Регион
(Видео) Објавен разговорот на машиновозачот од грчкиот воз на смртта: со 160 на час удрил во друг воз
Објавени се разговорите меѓу шефот на станицата во Лариса и машиновозачот на патничкиот воз „Интерсити 62“, кој во вторникот вечерта се судри со товарен воз. Во несреќата загинаа најмалку 43 лица, а повеќе од 80 се повредени.
Се верува дека стационарецот, без да знае за тоа, му дал на машиновозачот зелено светло да се престрои на друг дел од пругата по кој веќе сообраќал товарниот воз.
Машиновозачот не внимавал на црвеното светло пред себе бидејќи сигналниот систем не работел извесно време. Уште повеќе, како што велат извори од железницата, стационарецот не бил ни свесен дека возот излетал од шините, па не можел да ја поправи грешката во следните минути.
Како течеше разговорот меѓу машиновозачот и станицата
Машиновозачот: „Лариса, може ли да се слушнеме. Васили, да одам“?
Станицата: Оди, оди.
Возачот: Добро, пријатна вечер.
Станицата: Среќно.
Има и снимка од разговорот на стационарот и браварот, кој открива што се случило.
Браварот: Шефе, да го вратам?
Станицата: Не, не, нека оди така.
Браварот: Добро, ќе го оставам како што е, дијагонално.
Овој разговор открива дека работникот го прашал управникот на станицата дали треба да го врати прекинувачот за возот да се врати на првата пруга. Меѓутоа, тој добил инструкции дека локалниот воз ќе ја користи дијагоналната пруга.
Овие разговори се официјални и возачот немаше причина да се сомнева во наредбите на стационарецот бидејќи веруваше дека Лариса се слушнала со колегите на следната станица во Неи Пори и верувал дека патеката е слободна.
Има индиции дека во тој кобен вторник имало низа технички проблеми поради кои на моменти биле затворени делови од пругата.
„Интерсити“ тргна во 22.48 часот со задоцнување од 48 минути од железничката станица „Палеофарсало“, а на средбата на смртта со комерцијалниот воз пристигна неколку минути по 23 часот, пишува „Прототема“.

Шефот на станицата, откако првично тврдеше дека го заклучил возот на вистинската пруга, но, системот не го послушал, ја признал својата фатална грешка и се соочува со сериозно обвинение за убиство од небрежност.
Меѓуградскиот воз „62“ на релација Атина – Солун ја помина станицата кај Лариса нешто пред 23 часот во вторникот, со 341 патник и 13-член екипаж.

Неколку минути подоцна се случи трагедија. Имено, и покрај тоа што железничката линија Атина – Солун е двојна, возот со најмалку 350 луѓе директно се судрил со товарен воз, кој се движел во спротивна насока, при што првите три вагони излетале од шините и се запалиле.
Досега пожарникарите извлекле 43 тела, но властите веруваат дека конечниот биланс на загинати ќе биде поголем бидејќи 19 сè уште се водат за исчезнати.

Тоа се претежно ученици и студенти, кои по три дена одмор се враќаа во училиштата.
Во моментот на трагедијата се верува дека возот се движел со брзина од 160 километри на час, пренесе „Телеграф.рс“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Вучиќ: Ние сме воено неутрална земја и ќе соработуваме со кого сакаме
Српскиот претседател Александар Вучиќ денес изјави дека Србија е воено неутрална земја која сама избира со кого ќе соработува.
Тој го кажа ова во Претседателството, одговарајќи на новинарско прашање за коментар на изјавата на генералниот секретар на НАТО, Марк Руте, кој рече дека Србија има суверено право да учествува во вежби со кинеската армија, но дека ќе „се дистанцира од соработката на Вучиќ со Кина“.
„Ние сме воено неутрална земја и ќе соработуваме со кого сакаме“, изјави Вучиќ во врска со изјавата на Руте.
Како што вели, се дистанцира од НАТО и од сè што НАТО направи во 1999 година, додавајќи дека и српскиот народ се дистанцирал од него.
„Затоа што сакаме добро да соработуваме со нив. Тоа го направивме особено преку КФОР. Среќни сме поради многу професионалниот однос што го имаме со КФОР. Имаме добри односи со НАТО, ќе продолжиме да имаме добри односи со НАТО. Затоа му се заблагодарувам на г-дин Руте што се дистанцира од мене. Немам проблем со тоа, ми направи услуга. Србија е слободна земја и суверена земја и ќе остане таква“, рече Вучиќ, објави Танјуг.
Фото: принтскрин
Регион
Србија без сурова нафта, рафинеријата запре; Вучиќ: Влегуваме во големи проблеми
Рафинеријата за нафта во Панчево, единствената рафинерија во Србија, го запре производството, а постројките влегоа во таканаречена топла циркулација, објавува N1 Србија.
Топла циркулација е термин кога низ системот циркулира една количина суровини за да се одржи функционалноста на системот.
Овој најнов развој на настаните доаѓа на четириесет и осмиот ден откако се во сила санкциите на САД против српската нафтена индустрија. Србија очекува одлука од Вашингтон за нова лиценца, за да може НИС да продолжи со својата работа, пишува РТС.
Поради ваквата ситуација, претседателот на Србија, Александар Вучиќ, имаше вонредно обраќање до јавноста.
„Ви се обраќам денес затоа што се соочуваме со големи проблеми“, рече Вучиќ на почетокот и додаде: „Сакаме да бидеме транспарентни и да им ја кажеме вистината на луѓето“.
„Сакам да ве известам дека рафинеријата е во процес на топла циркулација, работи тивко, со понизок режим на работа од вообичаеното. Имаме уште четири дена додека целосно не престане работата на рафинеријата ако не добиеме лиценца од американската влада. Се надевавме и очекувавме дека ќе ја добиеме таа лиценца вчера. Во бројни разговори синоќа дојдовме до заклучок дека сè уште има работи што тие сакаат да ги слушнат, видат, добијат за на крајот да донесат позитивна одлука“, рече Вучиќ.
Тој повтори дека ова се должи на нивната одлука да не воведуваат санкции врз Русија.
„Станавме предмет на жестоки напади и уцени без наша вина. Кога воведувате санкции, велите против Русија и нејзините компании, но овие санкции фундаментално влијаат врз нашата земја, длабоко, стратешки, на секој начин“, рече тој.
„Продолживме да го правиме она што ни го кажаа нашите руски пријатели и ги потпишавме сите нивни барања, а нашата земја е ставена во многу тешка ситуација. За нас, грижата и загриженоста станаа средно име“, рече тој.
Вучиќ истакна дека од Американците зависи дали ќе добијат нафта или не.
„Доколку Американците одбијат (да издадат лиценца), функционирањето на здравствениот систем, пред сè на службите за итни случаи, за кои се погриживме да функционираат без проблеми барем до 15 јануари, секако е во опасност, загрозувајќи го снабдувањето на сите малопродажни синџири и снабдувањето со основни прехранбени производи. Не станува збор само за нафта и нафтени деривати, туку за целиот живот во Србија. Станува збор и за производство на електрична енергија“, вели претседателот на Србија.
Тој вели дека ќе се обиде рамномерно да ги снабдува пумпите низ цела Србија за да не се загрози рамномерниот развој на земјата. „Нашите резерви се големи“, додаде тој.
„Санкциите влијаат врз животите на српските граѓани на најбрутален начин“, рече тој.
Според Вучиќ има 60 проценти шанси САД да не дадат лиценца за работа и 40 проценти шанси да ја дадат.
„Американците побараа мој збор, јас го дадов. Мислам дека има 60 проценти шанси да не ни дадат лиценца за работа и 40 проценти шанси да ни ја дадат, поголеми се шансите да не ни ја дадат во следните 36 часа. Ги поканувам да ни дадат лиценца, особено поради гаранцијата што ја дадов. Знам дека знаат дека кога ќе го дадам мојот збор, тој вреди повеќе од илјада потписи. Мораме да им дадеме одреден период на нашите пријатели од Емиратите, Унгарија, кои преговараат со руската страна“, рече Вучиќ.
Фото: ЕПА
Регион
Бугарија ја продолжи забраната за извоз на клучни лекови
Бугарија ја продолжи забраната за извоз на инсулини, инсулински аналози и група антибиотици до 23 јануари наредната година, според налог на министерот за здравство Силвио Кирилов. Министерството соопшти дека забраната повторно се продолжува поради проблеми со снабдувањето, пријавени недостатоци и одбивања од веледрогерии.
Како причини се наведуваат неправилности и доцнења во испораките, како и намалени количини нарачани лекови. Забраната ги опфаќа инсулините и нивните аналози, SGLT2-инхибиторите и лековите на база семаглутид, како и антибиотиците на база азитромицин. Забранет е и извозот на месалазин.
Забраната за извоз на инсулини првпат беше воведена во ноември 2023, а потоа повеќепати продолжувана.

