Uncategorized
Бош го трасира патот кон самовозечки автомобили
Малку се знае дека еден од најголемите снабдувачи на авто-индустријата на електронски системи и компоненти воедно е и предводник во развојот на „автомобили без возачи” на иднината.
Темелите на автономното возење се поставени на 1 октомври во 1986 година со покренување на истражувачкиот проект „Prometheus” (Програма за најголема ефикасност и безбедност без преседан во европскиот сообраќај, на англиски Programme for European Traffic with Highest Efficiency and Unprecedented Safety) во која бил вклучен и Бош.
Пред некое време, од почетокот на 2011 година оваа компанија со својот проектен тим интензивно работи на технологии за самовозечки автомобили. Над 2.800 инжинери во Бош се вклучени во идниот развој на системи за асистенција на возачот, па така и во развојот на автономното возење и паркирање.
Благодарение на тоа, приходите на компанијата од продажбата на системите за асистенција на возачи надминале милијарда евра во 2016 година.
Кои се предностите на „автомобилите без возачи”?
– Истражувањата кои се спроведени во САД покажуваат дека со примена на автономно возење на автопат може да се заштеди и до 39 отсто гориво.
– Покрај тоа, автономното возење го подобрува протокот на сообраќајот, бидејќи овозможува поминување на 80 отсто повеќе возила преку раскрсници со светлосна сигнализација, во ист временски период.
– Ако во 2025 година постоечките автомобили целосно се заменат со самовозечки, само во САД, Кина и Германија може да се заштедат до 400.000 метрички тони CO2 годишно, т.е. за толку би се намалила емисијата на овој гас во атмосферата.
– Исто така, целосно автономното возење во 2025 година може да заштеди и до 95 часа годишно на возачите кои редовно користат автомобил.
Автономното возење ги прават патиштата побезбедни
Според податоците на ОН, секоја година во сообраќајни несреќи во светот животот го губат 1,25 милиони луѓе, а дури 90 отсто од сите сообраќајни несреќи може да се припишат на човечка грешка.
Истражувањето на несреќите, кое го спроведе компанијата Бош, предвидува дека со зголемувањето на автономното возење (со намаленото влијание на човекот на процесот на возењето) стапката на несреќите може да се намали за третина само во Германија.
Освен тоа, благодарение на услугата на автономното паркирање една иста површина може да се искористи за паркирање на 20 отсто повеќе возила.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Uncategorized
Најмалку 10 лица загинаа во пожар во Шпанија
Најмалку 10 лица загинаа во пожар во дом за стари лица во североисточна Шпанија.
Пожарот избувна рано утринава во домот „Вила Франко де Ебро“, во близина на Сарагоса.
Причината сѐ уште не е позната.
Uncategorized
Филипче: Само за камати за унгарскиот кредит годишно ќе се платат 18 милиони евра
Претседателот на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Венко Филипче, на денешната прес-конференција во одговор на новинарско прашање, посочи дека каматите за кредитот од Унгарија на годишно ниво ќе изнесуваат околу 18 милиони евра. Филипче порача дека граѓаните ниту се должни ниту имаат некаков бенефит од плаќање на камати за овој кредит. При тоа, Филипче потенцираше дека повлекувањето на парите од унгарскиот кредит, отвора сериозно загрижувачки прашања, односно дека ниту општините се подготвени да ги искористат, ниту пак има развиен механизам како ќе се поделат парите на компаниите, а во меѓувреме граѓаните ќе плаќаат камати.
„Годишно каматите за тој кредит ќе изнесуваат околу 18 милиони евра. Тоа значи дека ние веќе плаќаме камати за кредит којшто е целосно повлечен иако можело да се повлекува на пример по делови, а едноставно не може да искористи. Тоа значи дека кога некој граѓанин ќе купи стан или кола, ќе земе кредит, а станот или колата ќе му дојдат следната година. Тоа нема никаква домаќинска логика. Не знам зошто премиерот и Владата вака недомаќински се однесуваат со ресурсите на државата и со парите на граѓаните. За да се направат проекти, за да се реализираат и за да се стигне до наплата треба сериозен број на месеци, а ние имаме најмалку шест месеци период во којшто граѓаните плаќаат камати без никаква потреба“, рече Филипче.
Во однос на механизмот за поделба на парите кон компаниите, Филипче потенцираше дека Владата и за овој дел нема план и дека очекувано ќе биде комерцијалните банки за своите трошоци да ја зголемат каматната стапка.
„Не станува збор очигледно за така поволен кредит како што Владата сакаше да го рекламира на почетокот. Моите информации се дека има компании коишто се добро рангирани кои од нашите банки земаат кредит со каматна стапка под 3%. Тоа значи дека има многу поповолни кредитни линии за компаниите. Зошто граѓаните да плаќаат камати и да враќаат кредити за развој на некои компании. Каков бенефит ќе имаат граѓаните кога ќе плаќаат кредити за развој на некои комерцијални компании? Зошто не беше премиерот и Владата фер да кажат дека каматата нема да биде само 3,25%, туку дека ќе биде многу повеќе, а сега во овој временски период и значајно повеќе од тоа што реално може да се најдат пари на пазарот и преку комерцијалните банки“, посочи претседателот на СДСМ, Венко Филипче.
Uncategorized
Русија изврши напад врз Украина со крстосувачки ракети и беспилотни летала напаѓајќи го Киев
Во текот на ноќта и утринава Русија ја нападна Украина со стратешки бомбардери, крстосувачки ракети од различен тип и наведувани воздушни бомби, а нешто подоцна следуваше и самоубиствен напад со беспилотно летало, соопштија украинските власти.
Според податоците на украинските воздухопловни сили, шест авиони „ту-95 мс“ полетале за Украина, пренесува „Укринформ“.
Одбранбените сили на Украина на „Телеграм“ објавија дека до 10 часот денеска собориле два крстосувачки ракети „Х-101“, кои биле лансирани од областа на Каспиското Море, како и две балистички ракети „Искандер-М/КН-23“ лансирани од Воронежскиот регион во Русија.