Регион
Бројот приврзаници и противници на НАТО во Црна Гора речиси изедначен
Бројот на граѓаните кои го поддржуваат или се против членството на Црна Гора во НАТО е речиси изедначен, покажа објавената во средата анкета на Центарот за демократија (ЦЕДЕМ) во Подгорица.
Членството на Црна Гора во НАТО го поддржуваат 39,5 отсто нејзини граѓани, а против се 39,7 проценти, додека 20,8 отсто немаат ставови за тоа.
„Тоа значи дека бројот на противниците и приврзаниците во НАТО е речиси изедначен, па резултатот од евентуалниот референдум за членство во Алијансата би бил неизвесен“, изјави на прес-конференција Милош Бешиќ, главниот методолог на ЦЕДЕМ, претставувајќи ги резултатите од ова истражување на јавното мнение.
Црна Гора во мај потпиша протокол за пристапување на НАТО, чијашто членка ќе стане по ратификацијата во сите 28 земји членки. Се тврдеше дека случувањата во светот влијаат на поддршката за членството на Црна Гора во НАТО.
Бешиќ вели дека 53,8 отсто од граѓаните веруваат дека Црна Гора ќе стане членка на НАТО, без оглед на нивното мислење, 20,5 отсто мислат дека нема, додека 25,7 отсто нема став за тоа.
На прашањето околу Европската унија речиси е постигнат национален консензус, без оглед на тоа што симпатизерите на ЕУ е во пад. Дури 63 отсто испитаници сметаат дека Црна Гора треба да стане членка на ЕУ, 24,6 проценти дека не треба, а мислење немаат 12,4 отсто испитаници.
Анкетата покажала дека 27,2 отсто од граѓаните сметаат дека Црна Гора во надворешната политика треба да се потпира на ЕУ, 20,5 отсто мислат дека тоа би требало да биде Русија, а 15,4 проценти сметаат дека е најдобро да се потпира на САД.
„Трендот на поддршката на ЕУ опадна во однос на минатата година. Тоа не е случај само кај нас, туку и во регионот и во членките на самата ЕУ“, напомна Бешиќ.
Според истражувањето, 35,3 отсто од испитаниците рекле дека Црна Гора тргнала во погрешна насока, 32,8 отсто дека земјата е на вистинскиот пат, а 31,8 отсто не знаат или не можат да проценат по каков пат се движи нивната земја./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Орбан: Срамно е како ЕУ се однесува кон Србија
Унгарскиот премиер Виктор Орбан денес изјави дека Србија е клучна земја во Западен Балкан и дека начинот на кој Европската унија се однесува кон Белград е срамен и неправеден.
Орбан го изјави ова пред самитот на Европската унија и земјите од Западен Балкан во Брисел, одговарајќи на прашање за отсуството на Србија од состанокот, објавија регионалните медиуми.
Тој изјави дека Западен Балкан претставува економска резерва на злато за Европската Унија и дека Србија игра клучна улога во регионалната стабилност и заштитата на Европа од мигрантските текови.
„Не можеме ништо да направиме без Србија. Она што се случува тука, мислам на третманот и однесувањето кон Србија, е срамно. Тоа е целосно неправедно и неприфатливо“, рече Орбан.
Унгарскиот премиер истакна дека Србија сочинува повеќе од една третина од вкупното население на Западен Балкан, додека, според него, најмалку половина од економијата на регионот е поврзана со таа земја. Тој додаде дека околу две третини од извозот на Западен Балкан е поврзан со Србија.
„Без Србија, невозможно е да се направи нешто на Западен Балкан“, тврди Орбан.
Тој оцени дека, за да се најдат решенија за постојните предизвици, Европската унија прво треба да ја прифати Србија како членка, а дури потоа да го продолжи процесот на проширување со другите земји во регионот.
„Ние го правиме токму спротивното. Не е добро. Лошо е, неправедно и срамно. Затоа ние Унгарците мора да ја поддржиме Србија да продолжи напред“, заклучи Орбан.
Српскиот претседател Александар Вучиќ изјави доцна синоќа дека Србија нема да присуствува на денешниот самит ЕУ-Западен Балкан во Брисел, наведувајќи дека не сака владата на земјата да трпи притисок, но повтори дека Белград останува посветен на членството во ЕУ.
фото/депозитфотос
Регион
Храната за бебиња „аптамил АР1“ повлечена од пазарот во Хрватска
Поради зголеменото присуство на бактеријата Bacillus cereus, хрватскиот Државен инспекторат го повлече од пазарот „аптамил АР1“, формула за бебиња, произведена од Nutricia Export BV од Холандија, соопшти Хрватската агенција за земјоделство и храна (HAPIH).
Ова е исклучиво за производот од 400 g (храна за посебни медицински потреби) со рок на траење до 17.5.2026 година и ЛОТ: 111444865. Дистрибутер на производот на хрватскиот пазар е AWT International d.o.o.
Производот не е во согласност со регулативата на Европскиот парламент и на Советот за утврдување на општите принципи и барања на законодавството за храна, основање на Европскиот орган за безбедност на храната и утврдување процедури во прашањата за безбедност на храната и водичот за микробиолошки критериуми за храна, објави 2Индекс.хр“.
Регион
Сараево меѓу најзагадените градови во светот утрово
Сараево утрово се најде на врвот на листата на градови со најголемо загадување на воздухот во светот врз основа на податоците собрани и систематизирани од швајцарската веб-страница IQAir.
Според податоците, квалитетот на воздухот во главниот град на Босна и Херцеговина беше во таканаречената кафеава категорија, што е највисокото можно ниво на предупредување или ознака за воздух опасен за здравјето на луѓето. Индексот на квалитет на воздухот беше 355, а сè над 300 се смета за опасно за здравјето.
Следниот град со најголемо загадување на воздухот во светот беше Лахор во Пакистан со индекс од 271, што спаѓа во категоријата многу нездрав воздух.
Концентрацијата на фини честички прашина во воздухот ПM 2,5, кои продираат длабоко во белите дробови и може трајно да го оштетат здравјето во Сараево, беше 53 пати поголема од годишната референтна вредност дозволена од стандардите на Светската здравствена организација (СЗО).
Сараево е на листата на најзагадени градови во светот од синоќа. Ваквата ситуација е честа појава во зимските месеци, особено во периодите кога има температурна инверзија, па добиената магла го покрива сараевскиот басен, а честичките штетни супстанции се акумулираат под него.
За најголеми загадувачи на воздухот во Сараево се сметаат многуте согорувачки постројки, кои користат цврсти горива, како и густиот градски сообраќај, кој вклучува голем број стари возила. Локалните власти со децении не успеваат да го решат овој проблем, според медиумите во регионот.
Фото: депозитфотос

