Регион
Политико: Немојте да се разболите во Грција – островите се полни со туристи, но без доволно лекари
Идиличните острови во Грција се полни со туристи, но нивниот медицински систем има пукнатини. Смртта на бремена тинејџерка и нејзиното неродено бебе се само два од најмалку девет потенцијални смртни случаи кои можеа да се избегнат летово во Грција, а сите се предизвикани од хроничен недостиг на амбулантни возила и медицински персонал, пишува „Политико“.
Некои островски болници немаат лекари со полно работно време и се потпираат само на привремен заменски персонал од копното, кој пристигнува на островот со финансиски стимулации. Итните служби се во уште полоша состојба. На многу острови на Кикладите и Додеканезите, едвај е достапно едно возило на брзата помош кое е на располагање 24 часа на ден. Овој проблем не е присутен само на островите, во Атина, на пример, има околу 50 амбулантни возила наместо потребните 85 до 90.
„Треба целосно да ја реновираме службата за брза помош бидејќи има огромни празнини низ целата земја“, изјави за „Политико“ Јоргос Матиопулос, претседател на грчката служба за итна медицинска помош (ЕКАВ).
Поголемиот дел од здравствените домови на малите острови во Егејското Море имаат ограничен број лекари кои мора да дежураат секој ден. Но, дури и кога државата одлучила да вработи повеќе луѓе, обидите биле неуспешни бидејќи персоналот одбива да се пресели на островите, каде што растечкиот туризам ги направил трошоците за живот неподносливи.
„Испративме неколку екипи од останатиот дел од земјата на островите за да ги покриеме потребите на сезоната“, изјави Матиопулос. Додава дека колегите поради ова биле принудени да го скратат летниот одмор, но очигледно тоа е само привремено решение.
Во јуни, 63-годишна жена на островот Кос почина во задниот дел на пикап додека ја возеле до локална болница откако се онесвестила, додека единствената достапна брза помош на островот била зафатена со уште еден случај.
Потребни се 11 лица за управување со брза помош 24/7. Островот Кос, со постојано население од 40.000, кој во лето е домаќин на повеќе од милион туристи, има три нови амбулантни возила, но може да користи само едно, бидејќи има само 10 медицински техничари, од кои двајца ќе заминат во пензија следната година.
Неколку дена по тој настан, 19-годишна трудница во осмиот месец од бременоста починала во населба во Атина, откако чекала повеќе од пет часа брза помош. Почина и нејзиното неродено дете. Во исто време, таа се јавила во итната помош повеќе од 20 пати.
Откако тоа се случи, откриени се уште најмалку шест случаи на луѓе кои умреле низ целата земја поради недостаток на медицински транспорт.
По критиките, владата регрутира пожарникари, воен персонал и возачи на локалните власти за да помогнат во недостигот на персонал во туристичките области. Лекарите се противат на таа одлука, велејќи дека тоа е само потрага по „брзи решенија“. Тие тврдат дека вработувањето некомпетентен персонал во итни ситуации може да биде опасно за пациентите на кои им е потребен третман на местото на настанот.
На 27 јули, грчкиот парламент усвои амандман за итно распоредување на пожарникари и воен персонал додека пожарникарите се бореа со сериозните пожари кои беснееја низ Грција.
Проблемот е покомплексен од недостатокот на финансии; малку лекари или персонал за итни случаи сакаат да работат на островите. Двајца лекари по општа медицина во болницата во Кос, единствените кои работеле таму, дале отказ во 2021 година. Болницата сега е зависна од привремен персонал додека се обидува да најде замена, но досега никој не се пријавил. Ист е случајот и со педијатар и со радиолог.
Тоа е проблем што е присутен во многу рурални области во Европа, од оддалечените села во Франција до северните краишта на Шведска.
На крајот на јули, единствениот кардиолог во болницата на Кос протестираше во дворот на болницата држејќи транспарент на кој пишуваше: „Ги надминав своите граници, потребна ми е помош“. На островот од почетокот на летото работел 28 дена по ред како единствен лекар на клиниката за кардиологија.
Прекумерната работа и „прегорувањето на работата“ се главната причина за серијата оставки на лекарите ширум островот.
„Ова не смее да се случи во цивилизираниот свет, во европска земја, во туристичка дестинација“, рече градоначалникот на Кос, Теодос Никитарас. Потребни се трајни вработувања и потребни се трајни решенија“, додаде тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Падна снег, дува силен ветер: делови од Хрватска без струја, автопатот затрупан
Снег паѓа во Горски Котар и Лика и во делот на континентална Хрватска – од Загорје, Меѓумурје до Славонија. Силен ветер дува на Јадранот, во Риека ветерот урива дрвја и телефонски столбови.
Поради снегот, во Горски Котар и Лика во моментот нема слободен патен правец од внатрешноста кон Далмација, Риека и Истра и обратно за камионите со приколки и сите други возила што немаат зимска опрема.
Поради ветерот, на автопатот А7 Рупа – Крижишќе сообраќајот е забранет за автобуси, мотоцикли и возила со камп-приколки.
Регион
Силен земјотрес во Грција: се стресе островот Кос
Земјотрес со јачина од 4,5 степени според Рихтеровата скала денеска ја погоди Грција.
Епицентарот на земјотресот бил на 36 километри од градот Кефалос на островот Кос на длабочина од 104 километри.
Засега нема информации за причинета материјална штета.
Регион
Адвокатот за апсењата во Нови Сад: Ќе поминат најмалку пет години до пресудата
Адвокатот Боривоје Боровиќ и архитектот Слободан Малдини за „Н1 Србија“ ја коментираа веста за апсењата поради уривањето на натстрешникот во Нови Сад.
„Сведок сум дека кога ќе се случи ваков настан, секогаш се одредува притвор, се повикуваат луѓето што работеле на проектот. Тоа не се случи овде“, рече Боровиќ.
„Пред повеќе од десет години, мојот професор, тогаш асистент, го дизајнира натстрешникот на стадионот ‘Војводина’ во Нови Сад. Ветерот го сруши натстрешникот… Истата вечер дојдоа да го земат… за да не влијае на ситуацијата, сега ова беше задоцнета акција“, рече Малдини.
На прашањето дали на Александар Вучиќ му е дозволено да поседува документи поврзани со овој случај, Боровиќ вели:
„Видовме дека во тие важни случаи претседателот е првиот што ги добива доказите, не само тој, туку и министрите. Тие ги просејуваат и ги анализираат доказите во своите канцеларии. Сведоци сме дека не само претседателот се меша во секоја истрага, но и сите што ќе ѝ паднат на памет на извршната власт. Има еден важен принцип, а тоа е дека е забрането да се контаминираат доказите! Овде се контаминираат“, вели тој.
Истакнува дека е апсолутно јасно оти за овој случај морало да има одредени притвори.
„За сите луѓе што учествуваа во процесот. Особено што е толку трагична ситуацијата“, додаде тој.
Слободан Малдини вели дека струката не се покажала.
„Струката не се покажа. Веројатно ќе се прошири обвинението, ќе се појави и корупција. Да видиме зошто струката не се покажа – поради немоќ, неорганизираност, незнаење или корупција? Истрагата ќе го покаже тоа“, рече Малдини.
И тој вели дека е можна контаминација на доказите.
„Помина многу време и во секој случај е можна контаминација, но технички местото на злосторството е исчистено. Тоа не се прави. Како го однесоа тоа, како се случи тоа“, се прашува Малдини.
Според него, работите може да се реконструираат на хартија.
„Но, тоа не е доволно. Експертските мислења не се прават на хартија, туку на терен. Имаме фотографии од местото, па затоа ги коригирав моите ставови само врз основа на тие фотографии. Но, главната работа е што не е битно што се случило, туку дека се случило, тоа е важно на почетокот. Дека компанијата што работела на проектот отишла со претпоставка оти технички објектот е исправен. Значи, автомобилот на денот на сервисот е добар, сервисерот го враќа автомобилот, возилото се распаднало и убило луѓе. Тука е јасна ситуацијата – луѓето испорачале технички неисправен објект, го ставиле во употреба и на тој начин допуштиле да се случи ова што се случи“, вели тој.
Малдини вели дека, според него, невозможно е проектантите да го немале оригиналниот проект.
„Сега сите се преправаат дека го немаат оригиналниот проект, што, според мене, е невозможно бидејќи сите проекти се копираат во осум примероци и им се даваат на осум институции. Ако не е во архивата, тогаш е во Секретаријатот за урбанизам, ако не е таму, тогаш е во фирмата… Глупост е што го немаа оригиналниот дизајн. Второ, ако немале, морале да се свртат кон друг тип на проектирање. Значи, немаме, не можеме да дојдеме до тоа, потоа одиме од почеток, ја реконструираме целата конструкција на поинаков начин“, нагласи тој.
Боровиќ вели дека би сакал да го види записникот од истрагата.
„Да видам што е пронајдено на самото место, колку е осигурен, кој го обработил местото на настанот… Истрчаа да отстранат сè пред време, требаше два дена да го обработат местото на настанот. Сосема ми е јасно – Весиќ и другите истрчаа дека натстрешникот не е реконструиран. Тоа покажува дека и тие се вознемирени и дека е погодена суштината. Од друга страна, тоа е кривично дело наречено попречување докази. Покажаа дека знаат многу за оваа тема“, рече Боровиќ.
„Ако немале оригинален проект, бидејќи така работат, тогаш гревот е уште поголем“, вели Боровиќ.
„Сигурен сум дека нема да имаме пресуда најмалку пет години. Додека не заврши ЕКСПО, додека остатокот од корупциските пари не се изнесе преку гредежништвото. Ќе биде сè тоа мачкање очи на јавноста“, изјави Боровиќ.
Малдини смета дека во случајот со несреќата во Нови Сад се работи за човечка грешка.