Европа
Експерти: Необјасниви постапки на екипажот на урнатиот 4U9525

Авионот „Airbus A320“ на летот од Барселона до Диселдорф се спуштал умерено и летал линеарно, директно во планината, изјавуваа во средата воздухопловни експерти вџашени од необјаснивото за нив однесување на пилотите кои заедно со 144 патници и уште четворица членови на екипажот, во вторникот се урнаа во Алпите во јужна Франција, а теориите за причината за трагедијата се множат од технички дефект, преку грешка на пилотите до можен терористички акт.
Ниедна од хипотезите во овој момент не е исклучена, грешка на пилотот, технички недостиг, терористички чин, изјави францускиот премиер Мануел Валс. Генералната управа за цивилно воздухопловство истакнува дека екипажот не испратил повик „мејдеј“, што е вообичаено во случај на несреќа.
Авионот се спуштал со умерена брзина од 3.000 стапки во минута, според првичните податоци, а тоа не упатува на итно спуштање кога брзината изнесува 5.000 стапки во минута, пишува францускиот портал Le Point. Авионот останал на својата хоризонтална траекторија. Го продолжил својот план на летото, освен што ја променил висината, покажуваат податоците на серверите на порталот Filghtradar24, кој ги бележи податоците за летовите во реално време.
„Значи, да се оди директно на планините нема никаква смисла. Тоа е ненормален потег на професионални пилоти или, пак, изостанување на реакција“, изјави за агенцијата AFP, капетан од една голема воздухопловна европска компанија, кој сакал да остане анонимен. Се поставува, меѓу стручњаците, прашањето зошто пилотите се однесувале во најмала рака невообичаено или зошто не реагирале. „Доколку пилотите не спречиле авионот да се залета во планините, или биле без свест или мртви, или одлучиле да умрат или биле преморени“, смета друг европски воздухопловен експерт.
Една од хипотезите е постепеното опаѓање на притисокот и неефикасноста на маската за кислород. „Во тој случај, пилотите брзо би паднале во состојба на хипоксија (намелено снабдување на мозокот со кислород)“, сметаат неколку пилоти и истражители од француското Биро за истраги и анализи (BEA).
Притоа се потсетува на несреќата на авионот „Boeing 737“ на кипарската компанија „Helios“ на 14-ти август 2005 година, кога загина 121 човек. На денот на несреќата, механичарите го тестирале притисокот и ја заборавиле рачката со која притисокот се враќа во автоматска позиција. Во текот на искачувањето на авионот притисокот не се нормализирала и кислородот почнал да недостига. Пилотите се онесвестиле. Авионот кој бил ставен на автоматски пилот се урнал откако ги потрошил сите резерви на горивото. Пилотите на воените ловци кои го следеле, можеле само немоќно да го гледаат трагичниот крај на овој лет.
Засега не може ниту да се исклучи ниту можноста од самоубиство на пилотот, кој во тој случај морал да го неутрализира својот колега или, пак, можело да интервенира трето лице во кабината. Затоа експертите се неподелени во тврдењето дека клучно е да се прегледаат податоците од ткн „црната кутија“ којашто е пронајдена во вторникот.
Но што може се да открие „црната кутија“?! Податоците од „црната кутија“, којашто ги регистрира разговорите во пилотската кабина (Cockpit voice recorder, CVR), може да даде многу податоци, дури и доколку е оштетена.
„Оштетена не значи и дека е неупотреблива. Мемориската картичка, слична на онаа каква што има на компјутерите, особено е добро заштитена. Таа картичка е корисен дел од CVR. Можно е ‘црната кутија’ да е многу оштетена, меѓутоа картичката е цела. Заштитена е така да издржува крајно екстремни удари“, истакнува Жан-Пол Троадек, поранешен директор на BЕА.
Дури и доколку врските се прекинати, BEA има можност сето тоа повторно да го поврзе. „Може да се дознае кој командувал, дали капетанот бил сам во кабината или не. Дали имало и други лица освен пилотот и копилотот. Можно да се слушне и нивниот разговор“, вели Троедак.
Уредот CVR ги регистрира и другите звуци во пилотската кабина, како отворањето и затворањето на вратата до кабината, па дури и звуци од разни копчиња, рачки лостови. Сите тие звуци и кликови може да им дадат на експертите драгоцени информации да разберат што се случувало. Би можело, исто така, да се слушне и некој аларм, з апожар, за паѓање на притисокот и слично.
Можна е и терористичка трага! Германската влада уште во вторникот објави дека нема конкретни показатели за сомневање во тероризам.
Експертите, повикувајќи се на изјавите на очевидци потврдиле дека авионот при понирањето бил цел, и за AFP рекле дека оттаму нема многу поткрепа хипотезата за терористички напад.
Додека остатоците од авионот се концентрирани во една зона, голема е веројатноста дека несреќата е последица на атентат со експлозија. Доколку, пак, авионот експлодирал во лет, неговите делови се раштркани во опсег од неколку километри, како што беше случај сои авионот на ‘Malaysia Airlines’ кој се урна во Украина“, изјави Хејке Бирленбах, потпретседателка на компанијата „Lufthansа“ за порталот Le Point.
Додава дека не може ниту да се отфрли и тезата за грабнување на авионот, што завршило со падот. „Меѓутоа, засега сметаме дека тоа било несреќа и дека сето друго би претставувало шпекулација“, заклучува Бирленбах./крај/мф/сн
Извор: AFP
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Русија: Работиме на документ за завршување на војната, ќе го испратиме во Украина

Русија продолжува да работи на нацрт-меморандум за принципите за евентуален мировен договор за завршување на војната во Украина, соопшти денес руското Министерство за надворешни работи.
Рускиот претседател Владимир Путин, по телефонскиот разговор со неговиот американски колега Доналд Трамп претходно овој месец, изјави дека Москва е подготвена да соработува со Украина на меморандум за иден мировен договор.
Путин рече дека меморандумот ќе ги дефинира принципите на можно решение, временската рамка за потенцијален мировен договор и деталите за евентуален прекин на огнот.
Портпаролката на Министерството за надворешни работи, Марија Захарова, изјави дека работата на рускиот нацрт-документ сè уште е во тек и дека документот ќе ѝ биде предаден на Украина кога ќе биде готов.
„Русија продолжува да развива нацрт-меморандум за иден мировен договор, кој дефинира голем број позиции, како што се принципите на решавање, временската рамка за можен мировен договор и евентуален прекин на огнот за одреден временски период доколку се постигне соодветен договор“, рече таа.
Европа
Холандија ги испорача последните 24 авиони „Ф-16“ на Украина

Министерството за одбрана на Холандија објави дека последните 24 борбени авиони Ф-16 се испорачани во Украина, со што е завршена испораката на овој вид воена помош од страна на Холандија.
Последните холандски авиони Ф-16 наменети за Украина ја напуштија воздухопловната база Волкел на југот на Холандија во понеделник и се упатија кон Белгија, каде што ќе бидат технички подготвени за конечна испорака. На испраќањето на авионите присуствуваше и претставник на холандското Министерство за одбрана, Рубен Брекелманс.
„Ф-16-се од клучно значење за Украина поради секојдневните руски воздушни напади. Тие ни овозможуваат да ја држиме руската агресија подалеку од нас“, рече Брекелманс.
Покрај испораката на авионите, Холандија помага во одржувањето на нивната борбена готовност и учествува во организирањето на обука на пилоти во Европскиот центар за обука за летање (EFTC) во Романија.
Украина ја прими првата пратка холандски авиони Ф-16 во октомври 2024 година, а втората во февруари 2025 година. Претседателот Володимир Зеленски во март објави дека пристигнала уште една пратка од Холандија.
Европа
(Видео) 50 повредени во Ливерпул, двајца во критична состојба, полицијата: Не е тероризам

Речиси 50 лица се повредени, а 27 се однесени во болници, вклучувајќи двајца во критична состојба, од кои едно е дете, откако 53-годишен маж со автомобил удрил во толпа луѓе што ја гледале победничката парада во Ливерпул, беше објавено на прес-конференција во Ливерпул.
Заменик-началникот на полицијата во Ливерпул, Џени Симс, ги потврди претходните извештаи дека на местото на настанот е уапсен 53-годишен бел маж од областа на Ливерпул, за кого полицијата верува дека го возел возилото во кое беа повредени речиси 50 лица. Таа рече дека истрагата е во тек и дека фактите што довеле до овој инцидент се утврдуваат.
„Инцидентот не се третира како терористички напад“, рече Симс, додавајќи дека станува збор за изолиран случај.
Иако на парадата беа преземени бројни безбедносни мерки, сè уште не е утврдено како автомобилот успеал да се пробие на улицата каде што одеа колоните навивачи на Ливерпул.
Car has ploughed into fans after the Liverpool parade. wtf 🤬 pic.twitter.com/wvOHH1oV30
— Mark (@MTheaugod) May 26, 2025
Дејвид Кичен од службата за брза помош објави детали за повредените на кои им е укажана помош, велејќи дека 27 лица, меѓу кои четири деца, се префрлени во блиските болници. Две лица, од кои едно е дете, се во критична состојба, но никој не починал на местото на настанот.
Кичен додаде дека 20 лица побарале помош на местото на настанот, но повредите не биле доволно сериозни за да бараат болничко лекување.
Шефот на противпожарната служба Ник Серл изјави дека добиле повик во 18:07 часот. по локално време за инцидент за време на парадата. Кога пристигнале на местото на трагичниот инцидент, пожарникарите пронашле четири лица заробени под автомобил.
„Три лица и едно дете беа извлечени од под возилото и веднаш беа однесени во болница со брза помош“, објави Серл.