Интервју/Дебата
(Видео) Глигорова: Одговорност за извршителите ќе бараме и пред Обвинителството за организиран криминал
Новиот тарифник за извршителите што го предложи Министерството за правда, а денеска го усвои Владата, наиде на делумна поддршка од задолжените граѓани и здруженија што неуморно се борат за укинување на извршителските канцелрии веќе три години.
Еден од најгласните борци против Законот за извршувањето, Ана Глигорова, смета дека овие измени се позитивен чекор напред во решавање на проблемот со многугодишниот финансиски геноцид врз населението, но сепак најавува дека битката на здруженијата на граѓани ќе продолжи и одговорност за, како што вели криминалното извршување ,ќе се бара и од Обвинителството за гонење организиран криминал.
Според Глигорова, протестот на извршителите со еднодневно затворање на канцелариите е бесмислен кога нивните трансакциски сметки се отворени и тие немилосрно наплатуваат камати на долговите.
Во интервјуто Глигорова прави анализа на тоа што ќе значи репрограмирањето на долговите и вели дека е најважно да се води сметка овие измени да функционираат во пракса ретроактивно. Од протестите пред Министерството за правада што се одржуваа шест вторници, вели дека од жалбите и преставките што ги носеле граѓаните за неправедните извршувања во Министерството биле фрапирани. Имало многу емоции од граѓани за нивните случаи кога на пензија од 7.000 денари со години извршител одзема третина од парите. Таа открива и случај на извршител кој си отворил канцеларија во куќа врз која направил извршување.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Интервју/Дебата
(ВИДЕО) Тимоние: Влезот во ЕУ многу зависи од кредибилитетот на вашето судство
Францускиот амбасадор во земјава, Кристиан Тимоние, во екот на политичките препукувања на законот за Јавно обвинителство, во интервју за „Макфакс“ говори за потребата од донесувањето на законот, но и за новата методологија за проширување на ЕУ која беше донесена на 5 февруари годинава.
Тој не сакаше да дава никакви политички оценки во однос на обвинувањата на партиите и на координираторите на пратеничките групи на ВМРО-ДПМНЕ и СДСМ во однос на законот за Јавно обвинителство, но вели дека „влезот во ЕУ еден ден многу ќе зависи од кредибилноста на судството и од силната борба против корупцијата“.
„Законот е барање од ЕУ и државите членки и со него ќе треба да се затворат или зајакнат сите судски постапки кои беа отворени во рамките на СЈО. Потребно е судство ослободено од заробеноста на партиите и рамка за борба против корупцијата“, вели Тимоние за „Макфакс“.
Посетата во Париз на вицепремиерот задолжен за европски прашања, Бујар Османи, и министерот за надворешни работи, Никола Димитров, амбасадорот Тимоние ја оцени како „конструктивна и пријателска“ и рече дека главниот акцент бил ставен на документот на Европската комисија за зајакнување на пристапниот процес.
„Новата методологија што ја предложи комисијата во голем дел ги содржи предлозите на француската влада. Чекаме како ќе реагираат другите земји членки во однос на документот, но ми се чини дека сето тоа оди во добра насока“, вели тој.
Амбасадорот вели дека е свесен дека во земјава постои разочарување од Франција, која беше против проширувањето на ЕУ со нови членки.
„Да се надеваме дека новата методологија ќе биде воз кој ќе постигне поголема брзина во однос на претходниот“, рече во интервјуто амбасадорот Тимоние.
Интервју/Дебата
(Видео) Шкријељ: Мизрахи нека не се изненадува, претходно дури имаше случаи на врзување на штитеници во Демир Капија
Дополнителната заменик-министерка Санела Шкријељ во интервју за „Макфакс“ изјави дека корисниците во домот во Деемир Капија до пред три години биле врзувани и престојувале во страшни услови. Вели дека прозивката на техничката министерка Рашела Мизрахи за домот во Демир Капија била неиздржана затоа што не ја познава областа со која влегла да раководи. Шкријељ вели дека во овие три години ги извлекле сите деца кои биле во заводот и ги сместиле во групни домови.
„Техничката министерка можеби првпат влегува таму и јасно е зошто нејзината реакција е таква. Но, ќе напоменам дека тоа што ние го наследивме таму беа услови за невозможна мисија. Имаше ситуација корисниците за бидат врзувани затоа што вработените не можеа да се справат со нив. Затоа и го спроведовме тој процес на деинституционализација и ги извлековме сите деца од таму. Она што јас и техничката министерка треба да го направиме е да го продолжиме тој процес, а не да настапуваме на овој начин. Но, ќе повторам, разбирам зошто министерката настапува така“, рече Шкријељ.
Таа додава дека на техничката министерка ѝ предложила да се координираат пред да се излегува во јавност за да не се шири паника меѓу граѓаните со нецелосни информации. Предоложила да имаат состанок еднаш неделно на кој ќе одлучуваат заеднички за важни прашања.
„Токму поради тоа што не ја познава областа се ставивме на располагање да помогнеме да се подобрат процесите. Но, ќе повторам, координараноста и кооперативноста ќе зависат исклучиво од неа“, рече Шкријељ.
Дополнителната заменик-министерка рече и дека не би требало да има блокада или застој на институцијата, но додаде дека доколку Мизрахи побара кадровска промена на раководни кадри или смена на директори на центри за социјални работи, Шкриељ ќе го употреби правото на вето и нема да ги потпише овие решенија.
„Врзаниот потпис се однесува на правни и кадровски промени. Се надевам дека Мизрахи нема да побара смена на раководни кадри, но доколку тоа се случи, јас ќе го спречам тој потег. Сметам дека ние сме преодни министри и треба да останеме во рамките на таа надлежност. Оној кој ќе победи на изборите и по 12 април формира влада, нека си спроведува своја кадровска политика“, децидна беше Шкријељ.
Не одговори конкретно на прашањето дали себеси се гледа на листа за пратеник на предвремените парламентарни избори, но додаде дека е време во државата да се одвојат партиските политики од политиките кои се носат во институциите.
Интервју/Дебата
(Видео) Дескоскa: Не само имот, ќе се испитуваат и влијанија врз судиите од адвокати и лоби-групи
Министерката за правда во интервју за „Макфакс“ рече дека со идејата за проверката во правосудството нема да биде опфатено само испитување имот на судии и обвинители, туку и евентуално влијание од разни центри на моќ. Бегствата на обвинетите биле еден од мотивите за предлагањето на процесот на проверка.
„За да може да си објасниме зошто некои случаи се водат како што се водат, мора да видиме дали има влијание зад тие случаи, дали влијаат политичари, сегашни, поранешни, дали влијаат адвокатска фела, дали влијае криминално подземје, лоби-групи, бизнис-центри на моќ“, рече Дескоска.
„Се случуваат нелогични работи од правен аспект. Јас не сакам да коментирам судски и обвинителски одлуки, но јавноста веќе на големо почна да зборува за определени предмети и да го поставува прашањето што е причината и зошто на тој начин се однесуваат судии и обвинители. Ако тие прашања не си ги постават Судскиот совет и Советот на јавните обвинители, тогаш ние немаме друга опција, освен да ги искористиме можностите, и тогаш сметам дека треба да се направи еден процес во кој ќе се испита имотната состојба на судиите, но ќе се испитаат и евентуални влијанија во носењето судски одлуки, а тоа важи и за јавните обвинители“, рече министерката.
Дескоска посочи дека е важно проверката да биде направена кредибилно: „Тоа да биде процес во кој ќе веруваат сите. Тука треба да присуствуваат и претставници на европски институции, да имаме не само мониторинг туку и активно учество на лица од европски институции, покрај антикорупционери и луѓе што го разбираат судството…“
На прашањето зошто не отиде во Судскиот совет за да присуствува на седницата и да им го пренесе на членовите незадоволството на јавноста за одредени постапувања во судовите, Дескоска рече дека ја почитува препораката на ГРЕКО, кое утврдило преголемо влијание на министерот за правда, а постапката за измена на Уставот, со која би се извадил министерот од член на Советот, е долга и е Пандорина кутија. „Министрите за правда не присуствуваат на седниците на Судскот совет не сакајќи да дадеме повод за тоа да биде протолкувано како влијание“, рече министерката.
Министерката рече дека Уставниот суд не е надлежен да ја оценува казнената политика во поглед на иницијативата за оценка на членот од Кривичниот законик за злоупотреба на службената положба и овластувањето при постапките за тендери.
„Ако ја анализирате праксата во минатото, ќе видите дека Уставниот суд има донесено судски одлуки во кои се вели дека не може да одмеруваат казнена политика, туку ценат уставност. Уставот никаде не кажува дали некој ќе биде казнет 3,5 или 7 години. Казнената политика ја остава на законодавецот, на Собранието. Лично не гледам основа за одлучување за висина на казна“, рече Дескоска.
Во поглед на барањата на граѓаните за постапувањето на извршителите, министерката за правда рече дека ги разгледала претставките од граѓаните и дека може да се размислува за дополнителни законски измени.
„Имаше предмет што сега го има доставено човек за побарување за кредит што го зел пред 9 години од Македонска банка. Таа банка сега не пости. Се чувал предметот девет години во фиока, сега одеднаш бараат да си плати, му ги бараат каматите и долгот станал голем поради тие камати. Тука реално треба да се размисли за отпис на каматите и долговите, но кога отпишувате долг и камата на приватно лице, мора да најдете средства да го надоместите од државниот буџет“, рече Дескоска.