Европа
(Видео) Русите ги надградуваат застарените тенкови, но тие сè уште имаат тенок оклоп и непрецизно оружје

Вод од 5-тата тенковска бригада на руската армија е опремен со надградена, ултимативна верзија на тенкот „Т-62“, пишува новинарот на „Форбс“, Дејвид Акс, врз основа на видео снимено на фронтот во Украина и проучувано од open-source аналитичарот @ naalsio26. Сепак, „T-62MV“ од 2022 година со нова оптика, додаден реактивен оклоп, миноловец, оклоп против дрон и радиопопречувач сè уште е „Т-62“. Ова значи дека сè уште има тенок оклоп и недоволно моќен за огромната дополнителна тежина, како и непрецизно оружје од 115 мм.
Сомнително е колку овие недостатоци се важни во моментот. На украинските сили очајно им недостига артилерија за напад на кој било тенк, без оглед на неговата старост. Овие надградени тенкови „Т-62“ се појавија во неодамнешното видео од линијата на фронтот во Украина. Тоа видео го проучуваше аналитичарот @naalsio26.
Тој заклучил дека тенковите припаѓаат на 5-тата тенковска бригада, која го чува секторот на фронтот во областа Донецк на југот на Украина. Исто така, можно е тенковите да припаѓаат на 39-тата бригада во Донецк.
Основниот тенк „Т-62МВ“, изграден во 60-тите и надграден во 80-тите, сега е застарен, но во Русија има стотици од овие тенкови. Кога загубите на руските тенкови надминаа илјада во средината на 2022 година, односно третина од вкупниот број пред војната, Кремљ почна да враќа во служба стотици од најсочуваните тенкови „Т-62“.
Некои од нив беа испратени директно на фронтот без значителни надградби, а други добија некои мали модификации. Новиот надворешен експлозивен реактивен оклоп и релативно модерен нишан 1PN96MT-02 за главниот пиштол на надградениот тенк „Т-62МВ“ го создадоа „Т-62МВ“ во 2022 година
Тие тенкза од 5-тата бригада исто така имаат дополнителни надградби, вклучувајќи плугови за ископување мини, заштита од експлозивни беспилотни летала FPV и радиозаглавувачи RP-377, кои теоретски треба да ги блокираат радиосигналите што ги користат пилотите за контрола на беспилотните летала.
Плугови и заштита од беспилотни летала се одговор на најсериозните закани со кои секојдневно се соочуваат тенковските екипи од двете страни: мини и беспилотни летала ФПВ.
Сепак, надградбите не ги поправаат основните недостатоци на овие тенкови. Дизел-моторот на резервоарот на „Т-62МВ“ има само 620 коњски сили. Бидејќи тој резервоар со сите надградби тежи над 45 тони, односот моќ – тежина е помал од 14 коњски сили на тон.
Модерниот тенк „Т-90М“ има 26 коњски сили на тон, а украинските тенкови „М-1А1“ од американско производство имаат 22 коњски сили на тон. Од ова лесно може да се заклучи колкава моќ му недостига на моделот „Т-62“, што влијае и на неговата подвижност, особено кога се обидува да се движи низ минско поле.
Проблем е и заштитата. Реактивниот оклоп може да ја удвои заштитата од некои бојни глави, но нема да отфрли неексплозивна продорна артилерија. Заштитата од дронови најдобро функционира против дронови што фрлаат гранати. Наспроти лесно подвижните ФПВ-модели, овој вид заштита е многу помалку ефикасен.
Заглавувачите на „RP-377“, веројатно, нема да може да ги приземјат беспилотните летала ФПВ бидејќи украинските пилоти најдоа начин да го заобиколат заглавувањето, веројатно со брзо менување на контролните фреквенции. Ништо од ова, веројатно, нема да значи многу бидејќи Украинците со месеци се борат со сè поголемиот недостиг на артилерија. Не е важно дека тенкот е бавен и слабо заштитен ако немате со што да го нападнете.
Сè додека на Украинците им недостига артилерија, античкиот надграден тенк ќе го постигне она што им треба на Русите: да издржи оган од мало оружје, да пука на непријателските позиции и да ги тероризира војниците на тие позиции.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.