Регион
(Видео) Луѓе паѓаа, оган имаше на сите страни, беше како земјотрес, сведочат преживеани патници од грчкиот воз
Додека трае акцијата за спасување по судирот на патнички и товарен воз во Лариса, Грција, при што загинаа најмалку 36 лица, а повредени се над 80, преживеаните патници сведочат дека минале низ хорор. Во патничкиот воз имало околу 350 патници во моментот кога се судрил со товарниот воз, кој наишол од спротивната насока.
„Слушнавме силен удар, тоа беа десет кошмарни секунди. Се превртувавме со вагонот додека не паднавме на страна и тогаш настана паника. Пукаа кабли насекаде, избувна оган… бевме запалени, додека сме се превртувале, огнот се раширил, гореше и лево и десно“, вели Стергиос Миненис (28), сведок на несреќата.
Патник во шестиот вагон вели дека се обидел да изнесе од возот што е можно повеќе луѓе.
Συγκλονιστική μαρτυρία για τη σύγκρουση #Τέμπη: “Προσπάθησα να βγάλω όσους περισσότερους μπορούσα, ήταν ένα κοριτσάκι 6 μηνών που ευτυχώς έμαθα ότι βγήκε ζωντανό, έβγαλα όσους περισσότερους μπορούσα, δεν μπορεσα να περάσω πιο μπροστα γιατι τα συντρίμια φλέγονταν”
Μπραβο ΠΑΛΙΚΑΡΕ! pic.twitter.com/KA2AIRxCLQ— Καθίκι (@KYTKYTKYTKYTKYT) March 1, 2023
„Изгледаше како земјотрес. Се обидов да изнесам што е можно повеќе луѓе. Во вагонот имаше шестмесечно бебе, за среќа, преживеа. Вториот вагон, во кој беше кафетеријата, е уништен, не можев да одам понатаму оти сè гореше“, вели друг патник за грчката веб-страница „Прото тема“.
Друг преживеан вели дека речиси сите патници спиеле кога се случил ударот.
„Куферите паѓаа и стануваше сè полошо. За пет секунди, сфатив дека се случи нешто лошо. Нашиот вагон беше тешко погоден, се скршија неколку прозорци. Луѓето паѓаа, а вагоните ги зафати пожар. Пожарникари немаше ни 15 минути по несреќата“, вели преживеаниот.
Патничкиот воз тргнал од Атина и патувал кон Солун кога директно се судрил со товарниот воз.
Портпаролот на пожарникарската служба, Василис Вартакојанис, претходно изјави дека условите за спасувачките екипи се многу тешки поради сериозноста на судирот.
(Видео) Објавени видеа снимени неколку секунди по судирот на возови во Грција
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos
Регион
Во Хрватска во тек е јавна дебата за изградбата на првата нуклеарна централа
Во Хрватска предлог-законот за примена на нуклеарна енергија за цивилни цели, изготвен од работна група, составена од голем број експерти од областа, е пуштен на јавна дебата, што всушност е првиот сериозен правен чекор во долгорочниот и скап процес на изградба на првата нуклеарна централа на хрватска територија.
Во последните месеци, министерот за економија, Анте Шушњар, често се појавуваше во јавноста со идејата дека Хрватска треба да изгради сопствена нуклеарна централа, што во овие нови геополитички околности и трендови на напуштање на фосилните горива, како и во времето на револуцијата на вештачката интелигенција и потребата од огромни количини електрична енергија, би донело стабилност во електроенергетскиот систем на земјата и би влијаело на намалувањето на емисиите на штетни гасови, пренесува „Танјуг“.
Од нацрт-верзијата на предложениот закон е јасно дека Хрватска во иднина во голема мера ќе се потпира на нуклеарна енергија. Планот е една третина од електричната енергија до 2040 година да доаѓа од нуклеарни извори.

