Европа
Експерти: Необјасниви постапки на екипажот на урнатиот 4U9525
Авионот „Airbus A320“ на летот од Барселона до Диселдорф се спуштал умерено и летал линеарно, директно во планината, изјавуваа во средата воздухопловни експерти вџашени од необјаснивото за нив однесување на пилотите кои заедно со 144 патници и уште четворица членови на екипажот, во вторникот се урнаа во Алпите во јужна Франција, а теориите за причината за трагедијата се множат од технички дефект, преку грешка на пилотите до можен терористички акт.
Ниедна од хипотезите во овој момент не е исклучена, грешка на пилотот, технички недостиг, терористички чин, изјави францускиот премиер Мануел Валс. Генералната управа за цивилно воздухопловство истакнува дека екипажот не испратил повик „мејдеј“, што е вообичаено во случај на несреќа.
Авионот се спуштал со умерена брзина од 3.000 стапки во минута, според првичните податоци, а тоа не упатува на итно спуштање кога брзината изнесува 5.000 стапки во минута, пишува францускиот портал Le Point. Авионот останал на својата хоризонтална траекторија. Го продолжил својот план на летото, освен што ја променил висината, покажуваат податоците на серверите на порталот Filghtradar24, кој ги бележи податоците за летовите во реално време.
„Значи, да се оди директно на планините нема никаква смисла. Тоа е ненормален потег на професионални пилоти или, пак, изостанување на реакција“, изјави за агенцијата AFP, капетан од една голема воздухопловна европска компанија, кој сакал да остане анонимен. Се поставува, меѓу стручњаците, прашањето зошто пилотите се однесувале во најмала рака невообичаено или зошто не реагирале. „Доколку пилотите не спречиле авионот да се залета во планините, или биле без свест или мртви, или одлучиле да умрат или биле преморени“, смета друг европски воздухопловен експерт.
Една од хипотезите е постепеното опаѓање на притисокот и неефикасноста на маската за кислород. „Во тој случај, пилотите брзо би паднале во состојба на хипоксија (намелено снабдување на мозокот со кислород)“, сметаат неколку пилоти и истражители од француското Биро за истраги и анализи (BEA).
Притоа се потсетува на несреќата на авионот „Boeing 737“ на кипарската компанија „Helios“ на 14-ти август 2005 година, кога загина 121 човек. На денот на несреќата, механичарите го тестирале притисокот и ја заборавиле рачката со која притисокот се враќа во автоматска позиција. Во текот на искачувањето на авионот притисокот не се нормализирала и кислородот почнал да недостига. Пилотите се онесвестиле. Авионот кој бил ставен на автоматски пилот се урнал откако ги потрошил сите резерви на горивото. Пилотите на воените ловци кои го следеле, можеле само немоќно да го гледаат трагичниот крај на овој лет.
Засега не може ниту да се исклучи ниту можноста од самоубиство на пилотот, кој во тој случај морал да го неутрализира својот колега или, пак, можело да интервенира трето лице во кабината. Затоа експертите се неподелени во тврдењето дека клучно е да се прегледаат податоците од ткн „црната кутија“ којашто е пронајдена во вторникот.
Но што може се да открие „црната кутија“?! Податоците од „црната кутија“, којашто ги регистрира разговорите во пилотската кабина (Cockpit voice recorder, CVR), може да даде многу податоци, дури и доколку е оштетена.
„Оштетена не значи и дека е неупотреблива. Мемориската картичка, слична на онаа каква што има на компјутерите, особено е добро заштитена. Таа картичка е корисен дел од CVR. Можно е ‘црната кутија’ да е многу оштетена, меѓутоа картичката е цела. Заштитена е така да издржува крајно екстремни удари“, истакнува Жан-Пол Троадек, поранешен директор на BЕА.
Дури и доколку врските се прекинати, BEA има можност сето тоа повторно да го поврзе. „Може да се дознае кој командувал, дали капетанот бил сам во кабината или не. Дали имало и други лица освен пилотот и копилотот. Можно да се слушне и нивниот разговор“, вели Троедак.
Уредот CVR ги регистрира и другите звуци во пилотската кабина, како отворањето и затворањето на вратата до кабината, па дури и звуци од разни копчиња, рачки лостови. Сите тие звуци и кликови може да им дадат на експертите драгоцени информации да разберат што се случувало. Би можело, исто така, да се слушне и некој аларм, з апожар, за паѓање на притисокот и слично.
Можна е и терористичка трага! Германската влада уште во вторникот објави дека нема конкретни показатели за сомневање во тероризам.
Експертите, повикувајќи се на изјавите на очевидци потврдиле дека авионот при понирањето бил цел, и за AFP рекле дека оттаму нема многу поткрепа хипотезата за терористички напад.
Додека остатоците од авионот се концентрирани во една зона, голема е веројатноста дека несреќата е последица на атентат со експлозија. Доколку, пак, авионот експлодирал во лет, неговите делови се раштркани во опсег од неколку километри, како што беше случај сои авионот на ‘Malaysia Airlines’ кој се урна во Украина“, изјави Хејке Бирленбах, потпретседателка на компанијата „Lufthansа“ за порталот Le Point.
Додава дека не може ниту да се отфрли и тезата за грабнување на авионот, што завршило со падот. „Меѓутоа, засега сметаме дека тоа било несреќа и дека сето друго би претставувало шпекулација“, заклучува Бирленбах./крај/мф/сн
Извор: AFP
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Германски министер: Дроновите во Белгија се порака да не се допираат замрзнатите руски средства
Германскиот министер за одбрана Борис Писториус денес посочи врска помеѓу неодамнешните инциденти со беспилотни летала во Белгија и дебатата за користењето на замрзнатите руски средства што ги поседува белгиската финансиска институција „Еуроклеар“ за финансирање на огромен заем за Украина.
Појавата на беспилотни летала над аеродромите и воените бази стана чест проблем во Белгија во последните денови и предизвика големи нарушувања низ цела Европа во последните месеци. Некои официјални лица рекоа дека инцидентите низ Европа претставуваат „хибридна војна“ на Русија. Москва негираше каква било поврзаност со инцидентите.
„Да, сите го гледаме тоа. И Белгијците исто така. Оваа мерка има за цел ширење несигурност и заплашување на Белгија: Не се осмелувајте да ги допирате замрзнатите средства. Ова не може да се толкува на друг начин“, им рече Писториус на новинарите на прес-конференција во Берлин.
Белгиското Министерство за одбрана одби да коментира неговите изјави, но рече дека „оваа можност веќе е покрената во Белгија“. Белгискиот премиер Барт де Вевер рече дека на неговата земја ѝ се потребни конкретни и цврсти гаранции пред да спроведе план за користење на замрзнатите руски средства за да ѝ помогне на Украина во борбата против руската инвазија.
Ставот на Белгија е клучен бидејќи белгиската финансиска институција Евроклер држи замрзнати руски средства. Белгискиот аеродром во Лиеж ги продолжи летовите откако привремено го прекина сообраќајот во понеделник поради забележан дрон, втор ваков инцидент оваа недела.
Дроновите забележани над аеродромите во главниот град Брисел и источниот град Лиеж пренасочија бројни летови и приземјија некои авиони што требаше да полетаат пред три дена. Белгиската влада вчера свика итен состанок на клучните министри и шефови на безбедносни служби за да разговараат за она што министерот за одбрана го опиша како координиран напад.
фото: принтскрин
Европа
Данска ќе ги забрани социјалните мрежи за децата под 15 години
Данска ќе ја забрани употребата на социјалните медиуми од страна на деца под 15 години, соопшти денес данската влада, но родителите ќе можат да дадат согласност за пристап до одредени платформи за деца на возраст од 13 години и повеќе.
Овој потег доаѓа откако премиерката Мете Фредериксен во говорот пред парламентот во октомври повика на ограничувања за користењето на социјалните медиуми од страна на децата поради загриженост за менталното здравје на младите. „Таканаречените социјални медиуми сè повеќе им го крадат времето, детството и благосостојбата на нашите деца, и ние сега ставаме крај на тоа“, изјави министерката за дигитализација Каролин Стејџ Олсен.
Повеќето партии во парламентот изјавија дека ќе го поддржат планот пред официјалното гласање. Snapchat, YouTube, Instagram и TikTok се најпопуларните платформи на социјалните медиуми за деца во Данска, соопшти владата.
Според анализата од февруари на Данскиот орган за конкуренција и потрошувачи, младите луѓе во нордиската земја поминуваат просечно 2 часа и 40 минути дневно на социјалните медиуми. Данска ја следи Австралија, која минатата година ги забрани социјалните медиуми за деца под 16 години.
фото: принтскрин
Европа
Зеленски: На Украина ѝ е потребна меѓународна помош за заштита на енергетската инфраструктура
Украинскиот претседател Володимир Зеленски изјави дека на Украина ѝ е потребна меѓународна помош за да ја заштити својата енергетска инфраструктура од руски напади.
Зеленски во видео порака рече дека системите за воздушна одбрана и заштитата на енергетската инфраструктура се „највисоки приоритети со оглед на руските напади“.
„Всушност, нашите добавувачи на енергија, тимови за поправка и силите за цивилна одбрана се зафатени со обновување на областите по нападите секој ден“, рече Зеленски, апелирајќи за помош од меѓународната заедница.
Четврта зима од војната
Додека војната влегува во својата четврта зима, руската војска повторно систематски ги гранатира електраните и трафостаниците за да го прекине снабдувањето со електрична енергија, греење и вода на украинското население.
Укренерго соопшти дека во четврток повторно се планирани фазни прекини на електричната енергија низ целата земја за да се стабилизира мрежата.
фото: принтскрин

