Спорт
Мерцедес ги шокираа сите со „подвижниот“ волан на зимското тестирање (видео)

Формула 1 не би била Формула 1 без контроверзи околу тоа што е легално, а што не, а последен таков случај е „трикот“ на системот за управување на шампионите Мерцедес.
Снимките од тестирањето со Луис Хамилтон, покажуваат дека шампионот го движи воланот напред назад – кон него на долгиот рамен дел, а подалеку од него на крајот на рамниот дел. Со придвижувањето на воланот, се менува позицијата на предните гуми, така што се работи за систем со двојна оска (ДАС), со кој ќе се добива предност со трошењето на гумите, управувањето на болидот во кривините и помала реактивна сила на рамниот дел.
En este vídeo de @f1 se ve perfectamente como Hamilton mueve el volante hacia él y lo aleja antes y después de la frenada. Solo puedo pensar que también mueve la cremallera de dirección y con eso cambia el reglaje de convergencia (toe) de la suspensión. Si es así, es bestial. pic.twitter.com/86qaA0QcA1
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 20, 2020
Техничкиот шеф на Мерцедес, Џејмс Елисон вели дека тие не се загрижени, бидејќи ФИА дала зелено светло за технологијата.
„Тоа не е новост за ФИА, бидејќи зборувавме со нив подолго време. Правилата се јасни за тоа што е дозволено на системот на управување и мислам дека ние целосно ги исполнуваме. Со ова се добива дополнителна димензија на управувањето за возачот и мислам дека ќе биде корисно во текот на сезоната. Но, прецизно за тоа како го користиме и зошто, тоа ќе го заддржиме како тајна“, вели Елисон.
Ривалите не се толку убедени во легалноста на системот. Советникот на Ред бул, Хелмут Марко вели дека ваков систем е јасно забранет.
„Ако активно го поместувате аголот со кој се поставени гумите, се менува контактната површина. Височината на болидот исто така се менува, иако се работи за мала разлика, што е забрането. Ова е слично со методот на забранетата активна суспензија“, вели Марко.
Возачот на Ферари, Себастијан Фетел, пак, верува дека најверојатно системот е легален, бидејќи во спротивност нема причина Мерцедес да го поставуваат на болидот.
„Воланот на Мерцедес? Го видов и малку е чуден, но бидејќи го користат најверојатно е легален. Не верувам дека е лесно за возачот да го користи, но ќе видиме. Ова е ново за сите. Дали ќе го имаме и ние на Ферари? Не верувам дека е едноставно да го копираме“, додава Фетел.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Спорт
Рино Гатузо ја презеде репрезентацијата на Италија

Италија официјално доби нов селектор. Во наредниот период, Азурите ќе ги води долгогодишниот репрезентативец на оваа земја, Џенаро Гатузо.
Еден од најомилените синови на италијанскиот фудбал, синоним за бескомпромисна борбеност, го презеде жешкиот компир.
По шокантниот почеток на квалификациите за Светското првенство и убедливиот пораз од Норвешка (3:0), Италијанската фудбалска асоцијација одлучи да му се заблагодари на Лучано Спалети и да го замени со поранешниот играч на Милан.
За разлика од неговата играчка кариера, која беше полна со трофеи, не само клупски со Милан, туку и со репрезентацијата (стана светски првак во 2006 година), Гатузо како тренер нема забележителни резултати. Од 2013 година, тој раководеше со дури девет клуба, а во ниту еден од нив не успеа да заврши две сезони.
Неговата последна работа беше во Хајдук, а претходно ги водеше Сион, Палермо, ОФИ, Пиза, Милан, Наполи, Валенсија и Олимпик Марсеј. Тој освои само еден трофеј, Купот на Италија со Наполи.
Спорт
„Мијатовиќ ми го направи животот неподнослив“

Поранешниот играч на Реал Мадрид, Иван Елгера, упати сериозни обвинувања против Предраг Мијатовиќ.
Шпанскиот фудбалер ја отвори душата во подкаст, каде што зборуваше за сите тешки моменти во дресот на Реал Мадрид, со кој освои две Лиги на шампиони. Животот му го загорчил Предраг Мијатовиќ, кој во тој период беше спортски директор на Реал.
„Управата, особено претседателот, и еден поранешен играч од кого не го очекував тоа, кој тогаш беше спортски директор, Мијатовиќ, ми го одзедоа бројот и ми рекоа дека повеќе нема да играм. Ми го направија животот неподнослив. Навистина не знам зошто. Ми рекоа дека нема да играм и дека сакаат да ме продадат. Имав тригодишен договор, не разбирав, бидејќи штотуку ја освоив лигата и играв“, рече Елгера, кој потоа продолжи:
„Емоционално, бев уништен. Главата ми зборуваше, дека ме уништуваат и дека ми го уништуваат животот. Претседателот дури и не ме поздравуваше, а јас играв.“
Во тие моменти, Елгера доби поддршка од тогашниот тренер Иван Елгера, но поради големиот притисок што го трпеше од други луѓе, мораше да се пресели во редовите на Валенсија.
„Тие луѓе ми велат дека не можат ниту да ме стават на тренинг. Следната година, Мијатовиќ ми рече дека повторно ми го одземаат бројот и дека повторно ќе ми го направат животот неподнослив. И тогаш се појави Валенсија. Всушност, дури и не одев на состаноците бидејќи тензијата можеше да биде преголема.“
Спорт
Расел пред Ферстапен на пол-позицијата во Канада

Возачот на Мерцедес, Џорџ Расел, ја освои пол-позицијата пред Големата награда на Канада, 10-та трка од овогодинешното првенство во Формула 1.
На патеката „Жил Вилнев“, Британецот го забележа својот прв триумф во квалификациите оваа сезона, со круг од 1:10.899 минути, со десетинка и половина предност пред Макс Ферстапен во болидот на Ред Бул. Третото време го оставри лидерот во генералниот пласман на Оскар Пјастри, кој беше 61 илјадити дел од секундата зад бранителот на титулата. Одличните квалификации на Мерцедес ги надополни тинејџерот Андреа Кими Антонели кој го забележа четвртото најбрзо време.
Покрај големата битка за пол-позицијата, квалификациите во Монтреал беа обележани и со лошиот пласман на еден од главните претенденти за титулата покрај Пјастри и Ферстапен, Ландо Норис во вториот Мекларен.
Британецот и на тренизите се мачеше, правеше премногу грешки, истото му се случи и во третата квалификациска сесија и заврши седми, повеќе од седум десетинки од секундата зад Расел. По првите четворица следеа седумкратниот светски шампион Луис Хамилтон во Ферари и Фернандо Алонсо во Астон Мартин.
На крајот, осми беше возачот на Ферари, Шарл Леклер, кој покажа одлична брзина во одредени моменти, но направи грешка во последниот брзи круг, што го чинеше и место во првиот ред.
Топ 10 го комплетираа Исак Хаџар од Рејсинг Булс, кој го забави Карлос Саинц Јуниор во првиот дел од квалификациите и сигурно ќе добие казна, и Алекс Албон во болидот на Вилијамс.
Трката за Големата награда на Канада се вози внедела од 20 часот по средноевропско време.