Европа
Москва: Заклучоците на обвинителството за MH17 ја потврдуваат пристрасност на истрагата

Наодите на канцеларијата на холандскиот обвинител за истрагата за уривањето на малезискиот патнички авион на летот MH17 во летото 2014 година во близина на украинско-руската граница, ја потврди пристрасноста на истрагата, возврати во средата руското министерство за надворешни работи.
„Произволното посочување на виновникот и измислувањето на саканите резултати од истрагата се претворија во правило за нашите западни колеги….“, се вели во коментарот на портпаролката на руската дипломатија Марија Захарова, пренесува агенцијата РИА.
Претходно во средата холандското обвинителство ги објавија долго очекуваните резултати од истрагата за тоа кој е одговорен за соборувањето на патничкиот авион над источна Украина во 2014 година, кога загинаа сите 298 патници и членови на екипажот. Ракетниот систем „Бук“ е довезен во селото Первомајск и од него е истрелана една ракета, по што е вратен во Русија, заклучил Заедничкиот истражувачки тим предводен од холандските иследници, јави агенцијата Reuters.
Во средата портпаролот на Кремљ, Дмитриј Песков, изјави дека Москва дала исцрпна информација за трагедијата на малезискиот патнички авион.
Според Захарова, правејќи ја Украина членка на Заедничкиот истражувачки тим, ѝ дало можноста да доставуваат материјали кои делото ќе го свртат во полза на тврдењата на Киев.
„Русија од почетокот предложи заедничка работа и потпирање само на фактите. Наместо тоа, меѓународните иследници ја отстранија Москва од целосното учество во истражниот процес, давајќи им на нашите напори второстепена улога“, додава Захарова.
Израсува притоа надеж дека откако „руската страна ги предаде“ во заедничката истражна група за MH17 „неоспорните докази, како што се првите радарски податоци, а на секој стручњак му е јасно дека тоа без ваквиот најосновен доказ, ситуацијата се менува“.
„И конечните заклучоци на истрагата, за разлика од прелиминарните, се претвораат во објективна вистина и, во крајна линија, укажуваат на вистинските виновници за трагедијата“, заклучува портпаролката на руското министерство за надворешни работи.
Холандија кон средината на октомви 2015 година ги објави заклучоците од истрагата за падот на авионот „Malaysia Airlines“ на летот MH17 од Амстердам до Куала Лумпур, во која се утврдува дека леталото било соборено од проектил од системот „Бук“, но во него не се лоцира вината. А се истакнува дека била истрелана од територија која наводно била под контрола на рускојазичните бунтовници. Таа истрага Холандија ја водеше со експерти од неколку со неколку земји, меѓу кои САД, Украина, Малезија, Австралија и Русија, но која е незадоволна од соработката во текот на истрагата.
Лани, исто така, и рускиот концерн за оружје „Алмаз-Антеј“ во Москва ги претстави резултатите од своето вештачење, особено за типот ракета со кој бил соборен авионот, кое делумно се совпадна со холандскиот извештај. Но концернот тврди дека таквиот тип ракета Русија одамна не поседува и тврди дека го лоцирала точното место од кое е истрелана, и оти во тој период тоа било под контрола на силите лојални на Киев.
Нејзиниот претставник уште тогаш објави дека „Русија целосно ги отфрла тие заклучоци, бидејќи сосема се неточни“. „За жал, нашето учество во таа истрага беше сведено на информациите на коишто тие сакаат да ни ги дадат“, објави концернот чиј претставник искажа уверување дека некои докази се лажирани и дека холандските истражители „сокриле важни податоци“.
„Извештајот е многу нелогичен и холандските одговори се неосновани, пристрасни и не се поткрепени со факти, и служат само да се поткрепи нивната верзија“, истакнаа ланскиот отковмри од „Алмаз-Антеј“.
Претставниците на оваа компанија на почетокот од јуни 2015 година прецизираа дека според траекторијата проектилот дошол од територијата којашто во моментот била под контрола на силите лојални на прозападните власти во Киев. „Докажавме дека противвоздушната ракета којашто го соборила авионот Boeing над Украина, исклучиво би можела да биде од типот 9М38 комплексот ‘Бук’, истрелана од областа на селото Зарошченско. Последната таква ракета била изработена во Советскот сојуз во 1986 година“, соопшти тогаш претствник на специјалната прес-конференција во Москва.
Според него, крајниот и безбеден рок за овој тип проектили, вклучително и со сите надградби, изнесувал 25 години, по што тие биле повлечени од вооружувањето на руската армија.
„Двата последни експеримента покажаа дека во доколку Boeing-от би бил погоден со современата ракета 9М38М1 авионот би претрпел голем број значителни оштетувања во ткн вид на ‘пеперутка’, но од 7.000-те фрагменти секој четврти е со најголема кинетичка енергија“, изјавиl генералниот директор на концернот производител на системот „Бук“ притоа пред новинарите детално објаснувајќи го симулирањето на трагичниот лет и истрелувањето на евентуалниот проектил според документацијата фотографиите и карактеристиките на оштетувањата на остатоците од авионот од меѓународната истрага.
Резултатите од своето истражување од „Алмаз-Антеј“ на крајот од мај ги предале на меѓународната комисија за истражување на падот на авионот на летот МH17 од Амстердам за Сиднеј, но истакнаа дека се сомневаат дали тие ќе бидат земени предвид.
Како резултат на анализата во првата фаза во „Алмаз-Антеј“ решиле две задачи: прецизиран е типот ракета, според тоа е ракета (М38М1 со боева глава 9М314, како и дефинирање на условите на контактот на ракетата со авионот – ракетата се приближувала во пресек на курсот во хоризонтална рамнина 72 до 78 степени, во вертикална 20-22 степени. Најверојатна област од каде што би можел да биде истрелан проектилот, тоа е областа околу селото Зарошченско контролирано во времето на трагедијата од украинските владини сили.
Инженерите на концернот за да го одредат типот проектил кој наводно го погодил авионот, „спроведоа темелна анализа на оштетувањата на надворешната каросерија и моќноста на рамката од авионот, како и оштетени делови доставено на меѓународната комисија земени од различни елементи на конструкцијата на авионот“, се истакнува во соопштението на „Алтај-Алмаз“. Притоа се истакнува дека „беа анализирани не само формата, туку и општиот карактер на оштетувањата“.
Специјално биле ангажирани експертите кои го истражуваа падот на рускиот патнички авион „Ту-154“ со 78 израелски туристи кој во 2001 година над Црното Море го соборија украинските противвоздушни сили.
Несреќата на авионот на 17-ти јули 2014 година во Донецкиот регион е една од најголемата воздухопловна катастрофа во светот во изминатата 2014 година, загинаа сите 298 патници и членови на екипажот, а околностите уште се обвиени со голема мистерија што навистина се случило. Постојат повеќе контрадикторни изјави од меѓународни експерти и политичари.
Украина и САД тврдат дека малезискиот авион е соборен со систем кој бунтовниците им го дала Русија, додека Москва понуди сателитски и радарски снимки според кои таков систем „Бук-М“ на украинската армија бил распореден во зоната на судирот, како и дека авионот бил пресретнат од украински борбен авион../крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
(Видео) Пожар зафати десетици куќи, центарот на градот блокиран: страшна снимка од голем пожар во Холандија

Голем пожар избувна денеска во центарот на холандскиот град Арнем, кој бргу се прошири на десетина згради, а сè уште не е под контрола, изјави портпаролот на противпожарната бригада.
Пожарот најпрвин избувнал во една продавница, потоа се проширил и на другите, а целиот историски дел од центарот на градот бил блокиран, пренесува „НЛ тајмс“.
Brand in Arnhem 🔥🚒 pic.twitter.com/qpONfVcoMy
— Yorick (@YorickB) March 6, 2025
Засега нема информации за повредени, но пожарникарите не можеа да ги пребараат сите запалени куќи поради интензитетот на пожарот.
Пожарот зафатил стари куќи од 18 и 19 век, со дуќани на приземје и станови над нив.
🚨🇳🇱 MASSIVE FIRE DESTROYS FURNITURE STORE IN ARNHEM—NEARBY OIL STORAGE PROTECTED
A major fire engulfed a furniture store and garage in Arnhem, Netherlands.
Firefighters prevented flames from reaching a Shell oil storage facility containing millions of liters of oil.… pic.twitter.com/2mVTkthEsC
— Mario Nawfal (@MarioNawfal) March 6, 2025
Изгореа десетина продавници и станбени блокови, изјави локалниот претставник Рене Бирман.
Полицијата и пожарникарите прават напори да ги евакуираат сите загрозени жители. За гаснење на пожарот ангажирани се речиси 150 пожарникари.
Heftige beelden van grote brand in centrum van Arnhem! Sloeg over op meerdere historische panden
Meer beelden en info via : https://t.co/zy6HhTo4vR#arnhem #nieuws pic.twitter.com/G9RwFIXS59— HaberArnhem.nl (@HaberArnhem) March 6, 2025
Портпаролот на полицијата рече дека пожарот, најверојатно, довел до испуштање азбест, а локалните жители биле предупредени да не ги отвораат вратите и прозорците.
Градската општина ги отвори своите капацитети за да ги прими евакуираните, а досега таму засолниште побарале педесетина луѓе.
Европа
Папата помина мирна ноќ во болница, вчера дури можеше малку и да работи, извести Ватикан

Папата Франциско, кој речиси три недели е во болница со билатерална пневмонија, помина уште една мирна ноќ, соопшти денеска Ватикан. 88-годишниот папа беше примен во римската болница „Гемели“ на 14 февруари со тешка респираторна инфекција, која бара постојан третман.
Ватикан вчера соопшти дека неговата состојба останала стабилна тој ден, што му овозможило малку да работи и да ја зголеми физиотерапијата за дишење и мобилност. Се додава дека тој немал никакви респираторни кризи, кои се случиле претходните денови.
Франциско не е виден во јавноста откога влезе во болницата, што е негово најдолго отсуство по преземањето на функцијата пред 12 години. Неговите лекари не кажаа колку долго може да трае третманот.
Папата во последните две години во неколку наврати страдаше од лоша здравствена состојба и е склон на белодробни инфекции бидејќи како млад имал плеврит и му бил отстранет дел од едното белодробно крило. Двојната пневмонија е сериозна инфекција, која може да остави лузни, што го отежнува дишењето.
Европа
Европа има план да го заштити украинскиот воздушен простор, се вика „Скај шилд“

Европското воено воздухопловство, составено од 120 борбени авиони, би можело да биде распоредено за да ги заштити Киев и западна Украина од руските напади без да предизвика поширок конфликт со Москва, според планот што го смислиле воени експерти.
Според предлогот, наречен „Скај штит“, станува збор за зона на воздушна одбрана предводена од Европа, која работи независно од НАТО, со цел пресретнување на руски ракетни и беспилотни напади врз украинските градови и инфраструктура. Овој систем би можел да биде дел од „примирјето на небото“, иницијатива предложена оваа недела од украинскиот претседател Володимир Зеленски.
„Скај Шилд“ ќе опфати три активни украински нуклеарни централи и градовите Одеса и Лавов, но нема да ја вклучи линијата на фронтот или источните делови на земјата. Според неодамна објавената анализа, таков систем за заштита би имал поголемо воено, политичко и економско влијание од распоредувањето на 10.000 европски војници на украинска територија.
Меѓу предлагачите на овој план се поранешниот врховен командант на НАТО во Европа Филип Бридлав, поранешниот британски генерал и заменик врховен командант на сојузничките сили на НАТО Сер Ричард Ширф и поранешниот полски претседател Александар Квашњевски. Планот беше поддржан и од поранешниот министер за надворешни работи на Литванија Габриелиус Ландсбергис, кој изјави: „Имплементацијата на Скај Шилд ќе биде клучен чекор во зајакнувањето на европската безбедност и обезбедување на ефикасна заштита на Украина“.
Иако варијантите на овој предлог се дискутираа од почетокот на руската инвазија во февруари 2022 година, иницијативата доби нов замав оваа недела, по бурната средба меѓу Зеленски и американскиот претседател Доналд Трамп минатиот петок.
По тој состанок, САД ја суспендираа воената помош за Украина и ограниченото споделување разузнавачки информации, што ја подигна свеста во Европа дека ќе треба да преземе водечка улога во поддршката на Украина и да и понуди безбедносни гаранции како дел од можниот мировен договор.
Планот Скај Шилд беше дизајниран од поранешни британски воени стратези во соработка со украинските вооружени сили, а беше претставен и пред европските министерства за одбрана. Но, досега немаше вистинска политичка волја меѓу европските лидери да воспостават воздушна одбрана над Украина додека трае војната.