Европа
Експерти: Необјасниви постапки на екипажот на урнатиот 4U9525
Авионот „Airbus A320“ на летот од Барселона до Диселдорф се спуштал умерено и летал линеарно, директно во планината, изјавуваа во средата воздухопловни експерти вџашени од необјаснивото за нив однесување на пилотите кои заедно со 144 патници и уште четворица членови на екипажот, во вторникот се урнаа во Алпите во јужна Франција, а теориите за причината за трагедијата се множат од технички дефект, преку грешка на пилотите до можен терористички акт.
Ниедна од хипотезите во овој момент не е исклучена, грешка на пилотот, технички недостиг, терористички чин, изјави францускиот премиер Мануел Валс. Генералната управа за цивилно воздухопловство истакнува дека екипажот не испратил повик „мејдеј“, што е вообичаено во случај на несреќа.
Авионот се спуштал со умерена брзина од 3.000 стапки во минута, според првичните податоци, а тоа не упатува на итно спуштање кога брзината изнесува 5.000 стапки во минута, пишува францускиот портал Le Point. Авионот останал на својата хоризонтална траекторија. Го продолжил својот план на летото, освен што ја променил висината, покажуваат податоците на серверите на порталот Filghtradar24, кој ги бележи податоците за летовите во реално време.
„Значи, да се оди директно на планините нема никаква смисла. Тоа е ненормален потег на професионални пилоти или, пак, изостанување на реакција“, изјави за агенцијата AFP, капетан од една голема воздухопловна европска компанија, кој сакал да остане анонимен. Се поставува, меѓу стручњаците, прашањето зошто пилотите се однесувале во најмала рака невообичаено или зошто не реагирале. „Доколку пилотите не спречиле авионот да се залета во планините, или биле без свест или мртви, или одлучиле да умрат или биле преморени“, смета друг европски воздухопловен експерт.
Една од хипотезите е постепеното опаѓање на притисокот и неефикасноста на маската за кислород. „Во тој случај, пилотите брзо би паднале во состојба на хипоксија (намелено снабдување на мозокот со кислород)“, сметаат неколку пилоти и истражители од француското Биро за истраги и анализи (BEA).
Притоа се потсетува на несреќата на авионот „Boeing 737“ на кипарската компанија „Helios“ на 14-ти август 2005 година, кога загина 121 човек. На денот на несреќата, механичарите го тестирале притисокот и ја заборавиле рачката со која притисокот се враќа во автоматска позиција. Во текот на искачувањето на авионот притисокот не се нормализирала и кислородот почнал да недостига. Пилотите се онесвестиле. Авионот кој бил ставен на автоматски пилот се урнал откако ги потрошил сите резерви на горивото. Пилотите на воените ловци кои го следеле, можеле само немоќно да го гледаат трагичниот крај на овој лет.
Засега не може ниту да се исклучи ниту можноста од самоубиство на пилотот, кој во тој случај морал да го неутрализира својот колега или, пак, можело да интервенира трето лице во кабината. Затоа експертите се неподелени во тврдењето дека клучно е да се прегледаат податоците од ткн „црната кутија“ којашто е пронајдена во вторникот.
Но што може се да открие „црната кутија“?! Податоците од „црната кутија“, којашто ги регистрира разговорите во пилотската кабина (Cockpit voice recorder, CVR), може да даде многу податоци, дури и доколку е оштетена.
„Оштетена не значи и дека е неупотреблива. Мемориската картичка, слична на онаа каква што има на компјутерите, особено е добро заштитена. Таа картичка е корисен дел од CVR. Можно е ‘црната кутија’ да е многу оштетена, меѓутоа картичката е цела. Заштитена е така да издржува крајно екстремни удари“, истакнува Жан-Пол Троадек, поранешен директор на BЕА.
Дури и доколку врските се прекинати, BEA има можност сето тоа повторно да го поврзе. „Може да се дознае кој командувал, дали капетанот бил сам во кабината или не. Дали имало и други лица освен пилотот и копилотот. Можно да се слушне и нивниот разговор“, вели Троедак.
Уредот CVR ги регистрира и другите звуци во пилотската кабина, како отворањето и затворањето на вратата до кабината, па дури и звуци од разни копчиња, рачки лостови. Сите тие звуци и кликови може да им дадат на експертите драгоцени информации да разберат што се случувало. Би можело, исто така, да се слушне и некој аларм, з апожар, за паѓање на притисокот и слично.
Можна е и терористичка трага! Германската влада уште во вторникот објави дека нема конкретни показатели за сомневање во тероризам.
Експертите, повикувајќи се на изјавите на очевидци потврдиле дека авионот при понирањето бил цел, и за AFP рекле дека оттаму нема многу поткрепа хипотезата за терористички напад.
Додека остатоците од авионот се концентрирани во една зона, голема е веројатноста дека несреќата е последица на атентат со експлозија. Доколку, пак, авионот експлодирал во лет, неговите делови се раштркани во опсег од неколку километри, како што беше случај сои авионот на ‘Malaysia Airlines’ кој се урна во Украина“, изјави Хејке Бирленбах, потпретседателка на компанијата „Lufthansа“ за порталот Le Point.
Додава дека не може ниту да се отфрли и тезата за грабнување на авионот, што завршило со падот. „Меѓутоа, засега сметаме дека тоа било несреќа и дека сето друго би претставувало шпекулација“, заклучува Бирленбах./крај/мф/сн
Извор: AFP
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Експлозија на руски танкер во Црното Море: постои ризик од потонување
Рускиот танкер „Каирос“, кој е под санкции, беше оштетен во експлозија во близина на Босфорскиот теснец во Црното Море во петокот. Бродот е поврзан со таканаречената „флота во сенка“ на Москва, која се користи за избегнување на западните санкции врз рускиот извоз на енергија, објави Ројтерс.
Турското Министерство за транспорт и инфраструктура соопшти дека „Каирос“ пријавил „надворешен удар“ додека бил на пат кон руското пристаниште Новоросијск, 28 наутички милји од турскиот брег. Експлозијата предизвикала пожар во машинската просторија на бродот, а турските спасувачки служби започнале операција за евакуација на 25 членови на екипажот.
An explosion and fire broke out in the engine room of the Gambian-flagged tanker Kairos while it was sailing in ballast about 52 miles north of the Bosphorus in the Black Sea, shipping agency Tribeca said. pic.twitter.com/Hvp8Ov4j5r
— Levent Kemal (@leventkemaI) November 28, 2025
Според агенцијата за бродски превоз „Трибека“, „Каирос“ можеби удрил во мина и е во опасност да потоне. Спасувачки влекачи и крајбрежната стража беа испратени на местото на настанот за да обезбедат помош.
Извор за Ројтерс изјави дека друг танкер, „Вират“, исто така претрпел експлозија во Црното Море. И двата брода се на списокот на санкционирани бродови поврзани со руската „флота во сенка“.
Европа
(Видео) Украинците уништија руски систем за воздушна одбрана вреден 60 милиони долари
Украинските сили за беспилотни системи објавија дека уништиле три вредни руски противвоздушни системи со вкупна проценета вредност од околу 60 милиони долари – Бук-М1, Бук-М2 и Тор-М2 – за време на тридневен напад со беспилотни летала.
Во соопштение на социјалните мрежи, тие велат дека операторите од батаљонот Асгард на 412-та бригада Немезис, заедно со 12-от Центар за специјални намени и специјалната единица „Кабул 9“ на Воената разузнавачка служба (ХУР), погодиле три важни цели: системите Бук-М1, Бук-М2 и Тор-М2.
Уништените системи се меѓу највредната руска опрема на бојното поле.
Европа
(Видео) „Ризикуваме да изгубиме сè“: драматичен говор на Зеленски по падот на вториот човек на Украина
Украинскиот претседател Володимир Зеленски се огласи на Фејсбук за прв пат по оставката на Андриј Јермак, шефот на кабинетот на украинскиот лидер.
Како што нагласи на самиот почеток, „Русија едвај чека Украина да прави грешки“.
– Ние нема да ги правиме. Нашата работа продолжува. Нашата борба продолжува. Немаме право да не успееме, немаме право да се повлечеме или да се свртиме едни против други. Ако го изгубиме единството, ризикуваме да изгубиме сè – себеси, Украина и нашата иднина. Мора да стоиме заедно. Мора да издржиме. Нема друг избор. Никогаш нема да има друга Украина. Ние ја браниме Украина. Слава на Украина! – рече Зеленски.
Зеленски денес објави дека неговиот шеф на кабинетот, Андриј Јермак, поднел оставка.
– Прво: Канцеларијата на претседателот на Украина ќе назначи ново лице на чело – шефот на кабинетот, Андриј Јермак, ја потпиша својата оставка – рече Зеленски во своето вечерно обраќање, пренесува Интерфакс Украина.
Тој му се заблагодари на Јермак за неговата досегашна работа и рече дека утре ќе одржи консултации за тоа кој би можел да биде новиот шеф на неговиот кабинет, пренесува УНИАН.

