Европа
Русија го објави својот главен сведок за уривањето на малезискиот Boeing

Истражниот комитет на Русија во средата го објави името на името на главниот сведок за падот на малезискиот патнички авион со 298 патници и членови на екипажот во јули 2014-та во близина на Донецк каде што се водеа борби меѓу прозападните сили лојални на Киев и рускојазичните бунтовници, за што меѓусебно се обвинуваат Западот и Киев од една страна и Москва од друга.
Станува збор за државјанинот на Украина, Евгениј Агапов, кој се наоѓа во Русија под заштита на државата, извести во средата портпаролот на Истражниот комитет на Руската Федерација, Владимир Маркин.
Евгениј Владимирович Агапов, како што посочи Маркин, е сведок, и тој работел како механичар за вооружување на Првата ескадрила од бригадата за тактичка авијација на воздухопловните сили на Украина, единци №A4465.
Претходно беше објавено дека во истрагата што ја отворија руските власти за уривањето на малезискиот авион на околу 60 километри од украинско-руската граница во зоната на борбени дејствија, оперативните служби добиле сознанија од државјанин на Украина, кој доброволно ја минал границата со Русија и изразил желба да соработува со руските истражни органи. Како што и минатата година објави Истражниот комитет, Агапов бил подложен на полиграфско испитување за тоа дали ја зборува вистината и притоа било утврдено дека тој во споменатиот период бил во активна служба во армијата на Украина.
Од сослушувањето на Украинецот, наводно, може да се извлече заклучокот дека малезискиот патнички авион би можел да биде урнат од украински „Су-25“, кој бил пилотиран од капетан на украинското воено воздухопловство по презимето Волошин. Според изјавата на сведокот, борбениот лет бил изведен од аеродромот лоциран во областа на градот Днетропетровск.
Руските медиуми уште претходно пишуваа дека сведокот тврди дека на 17-ти јули 2014 година по ручекот на борбена мисија полетал авион од типот „Су-25“ на украинските воздухопловни сили, пилотиран од капетанот Волошин. Овој авион се вратил на аеродромот со испуштена муниција, додека Волошин на своите колеги им рекол дека „авионот се нашол во погрешно време на погрешно место“. Подоцна, како што смета руската истрага, сведокот дознал дека истиот ден, се урнал малезискиот патнички авион.
Тој тврди дека лично видел кога пред полетувањето авионот на Волошин бил опремен со проектили „воздух – воздух“ од типот „Р-60“, со кои во вообичаени услови на борбени летови авионите од типот „Су-25“ не биле опремувани, туку со проектили „воздух – земја“. Сведокот забележал дека таквото вооружување на авионот било необично, затоа што проруските бунтовници во источна Украина не поседуваат летала против кои би биле употребени проектилите „воздух – воздух“. Тој веднаш забележал дека по враќањето на авионот на аеродромот ракетите ги немало на леталото и истовремено го слушнал пилотот кој на еден од своите колеги му рекол „Тој (авионот) беше во погрешно време и на погрешно место“.
За овој сведок била обезбедена заштита од страна на државата на територијата на Русија. Неговото сведочење е темелно проверено од страна на истрагата , вклучително и со полиграф, рече во средата Маркин, пренесуваат руските агенции. „Бидејќи во моментов има нов доказ за веродостојноста на исказот на сведокот, како и од различни извори, кои се однесуваат и на сомневањето на одредени медиуми за реалното постоење на сведокот, во оваа фаза одлучивме да ја тргнеме ознаката за доверливост од него“, истакна Маркин.
Според Маркин, Истражниот комитет, исто така, побарал од рускиот концерн за производство на оружје „Алмаз-Алтај“ заклучоци за можната причина за несреќата. Претходно во вторникот, претставник на компанијата изјави во Москва, дека според расположлиците фрагменти и други докази, малезискиот авион би можел да е урнат со проектил кој го произведувала компанијата за ракетните системи „Бук-М1“, но кои во Русија биле произведувани до 1999 година, а сé уште се вооружувањето на украинската армија. Тој, исто така, рече дека според фрагментите од остатоците од урнатиот авион може да се пресмета дека траекторијата на евентуалниот проектил дошла од правец на област која во време на судирот била под контрола на украинските сили.
„Истражниот комитет на Русија продолжува со истрагата за кривично дело извршено од претставници на безбедносните сили на Украина, тешки и многу тешки злосторства против мирот и безбедноста на човештвото. Вчерашните заклучоци од корпорацијата ‘Алмаз-Алтај’ за можните причини за несреќата на патничкиот авион Boeing, која се случи на 17-ти јули 2014 година, секако, го предизвикува интересот. Тие наскоро ќе бидат побарани и внимателно проучени од страна на истрагата“, порача портпаролот Маркин.
Несреќата на авионот на 17-ти јули во Донецкиот регион е една од најголемата воздухопловна катастрофа во светот во изминатата 2014 година, загинаа сите 298 патници и членови на екипажот, а околностите уште се обвиени со голема мистерија што навистина се случило. Постојат повеќе контрадикторни изјави од меѓународни експерти и политичари.
Украина и САД тврдат дека малезискиот авион е соборен со систем кој бунтовниците им го дала Русија, додека Москва понуди сателитски и радарски снимки според кои таков систем „Бук-М“ на украинската армија бил распореден во зоната на судирот, како и дека авионот бил пресретнат од украински борбен авион./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
(Фото+видео) Опасна бура во Словенија: паѓаше град со големина на јајце, издадено портокалово предупредување

Словенија е погодена од силни бури придружени со силни налети на ветер, поројни дождови и град.
Сообраќајот во земјата е забавен, а Агенцијата за заштита на животната средина издаде портокалово предупредување за целата територија.
Од агенцијата посочуваат дека поради дождот може да дојде до задржување на вода и зголемување на реките.
На објавите на социјалните мрежи се гледа дека паѓал град со големина на јајце.
Според објавите и коментарите, најлошото било околу Шемпетер во долината Савиња.
Како што јавува ТВ Словенија, во текот на вечерта бурата постепено ќе ослабне , најдоцна на истокот од земјата.
Бура пристигнува и во Хрватска
Силна бурна ќелија, која пристигна преку брегот од Италија, се движи кон внатрешноста на Хрватска, придружена со врнежи од дожд, силни налети на ветер и локален град.
Водна пијавица е снимена над морето во близина на Умаг. Се очекува активноста на бурата дополнително да се интензивира во наредните часови.
Управата за заштита на животната средина издаде портокалова тревога за регионите Риека, Карловац и Загреб поради локално можни грмотевици со привремено силни до бурони ветрови, а можна е и појава на град.
Европа
Колона долга околу 700 километри забележана на автопат во Франција

Колона долга речиси 700 километри е забележана денеска на автопат во Франција, додека вкупната должина на сите колони на патиштата во земјата изнесуваше 1.051,6 километри во време на зголемен сообраќаен интензитет поради летните одмори и смената на туристи, што колоквијално се нарекува „Црна сабота“.
Како што извести BFM TV, сообраќајот на патиштата во Франција дополнително бил забавен поради две сообраќајни несреќи на автопатот кон Медитеранот и Атлантскиот Океан.
Според податоците на Bizon Futé, француската агенција за следење на состојбата на патиштата, до 7 часот утрово колоните биле подолги од 200 километри, а до 10 часот веќе надминале 570 километри.
Како што беше соопштено, гужвите се во согласност со прогнозите на агенцијата, која предупреди на „исклучително тешки сообраќајни услови“ за оваа сабота, а врвот на метежот се очекува околу пладне.
Сообраќајот во правец кон Алпите исто така е интензивен и загушен, со задржувања од час и 45 минути во тунелот Мон Блан во правец кон Италија
Европа
Финска, Норвешка и Шведска под жештина невидена од 1961 година

Земјите од Северна Европа, познати по својата студена клима, се соочуваат со интензивни топлотни бранови, со температури над 30 степени Целзиусови во подолг временски период.
Во норвешкиот дел од Арктичкиот круг, метеоролошките станици регистрирале температури над 30 степени Целзиусови дури 13 дена во јули, додека Финска имала три последователни недели со температури од 30 степени, пишува денес британскиот „Гардијан“.
Според научниците, тоа е најдолгиот период според историските податоци од 1961 година, а трае 50 проценти подолго од претходниот рекорд.
„Топлотниот бран е сè уште во полн ек, со максимални температури денес околу 32-33 степени. Дури и арктичките региони забележаа три недели со температури над 25 степени и може да ги соборат своите августовски температурни рекорди утре“, изјави Мика Рантанен, климатолог во Финскиот метеоролошки институт, во објава на социјалните мрежи.
Норвешкиот метеоролошки институт соопшти дека температури над 30 степени се регистрирани 12 дена во јули во најмалку една станица во трите најсеверни покраини на Норвешка.
Во Шведска, метеоролозите, исто така, регистрираа продолжени топлотни бранови во неколку северни градови, при што метеоролошката станица во Хапаранда регистрираше температури од 25 степени или повеќе 14 дена по ред.
Овие топлотни бранови, кои ја погодија северна Европа кон средината на јули, беа предизвикани од топлите води покрај северниот брег на Норвешка, кои ги покачија температурите во нордиските земји за осум до 10 степени над сезонските норми.
Поради интензивен топлотен бран, лизгалиште на мраз во северна Финска ги отвори вратите за луѓе кои бараат засолниште од жештината, откако локалните болници беа преполни, а сточарите предупредија дека нивните ирваси се на работ на смртта од жештината.