Европа
Антонио Тајани нов претседател на Европскиот парламент
Досегашниот потпретседател на Европскиот парламент, Антониот Тајани од Европската народна партија (EPP) е новиот претседател на Европскиот парламент, откако победи во четвртиот и решавачкиот круг од гласањето во вторникот вечерта со поддршка од 351 пратеник, додека неговиот конкурент социјалдемократот Џани Питела (S&D) освои 282 гласови и 80 воздржани од 751 пратеник.
Сега со Антони Тајани на чело на Европскиот парламент, Жан-Клод Јункер на Европската комисија и Доналд Туск на Европскиот совет, Европската народна партија (EPP), всушност во целост ќе раководи со Брисел, како и американските републиканци по инаугурацијата на Доналд Трамп во петок кои суверено ќе владеат во Вашинтон, имајќи го мнозинството Претставничкиот дом и во Сенатот, и новиот станар на Белата куќа.
Генералните оцени во Стразбур се дека изборот на Тајани бил гарантиран оној момент кога се договорија челникот на ЕРР, Манферд Вебер, и лидерот на Сојузот на либералите и демократите за Европа (ALDE), поранешниот белгиски премиер, Ги Вергофштад, кој ја повлече својата кандидатура во полза на новата коалиција.
Вебер беше потполно уверен во победата, а за медиумите изјави дека нивниот пристап секогаш бил „да се градат мостови и склучуваат партнерства“. „За жал, Питела и другите сакаа борба, сакаа да се одвојат и да создадат поделби“, рече Вебер.
Во договорот на EPP и либералите, коешто предизвика негодување на социјалдемократите, се истакнува дека „Европа е во криза, и е важно заеднички да се работи за да се спречи деструктивното дејствување на националистите и популистите“.
„Националистите и популистите од сите бои се трудат да ја уништат Унијата однатре и однадвор (…), оттаму EPP и ALDE, и покрај своите разлики, одлучивме заедно тесно да работиме и да понудиме платформа како почетна точка на оваа проевропска соработка. Ги повикуваме сите други проевропски сили во парламентот да се придружат на иницијативата и да ги додадат своите идеи и приоритети на нашата реформска агенда“, го објасни својот потег за коалицирање Верхофштад.
„Со новиот американски претседател Доналд Трампи и рускиот претседател Владимир Путин и другите предизвици во Европа, клучно е да соработуваме на реформирање на Унијата“, порача поранешниот белгиски премиер.
Во Стразбур беше кажано дека четирите теми околу кои се согласиле двете групи се: иднината на Европската унија која е разнишана но не и загрозена, вработувањето и трговскиот раст, трговските договори Трансатлантското трговско и инвестициско партнерство (TTIP) меѓу Европската унија и САД и договорот за слободна трговија на Европската унија со Канада, односно Сеопфатниот економски и трговски договор (Comprehensive Economic and Trade Agreement – CETА), безбедноста и одбранбената политиак.
Овие избори во ЕП ги одбележи крајот на коалицијата меѓу EPP и S&D околу поделбата на челните должности во Европската унија, чие раскинување го објави Питела порачувајќи во неговиот говор при претставувањето на кандидатурата дека „ние потребна јасност“, како и повлекувањето на кандидатурата на челникот на либералите Ги Вергофтшад и неговиот сојуз со „народњаците“. „Европа и нашата демократија имаат потреба под јасна поделба меѓу идеите“, изјави во вторникот Питела.
Антонио Тајани, поранешен офицер на италијанското воено воздухопловство и новинар на јавниот телевизиски сервис RAI и дневниот весник Il Giornale, вети претходно дека доколку стане претседател на ЕП „ќе го смени темпото“. Овој 63-годишниј четирипати е избиран за пратеник во ЕП. Беше шеф на пратеничката грипа на партијата на поранешниот италијански премиер Силвио Берлускони Напред Италија (Forza Italia) во ЕП о д1999 до 2008 година, а потоа беше комесар за транспорт, индустрија и претприемништво. Многумина и денес му забележуваат дека како комесар малку сторил за спречување на сандалот позната како „Дизелгејт“. Станува збор за скандалот од 2015 година со германскиот произведувач на автомобили „Volkswagen“ околу лажирањето на податоците за емисијата на штетните гасови во возилата со дизел мотори, што го откри Американската агенција за екологија.
Тајани го наследува на должноста социјалдемократот Мартин Шулц, кој се повлече за да учествува на германските парламентарни избори оваа есен. /крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Русија ја тестира втората верзија на патничкиот авион „MC-21“ со домашни делови
Русија спроведе пробен лет на втората прототип-верзија на својот среден патнички авион „MC-21“ направен со домашни делови, соопшти Министерството за индустрија во вторникот бидејќи санкциите за увезени делови го забавуваат производството, а високите каматни стапки ги ограничуваат инвестициите.
И покрај овие пречки, руската воздухопловна индустрија успеа да испорача еден од 15-те авиони планирани за оваа година до август.
Домашна технологија во новиот прототип
Авионот „MC-21“ полета од фабриката за авиони во Иркутск, управувана од компанијата „Јаковлев“, дел од корпорацијата United Aircraft Corporation на државниот конгломерат „Ростек“, соопшти министерството во објава на платформата „Телеграм“.
Летот ги тестира новите руски системи на авионот и турбовентилациските мотори PD-14, соопшти Министерството. Претходните прототипови комбинираа руски и странски компоненти.
„MC-21“, кој може да превезува околу 175 патници во конфигурација од две класи, е клучен за плановите за замена на авионите на западните производители „Ербас“ и „Боинг“, кои руските авиокомпании тешко може да ги одржат поради санкциите воведени по руската инвазија на Украина во 2022 година.
Верзијата на „MC-21“ со увезени делови беше полесна од првата верзија, која имаше ограничен дострел и поголема потрошувачка на гориво, што ги направи авиокомпаниите претпазливи, изјави руски извор од авијацијата за „Ројтерс“ во август.
Датумите за испорака беа одложувани неколкупати откако „Ростек“, кој го надгледува производството на Superjet-100, Tupolev Tu-214, Ilyushin и новиот Yakovlev MC-21, изјави за „Ројтерс“ дека Русија ќе гради свои патнички авиони.
Првите испораки на „MC-21“ се очекуваат кон крајот на 2026 година, а „Ростек“ планира да го зголеми производството на 36 авиони годишно до 2030 година.
фото: принтскрин
Европа
„Политико“: Унгарија, Чешка и Словачка се обидуваат да формираат сојуз на скептици за Украина
Унгарија се стреми да ги здружи силите со Чешка и Словачка за да формира блок од земји во Европската Унија кои се скептични кон понатамошна помош за Украина. Таквиот потег би можел значително да ги комплицира напорите на Брисел да обезбеди континуирана финансиска и воена поддршка за Киев, пишува Политико.
Балаш Орбан, главен политички советник на унгарскиот премиер, изјави дека се надева дека ќе се здружи со Андреј Бабиш, чија десничарска популистичка партија победи на неодамнешните парламентарни избори во Чешка, и со словачкиот премиер Роберт Фицо. Според него, целта е да се координираат ставовите пред состаноците на лидерите на ЕУ, што вклучува одржување состаноци пред самите самити.
Иако сè уште не е постигнат силен политички сојуз, неговото формирање би можело значително да ги комплицира напорите на ЕУ да обезбеди финансиска и воена поддршка за Украина, наведува Политико.
„Мислам дека тоа ќе се случи – и ќе стане сè повидливо“, рече Балаш Орбан, кога беше прашан за можноста за формирање блок на скептици за Украина во Европскиот совет.
Тој потсети на моделот на соработка на таканаречената Вишеградска група на четворката (Унгарија, Чешка, Словачка и Полска) за време на мигрантската криза. „Тоа функционираше многу добро за време на мигрантската криза. Така успеавме да се спротивставиме“, рече тој, осврнувајќи се на периодот по 2015 година, кога евроскептичната партија „Право и правда“ беше на власт во Варшава.
Според „Политико“, новиот сојуз би се состоел од три, а не од четири члена. Сегашниот полски премиер од централно-десничарската партија, Доналд Туск, е цврсто проукраински ориентиран и веројатно нема да се приклучи на каков било сојуз со унгарскиот премиер.
Унгарскиот премиер, кој е на власт во последните 15 години, се соочува со борба за реизбор следната година. Според анкетата на јавното мислење на која се повикува изданието, партијата „Тиса“ на лидерот на опозицијата Петер Маѓар во моментов е попопуларна од партијата „Фидес“ на Орбан.
фото: принтскрин
Европа
(Фото) Лебед го прекина железничкиот сообраќај во Шкотска неколку часа
Патниците се соочија со големи доцнења и откажувања на услугите во шпицот на најпрометната железничка станица во Шкотска вчера, откако лебед беше пронајден на шините на станицата во Глазгов. „Нетворк Реил“ вчера соопшти дека птицата се качила на горниот дел на станицата Глазгов Централ околу 17:49 часот и не била сигурна каде оди.
„Драги патници, се работи за лебед кој се заглавил на шините на станицата Глазгов Централ. Услугите до и од оваа железничка станица се прекинати, но возовите сè уште возат со намалена брзина“, се вели во соопштението на железничкиот оператор, заблагодарувајќи им се на сите за нивното трпение.
„Тим специјалисти е испратен на местото на настанот и работи на отстранување на лебедот од шините што е можно поскоро“, се вели во соопштението.
18:03. A photograph of the culprit. 🦢
Our team are still working to keep services moving and move the swan out of harm's way.
Again, we thank you for your patience whilst we deal with this and get services back on time ASAP.@AvantiWestCoast @ScotRail @TPExpressTrains pic.twitter.com/IruVKWhdjz
— Network Rail Scotland (@NetworkRailSCOT) October 27, 2025
„Нетворк Реил“ објави фотографии од „виновникот“ по 18:00 часот, додавајќи дека тимовите „работат за да се осигурат дека услугите нема да бидат прекинати и дека лебедот ќе биде отстранет на безбедно место“. Во 18:30 часот „СкотРеил“ објави дека птицата е отстранета, а дека до 21:42 часот прекинот во сообраќајот престанал.
„Имаме добри вести. Лебедот е спасен, отстранет од зоната на станицата и транспортиран на безбедно место. Малку е вознемирен, но добро се опоравува. Ви благодариме за трпението, го цениме тоа.
Исто така, работиме на враќање на нашите вработени на работа и нашите услуги сега работат нормално“, се вели во соопштението. По околу три часа, беше објавено дека „прекинот на железничките услуги на Глазгов Централ е завршен“.

