Филм
Филмот „La La Land“ со најмногу номинации за Златен глобус
Во трката за Златните глобуси кои ќе се доделуваат во неделата ноќта со најмногу номинации влегуваат музичката комедија „La La Land“ и двете драми за растењето „Moonlight“ и „Manchester By The Sea“.
Романтичната приказна за млада актерка во подем и џез музичарот, „La La Land“ предводи со седум номинации во категориите за мјузикли и комедии. Во истата категорија се номинирани и „20th Century Women“, филм за трите жени во потрага по љубов и слобода во Јужна Калифорнија кон крајот на 1970-те, потоа „Florence Foster Jenkins“ и филмот за њујоршка наследничка која сонувала дека ќе стане оперска дива со Мерил Стрип и Хју Грант во главните улоги. Кандидати се и „Sing Street“, филм за момченце кое во 1980-те расне во Даблин и филмот за супер јунакот со мрачна смисла за хумор „Deadpool“.
Во категоријата најдобри драми предводи „Moonlight“, филм за созревањето на сиромашно црно момче, со шест номинации, а со пет номинации го следи „Manchester By The Sea“, драма за чичкото кој ја презема грижата за внукот. Во истата категорија се номинирани и „Лав“, филм за петгодишни кој се губи на улиците на Калкута, „Hell Or High Water“, филмот за разведениот татко и неговиот брат поранешен затвореник, кои се обидуваат да го спасат семејниот ранч во Западен Тексас, како и „Гребенот на спасените“, воена драма во режија на Мел Гибсон за првиот војник во Втората светска војна кој одбил да носи оружје.
Режисерот на „La La Land“, Демиен Шазел кој е номиниран во категориите за најдобар режисер и за најдобар сценарист, а Ема Стоун и Рајан Гослинг за најдобри главни улоги во категориите мјузикли и комедии, а Николас Брители за најдобра музика, додека Џастин Харвиц за најдобра нумера за „City Of Stars“.
Покрај Ема Стоун, во категоријата најдобра актерка во комедија конкурираат Анет Бенинг од „20th Century Women“, Лили Колинс во „Rules Don’t Apply“, Хејли Стејфелд во „The Edge of Seventeen“ и осумкратната добитничка на Златен глобус Мерил Стрип во „Florence Foster Jenkins“.
Во категоријата најдобра главна машка улога во комедија номинирани се, покрај Гослинг, и Колин Фарел во „Јастог“, Хју Грант во „Florence Foster Jenkins“, Џонах Хил во „Пци на војната“ и Рајан Рејнолдс во „Deadpool“.
За Златните глобуси во конкуренцијата на драми во категоријата за најдобра главна машка улога конкурираат Кејси Афлек во „Manchester By The Sea“, Ендрју Гарфилд во „Гребенот на спасените“, Џоел Идгертон во „Loving“, Виго Мортенсен во „Captain Fantastic“ и Дензел Вашингтон во „Fences“. Додека во женската конкуренција номинирани се Натали Портман во „Jackie“, Ејми Адамс во „Доаѓање“, Џесика Частејн во „Miss Sloane“, Изабел Хаперт во „Elle“ и Рут Нега во „Loving“.
Кандидати за најдобра споредна улога кај актерите се Махершала Али во „Moonlight“, Џеф Бриџис во „Hell or High Water“, Сајмон Хелберг во „Florence Foster Jenkins“, Дев Пател во „Lion“ и Аарон Тејлор-Џонсон во „Ноќни животни“, а кај актерките Виола Дејвис во „Fences“, Наоми Харис во „Moonlight“, Никол Кидман во „Lion“, Октавија Спенсер во „Hidden Figures“ и Мишел Вилијамс во „Manchester by the Sea“.
Покрај Шазел во категоријата најдобар режисер номинирани се и режисерите на филмовите „Moonlight“ и „Manchester By The Sea“, Бари Џенкис и Кенет Лонерган , како Том Форд за „Ноќни животни“ и Мел Гибсон за „Гребенот на спасените“.
За најдобар филм на странски јазик конкурираат „Toni Erdman“ на германската режисерка Маден Аде, добитник на пет награди на Европската филмска академија, „Neruda“ на чилеанскиот режисер Пабло Ларина за славниот поет и политичар добитник на Златниот венец на Струшките вечери на поезијата Пабло Неруда, двата француски филма „Elle“ и „Divines“, како и француско-иранската копродукција „The Salesman“ на иранскиот режисер Ашгар Фахради.
Во телевизиските серии меѓу номинираните се драмските серии „Игра на престолите“, „Тоа сме ние“, „Чудни нешта“, „Вестерворлд“, „Круна“, и комедиите „Помалку црно“, „Транспарентно“, „Потпретседателка“, „Атланта“ и „Моцарт во џунглата“, како и мини сериите „Ноќен менаџер“, „Гардеробер“, „Кобна ноќ“, „Американско злосторство“ и „Народот против О.Џ. Симпсон“.
На доделувањето на наградите за најдобри филмски и телевизиски остварувања ќе му претходи вообичаеното дефиле на црвениот тепих на ѕвездите. Шоуто ќе го води комичарот Џими Галон со помош на многуте ѕвезди како Стив Карел, Мет Дајмон, Виола Дејвис и Никол Кидман.
Наградата Сесил Б. ДеМил за животно дело ќе ја прими Мерил Стрип , која осум пати е добитничка на Златни глобуси покрај триесетината номинации кои многумина ја сметаат за показател и најава за оскарите, најпрестижната награда во филмската уметност во САД./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Светска премиера на „Киука – Пред летото да заврши“ во Кан – филмот е копродукција помеѓу Грција и Македонија
„Киука – Пред летото да заврши“ (Kyuka Before Summer’s End) во режија и по сценарио на Костис Харамуданис, кој е реализиран како билатерална копродукција помеѓу Грција и Северна Македонија и е поддржан од Агецијата за филм на Република Северна Македонија, својата светска премиера ќе ја има на Канскиот филмски фестивал како дел од 32. издание на програмата ACID, што ќе се одржи од 15 до 24 мај оваа година. На „Куика“ му е доверена честа да ја отвори оваа програма.
„Лист продукција“ е македонски копродуцент на дебитантскиот филм на режисерот Харамуданис со Марија Димитрова и Игор Иванов како копродуценти, а Херетик од Грција е главен продуцент со Данае Спатхара, Јоргос Карнавас и Константинос Контовракиси како продуценти.
„Киука – Пред летото да заврши“ е приказна за едно трочлено семејство, кое како и секое лето, плови со својата едрилица до островот Порос, каде што таткото Бабис и децата Константинос и Елса, кои се веќе на прагот пред полнолетството, го минуваат годишниот одмор. Додека пливаат, се сончаат и создаваат нови пријателства на островот, децата случајно ја запознаваат Ана, жената што ги родила и ги напуштила уште во најраното детство, со што ќе почне едно горко-слатко патешествие на созревање под летното сонце, а долгогодишната огорченост на Бабис избива на површина.
Програмата на ACID (Association for the Distribution of Independent Cinema – Асоцијација за дистрибуција на независен филм) на Канскиот филмски фестивал е креирана во 1993 година и прикажува 9 долгометражни филма, фикција и документарци. Овие филмови се избираат од стотиците пристигнати филмови од цел свет од страна на петнаесетина филмаџии, членови на асоцијацијата.
Снимањето на филмот се одвиваше во октомври 2022 година во Атина и на островот Порос, а постпродукцијата се работеше на релација Атина – Скопје.
Главните улоги во филмот ги играат Симеон Цакирис, Елса Лекаку, Константинос Георгопулос, Афродита Капокаки и Елена Топалиду.
Македонската екипа во овој филм ја сочинуваат Михаил Димитров, Игор Поповски и студиата за постподукција „Аудио хаус“ и „Слобода филм“.
Филм
Утре се отвора четвртиот Фестивал на грчки филм
Утре, на 7 април 2024 година, во 20 часот, во Кинотеката на Северна Македонија (Никола Русински 1, Скопје 1000) ќе биде отворено четвртото издание на Фестивалот на грчки филм. На отворањето ќе биде прикажан кусометражниот филм „Тишината на рибата кога умира“ на Василис Кекатос (2019, 19′), а потоа долгометражниот филм „Не би сакал да сум непристоен, но треба сериозно да разговараме“ на Јоргос Георгопулос (2019, 99′).
Ова се две црни комедии во кои што идејата за смртта се прикажува со доза на хумор. Филмот „Тишината на рибата кога умира“ учествуваше на некои од најважните фестивали како Sundance, а Василис Кекатос е еден од најважните претставници на кусометражните филмови со многу награди, вклучително и Златна палма во Кан.
Фестивалот е во ко-организација на Амбасадата на Грција во Скопје и Меѓународниот филмски фестивал Киненова спонзориран од фирмите Armos Balkan и Mermeren.
Влезот е бесплатен.
Култура
Во февруари 50-годишен јубилеј на Кинотека: Старите вредности во нови контексти
Пред 5 децении е формирана македонската кинотека. Честитки за сето она што досега го направила оваа значајна културна установа. Една од основните дејности на филмскава институција е да го прикаже сето она што го има, и ново и старо; ова второто во нови контексти и изданија. Тоа ќе биде карактеристика на програмата на најкусиот месев во годината – февруари. Календарски, ќе трае 29 дена. Ете можност да се види сето она што кинотеката го подготвила за февруарските денови.
Ќе се стартува со премиерна проекција. Со филм кој има наслов СЛОБОДА. Тоа е краткометражен филм во омнибус формат, чијшто автор е филмскиот критичар Златко Ѓелески. Веднаш потоа враќање децении наназад. Ќе бидат проектирани неколку архивски филмски записи од 1912 до 1952. Тоа се дел од новопримените кино-материјали што кинотеката ги прибра во текот на изминатата година.
Кинотека се решила, враќајќи се децении наназад, да потсети на филмовите создадени во 40-тите, 50-тите, 60-тите, 80-тите, 90-тите и 2000-тите. Режисерите се од различни земји – Италија, Франција, Германија, Шведска, САД. Ставени се во различни контексти, во нови програми. Всушност, станува збор за циклуси на Великаните на фестивалот на филмската камера БРАЌА МАНАКИ и пократок цилкус филмови на францускиот режисер на т.н. француски нов бран Луј Мал.
Во исклучително богатата кинотечна понуда се и неколку филмови на чехословачкиот режисер, оскаровецот Јан Кадар.
Она што е многу интересно, многу потребно за да се знае и запамети, се петте документарни македонски филмови со етнолошка содржина. Во нив е забележана традицијата, обработени се народни и религиозни обичаи од средината на 20-тиот век. Во четири од нив Вера Кличкова, пионерот на етнолошкиот филм кај нас, е сценарист, режисер или консултант.
Филмофилите ќе бидат почестени да го видат сигурно еден од најозборуваните лански филмови – НАПОЛЕОН на Ридли Скот. Во различните оценки за филмот доминираат, што е сосема разбирливо, Англичаните и Французите. Едните го фалат, другите го кудат. Критиките за најновата продукција на Скот се поделени, но не смее да се изостави фактот дека, и покрај одредени пропусти, станува збор за прецизно сработен биопик. Дело кое функционира на неколку нивоа – како биографска сторија, историска рекреација, но и омаж кон еден од омилените филмови на Ридли Скот – Бари Линдон од 1975, по сценарио и режија на Стенли Кјубрик.
Уште една филмска творба којашто предизвика интерес и претежно позитивни рецензии – УБИЈЦИ НА ЦВЕТНАТА МЕСЕЧИНА на Мартин Скорсезе– ќе биде проектирана во кино салата на Кинотека месецов.
Во финалето на месецов, ќе погледнеме два филма со музичка содржина. Познатиот ТОМИ, рок операта на Кен Расел, ќе биде прикажана на оригинална 35 милиметарска лента. Новитетот е музичкиот документарец за екс ју панк легендите Панкрти. Специјален гостин на кинотеката тие денови ќе биде фронтменот на групата, Перо Ловшин.
Февруари е можеби календарски пократок месец , но затоа ќе биде исполнет со исклучително богата кино-програма.