Регион
Шефот на станицата можеби направил кобна грешка, трагедијата можела да се избегне

Расте бројот на загинати во железничката несреќа во Грција, а според првичните индиции, трагичната несреќа во која загинаа најмалку 36 лица, а над 80 се повредени, се препишува на човечка грешка.
Иако е прерано да се расветлат сите аспекти на кобната трагедија, првичните индикации велат дека двата воза директно се судриле, најверојатно, со голема брзина.
Се проценува дека шефот на станицата во Лариса не ги свртел клучевите преку кои механички се регулира минувањето на возовите на клучките, па на иста линија се испраќаат два воза, јавува ЕРТ.
Грчката полиција го приведе шефот на смената на станицата поради сомнение дека по негова вина се случила трагедијата, во која се судриле патнички воз на релација Атина – Солун и товарен воз, кој превезувал лим на релација Солун – Атина на источната патека.
Претседателот на машиновозачот на ОСЕ, Костас Генидунијас, рече дека доколку функционирала светлосната сигнализација, трагедијата можела да се избегне.
Полицијата сослушала двајца службеници на железницата, но тие не се приведени. Јанис Дицас, претседател на Синдикатот на железничарите, за ЕРТ изјави дека и покрај 40-годишното искуство, не може да каже кој е виновен за несреќата. Тој додаде дека единствена утеха е тоа што несреќата не се случила во блискиот тунел.
Возовите се судрија непосредно пред долината Темпи, клисура што ги дели регионите Тесалија и Македонија, на околу 378 километри северно од Атина.
Костас Агорастос, регионален гувернер на регионот Тесалија, за грчката телевизија „Скај“ изјави дека двата воза се судриле со голема брзина.
„Вагоните еден и два веќе не постојат, а третиот скокна од шините“, рече тој.
Спасувачите со фарови работеа во густ чад извлекувајќи парчиња искривен метал од вагоните во потрага по заробени луѓе. Други ја пребаруваа областа со батериски ламби и проверуваа под урнатините. Се верува дека неколку мртви се пронајдени во вагонот за јадење во близина на предниот дел на патничкиот воз.
Претставници на болницата во блискиот град Лариса изјавија дека најмалку 25 се тешко повредени.
„Процесот на евакуација е во тек и се одвива во многу тешки услови поради сериозноста на судирот на двата воза“, изјави Василис Вартакојанис, портпарол на грчката противпожарна служба.
Hellenic Train, главната грчка железничка компанија, беше купена од Ferrovie dello Stato Italiane во 2017 година и сега целосно е контролирана од Trenitalia. Компанијата се занимава со превоз на патници и товар. Главната линија на која се нудат дневни врски е Атина – Солун.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
Милановиќ: Луѓето на водечките позиции, особено во Европа, работат многу лошо

„Времињата во кои живееме денес се депресивни и не се добри. Луѓето што се на лидерски позиции, особено во Европа, работат многу лошо и воопшто не се на ниво на задачата. Некои работи се нерешливи, а начинот на кој се решаваат води кон понатамошен антагонизам и евентуално војна“, рече хрватскиот претседател Зоран Милановиќ во неделата вечерта во Њујорк.
Споредувајќи го времето на Студената војна со денешната ситуација, Милановиќ потсети дека тогаш било исклучително тешко и дека се потребни голема концентрација за разни луѓе да седнат и да разговараат за важни прашања.
„Во последните дваесет години сè е нарушено, безбедносната архитектура на светот, особено на западниот свет и на северната хемисфера, повеќе не постои“, рече тој и додаде дека денес живееме во тешки времиња и затоа мора да се погледнеме себеси, нашата работа и нашите интереси и да видиме дека не се истакнуваме премногу во сојузите во кои сме – НАТО и Европската Унија“.
Зборувајќи за ситуацијата во ЕУ и улогата на Хрватска, Милановиќ нагласи: „За жал, работите не функционираат онака како што требаше. Не мислам на привремени и повремени пласмани на пари што доаѓаат во Хрватска за претежно непродуктивни проекти и работи што нема да ја направат Хрватска технолошка сила и нема да ја направат побогата земја. Но, подобро е да го имаме тоа бидејќи кога ќе престане, ќе имаме нови сериозни предизвици. Денес, Хрватска мора да биде лојална на сојузите во кои е членка и мора да ги почитува обврските што ги презела, но исто така никогаш не смееме да дозволиме да бидеме вовлечени во комбинации и авантури што не сме ги кроеле бидејќи тоа не е солидарност. Никој не може да го бара тоа од нас и нема да го добие, според мене“.
Осврнувајќи се на војната во Газа, Милановиќ изјави: „Можеме да се залагаме за признавање на Палестина. Велат дека нема многу да се промени. Па, нема, но некои работи треба да се решат за да се продолжи понатаму. Светот нема да биде подобар и поубав, секогаш ќе биде исполнет со кризи, дефекти и недостатоци и ние мора да се приспособиме на тоа“.
Фото: принтскрин
Регион
Полуостровот Атос во Грција рано утрово погоден од четири земјотреси

Полуостровот Атос во Грција рано утрово беше погоден од четири земјотреси, од кои најсилниот беше 5,0 степени според Рихтеровата скала, објави Европско-медитеранскиот сеизмолошки центар (EMSC).
Како што е наведено, епицентарот на земјотресот бил на отворено море, на длабочина од пет километри, околу 10 километри јужно од манастирот Хиландар.
Засега нема извештаи за повредени или материјална штета.
Не е издадено предупредување за цунами.
Според изјавите на очевидци од веб-страницата на EMSC, земјотресот бил силно почувствуван во Неа Рода, на островот Амуљани и во Сарти.
Фото: принтскрин
Регион
(Видео) Вучиќ ги критикуваше српските министри: „Ѓуро, не сум задоволен од ангажманот на луѓето во Владата, срамота е“

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, обраќајќи се кон премиерот Ѓуро Мацут, изјави дека не е задоволен од ангажманот на министрите во Владата на Србија.
„Ѓуро, не сум задоволен од ангажманот на луѓето во владата и тоа ќе ти го кажам во лице. Не морам да ти кажам дека знам колку време луѓето поминуваат во владата. Срамота е. Тоа е сè што имам да ти кажам“, рече Вучиќ на седницата на Советот за соработка на Србија и Република Српска во проширен состав, во Палатата на Србија, во Белград.
Тој ги замоли министрите да се ангажираат повеќе и да работат понапорно, наведувајќи дека во просек 1,2 министри се на терен секој ден, а не 16.
„Потребна е многу поголема ангажираност, многу поголем напор и работа. Не живејте за да помине уште еден ден, туку за да се направи нешто големо“, рече Вучиќ.
Ko da mu je vladu šio Đuro, a ne on sam… pic.twitter.com/h8ixFb8E4t
— Џyлc (@doprinositelj) September 20, 2025