Европа
Еден од пилотите бил надвор од кабината кога авионот паднал, другиот пилот не отворал
Снимките од разговорот во пилотската кабина на германскиот авион “erbas A320” којшто се урна во вторникот на француските Алпи покажуваат дека еден од пилотите ја напуштил кабината и не можел да се врати пред падот на авионот во којшто загинаа сите 150 патници и членови на екипажот, пишува The New York times.
Од снимките од разговорите не може да се заклучи зошто пилотот ја напуштил кабината, ниту зошто не можел повторно да влезе во кабината додека авионот се движел кон француските Алпи. „Пилотот кој се наоѓа надвор од кабината тропа на вратата, но нема одговор. Потоа тропа посилно на вратата, но повторно нема одговор. Потоа се слуша како се обидува да ја скрши вратата“, изјавил неименуван извор за весникот.Авионот е на „Germanwings“, нискобуџетна компанија на „Lufthansa“ чиј портпарол изјави дека компанијата е запозната со приказната на весникот, но дека не сакаат да учествуваат во шпекулации за причините за несреќата.Француското биро коешто ја води истрагата за авионската несреќа BEA, претходно соопшти дека е прерано да се донесуваат заклучоци за причините за несреќата. „Сè уште не сме ги проучиле аудио податоците и не сме го констатирале точното време кога се направени овие звуци и зборовите коишто се слушаат на фајлот“, изјавил директорот на BEA, Реми Жути.„New York times“ се повикува на висок воен функционер вклучен во истрагата кој вели дека на аудио снимката од пилотската кабина, на почетокот на летот се слушаат опуштени разговори меѓу пилотите. Потоа се слуша како еден од пилотите ја напушта кабината. „Сè уште не се знае зошто еден од нив ја напушта кабината. Но сигурно е дека на крајот на летот, другиот пилот е сам во кабината и не ја отвора вратата“, тврди изворот на весникот.Портпаролот на „Lufthansa“ изјавил дека по киднапирањето на авионот во САД на 11 септември 2001 година вратата на пилотската кабина не може да се отвора од надвор.Во несреќата загинаа 72 Германци и 51 Шпанец, а меѓу жртвите има тројца Американци, еден Мароканец и државјани на Велика Британија, Аргентина, Австралија, Белгија, Колумбија, Данска, Израел, Јапонија, Мексико, Иран и Холандија.Тимови на полицијата и лекари од судска медицина го истражуваат местото на несреќата на околу 100 километри северно од Ница, на земја и од хеликоптер.„Кога ќе дојдеме на место на несреќа очекуваме да пронајдеме дел од трупот на авионот. Но овде не гледаме ништо“ изјавил пилотот Ксавиер Рој, кој е координатор на акцијата од воздух.Спасувачките екипи во средата доцна попладне ги извлекле првите посмртни останки на настраданите во несреќата, но не се знае колку тела се извлечени од местото на несреќата. Извлекувањето на другите посмртни останки на загинатите патници се очекува да продолжи во четврток. Некои од роднините на загинатите веќе стигнале на местото на несреќата, додека другите се очекува да пристигнат во четврток со специјални летови од Диселдорф и Барселона.Компанијата „Germanwings“ соопшти дека во средата откажала еден лет и дека користи 11 авиони од други компании за околу 40 летови затоа што некои од членовите на екипажот одбиле да летаат.Копилотот на „Germanwings“ бил на работа во таа компанија од септември 2013 година и имал зад себе 630 часа летачко искуство. Капетанот на летот, пак, имал поминато 6.000 часа во летање. Точните причини за несреќата сè уште не се познати, но едно од прашањата кое се поставува е ако авионот ја губел висината десетина минути, зошто пилотите не побарале помош. Бидејќи не се огласиле постојат сомневања дека се онесвестиле, а тоа упатува на фактот дека во авионот дошло до драстична промена на притисокот. Тоа не мора да биде фатално ако пилотите ставеле на време маски со кислород, но ако биле онесвестени, тоа би го објаснило фактот зошто немало повици за помош или обид авионот да се пренасочи на најблиската писта. Истрагата може да трае со недели, па дури и месеци. Авионот летал до самиот крај удирајќи во планината и исклучена е можноста дека се распаднал во воздух./крај/мф/ффа
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Експлозија на руски танкер во Црното Море: постои ризик од потонување
Рускиот танкер „Каирос“, кој е под санкции, беше оштетен во експлозија во близина на Босфорскиот теснец во Црното Море во петокот. Бродот е поврзан со таканаречената „флота во сенка“ на Москва, која се користи за избегнување на западните санкции врз рускиот извоз на енергија, објави Ројтерс.
Турското Министерство за транспорт и инфраструктура соопшти дека „Каирос“ пријавил „надворешен удар“ додека бил на пат кон руското пристаниште Новоросијск, 28 наутички милји од турскиот брег. Експлозијата предизвикала пожар во машинската просторија на бродот, а турските спасувачки служби започнале операција за евакуација на 25 членови на екипажот.
An explosion and fire broke out in the engine room of the Gambian-flagged tanker Kairos while it was sailing in ballast about 52 miles north of the Bosphorus in the Black Sea, shipping agency Tribeca said. pic.twitter.com/Hvp8Ov4j5r
— Levent Kemal (@leventkemaI) November 28, 2025
Според агенцијата за бродски превоз „Трибека“, „Каирос“ можеби удрил во мина и е во опасност да потоне. Спасувачки влекачи и крајбрежната стража беа испратени на местото на настанот за да обезбедат помош.
Извор за Ројтерс изјави дека друг танкер, „Вират“, исто така претрпел експлозија во Црното Море. И двата брода се на списокот на санкционирани бродови поврзани со руската „флота во сенка“.
Европа
(Видео) Украинците уништија руски систем за воздушна одбрана вреден 60 милиони долари
Украинските сили за беспилотни системи објавија дека уништиле три вредни руски противвоздушни системи со вкупна проценета вредност од околу 60 милиони долари – Бук-М1, Бук-М2 и Тор-М2 – за време на тридневен напад со беспилотни летала.
Во соопштение на социјалните мрежи, тие велат дека операторите од батаљонот Асгард на 412-та бригада Немезис, заедно со 12-от Центар за специјални намени и специјалната единица „Кабул 9“ на Воената разузнавачка служба (ХУР), погодиле три важни цели: системите Бук-М1, Бук-М2 и Тор-М2.
Уништените системи се меѓу највредната руска опрема на бојното поле.
Европа
(Видео) „Ризикуваме да изгубиме сè“: драматичен говор на Зеленски по падот на вториот човек на Украина
Украинскиот претседател Володимир Зеленски се огласи на Фејсбук за прв пат по оставката на Андриј Јермак, шефот на кабинетот на украинскиот лидер.
Како што нагласи на самиот почеток, „Русија едвај чека Украина да прави грешки“.
– Ние нема да ги правиме. Нашата работа продолжува. Нашата борба продолжува. Немаме право да не успееме, немаме право да се повлечеме или да се свртиме едни против други. Ако го изгубиме единството, ризикуваме да изгубиме сè – себеси, Украина и нашата иднина. Мора да стоиме заедно. Мора да издржиме. Нема друг избор. Никогаш нема да има друга Украина. Ние ја браниме Украина. Слава на Украина! – рече Зеленски.
Зеленски денес објави дека неговиот шеф на кабинетот, Андриј Јермак, поднел оставка.
– Прво: Канцеларијата на претседателот на Украина ќе назначи ново лице на чело – шефот на кабинетот, Андриј Јермак, ја потпиша својата оставка – рече Зеленски во своето вечерно обраќање, пренесува Интерфакс Украина.
Тој му се заблагодари на Јермак за неговата досегашна работа и рече дека утре ќе одржи консултации за тоа кој би можел да биде новиот шеф на неговиот кабинет, пренесува УНИАН.

