Европа
Пронајдени 247 тела на жртвите во несреќата на малезискиот авион во Украина
Истражителите на агенцијата на Обединетите нации пристигнаа во Украина за спроведување на истрагата за падот на малезискиот авиони во источна Украина, но не можат да стигнат до местото на несреќата бидејќи местото не е безбедно, соопштија извори од агенцијата, додека претставниците на самопрогласената Народна република Донецк кои ја контролираат областа на трагедијата соопштија дека пронашле 247 тела на жртвите и преговараат со ОБСЕ за нивно преземање.
„Сите пронајдени тела се наоѓаат во специјалните вагони фрижидери на железничката станица во селото Торез и ќе бидат таму додека министерството за вонредни состојби (на проруските бунтовници) и меѓународните експерти не донесат решени тие да бидат транспортирани. Се претпоставува дека телата ќе бидат префрлени во Мариупол (југоисточен украински град во проруските региони кој е под контрола на украинската армија)“, изјавил претставник на донецките бунтовници Сергеј Кавтарадзе, пренесува Итар-Тасс.Истакнал дека ткн влада на самопрогласената Народна република Донецк ја осигурила безбедноста на членовите на набљудувачката мисија на Организацијата за безбедност и соработка во Европа (ОБСЕ), кои работат на местото на несреќата и оти е проруските сили и нивните власти се подготвени да им ја пружат сета помош на меѓународните воздухопловни експерти. Сепак, тие и до доцна ноќта кон понеделникот не се појавија на местото на несреќата, поради стравувањето за безбедноста.„Ќе ги пречекаме експертите и ќе им обезбедиме максимална безбедност и пристап до целата област на катастрофата“, истакнал Кавтарадзе. Додал дека во неделата, според првичните сознанија, биле пронајдени „црните кутии“ од урнатиот малезиски „Boeing 777“ ќе го дадат стручњаците од Меѓународната организација за цивилна авијација (ICAO), кои се надевам дека наскоро ќе пристигнат. Веќе четврти ден ги очекуваме експертите од Холандија, Германија, САД, Велика Британија и малезија“ истакнал Кавтарадзе. Меѓународната организација за цивилна авијација (ICAO) чиешто седиште е во канадски Монтреал, е вклучена во напорите за откривањето на причините на падот на авионот за кој Киев и САД тврдат дека е соборен со ракета над источна Украина, каде што според британските воздухопловни експерти летал 483 километри посеверно од вообичаената маршрута што компанијата ја користела изминатите неколку летови. Прозападните украински власти и проруските бунтовници меѓусебно се обвинуваат за трагедијата.Висок неименуван извор во ICAO за Reuters рекол дека двајцата истражители кои пристигнале во Украина не можеле да дојдат ниту до местото на несреќата, ниту до податоците за летот кои треба да ги добијат од контролата на летањето. „Никој кој доаѓа со таа цел нема пристап до местото на падот на авионот. Додека не се осигури сигурен приод, не испраќаме луѓе во такви ситуации“, додал соговорникот на агенцијата без да прецизира кои се пречките за безбедноста на истражителите.Тој нагласил дека четиричлениот тим на оваа агенција на ОН која има 191 членка, ќе работи без политички влијанија. Експертите на ICAO директно ќе учествуваат во оваа авионска несреќа, откако европските челници и рускиот претседател Владимир Путин постигнаа согласност за нивно присуство покрај истражителите на американскиот Национален совет за безбедност во сообраќајот (NTSB) и Европската организација за безбедност во воздухопловството (Eurocontrol). Меѓународната организација за криминалистичка полиција (Интерпол) и полициската служба на Европската унија (Европол), исто така, најавија дека ќе испратат свои претставници на местото на несреќата.Истовремено, холандскиот премиер Марк Руте потврди дека тимот на ОБСЕ преговара со бунтовниците возот со телата на загинатите да пристигне на територија којашто е под контрола на украинската армија. „Правиме сѐ возот да стигне на територија под контрола на Киев“, рече Руте на прес-конференција. Додаде дека екипата за идентификација на жертвите најверојатно во понеделник би пристигнала на местото на несреќата./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Украина погоди руско пристаниште и рафинерија за нафта во напади со дронови
Украинските беспилотни летала извршија напади врз клучни руски енергетски објекти синоќа, погодувајќи го морското пристаниште Темрјук во Краснодарскиот крај и рафинеријата за нафта Сизран во Самара, според руските власти и извештаите на медиумите, објавува The Kiev Independent.
Пожар во пристаништето Темрјук
Оперативниот штаб на Краснодарскиот крај потврди дека пристаништето Темрјук е оштетено по нападот со беспилотни летала што предизвика пожари. Иако регионалните власти не прецизираа кои објекти се погодени, тие рекоа дека „елементи од пристанишната инфраструктура се оштетени“.
More footage of the area near the Syzran refinery in the Samara region, Russia. Russian air defense tried to intercept the Ukrainian UAVs. pic.twitter.com/f9NPR4udtx
— (((Tendar))) (@Tendar) December 5, 2025
Сите вработени се евакуирани и нема извештаи за жртви. Според снимки од очевидци анализирани од рускиот опозициски медиум Астра, се чини дека гасен терминал бил во пламен по нападот. Пристаништето Темрјук е клучен руски објект на Азовското Море, со терминали за извоз на нафта и течен нафтен гас.
The port of Temryuk on the Azov Sea has been hit by drones and is on fire. Gazprom has alarge oil terminal here which might have been the target. Geolocated at 45.32364227260595, 37.384826699035216 pic.twitter.com/UL1Du6TzUp
— raging545 (@raging545) December 4, 2025
Експлозии во рафинерија на 700 километри од границата
Истата ноќ, жителите на градот Сизран во Самараската област, на околу 700 километри од украинската граница, пријавија експлозии во локална рафинерија за нафта. Снимки и фотографии на кои наводно се гледа нападот беа објавени на социјалните мрежи.
Градоначалникот на Сизран, Сергеј Володченков, го потврди нападот со беспилотни летала врз градот, но не ги именуваше целите. Рафинеријата Сизран, отворена во 1942 година, е во сопственост на државната компанија „Роснефт“ и има годишен капацитет за рафинирање од 8,5 милиони тони нафта.
Locals are reporting an attack on the oil refinery in Syzran, Samara Oblast. pic.twitter.com/IwQIWpgxFP
— Exilenova+ (@Exilenova_plus) December 4, 2025
„Санкции со долг дострел“ на Украина
Нападите се дел од поширока украинска кампања насочена кон руската нафтена индустрија, која обезбедува клучни средства и гориво за воените напори на Москва. Објектот Сизран и порано беше цел на напад. Киев повеќе пати користеше домашни беспилотни летала со долг дострел за да ја нападне руската нафтена инфраструктура, а украинските владини и воени претставници ги нарекоа нападите „санкции со долг дострел“ на Киев.
Европа
Маж во Австрија ја оставил девојката на планина, таа замрзнала до смрт: обвинет за убиство
Маж (36) се соочува со обвиненија за убиство од небрежност откако ја оставил својата девојка (33) да замрзне до смрт на Гросглокнер, највисоката планина во Австрија, во јануари. Искусниот планинар наводно ја оставил својата партнерка сама 6,5 часа за да побара помош, во кое време таа починала од екстремниот студ, објавува Дејли Меил.
Двојката од Салцбург била на само 50 метри од врвот на планината висока 3.798 метри кога жената почнала да губи сила и повеќе не можела да продолжи со искачувањето. Наместо да остане со неа, нејзиниот партнер наводно ја напуштил и самиот отишол да побара помош, но било предоцна. По месеци истрага, канцеларијата на државниот обвинител го обвини за убиство од груба небрежност, а тој се соочува со затворска казна до три години.
Канцеларијата на државниот обвинител во својата изјава наведе низа фатални грешки. „Околу 2 часот наутро, обвинетиот ја оставил својата девојка незаштитена, исцрпена, хипотермична и дезориентирана околу 50 метри под врвот на Гросглокнер“, се наведува во обвинението.
„Жената замрзнала до смрт. Бидејќи обвинетиот, за разлика од неговата девојка, веќе имал многу искуство во тури на голема надморска височина и ја испланирал турата, тој се сметал за одговорен туристички водич.“ Истражителите, анализирајќи податоци од мобилни телефони, спортски часовници и сведоштва од експерти, утврдиле дека мажот не зел предвид дека неговата партнерка е неискусна и дека тоа било нејзино прво искачување на голема надморска височина со таква тежина.
Тој е обвинет и дека ја започнал турата два часа подоцна од планираното и дека немал доволно опрема за итни случаи. Дури и кога ја напуштил, не ја засолнил на место заштитено од ветерот, ниту користел вреќа или ќебе за спасување.
Дополнителен проблем беше несоодветната опрема што ја користеше жената – сплитборд и меки снежни чизми, кои се сметаат за целосно несоодветни за мешаниот терен на таква надморска височина. Со оглед на тешките временски услови, со ветрови до 75 км/ч и температури што се чувствуваа како -20 степени поради ветерот, обвинителството смета дека двојката требало да се сврти и да се врати многу порано.
Обвинетиот не повикал помош пред да се стемни, иако биле во неволја од околу 20:50 часот. Кога полициски хеликоптер прелетал над нивната област во 22:50 часот, човекот наводно не дал никакви сигнали. Алпската полиција се обидела да го контактира, и дури околу 00:35 часот по полноќ се јавил на повикот.
Содржината на разговорот е непозната, но после тоа тој повторно не ги контактирал спасувачите, туку го исклучил мобилниот телефон и го ставил настрана. Дури во 3:30 часот наутро, откако со часови бил одвоен од девојката, конечно ги известил спасувачките служби.
Одбраната: „Беше трагична несреќа“
Спасувачкиот хеликоптер не можеше да полета во зори поради силни ветрови. Планинските спасувачи не стигнаа до жртвата сè до нешто по 10 часот наутро, но можеа само да ја потврдат нејзината смрт. Адвокатот на обвинетиот, Курт Јелинек, изјави за медиумите: „Мојот клиент длабоко жали за тоа како се одвиваа работите“.
Сепак, одбраната „сè уште претпоставува дека станува збор за трагична, фатална несреќа“. Судењето е закажано за 19 февруари 2026 година, во Регионалниот суд во Инсбрук. Случајот потсетува и на трагедијата во август, кога руската планинарка Наталија Наговица (47) беше прогласена за мртва откако беше заробена две недели на планина висока над 7.000 метри во Киргистан.
Наговица ја скрши ногата додека се искачуваше на Врвот на победата и остана беспомошна во својот шатор. По неколку неуспешни обиди за спасување, областа беше фотографирана од дрон со термална камера, кој не покажуваше знаци на живот.
„Врз основа на анализата на добиените податоци и земајќи ги предвид комбинацијата од фактори, вклучувајќи ги екстремните временски услови и спецификите на подрачјето, на локацијата Наговицне не се пронајдени знаци на живот“, соопшти тогаш државната безбедносна агенција.
Европа
Медведев за контроверзниот европски план: Ова може да биде повод за војна
Шефот на рускиот Совет за безбедност и поранешен руски претседател Дмитриј Медведев вчера предупреди дека користењето на замрзнатите руски средства во Европската Унија за поддршка на Украина може да претставува повод за војна.
Европската комисија, извршното тело на Европската Унија (ЕУ), разгледува начини на кои руските средства замрзнати во Европа би можеле да се користат за понатамошна финансиска помош за Украина.
„Доколку разбеснетата Европска Унија се обиде да украде руски средства замрзнати во Белгија за да обезбеди заем за репарација, таквите дејствија би можеле да се класифицираат според меѓународното право како посебен вид casus belli, со сите последици кои произлегуваат за Брисел и поединечните земји од ЕУ“, рече Медведев, спомнувајќи го латинскиот термин за чин што ја оправдува војната.
Русија претходно изјави дека ќе возврати доколку ЕУ тргне по овој пат. Комисијата тврди дека ова не е кражба бидејќи средствата би биле во форма на заем, а Украина би требало да ги врати само ако Русија плати воени репарации.
Во среда, Комисијата предложи „Заем за репарација“ за Украина, кој би вклучувал користење готовина од сметките на европските финансиски институции кои држат замрзнати средства на Руската централна банка. Комисијата, исто така, предложи задолжување на меѓународните пазари како алтернатива, нудејќи им на земјите-членки опција што не вклучува користење на руски капитал.
Предлогот за користење на замрзнати средства би ослободил 90 милијарди евра за финансирање на потребите на Украина, околу две третини од проценетиот финансиски јаз од 136,5 милијарди долари за Украина за периодот 2026-2029 година, според Меѓународниот монетарен фонд.

