Регион
Србија: Илјадници мигранти пристигнаа во Прешево, илјадници се уште чекаат
Група од околу две илјади мигранти во текот на ноќта пристинале во Прешево, откако пет илјади лица во 50 автобуси тргнаа за Србија, известува Танјуг.
Пред прифатниот центар во Прешево има колона долга повеќе од половина километар, а според Танјуг се работи за група од околу две илјади луѓе кои во саботата го пробија кордонот на македонската полицја и ја поминаа грчко-македонската граница.
Бегалците рекле дека во Србија влегле без проблем и дека немале никави проблеми со полицијата. Пред прифатниот центар во Прешево редот е доста голем а од Црвениот крст, УНХЦР и Комесаријатот за бегалци на мигрантите им делат храна, вода и средства за хигиена. Во Прешево има и неколку автобуси кои мигрантите ќе ги пренесат до Белград.
Танјуг наведува дека големиот број на мигранти кои ја преминале грчко-македонската граница во саботата и стигнаа до Гевгелија, потоа со организиран превоз – автобуси, минибуси и такси возила заминаа за Србија.
Според Јасмин Реџепи од невладината организација Легис, специјалната единица на македонската полиција – ЕБР, со помош на локалната полиција организирала превоз за сите мигранти кои во саботата биле затекнати во Гевгелија. Според Реџепи се работи за „неофицијален“ превоз и дека бројката на мигранти изнесува скоро пет илјади.
„Тоа значи дека автопревозници од сите страни на Македонија дојдоа да ги префрлат патницити, односно мигрантите до српската граница. Имаше десетици автобуси, повеќе од 50, исто така и минибуси и такси возила. Тоа што е најважно е дека луѓето плаќаат за својот превоз, како што и досега го правеа тоа со автобусите и возовите“, рекол Реџепи.
Според него, она што се случи во саботата, кога околу илјада мигранти на две места го пробија кордонот на полицијата на границата, е последица на тоа што полицијата загубила контрола па ги пропуштила луѓето, а дел од границата некои ја преминале и сами, така што не можеле на сила да ги спречат и на крајот сите тие успеале да влезат во македонска територија.
„Малтене ја окупураа Гевгелија, имаше поплава од луѓе, околу 4-5 илјади влегоа во градот, возовите примија колку што можеа, а потоа се организираше неофицијален превоз за остантите“, рекол Реџепи.
Агенцијата Бета пренесува дека додека се вршел неофицијалниот организиран превоз на мигрантите, истовремено на железничката станица во Гевгелија околи три илјади бегалци од северот на Африка и Блиски Исток од саботата вечер чекаат вонредни возови кои ќе ги пренесат до граничниот премин Табановце на границата со Србија. Тие спијат на тротоари, клупи и паркови во близината на граничниот премин со Грција, кој е обезбедуван од засилени патроли на македонската војска и полиција.
Од македонското МВР најавиле дека полицијата и натаму ќе ги пропушта бегалците од грчка страна во групи од по 200 до 300 луѓе, пришто предност имаат жените и децата. Се очекува сите од Грција и Македонија да се упатат кон Србија, бидејќи намерата на повеќето од нив е да го продолжат својот пат кон развиените земји на ЕУ и таму да побараат азила./крај/мф/бс
Извор: Фото/Танјуг
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos
Регион
Во Хрватска во тек е јавна дебата за изградбата на првата нуклеарна централа
Во Хрватска предлог-законот за примена на нуклеарна енергија за цивилни цели, изготвен од работна група, составена од голем број експерти од областа, е пуштен на јавна дебата, што всушност е првиот сериозен правен чекор во долгорочниот и скап процес на изградба на првата нуклеарна централа на хрватска територија.
Во последните месеци, министерот за економија, Анте Шушњар, често се појавуваше во јавноста со идејата дека Хрватска треба да изгради сопствена нуклеарна централа, што во овие нови геополитички околности и трендови на напуштање на фосилните горива, како и во времето на револуцијата на вештачката интелигенција и потребата од огромни количини електрична енергија, би донело стабилност во електроенергетскиот систем на земјата и би влијаело на намалувањето на емисиите на штетни гасови, пренесува „Танјуг“.
Од нацрт-верзијата на предложениот закон е јасно дека Хрватска во иднина во голема мера ќе се потпира на нуклеарна енергија. Планот е една третина од електричната енергија до 2040 година да доаѓа од нуклеарни извори.

