Европа
ЕУ забележува сериозни пропусти во скапиот грчки модел на бегалски кампови
Три неодамна изградени бегалски кампови финансирани од ЕУ на грчките острови во Егејското Море, рекламирани од официјалните претставници на ЕУ како нова генерација објекти со подобрени услови за живеење и процедури за азил, едвај обезбедуваат основни услуги и заштитни мерки, дури и за најранливите баратели на азил, откриваат интерните документи на ЕУ до кои дошла „Ал џезира“.
Според интерната кореспонденција, претставниците на ЕУ, кои ги надгледуваат операциите во камповите на островите Самос, Лерос и Кос, пријавуваат речиси секојдневни проблеми: од недостиг на персонал, кој ги одложува процедурите за азил, до наводи за сексуално и друго насилство, што влијае врз децата.
Т.н. затворени центри со строго контролиран пристап беа создадени за да ги заменат неквалитетните шаторски градови, кои никнаа откога огромен број азиланти пристигнаа во Европа преку грчките острови по 2015 година.
По пожарот од 2020, кој го уништи пренатрупаниот камп „Морија“ на Лезбос, Атина и Брисел ветија дека ќе го реформираат системот за управување со азил и миграција и инвестираа 276 милиони евра од фондовите на ЕУ во пет нови кампа, кои беа рекламирани како модел за другите влади за хумани и безбедни кампови.
Европската комисија се појавува како партнер на Грција и клучен финансиер на експериментот за усогласување на претходно пеколните грчки кампови со стандардите за азил на ЕУ.
Документите од интерната коресподенција, кои го покриваат периодот од март 2022 година до февруари годинава, нудат редок приказ на хроничните проблеми во камповите додека Брисел и Атина ги фалат, а Нова демократија на Мицотакис дури го посочува кампот на Самос – на кој се потрошени од 43 милиони евра – како пример за успесите на неговата администрација за управување со миграцијата.
И покрај големите инвестиции во високотехнолошка опрема за надзор и персонал за обезбедување, претставниците на ЕК на Самос забележале голем број сериозни безбедносни предизвици.
Во логорот на Самос, каде што има повеќе безбедносен персонал отколку азиланти, има недостиг од специјализирани старатели за малолетници без придружба, кои се сместени во одредени т.н. безбедни зони во камповите. Во јуни беше пријавен и случај на сексуален напад врз седумгодишно дете во кампот.
На Лерос се документирани речиси секојдневни проблеми со насилства и вандализам во сместувањето на малолетниците, а 40 деца се оставени без старатели повеќе од една година.
ЕК изразила загриженост поради недостигот од преведувачи, што ги одложува сите процедури – од првичните регистрации до интервјуата за азил – и честопати строго ограничениот пристап до здравствената заштита во камповите поради немање лекари.
Граѓанските организации темелно ги документираа супстандардните услови и недоволните услуги во камповите, што грчките власти ги отфрлаат како политички мотивирани или лажни вести.
Во писмо испратено овој месец неколку невладини организации ги повикаа грчките властите да го затворат кампот на Самос наведувајќи го недостоинственото постапување кон малолетниците без придружба и понатамошното влошување на условите во кампот.
„Постои остар контраст помеѓу начинот на кој овие центри се јавно претставени и реалноста на луѓето што живеат во нив“, напишаа Грчкиот совет за бегалци и „Оксфам“ во неодамнешниот поднесок до европскиот омбудсман заклучувајќи дека објектите ги влошуваат наместо да ги ублажат грижите за основните човекови права.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Русија ја тестира втората верзија на патничкиот авион „MC-21“ со домашни делови
Русија спроведе пробен лет на втората прототип-верзија на својот среден патнички авион „MC-21“ направен со домашни делови, соопшти Министерството за индустрија во вторникот бидејќи санкциите за увезени делови го забавуваат производството, а високите каматни стапки ги ограничуваат инвестициите.
И покрај овие пречки, руската воздухопловна индустрија успеа да испорача еден од 15-те авиони планирани за оваа година до август.
Домашна технологија во новиот прототип
Авионот „MC-21“ полета од фабриката за авиони во Иркутск, управувана од компанијата „Јаковлев“, дел од корпорацијата United Aircraft Corporation на државниот конгломерат „Ростек“, соопшти министерството во објава на платформата „Телеграм“.
Летот ги тестира новите руски системи на авионот и турбовентилациските мотори PD-14, соопшти Министерството. Претходните прототипови комбинираа руски и странски компоненти.
„MC-21“, кој може да превезува околу 175 патници во конфигурација од две класи, е клучен за плановите за замена на авионите на западните производители „Ербас“ и „Боинг“, кои руските авиокомпании тешко може да ги одржат поради санкциите воведени по руската инвазија на Украина во 2022 година.
Верзијата на „MC-21“ со увезени делови беше полесна од првата верзија, која имаше ограничен дострел и поголема потрошувачка на гориво, што ги направи авиокомпаниите претпазливи, изјави руски извор од авијацијата за „Ројтерс“ во август.
Датумите за испорака беа одложувани неколкупати откако „Ростек“, кој го надгледува производството на Superjet-100, Tupolev Tu-214, Ilyushin и новиот Yakovlev MC-21, изјави за „Ројтерс“ дека Русија ќе гради свои патнички авиони.
Првите испораки на „MC-21“ се очекуваат кон крајот на 2026 година, а „Ростек“ планира да го зголеми производството на 36 авиони годишно до 2030 година.
фото: принтскрин
Европа
„Политико“: Унгарија, Чешка и Словачка се обидуваат да формираат сојуз на скептици за Украина
Унгарија се стреми да ги здружи силите со Чешка и Словачка за да формира блок од земји во Европската Унија кои се скептични кон понатамошна помош за Украина. Таквиот потег би можел значително да ги комплицира напорите на Брисел да обезбеди континуирана финансиска и воена поддршка за Киев, пишува Политико.
Балаш Орбан, главен политички советник на унгарскиот премиер, изјави дека се надева дека ќе се здружи со Андреј Бабиш, чија десничарска популистичка партија победи на неодамнешните парламентарни избори во Чешка, и со словачкиот премиер Роберт Фицо. Според него, целта е да се координираат ставовите пред состаноците на лидерите на ЕУ, што вклучува одржување состаноци пред самите самити.
Иако сè уште не е постигнат силен политички сојуз, неговото формирање би можело значително да ги комплицира напорите на ЕУ да обезбеди финансиска и воена поддршка за Украина, наведува Политико.
„Мислам дека тоа ќе се случи – и ќе стане сè повидливо“, рече Балаш Орбан, кога беше прашан за можноста за формирање блок на скептици за Украина во Европскиот совет.
Тој потсети на моделот на соработка на таканаречената Вишеградска група на четворката (Унгарија, Чешка, Словачка и Полска) за време на мигрантската криза. „Тоа функционираше многу добро за време на мигрантската криза. Така успеавме да се спротивставиме“, рече тој, осврнувајќи се на периодот по 2015 година, кога евроскептичната партија „Право и правда“ беше на власт во Варшава.
Според „Политико“, новиот сојуз би се состоел од три, а не од четири члена. Сегашниот полски премиер од централно-десничарската партија, Доналд Туск, е цврсто проукраински ориентиран и веројатно нема да се приклучи на каков било сојуз со унгарскиот премиер.
Унгарскиот премиер, кој е на власт во последните 15 години, се соочува со борба за реизбор следната година. Според анкетата на јавното мислење на која се повикува изданието, партијата „Тиса“ на лидерот на опозицијата Петер Маѓар во моментов е попопуларна од партијата „Фидес“ на Орбан.
фото: принтскрин
Европа
(Фото) Лебед го прекина железничкиот сообраќај во Шкотска неколку часа
Патниците се соочија со големи доцнења и откажувања на услугите во шпицот на најпрометната железничка станица во Шкотска вчера, откако лебед беше пронајден на шините на станицата во Глазгов. „Нетворк Реил“ вчера соопшти дека птицата се качила на горниот дел на станицата Глазгов Централ околу 17:49 часот и не била сигурна каде оди.
„Драги патници, се работи за лебед кој се заглавил на шините на станицата Глазгов Централ. Услугите до и од оваа железничка станица се прекинати, но возовите сè уште возат со намалена брзина“, се вели во соопштението на железничкиот оператор, заблагодарувајќи им се на сите за нивното трпение.
„Тим специјалисти е испратен на местото на настанот и работи на отстранување на лебедот од шините што е можно поскоро“, се вели во соопштението.
18:03. A photograph of the culprit. 🦢
Our team are still working to keep services moving and move the swan out of harm's way.
Again, we thank you for your patience whilst we deal with this and get services back on time ASAP.@AvantiWestCoast @ScotRail @TPExpressTrains pic.twitter.com/IruVKWhdjz
— Network Rail Scotland (@NetworkRailSCOT) October 27, 2025
„Нетворк Реил“ објави фотографии од „виновникот“ по 18:00 часот, додавајќи дека тимовите „работат за да се осигурат дека услугите нема да бидат прекинати и дека лебедот ќе биде отстранет на безбедно место“. Во 18:30 часот „СкотРеил“ објави дека птицата е отстранета, а дека до 21:42 часот прекинот во сообраќајот престанал.
„Имаме добри вести. Лебедот е спасен, отстранет од зоната на станицата и транспортиран на безбедно место. Малку е вознемирен, но добро се опоравува. Ви благодариме за трпението, го цениме тоа.
Исто така, работиме на враќање на нашите вработени на работа и нашите услуги сега работат нормално“, се вели во соопштението. По околу три часа, беше објавено дека „прекинот на железничките услуги на Глазгов Централ е завршен“.

