќе останат во наредните 10 години, а новиот газда со договорот добил и право да изгради нов, за паркирање на над 1000 возила.
Паркинзите во Државна болница се дадени на користење за бадијала. Според неофицијални информации, новиот газда за нивното работење ќе плаќа околу 100 евра месечно, пари кои, како што коментираат некои сопственици на други паркинзи во градот, ќе се извадат за половина ден. Засега е предвидено петте паркинзи под кирија да останат во наредните 10 години. Освен што ќе ги користи постојните, концесионерот, за кого се шпекулира дека е близок до владејачката коалиција, добил право да изгради уште еден нов паркинг. Вработените во Државна кажуваат дека локацијата е веќе позната и станува збор за дел од паркот спроти Хируршките клиники во кој е сместен и хелиодромот. Новиот паркинг ќе биде точно под глава на најтешко болните и под прозорецот каде што лежат оперирани пациенти на Хирургија.
Шпекулациите се дека за користењето на паркинзите, Клиничкиот центар не распишал тендер и дека целата работа е договорена во четири очи. Дека е нешто сомнително потврдува и одбивањето на директорот на Државна проф. д-р Андреја Арсовски четири дена да даде какво било објаснување за концесијата на паркинзите.
“Директорот не е во Управа, докторот е на состанок, Арсовски е на комеморација”, беа коментарите на неговата секретарка и други вработени во Управата.
Дури ни претседателот на Управниот одбор на Клинички проф. Владо Георгиев не знаеше да каже кој е новиот газда и под кои услови се издадени паркинзите во установата за која тој има обврска да се грижи.
” Не знам, сум заборавил дали имаше тендер. Знам, имаше нешто, ама кога беше тоа не се сеќавам. Прашајте во Управа тие ќе ви кажат. Ние како Управен одбор сега само распишуваме јавен повик, но директорот има право по него да одлучи лично, без наша согласност”, ни изјави проф. Георгиев.
” Ги расчистија грмушките, исекоа некои дрвца што имаше тука и веќе почнаа со тампонирање. Кај и да е, и тука ќе почнат да се паркираат коли. Никој не кажува кој е новиот газда, ама едно е сигурно, добил златна кокошка оти луѓето кои влегуваат во Државна не прашуваат колку чини влезот, важно им е болниот да го донесат до потребната болница”, велат вработените во Клиничкиот центар. Новиот газда на паркинзите најавил дека паркирањето ќе се наплатува по час: 20 денари за еден, и за секој нареден по 10 денари плус. Ќе имало и месечни и годишни картички чија цена ќе била со попуст, но сите, па дури и болните кои редовно доаѓаат во Клинички, ќе мора да ја имаат и да ја платат.
Во моментов влезот во Клиничкиот центар не се наплатува, иако јавна тајна е дека за пристап во неговиот круг тарифата на црно е 50 денари. Дневно низ Државна поминуваат илјадници возила.
Режимот, кој важи само на хартија, предвидува слободен влез во Државна да имаат само возила кои пренесуваат пациенти во тешка состојба, болни на дијализа и останати лица кои имаат белешка од лекар дека не можат да одат пеш и им е неопходен транспорт до болницата. Право на влез имаат и таксисти кои смеат да влезат, но не и да се задржуваат внатре во Клиничкиот блок. За вработените е предвидено точно место за паркирање.
Но, со години ова правило никој не го почитува, па често се случува поради метеж од возила уличките да се блокираат и да не може да влезе возило на Брза помош.
А.Стојановска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
(Видео) Автомобил и автобус полн со патници се судрија во близина на Рим, загина возачот на автомобилот

На регионалниот пат Виа Тусколана, во Гротаферата, во близина на Рим, околу 7:15 часот утрово се случи тешка сообраќајна несреќа, во која животот го загуби 19-годишен млад човек. Неговиот автомобил „Мини Минор“ се судри со автобус на јавниот превозник „Котрал“, кој бил полн со патници на своето утринско патување.
Според првичните информации, несреќата се случила на рамен дел од патот, непосредно пред мала кривина, на 25-от километар од Тусколана. Младиот возач, кој неодамна го положил возачкиот испит, се движел кон Рим, додека автобусот се движел во спротивна насока кон Рока Приора и Артена.
Un ragazzo di 19 anni è morto in un incidente lungo la via Tuscolana, a Grottaferrata, in provincia di Roma. Il giovane, che si trovava a bordo di una Mini Cooper, si è scontrato frontalmente contro un autobus Cotral. Fatale l’impatto per il 19enne. Feriti due passeggeri a bordo… pic.twitter.com/t372UCNjwo
— Local Team (@localteamit) June 11, 2025
Од моментално неофицијалната реконструкција, се чини дека автомобилот преминал во спротивната лента од непозната причина и директно се удрил во автобусот. Причината за несреќата може да биде момент на замор, здравствен проблем или краток момент на невнимание од страна на возачот.
Пожарникарите веднаш пристигнале на местото на несреќата за да го извлечат младиот човек од целосно смачканиот автомобил, но тој починал на местото на несреќата.
Двајца од автобусот – маж и жена на возраст меѓу 40 и 50 години – се здобиле со полесни повреди и биле однесени во болница. Возачот на автобусот, маж во четириесеттите години, поминал без физички повреди, но е во состојба на шок.
Патот останува затворен во двата правци, а полицијата е на местото на несреќата и спроведува истрага.
Свет
Помошникот на Путин: „Невозможно е да се води долга војна со Русија“

Помошникот на рускиот претседател Владимир Путин, Владимир Медински, изјави дека Киев ќе изгуби уште повеќе територија ако Украина не се согласи со условите на Русија за завршување на војната.
„Невозможно е да се води долга војна со Русија“, изјави Медински за „Волстрит
журнал“, наведувајќи ја 21-годишната војна на Русија со Шведска во 18 век како доказ дека земјата победува во долготрајните конфликти, објави „Ројтерс“.
Тој рече дека Русија сака мир, но дека ако Украина сè уште се управува од националните интереси на другите, Русија „едноставно ќе биде принудена да одговори“.
„Ние сакаме мир. Но, ако Украина продолжи да се води од националните интереси на другите, тогаш едноставно ќе бидеме принудени да реагираме“, рече Медински по последната рунда разговори во Истанбул.
Медиумите потсетуваат дека вчера во интервју за „Раша тудеј“ тој изјави дека може да има нуклеарна војна ако војната во Украина престане без постигнување вистински мир, бидејќи, според негова проценка, Киев и НАТО ќе се обидат да повратат нови територии на Руската Федерација.
Свет
Минатиот месец беше вториот најтопол мај досега

Мај 2025 година беше вториот најтопол мај досега регистриран во светот, со глобална просечна температура од 15,79 степени Целзиусови, само 0,12 степени под рекордот поставен во мај 2024 година, објави службата за климатски промени „Коперникус“ на ЕУ.
Температурата беше за 1,4 степени Целзиусови над проценетиот прединдустриски просек за периодот 1850-1900 година, соопшти агенцијата со седиште во Бон.
Исклучително суво време
Делови од северозападна Европа доживеаа исклучително сува пролет, вклучувајќи ги март, април и мај со најниски нивоа на врнежи и влажност на почвата, најмалку од 1979 година.
Во мај 2025 година се забележа значителен контраст во температурите на површинскиот воздух низ цела Европа. Во источна Европа, од источна Италија и Балканот на југ до Финска на север, температурите беа претежно под климатолошките вредности за периодот 1991–2020 година.
Најголемите отстапувања кон постудено време беа забележани северозападно од Црното Море, со фокус на западна Украина и околните области, каде што можеа да предизвикаат проблеми за земјоделството.
Месецот мај 2025 во Бугарија беше еден од трите најстудени маја од 2005 година. Изолирани области со постудено време беа забележани и во Шпанија и Франција. Спротивно на тоа, западна Европа беше претежно потопла од просекот.
Службата за климатски промени „Коперник“ редовно објавува податоци за површинските температури, морската ледена покривка и врнежите. Нејзините наоди се базираат на компјутерски генерирани анализи на мерења од сателити, бродови, авиони и метеоролошки станици низ целиот свет.
Голем дел од податоците датираат од 1950 година, а некои записи датираат уште подалеку.