Европа
Шведска компанија сака со авион да ги пренесува сириските бегалци во Европа

Наместо бегалците да ги минуваат немирните мориња, да прескокнуваат огради од бодликава жица и да бегаат пред непријателски расположените полицајци, шведска компанија сака во Европа да ги префрли на поедноставен, побезбеден и поевтин начин, со авион.
Непрофитната иницијатива којшто се нарекува „Refugee Air“ има намера бегалците да ги превезува директно во Шведска од соседните земји на Сирија,како Либан, Јордан и Турција, каде што во моментов престојуваат мнозинството од четирите милиони Сиријци кои ја напуштија својата од војната разурната татковина.
„Првиот лет ќе го направиме пред првиот снег оваа зима во Стокхолм“, соопшти компанијата.
Луѓето коишто бегаат од Сирија трошат илјадници долари за опасното патување до Европа , многу повеќе отколку што чинат авионските билети, но авиопревозниците не им дозволуваат на бегалците да се качуваат во авионите според европската директива од 2001 година. влегување на бегалците. Според оваа уредба, авионските компании се одговорни за сите трошоци, вклучително и трошокот за депортација, за патниците кои по своето доаѓање на дестинациите бараат азил а тоа на крајот ќе им биде одбиено. Тоа значи дека дури и оние кои имаат изгледи да добијат азил, не можат во европските земји да патуваат со авион, бидејќи авиопревозниците не сакаат да ризикуваат.
Од „Refugee Air“ велат дека сакаат започнат со еден лет за да покаже дека системот функционира, и се надеваат дека тоа ќе ги охрабри и другите воздухопловни компании, изјави соосновачот Емад Занд, бизнисмен од Шведска.
„Тоа е налудничаво, не можеме да седиме со скрстени раце и да гледаме како луѓето умираат. Ќе им покажеме на сите дека постои и друг начин, истакнува Занд, кој за европската директива вели дека „ги турка луѓето во рацете на криумчарите, кои ја искористуваат нивната несреќа“.
Минатата 2014 година азил во Шведска побарале 81.000 луѓе, сразмерно повеќе во однос на бројот на жителите отколку во која и да е друга европска земја, при што мнозинството биле Сиријци.
Во „Refugee Air“ велат дека ќе соработуваат со невладините организации за да спроведат „детална анализа“ на патниците и да бидат сигурни дека оние коишто ќе се качат во авионите имаат големи шанси да до бијат азил во Шведска. Истакнуваат дека ќе го понесат трошокот за оние чиишто барања ќе бидат отфрлени.
Компанијата ќе ги наплаќа билетите за место во авионот, а цената ќе биде далеку пониска од онаа којашто бегалците им ја плаќаат на криумчарите за опасните и често смртоносни патувања преку морињата и по копното. Исто така, финансиски ќе им помогне на оние кои немаат доволно пари за билет.
„Сакаме да покажеме дека нашето решение функционира. Тоа е шлаканица в лице за сите кои велат дека тоа е невозможно“, вели Занд./крај/мф/сн
Извор: Reuters
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.