Култура
Жешко шпанско фламенко на Оф-фест

Борбата помеѓу мажествениот глас на Хесус Мендес (Jesus Mendez) и атрактивниот танцувачки перформанс на искусната Кармен Кортес (Carmen Cortes), придружена од емотивната гитара на Герардо Нуњез (Gerardo Nunez) доби двеминутен громогласен аплауз од публиката во МОБ
Со чудна леснотија изведувачите го пренесоа шпанскиот темперамент во Скопје. Нуњез, еден од најреномираните музичари на современото шпанско фламенко, заедно со Сепиљо (Cepillo), живиот и хумористичен перкусионист, со неверојатна брзина ја загреа публиката со нивната страсна музика. Ја подготвија атмосферата за двете дами, Марија Дел Мар Фернандез (Maria Del Mar Fernandez) и Кармен Кортес, кои кога излегоа на сцена со традиционалните шпански фустани ја разиграа сцената со својата женственост. По воведот во фиестата, точно во моментот кога започнаа присутните да се запрашуваат каде е жестокоста, Кармен Кортес стана и започна да игра фламенко. Додека таа играше, со песната на Хесус, дури и оние кои не знаат ни еден збор од шпанскиот јазик, ги разбраа неговите приказни за љубовта. Со исклучително сензуално танцување по ритамот на бендот, и префрлање на долгиот фустан од едната на другата страна, Кортез ја воодушеви полната сала на Македонската опера и балет и на моменти музиката бледнееше зад аплаузот. Се чинеше дека и самите изведувачи беа изненадени од тоа колку добро македонската публика ја прифати нивната порака, и без двоумење уживаше во одличното фламенко. По враќањето на бис, дури и перкусионистот Цепило запеа, и ги насмеа присутните. Со звукот на гитарата, како што и започна забавата, шпанците со аплауз и довикувања, во ритамот на фламенкото ја напуштија сцената. Уште еднаш, фестивалот на светската музика, Оф-фест (OFF FEST) ја остави својата публика среќна и задоволна. Во сабота, на последната вечер од Фестивалот, ќе настапи Родриго Леао заедно со Cinema Ensemble, придружувани од Оркестарот на Македонската Филхармонија, воден од Борјан Цанев. Леао има исклучително забележителна и богата кариера која е поврзана со некои од најзначајните мигови на португалската музичка сцена од 80-тите наваму. Истата вечер, под отворено небо, на платото пред Музејот на Македонија, фестивалот ќе го затворат атрактивните Африканци од Гангбе Брас Бенд, осуммина африкански џезери обединети од идејата да ја промовираат оригиналноста на музиката на Бенин преку необичната фузија од традиционални стилови. Оваа програма е бесплатна и е во соработка со манифестацијата „Реоткривање на патеката на културата“ наменета за заживување на Старата скопска чаршија./крај/ко
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Концерт на Дони МекКаслин и националниот џез оркестар

На 14 јули 2025 година, со почеток во 21:00 часот, во Македонскиот народен театар, љубителите на џезот ќе имаат можност да присуствуваат на извонреден концерт, заеднички настап на еден од најсмелите и највпечатливи саксофонисти и композитори на современата џез сцена, Дони МекКаслин и Националниот џез оркестар. Диригент на концертот ќе биде маестро Владимир Николов.
Името на Дони МекКаслин (САД) стои зад едно од најзначајните музички изданија на 21 век – Blackstar, последниот албум на Дејвид Боуви, на кој токму МекКаслин беше една од клучните креативни сили што го обликуваа неговиот експериментален звук. Од тој момент, МекКаслин продолжува да ги редефинира границите на џезот, создавајќи музика која живее на пресекот меѓу жанровите – каде електрониката, арт-рокот и импровизацијата се среќаваат со слободата на изразот. За тоа сведочат албумите Blow. (2018) и I Want More (2023) – хибриден звук кој не припаѓа на еден жанр, туку на уметноста како процес на преобразба.
New York Times за еден негов концерт напиша: „Сè започна со синтисајзер што пулсира во слободен ритам, за потоа да премине во тенор-соло што звучеше и како бура и како молитва.“
Билетите за концертот може да се набават online на MKTickets и на продажните места на МКТикетс. На самиот ден на концертот билетите ќе бидат достапни и на билетарницата на Македонскиот народен театар (МНТ).
Култура
Изложба посветена на ансамблот „Мањифико“ во Градски музеј Крива Паланка

Ретроспективната изложба посветена на еден од најзначајните македонски музички состави – ансамблот „Мањифико“, кој во своето 31- годишно постоење остави длабоки траги во македонската и меѓународната музичка сцена, ќе биде отворена на 5 јули (сабота) 2025, со почеток во 20,30 часот, во уметничката галерија на ЛУ Градски музеј Крива Паланка.
Изложбата е екслузивен и траен спомен и чествување на богатиот опус на „Мањифико“ со обемна збирка од над 240 селектирани експонати, фотографии, постери, документи, аудио-визуелни снимки и архивски материјали кои сведочат за извонредната уметничка активност и достигнувањата на овој реномиран состав. Меѓу нив е и монографијата „Ансамблот Мањифико мит-легенда или реалност“, чиј автор е еден од основачите и член на овој состав Пантелеј-Панче Кочовски.
Експонатите вклучуваат 32 големи постери и 15 оригинални плакати од концерти и настапи, над 60 паноа, над 200 селектирани уметнички фотографии, аудио и видео касети, ЦД и ДВД изданија, признанија, студиски снимки, концертни програми, сценографски документи и монографското издание.
Изложбата, со која се одбележуваат 65 години од основањето на славната група, пред се, е посветена на починатите членови на „Мањифико“, сите извонредни музички ументици, на чело со вокалниот солист и ѕвезда на ансамблот, Невенка Кочовска. Во чест на овој екслузивен настан, дел од репертоарот на легендарниот состав ќе отпеат Лидија и Тања Кочовски, наследничките на Панче и Невенка.
„Последно што посакав е да оставам траен спомен на ансамблот преку експонати, сведоштва и фактографија и да ја запознаам македонската јавност со нив“, вели Панче Кочовски автор на изложбата и на монографијата.
Ансамблот „Мањифико“ е основан во далечната 1959 година и во својата 31-годишна уметничка одисеја достигнува интернационална и интерконтинентална афирмација. На својот репертоар има над 320 композиции од Латинска Америка и Шпанија, од кои над 220 на носачи на звук, 80-тина нумери за 30-тина радио станици во поранешна Југославија и Европа, 28 мали музички плочи, 5 ЛП албуми, 4 аудиокасети, 2 ЦД и неколку ДВД изданија. Најголем дел од изданијата се продавани во златен и сребрен тираж.
Во своето над 30-децениско постоење, ансамблот „Мањифико“ има настапувано во над 42 земји ширум светот, вклучувајќи ги: Австрија, Италија, Русија, Турција, Индија, Египет, САД (Индијана, Калифорнија, Илиноис, Мичиген, Невада), Австралија, Азербејџан, Казахстан, Узбекистан, Шведска, Германија, Бугарија, и многу други. Изведени се околу 4300 концерти, со вкупна публика од над 8.700.000 посетители. Ансамблот учествувал и во театарски продукции, снимал музика за телевизија и филм, а во 16 ТВ студија низ Европа и СССР се снимени над 140 телевизиски емисии и блокови, со учество на бројни познати вокални солисти. Има настапувано и за југословенскиот претседател Тито, пред мексиканскиот претседател Лопез Матеоз, како и о победникот на Сан Ремо Тони Далара. Иако главниот репертоар е составен од латиноамериканска музика, на интернационалните настапи „Мањифико“ изведува и македонски и југословенски хитови како музичка идентификација на ансамблот и регионот. Истовремено, како познати филантропи, имаат одржано и преку 600 хуманитарни коцерти, меѓу кои и за земјотресот и поплавата во Скопје.
Покрај Невенка и Панче, дел од „Мањифико“ биле и врвните музичари Крсто Таушанов, Петар Галев, Димитар Томов, Јане Коџабашија, Хозе Свиличиќ, Владимир Нигојевиќ, Миле Барбаровски, Коце Икономов, Миле Лукаров, Димитар Павловски и менаџерот Борис Низамовски.
Култура
Концерт „Соло песни од шпански и француски композитори“ на Скопско лето

Во рамки на 46-тото „Скопско лето“ вечерва, 2 јули, ќе се одржи концерт насловен „Соло песни од шпански и француски композитори“ со почеток во 20:30 часот во Музејот на македонската борба за самостојност.
Концертот е во изведба на Александра Коцевска – мецосопран и Глигор Гелебешев – пијано.
Билетите по цена од 300 денари се во продажба на karti.com.mk, а и ќе се продаваат и на влезот на Салата на Музејот на македонската борба за самостојност пред почетокот на настанот.