Европа
Медиуми: Во домот на копилотот на 4U9525 најдени ‘решавачки докази’
При претресот на станот на копилотот на летот 4U9525 од Барселона за Диселдорф кој се урна во вторникот во француските Алпи, пронајдени се „решавачки докази“ за причината пилотот Андреа Лубитц намерно да го урне авионот, објави во петокот телевизијата N24, повикувајќи се на извор во обвинителството на Диселдорф, a истовремено истрагата во Франција соопшти дека транспондерот гго потврдил намерното понирање.
Во меѓувреме, обвинителството официјално одби да потврди дали е пронајдено проштално писмо на пилотот, кој, според досегашните наоди на истрагата, свесно ја предизвика авионската несреќа во којашто загинаа сите 150 патници и членови на екипажот.
Претходно обвинителството и полицијата извршија претрес на станот на пилотот во Диселдорф, како и во куќата на неговите родители во градот Монтбаур. Правосудните органи заплениле некои лични работи, како и компјутери кои му припаѓале на 28-годишниот Лубитц.
Копилотот на авионот „Airbus A320“ на германската компанија „Germanwings“, Андреас Лубитц, наводно, страдал од тешка форма на депресија пред околу шест години, а поради тоа редовно бил подвргнуван на лекарски прегледи.
И другите германски медиуми во петокот пишуваат дека копилотот Андреас Лубитц боледувал од „психолошка болест“, односно од тешка депресија
„При пребарувањето на станот на копилотот пронајдовме траги. Станува збор за различни предмети и хартии. Ќе видиме дали трагите ќе доведат до доказ. Сетот тоа ќе биде проучено“, изјавил за Der Spiegel, портпаролот на полицијата во Диселдорф, Марсел Фјебиг. Според него, не е пронајдено проштално писмо.
Извршниот директор не германската воздухопловна компанија „Lufthansa“, која е фирма мајка на „Germanwings“, Карстен Пор, изјави дека Лубитц на неколку месеца ја прекинал обуката за пилот во текот на 2008 година. Пријателите на пилотот за германските медиуми изјавуваат дека Лубитц ја прекинал на извесно време обуката во 2009 година поради „синдром на емоционално растројство или депресија“. Потоа Лубитц ја продолжил обуката во центарот за пилоти на „Lufthansa“, а во 2013 година стекнал сертификат за летање на авиони од типот „Airbus A320“.
Официјалните документи, во кои имал увид германски Bild, потврдуваат дека копилотот пател од тешка депресија пред шест години и оти оттогаш имал редовни медицински контроли. Документите од германската управа за надзор над воздушниот сообраќај (LBA) ја потврдуваат „тешката епизода на депресија“ на Лубитц од 2009 година/
Весникот наведува дека од тогаш момчето било под „посебна и редовна медицинска контрола“, а информациите на LBA и’ биле дадени од „Lufthansa“.
Како што се очекува, во петокот во врска со историјатот на болеста на пилотот ќе се одржат консултации меѓу психолози со секторот на цивилното воздухопловство, а потоа материјалите ќе бидат предадени на германските правосудни органи, кои ќе треба да ги споделат информациите со истрагата што се води во Франција.
Во меѓувреме во петокот беше потврдено дека транспондерот од авионот покажува дека некој рачно го наместил пилотот на височина пониска од 30 метри, што веројатно ќе доведе до воведување на ново правило за најмалку две лица постојано присутни во кокпитот во авионите на компаниите.
Организацијата FlightRadar24 која го следи воздушниот сообраќај објави дека во 9,30 часот (во вторникот, 24-ти март) „може да се види дека автопилотот рачно е променет од 11.500 метри на височина од 30 метри“ „Девет секунди подоцна авионот започнал да се спушта, веројатно со наместен автопилот за ткн отворено спуштање“, се вели во соопштението. Податоците на FlightRadara 24 потекнуваат од автоматскиот одговор на транспордерот.
Летот Let 4U9525 полетал од Барселона околу 10 часот во вторникот, а исчезнал од радарите околу еден час подоцна, пред да се забие во планината 165 километри североисточно до Марсеј. Според француските истражни органи, податоците од транспондерот потврдиле дека копилотот Андреас Лубитц рачно ја започнал процедурата за спуштање кога останал сам во пилотската кабина, и не одговарал кога капетанот на летот и другите членови на екипажот тропале по заклучената врата. а
Авионот „Airbus A320“ на летото од Барселона за Диселдорф се урна претпладнето на 24-ти март во француските Алпи во југоисточниот дел од земјата. Во несреќата загинаа сите 150 патници и членови на екипажот, а според досегашните сознанија на истрагата за тоа е виновен копилотот Лубитц кој го искористил отсуството на капетанот на летот од пилотската кабина и, судејќи според сé, тоа го искористил за да се затвори во кокпитот и намерно да го урне леталото.
Во петокот, четврти ден по ред, продолжува истрагата во близина на селото Сеине-ле-Алпс, десетина километри оддалечено од местото на падот. Истрагата, во прв ред, е насочена на пронаоѓањето на втората „црна кутија“ и што побрзо да ги идентификува телата кои се евакуирани од планината. На местото се упатени четири хеликоптери, наместо досегашните пет, со 37 спасувачи и 11 форензичари./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Експлозија на руски танкер во Црното Море: постои ризик од потонување
Рускиот танкер „Каирос“, кој е под санкции, беше оштетен во експлозија во близина на Босфорскиот теснец во Црното Море во петокот. Бродот е поврзан со таканаречената „флота во сенка“ на Москва, која се користи за избегнување на западните санкции врз рускиот извоз на енергија, објави Ројтерс.
Турското Министерство за транспорт и инфраструктура соопшти дека „Каирос“ пријавил „надворешен удар“ додека бил на пат кон руското пристаниште Новоросијск, 28 наутички милји од турскиот брег. Експлозијата предизвикала пожар во машинската просторија на бродот, а турските спасувачки служби започнале операција за евакуација на 25 членови на екипажот.
An explosion and fire broke out in the engine room of the Gambian-flagged tanker Kairos while it was sailing in ballast about 52 miles north of the Bosphorus in the Black Sea, shipping agency Tribeca said. pic.twitter.com/Hvp8Ov4j5r
— Levent Kemal (@leventkemaI) November 28, 2025
Според агенцијата за бродски превоз „Трибека“, „Каирос“ можеби удрил во мина и е во опасност да потоне. Спасувачки влекачи и крајбрежната стража беа испратени на местото на настанот за да обезбедат помош.
Извор за Ројтерс изјави дека друг танкер, „Вират“, исто така претрпел експлозија во Црното Море. И двата брода се на списокот на санкционирани бродови поврзани со руската „флота во сенка“.
Европа
(Видео) Украинците уништија руски систем за воздушна одбрана вреден 60 милиони долари
Украинските сили за беспилотни системи објавија дека уништиле три вредни руски противвоздушни системи со вкупна проценета вредност од околу 60 милиони долари – Бук-М1, Бук-М2 и Тор-М2 – за време на тридневен напад со беспилотни летала.
Во соопштение на социјалните мрежи, тие велат дека операторите од батаљонот Асгард на 412-та бригада Немезис, заедно со 12-от Центар за специјални намени и специјалната единица „Кабул 9“ на Воената разузнавачка служба (ХУР), погодиле три важни цели: системите Бук-М1, Бук-М2 и Тор-М2.
Уништените системи се меѓу највредната руска опрема на бојното поле.
Европа
(Видео) „Ризикуваме да изгубиме сè“: драматичен говор на Зеленски по падот на вториот човек на Украина
Украинскиот претседател Володимир Зеленски се огласи на Фејсбук за прв пат по оставката на Андриј Јермак, шефот на кабинетот на украинскиот лидер.
Како што нагласи на самиот почеток, „Русија едвај чека Украина да прави грешки“.
– Ние нема да ги правиме. Нашата работа продолжува. Нашата борба продолжува. Немаме право да не успееме, немаме право да се повлечеме или да се свртиме едни против други. Ако го изгубиме единството, ризикуваме да изгубиме сè – себеси, Украина и нашата иднина. Мора да стоиме заедно. Мора да издржиме. Нема друг избор. Никогаш нема да има друга Украина. Ние ја браниме Украина. Слава на Украина! – рече Зеленски.
Зеленски денес објави дека неговиот шеф на кабинетот, Андриј Јермак, поднел оставка.
– Прво: Канцеларијата на претседателот на Украина ќе назначи ново лице на чело – шефот на кабинетот, Андриј Јермак, ја потпиша својата оставка – рече Зеленски во своето вечерно обраќање, пренесува Интерфакс Украина.
Тој му се заблагодари на Јермак за неговата досегашна работа и рече дека утре ќе одржи консултации за тоа кој би можел да биде новиот шеф на неговиот кабинет, пренесува УНИАН.

