Регион
Jutarnji: Нов план на ЕУ, итна депортација на неуспешните азиланти од Србија и Албанија
Државите на Европската унија (ЕУ) можат да бидат делотворни во депортацијата на барателите на азил на кои тој нема да им биде одобрен, а оваа порака треба да послужи како обесхрабрување за оние што ќе се обидат да влезат во ЕУ, пишува хрватскиот весник Jutarnji list, додавајќи дека ова била една од главните одлуки на состанокот на министрите за внатрешни работи на Унијата во Луксембург, каде биле усвоени мерки и акциски план околу „политиката на враќањето на неуспешните азиланти“.
„Советот потврдува дека политиката во врска со враќањето на оние државјани на трети земји, кои незаконско претстојуваат на територијата на ЕУ е кохерентна, веродостојна и делотворна, ги почитува човековите права и достоинството на тие луѓе, што е клучен дел од сеопфатната миграциска политика“, се вели во заклучоците од состанокот.
Во расправата за бегалската криза често се слушале и критики дека многу бегалци се обидуваат да дојдат во ЕУ, иако се знае дека многу од нив всушност се економски мигранти. Германија најавила дека преку забрзана процедура ќе ги враќа оние кои немаат основа за барање за азил, односно доаѓаат од земји каде нема опасност по нивниот живот, за разлика од припадниците на одредени заедници.
Европската комисија меѓутоа предупредила дека многу држави членки слабо ги спроведуваат одлуките за напуштање на територијата кои им се издадени на оние чие барање за азил било одбиено. Наводно бројката на таквите минатата година била пола милион, но само во 40 отсто од случаите била испочитувана спроведената одлука за напуштање на територијата или депортација. Тоа им овозможило на многумина да останат илегално или да бараат азил во некоја друга држава членка на ЕУ.
Засега најмногу шанси за добивање на азил имаат државјаните на Сирија, Еритреја и Ирак. Останатите чекаат брзо решавање на барањата за азил, а во повеќето случаи и депортација. Ова најчесто е случај со државјаните на Србија, Косово и Албанија, бидејќи овие држави се во списокот на „сигурни земји на потекло“, наведува Jutarnji list.
Државите кои нема да ги прифатат неуспешните баратели на азил ќе ја изгубат финансиската помош на ЕУ, а оние кои имаат визна либерализација, пак, ризикуваат враќање на визниот режим./крај/мф/бс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Грција истражува криминална шема со учество на Бугарија за увоз на половни автомобили
Независната агенција за јавни приходи откри даночна измама поврзана со увоз на половни автомобили во Грција преку бугарска компанија. Грчките трговци увезувале преку бугарска фиктивна компанија со лажни документи и избегнале даноци наметнати при увоз меѓу земјите во Европската Унија.
Бугарската компанија ги купила автомобилите од Германија според вообичаениот даночен систем. Потоа ги препродала на грчки дилери со лажни фактури и ја прикрила шемата за даночење маржа во Европската Унија, пренесе „бнр.бг“.
Врз основа на лажните бугарски документи грчките трговци не го платиле увозниот данок на царина.
Според Независната агенција за јавни приходи, досега се откриени прекршоци кај 19 луксузни автомобили во вкупна вредност од 890 илјади евра. Избегнати се даноци во вредност од 212 илјади евра.
Истрагата за активностите на автомобилите увезени од Бугарија продолжува веќе неколку години. Се користат дигитално следење и вкрстена проверка, известуваат царинските службеници. Увозниците на автомобили што го прекршиле законот ќе бидат гонети и ќе ги платат износите во буџетот, известуваат инспекциските тимови.
Регион
(Видео) Дожд, корозија и несоодветна документација… што го урна настрешникот во Нови Сад: нова анализа
Експертите од Градежниот факултет во Белград, доцентката Сања Фриц и редовната професорка Јелена Добриќ, ја анализираа достапната документација за уривањето на настрешникот на железничката станица во Нови Сад и, гостувајќи во поткастот „Сфера“, открија исклучително загрижувачки информации.
Имено, работата на хидроизолацијата на покривот е извршена во декември 2022 година, во текот на кој во Нови Сад врнело 18 дена. Ова беше истиот месец кога работата одеднаш беше забрзана, а рокот за нејзино завршување беше скратен за осум месеци, пишува „Нова.рс“.
Дека декември не е идеално време за хидроизолација на покрив што протекува со години, веројатно му е јасно на секој лаик, но се чини дека тоа не ги загрижило изведувачите. Увид во еден од градежните дневници, кој беше дел од нецелосната документација, потврди дека работата се одвивала во месец со 18 дождливи дена, според Фриц и Добриќ.
Сомнителна хидроизолација и забрзана корозија
Професорите Фриц и Добриќ нагласија дека е клучно за истрагата точно да се утврди кога се случила корозијата во рамките на врските што го поврзувале настрешникот со покривната конструкција. Тие објаснија дека, спротивно на популарното верување, корозијата не мора да се развива со децении, туку под одредени услови може да се развие само за неколку години.
Доказите исто така укажуваат дека водата била задржана во отворите на покривот, точно таму каде што биле прицврстени врските, иако оригиналниот дизајн предвидувал наклон за да се спречи ова.
„Брзината на развојот на корозијата во голема мера зависи и од степенот на агресивност на околината во која се наоѓа челичната компонента и апсолутно не е точно дека овој период е секогаш неколку децении, но може да биде и значително пократок. Затоа важно е да се одговори на прашањето кога се случила корозијата. Дали се случила пред или за време на периодот на реконструкција на зградата“, рече проф. д-р Јелена Добриќ.
Таа додаде дека достапната документација јасно покажува дека дождовницата била задржана на покривот, а по отстранувањето на слоевите на покривот, забележано е и присуство на вода над армирано-бетонската плоча.
„Период проследен со дожд“
„Ова е важно бидејќи, според документацијата што ја анализиравме, беше утврдено дека периодот на поправка на покривот, односно отстранување на старите слоеви и поставување нови, иако ова е на рамниот дел од покривот, за пилениот дел од покривот сметаме дека старите слоеви дури и не се отстранети, е извршен во периодот од септември 2022 до март 2023 година. Овој период бил проследен со врнежи од дожд, што значи дека постојат индикации дека регуларноста на поправката на покривот е доведена во прашање“, објасни Добриќ.
Нејзината колешка Сања Фриц откри клучен детаљ. „Работите за хидроизолација на покривот беа извршени во декември 2022 година. Самиот факт дека вакви работи се изведуваат во декември ни беше сомнителен. Ова е тој декември во кој рокот за завршување на работите беше значително скратен за осум месеци.
Ги преклопивме податоците од градежниот дневник за временските услови со податоците од Хидрометеоролошкиот завод и дојдовме до заклучок дека од сите работни денови во тој декември, дури 18 беа дождливи. Понекогаш со поголем, понекогаш со помал интензитет. Дали е можно да се хидроизолира покривот за време на врнежи?“, се прашуваше Фриц.
Недостиг на документација и скратени рокови
Професорката Фриц нагласи дека имале пристап само до еден градежен дневник, иако во записникот од состанокот е наведено дека секој подизведувач го чувал својот. „Имаме изјава потпишана од сите учесници на состанокот, но ги немаме градежните дневници на подизведувачите. Ги имаме градежните дневници само на еден подизведувач“, рече Фриц.
Иницијативата на властите од декември 2022 година да го скратат рокот за работата за седум до осум месеци, без позната причина, е особено парадоксална, особено затоа што првично беше одобрено продолжување на рокот.
„Дури и немаме распоред на работата. Првичниот распоред беше доставен, но не и коригиран, по одобреното скратување на работата, што е неопходно според договорот. Тој не е јавно достапен“, истакна Фриц. Покрај тоа, од огромната количина објавена документација, само мал процент се однесува на самата зграда на станицата.
Една дозвола за повеќе проблеми
Како еден од изворите на проблемот Фриц го наведува фактот дека за целиот комплексен проект е издадена само една дозвола, иако тој се состоел од разни елементи – од реконструкцијата на железницата до изградбата и реновирањето згради, вијадукти и мостови.
„За сè е издадена само една дозвола наместо неколку, според намената. Ова, верувам, создаде општа конфузија кај сите, инвеститорот, проектантот… Имаме случај каде што сосема различни објекти се третираат исто наместо секој објект да има независна техничка контрола“, рече Сања Фриц.
Според Јелена Добриќ, таквиот пристап создал простор за акумулација на грешки. „Веројатноста за превид е зголемена. Имаме јасна и достапна проектна документација, а градежната документација не е јасна, што е важно за утврдување на причината за уривањето. Засега причината за уривањето е корозијата, а другите фактори што доведоа до уривање на настрешникот не се доволно детаљно објаснети во тој наод“, смета Добриќ.
Конечно, Фриц посочи уште еден парадокс – Обвинителството излезе со предложеното обвинение на 30 декември, иако документацијата се дополнуваше сè до 6 март 2025 година.
фото: принтскрин
Регион
Ужас во Грција: човек затворил 58 мачки и ги мачел, осуден на глоба од 1,7 милион евра
Грчки суд изрече казна од 1,7 милиони евра за суровост кон животните.
По дојава од минувачи, грчката полиција наишла на затвор за мачки. 68-годишен Грк затворил 58 мачки во трошна зграда. Ги оставил без храна, вода и ги мачел. Уапсениот човек им рекол на властите дека собирал животни скитници бидејќи бил чувствителен на нивната тешка состојба.
Неговите адвокати се обидоа да го претстават како ментално болен, но експертите на судот докажаа дека тој бил свесен за своите постапки.
За првпат, суд изрече казна од 1,7 милиони евра поради екстремната суровост на делото, коментираат адвокатите.
Судиите, исто така, ги забележаа претходните нечовечки и сурови дела на обвинетиот кон кучињата.
Животните се сместени во засолниште и за нив се грижи соопшти Сојузот за заштита на животните.

