Европа
ЕК ја одложи одлуката за визи за Американците и Канаѓаните

Европската комисија во вторникот го одложи носењето на каква и да е одлука за визниот режимм со САД, Канада и Брунеи,и побара од Советот на ЕУ и од Европскиот парламент да покрена расправа и да заземат став за најсоодветните чекори и за тоа да ја известат ЕК најдоцна до 12-ти јули.
Според уредбата на ЕУ од 2001 година, ЕК е должна да донесе одлука за привремено суспендирање на безвизниот режи, за оние земји кои и натаму бараат вози за државјаните на земјите членки на Европската унија. ЕК треба тоа да го стори во рок од 24 месеци од објавувањето во службениот весник на ЕУ дека таа трета земја бара визи за европските државјани.
Евентуалната таква одлука би стапила на сила доколку во рок од четири месеци Советот на ЕУ и Европскиот парламент не вложат приговор. Советот на ЕУ може да блокира таква одлука со гласање со просто мнозинство.
ЕК кон крајот на април 2014 година доби известување за изостанување на реципроцитетот во случаите на Австралија, Брунеи, Канада, Јапонија и САД. Тие информации се објавени во Службениот весник на Европската унија на 12-ти април 2014 година. Изостанувањето на реципроцитетот во случаите на Австралија и на Јапонија во меѓувреме е решено, што значи дека двете држава сега на сите државјани од ЕУ им овозможуваат патување без визи.
Канада во моментов применува визи за државјаните на Бугарија и на Романија, САД за државјаните на Бугарија, Кипар, Полска, Романија и на Хрватска. Брунеи, пак, го применуваат визниот режим и натаму само за Хрватска.
Според механизмот за визен реципроцитет кој го воведоа Европскиот парламент и Советот на ЕУ, доколку трета земја не го укине визниот режи во рок од 24 месеци по известувањето за изостанувањето на реципроцитетот. Комисијата мора да ја провери состојбата и да предложи привремено укинување на визите за државјаните на односните трети земји за период од 12 месеци.
ЕК во вторникот одржа политичка расправа за ова прашање, но не предложи во воведување привремено воведување визи за американските и канадските државјани, туку ги повика ЕП и Советот на ЕУ итно да покренат расправа и да заземат став за најсоодветните идни чекори врз основа на процената на ЕК, како и да ја известат Комисијата за своите ставови најдоцна до 12-ти јули 2016 година.
ЕК во соопштението истакнува дека и самата ЕУ уредба од Комисијата бара да „ги земе предвид политичките, економските и административните последици од запирањето на укинувањето на визите за надворешните односи на ЕУ и за државните членки“.
ЕК додава дека, покрај тоа, во време на носењето на ревидираниот механизам, 21 држава членка потврдиле во изјава дека „пред каков и да е предлог или одлука, релевантните институции на ЕУ се обврзани опширно да ги преиспитаат и ги да земат предвид сите можни неповолни политички последици кои би можеле да се појават по таквите предлози или одлуки“.
ЕК, исто така, проценува дека не постои голема веројатност дека државите членки би можеле да обработат поголем број барања за визи во согласност со Законикот за визи во рок од 90 дена по стапувањето на сила на таквата одлука за барање за виза.
„Уште повеќе, тие барања за визи би можеле да доведат до намалување на бројот на патниците од Канада и САД (како и од Брунеи). Запирањето веројатно би можело да има значителни економски последици, особено за воздухопловната индустрија и да имаат значителен ефект на надворешните однос на ЕУ са двата стратешки партнера“, се наведува во соопштението на Европската комисија./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Терминал на лондонскиот Хитроу евакуиран поради „опасни материјали“

Терминалот 4 на аеродромот Хитроу беше евакуиран вечерва по инцидентот што пожарникарите првично го опишаа како „можен инцидент со опасни материјали“. По неколкучасовна интервенција на полицијата, пожарникарите и службите за итни случаи, терминалот беше прогласен за безбеден и повторно отворен.
Инцидентот беше пријавен околу 17 часот по локално време, а единици од Фелтам, Хитроу, Вембли и околните противпожарни станици беа испратени на местото на настанот. Патниците беа евакуирани од салата за пријавување на летот на растојание од околу 150 метри од зградата, а сведоци раскажаа како тимови во заштитни одела пристигнале на местото на настанот и биле поставени паравани за заштита на приватноста.
Еден патник, Пол Скот, изјави за Скај њуз дека штотуку се пријавил кога започнала евакуацијата. „Атмосферата беше мирна, но сите бевме збунети бидејќи никој не знаеше што се случува. На луѓето им беа дадени алуминиумски ќебиња бидејќи стануваше ладно“, рече тој.
Лондонската служба за брза помош потврди дека на местото на настанот била укажана лекарска помош на околу 20 лица поради пријавени здравствени проблеми. Сепак, Метрополитен полицијата соопшти дека „не е пронајдена никаква трага од штетна супстанца“.
„Вкупно 20 лица пријавија здравствени проблеми, но ниту една од повредите не е опасна по живот, ниту има трајни последици. Истрагата е во тек“, соопшти полицијата.
Аеродромот Хитроу потврди околу 18:40 часот дека салата за пријавување во Терминал 4 е затворена, а кратко по 20 часот терминалот е прогласен за безбеден и повторно отворен.
„Многу ни е жал за предизвиканиот прекин, безбедноста на патниците и персоналот е секогаш наш врвен приоритет. Правиме сè што можеме за да осигуриме дека вечервашните летови ќе полетаат според планот“, соопшти аеродромот, додавајќи дека другите терминали не биле погодени за време на инцидентот.
фото: принтскрин
Европа
Ќе се обидеме сами да произведеме патнички авион со широк труп, велат Русите

Русија планира да развие сопствен патнички авион со широк труп, бидејќи плановите за заедничко производство со Кина сè уште не се спроведени, изјави шефот на Ростек, Сергеј Чемезов.
„Кинезите одлучија дека засега ќе го произведуваат сами. Ќе се обидеме и ние да произведуваме наш сопствен авион. Откако ќе го произведеме моторот PD-35, ќе изградиме наш сопствен авион со широк труп“, им рече Чемезов на новинарите во Самара.
Русија и Кина разговараа за заедничкиот развој на руско-кинескиот широкотрупен патнички авион CR929 и во 2014 година потпишаа договор за соработка. Основана е Кинеско-руската меѓународна корпорација за комерцијални авиони (CRAIC), која стана главен оператор на проектот.
Комерцијалните испораки требаше да започнат по 2025 година, но пандемијата на Ковид ги принуди партнерите да го одложат рокот за 2028 или 2029 година. Нова пречка беа западните санкции врз Русија, кои го променија форматот на соработка. Кина го презеде проектот, а Русија стана договорен производител само на одредени делови од авионот.
„Го променивме форматот на учество во проектот, па затоа се потребни соодветни промени и во меѓувладините документи. Со други зборови, приближно како во проектот за хеликоптери, односот ги вклучува клиентот и подизведувачот“, објасни првиот вицепремиер на Русија Денис Мантуров пред новинарите во мај 2024 година.
фото: принтскрин
Европа
Ердоган сака да ја замолчи опозицијата: демонстрантите се судрија со полицијата, фрлен е солзавец

Турската полиција се судри со поддржувачите на турската опозициска партија пред седиштето на Републиканската народна партија (ЦХП) денеска, користејќи солзавец за комесарот, назначен од судот, да може да влезе во зградата.
Властите го блокираа пристапот до канцеларијата на партијата во неделата вечерта откако десетици пратеници и членови на ЦХП се забарикадираа таму за да го спречат комесарот да ја преземе контролата со своите соработници.
Судот минатата недела пресуди да го отстрани раководството на партијата во Истанбул поради наводни нерегуларности на конгресот на партијата во 2023 година.
Поранешниот пратеник на ЦХП, Ѓурсел Текин, официјално ја презеде контролата врз партискиот огранок попладнето. Текин, кој се судри со лидерот на ЦХП, Озгур Озел, ја бранеше пресудата, нарекувајќи ја непристрасна и дека „не е дел од проблемот“.
ЦХП ја обвинува владата на претседателот Таип Ердоган за организирање политичка кампања против нив. Озел го замени долгогодишниот лидер на партијата, Кемал Киличдароглу, пред две години и ја предводеше партијата до неочекувана победа на локалните избори минатата година, обезбедувајќи контрола врз поголемиот дел од градските совети во земјата.
Оттогаш неколку градоначалници од опозицијата се уапсени под обвинение за корупција, вклучувајќи го и градоначалникот на Истанбул, Екрем Имамоглу, клучен ривал на Ердоган.
Озел би можел да биде отстранет со судска наредба на 15 септември. Владата негира дека врши притисок врз судството.
фото: принтскрин