Европа
Медиуми: Во домот на копилотот на 4U9525 најдени ‘решавачки докази’
При претресот на станот на копилотот на летот 4U9525 од Барселона за Диселдорф кој се урна во вторникот во француските Алпи, пронајдени се „решавачки докази“ за причината пилотот Андреа Лубитц намерно да го урне авионот, објави во петокот телевизијата N24, повикувајќи се на извор во обвинителството на Диселдорф, a истовремено истрагата во Франција соопшти дека транспондерот гго потврдил намерното понирање.
Во меѓувреме, обвинителството официјално одби да потврди дали е пронајдено проштално писмо на пилотот, кој, според досегашните наоди на истрагата, свесно ја предизвика авионската несреќа во којашто загинаа сите 150 патници и членови на екипажот.
Претходно обвинителството и полицијата извршија претрес на станот на пилотот во Диселдорф, како и во куќата на неговите родители во градот Монтбаур. Правосудните органи заплениле некои лични работи, како и компјутери кои му припаѓале на 28-годишниот Лубитц.
Копилотот на авионот „Airbus A320“ на германската компанија „Germanwings“, Андреас Лубитц, наводно, страдал од тешка форма на депресија пред околу шест години, а поради тоа редовно бил подвргнуван на лекарски прегледи.
И другите германски медиуми во петокот пишуваат дека копилотот Андреас Лубитц боледувал од „психолошка болест“, односно од тешка депресија
„При пребарувањето на станот на копилотот пронајдовме траги. Станува збор за различни предмети и хартии. Ќе видиме дали трагите ќе доведат до доказ. Сетот тоа ќе биде проучено“, изјавил за Der Spiegel, портпаролот на полицијата во Диселдорф, Марсел Фјебиг. Според него, не е пронајдено проштално писмо.
Извршниот директор не германската воздухопловна компанија „Lufthansa“, која е фирма мајка на „Germanwings“, Карстен Пор, изјави дека Лубитц на неколку месеца ја прекинал обуката за пилот во текот на 2008 година. Пријателите на пилотот за германските медиуми изјавуваат дека Лубитц ја прекинал на извесно време обуката во 2009 година поради „синдром на емоционално растројство или депресија“. Потоа Лубитц ја продолжил обуката во центарот за пилоти на „Lufthansa“, а во 2013 година стекнал сертификат за летање на авиони од типот „Airbus A320“.
Официјалните документи, во кои имал увид германски Bild, потврдуваат дека копилотот пател од тешка депресија пред шест години и оти оттогаш имал редовни медицински контроли. Документите од германската управа за надзор над воздушниот сообраќај (LBA) ја потврдуваат „тешката епизода на депресија“ на Лубитц од 2009 година/
Весникот наведува дека од тогаш момчето било под „посебна и редовна медицинска контрола“, а информациите на LBA и’ биле дадени од „Lufthansa“.
Како што се очекува, во петокот во врска со историјатот на болеста на пилотот ќе се одржат консултации меѓу психолози со секторот на цивилното воздухопловство, а потоа материјалите ќе бидат предадени на германските правосудни органи, кои ќе треба да ги споделат информациите со истрагата што се води во Франција.
Во меѓувреме во петокот беше потврдено дека транспондерот од авионот покажува дека некој рачно го наместил пилотот на височина пониска од 30 метри, што веројатно ќе доведе до воведување на ново правило за најмалку две лица постојано присутни во кокпитот во авионите на компаниите.
Организацијата FlightRadar24 која го следи воздушниот сообраќај објави дека во 9,30 часот (во вторникот, 24-ти март) „може да се види дека автопилотот рачно е променет од 11.500 метри на височина од 30 метри“ „Девет секунди подоцна авионот започнал да се спушта, веројатно со наместен автопилот за ткн отворено спуштање“, се вели во соопштението. Податоците на FlightRadara 24 потекнуваат од автоматскиот одговор на транспордерот.
Летот Let 4U9525 полетал од Барселона околу 10 часот во вторникот, а исчезнал од радарите околу еден час подоцна, пред да се забие во планината 165 километри североисточно до Марсеј. Според француските истражни органи, податоците од транспондерот потврдиле дека копилотот Андреас Лубитц рачно ја започнал процедурата за спуштање кога останал сам во пилотската кабина, и не одговарал кога капетанот на летот и другите членови на екипажот тропале по заклучената врата. а
Авионот „Airbus A320“ на летото од Барселона за Диселдорф се урна претпладнето на 24-ти март во француските Алпи во југоисточниот дел од земјата. Во несреќата загинаа сите 150 патници и членови на екипажот, а според досегашните сознанија на истрагата за тоа е виновен копилотот Лубитц кој го искористил отсуството на капетанот на летот од пилотската кабина и, судејќи според сé, тоа го искористил за да се затвори во кокпитот и намерно да го урне леталото.
Во петокот, четврти ден по ред, продолжува истрагата во близина на селото Сеине-ле-Алпс, десетина километри оддалечено од местото на падот. Истрагата, во прв ред, е насочена на пронаоѓањето на втората „црна кутија“ и што побрзо да ги идентификува телата кои се евакуирани од планината. На местото се упатени четири хеликоптери, наместо досегашните пет, со 37 спасувачи и 11 форензичари./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Русите ја нападнаа Одеса: луѓето ги блокираат патиштата, лути затоа што нема струја
Во руските напади во близина на украинското црноморско пристаниште Одеса беше убиена жена синоќа, а градски округ претрпе прекини во електричната енергија и другите комунални услуги, соопштија официјални лица.
Гувернерот на регионот Одеса, Олех Кипер, пишувајќи на Телеграм, рече дека руски дрон уби жена која преминувала мост во нејзиниот автомобил југозападно од Одеса. Нејзините три деца се повредени во инцидентот.
Russians struck a bridge in Odesa Oblast with a Shahed drone — just near the Moldovan border
A 40-year-old woman was killed, local media report.
The bridge on the Odesa–Reni highway crosses the Dniester River and is critically important for regional traffic.
After the strike,… pic.twitter.com/F17Orobjtr
— NEXTA (@nexta_tv) December 18, 2025
Кипер апелираше до жителите на регионот кои претрпеле продолжени прекини на електричната енергија да покажат трпение и да престанат да блокираат патишта во знак на протест, велејќи дека службите за итни случаи работат деноноќно за да го вратат снабдувањето со електрична енергија.
Во Одеса, шефот на градската воена администрација, Серхиј Лисак, рече дека рускиот напад ја погодил инфраструктурата и предизвикал прекини во електричната енергија, водата и греењето во „густо населен округ“.
Едно лице е повредено, а службите за итни случаи работат на враќање на нормалното снабдување. Украинските гранични власти соопштија дека руските напади го запреле сообраќајот по должината на рутата што ја поврзува Одеса со пристаништето Рени на реката Дунав.
Европа
ЕУ, конечно, постигна договор за Украина: три членки одбија да учествуваат
Лидерите на ЕУ ги откажаа плановите за невиден заем за репарации за Украина и наместо тоа ќе соберат 90 милијарди евра преку заедничко задолжување за финансирање на Киев во следните две години. Унгарија, Чешка и Словачка нема да учествуваат во аранжманот, објави „Еуроњуз“.
Откако разговорите заглавија поради барањето на Белгија за неограничени гаранции пред користење на замрзнатите руски средства, лидерите на ЕУ се свртеа кон издавање заеднички долг. Ова би ја обезбедило финансиската стабилност на Киев следната година и во 2027 година, додека товарот би паднал врз заедничкиот буџет на ЕУ.
Белгиските барања го срушија договорот
Пред самитот во Брисел во четврток, лидерите инсистираа дека нема План Б и ги удвоија напорите за издавање заем за репарација поддржан од замрзнати средства од Руската централна банка. Германскиот канцелар Фридрих Мерц го водеше напорот, но тој не успеа, бидејќи барањата на Белгија за неограничени гаранции го направија планот неодржлив за другите членки.
Неуспехот е удар за Мерц и претседателката на Комисијата, Урсула фон дер Лајен, која го претстави планот како најдобра опција. Дискусијата во четврток се вртеше околу ублажување на загриженоста на белгиската влада. Премиерот Барт де Вевер со недели беше цврст, велејќи дека нема да прифати лош договор што ќе ја изложи неговата земја на руска одмазда. Неговото барање за „неограничени гаранции“ за заштита на Белгија и финансиската институција Евроклеар се покажа како неприфатливо за другите. Еден дипломат изјави за Евроњуз дека многу земји не сакале да понудат такви гаранции, велејќи: „Лидерите навистина не знаеја што ќе гарантираат на крајот“.
Унгарија, Чешка и Словачка се исклучени од шемата
Уште пред самитот, Унгарија јасно стави до знаење дека нема да се согласи со заемот за репарации. Премиерот Виктор Орбан одбива финансиски да ја поддржи Украина и честопати ги критикуваше европските колеги за нивното справување со војната. Но, кога стана јасно дека Белгија и другите земји-членки не можат да се согласат, Орбан, заедно со словачкиот премиер Роберт Фицо и чешкиот премиер Андреј Бабиш, изготвија план за излез од застојот.
Во заклучоците од самитот, лидерите се согласија дека Унгарија, Словачка и Чешка ќе бидат ослободени од каква било одговорност поврзана со заемот преку механизмот за „засилена соработка“. „Секое мобилизирање на буџетските средства на ЕУ како гаранција за овој заем нема да влијае на финансиските обврски на Чешка, Унгарија и Словачка“, се вели во текстот, одобрен од сите 27 земји.
Орбан: Украинците никогаш нема да можат да го вратат заемот.
Потоа Орбан им рече на новинарите: „Изгледа како заем, но Украинците никогаш нема да можат да го вратат“, и додаде: „Всушност, тоа е трошење пари. И оние што стојат зад тој заем ќе ја преземат одговорноста и финансиските последици од него“.
Реакции по тешките преговори
По самитот, кој заврши во раните утрински часови, фон дер Лајен, придружувана од данската премиерка Мете Фредериксен, изјави дека примарната цел е постигната: финансирањето за Украина е обезбедено. „Конечниот заклучок, по денес, е дека нашата поддршка за Украина е загарантирана“, рече Фредериксен.
Сепак, принципот дека Русија мора да плати за штетата предизвикана на Украина не се оствари. Европските земји-членки ќе се задолжуваат на финансиските пазари и ќе плаќаат камата. Иако заемот за Украина ќе биде без камата, а Киев треба да го врати со пари од руските репарации, не е сигурно дали Русија некогаш ќе плати репарации, што значи дека заемот лесно би можел да се претвори во грант.
„Тие беа нервозни поради терминот ‘неограничени гаранции’“
Белгискиот премиер Де Вевер рече дека зборот „неограничени“ гаранции ги направил неговите колеги „нервозни“ и дека исходот ја потврдил позицијата на неговата земја. „Денес докажавме дека гласот на малите и средните земји-членки исто така се брои. Одлуките во Европа не се донесуваат едноставно од најголемите капитали или институции. Тие се колективни“, рече тој, суптилно алудирајќи на Германија.
Од друга страна, германскиот канцелар Мерц им рече на новинарите дека „Европа го покажа својот суверенитет“ со тоа што се согласи на заеднички долг. „Кога станува збор за руски средства, само малку ја променивме временската рамка“, додаде тој, тврдејќи: „Руските средства ќе се користат како колатерал за заемот“.
Европа
(Видео) Украинските дронови уништија „неуништливи“ руски С-400
Украинските оператори на беспилотни летала уништија два руски ракетни системи С-400 Триумф заедно со нивната муниција во рускиот регион Белгород, потврди украинскиот Генералштаб. Нападот, кој се случи на 14 декември, го изврши 15-та одделна артилериска извидничка бригада, а целата операција беше снимена, објави „Евромајдан прес“.
Ваквите напади се дел од пошироката украинска стратегија за ослабување на руската воздушна одбрана, како на руска територија, така и на окупираните територии. Системот С-400 Триумф, модернизиран наследник на советскиот С-300, е клучна компонента на слоевитата мрежа за воздушна одбрана на Русија. Русија повремено го користи и за напад на копнени цели, насочувајќи се кон украински градови. Затоа, уништувањето на овие системи се смета за голем губиток за руските сили.
Според извештајот на порталот Militarnyi, лансирните системи С-400 биле уништени додека биле во движење. Објавените снимки прикажуваат руски возила за противвоздушна одбрана како се движат по земјен пат, веројатно за време на промена на борбената позиција.

