Култура
Бенедикт 16 – трговијата со органи е изопаченост
Папата Бенедикт 16. ја критикуваше трговијата со човечки органи како„изопаченост“ и повика на внимателност при земањето органи од донори чија смртне е докрај извесна.
Папата Бенедикт 16. ја критикуваше трговијата со човечки органи како„изопаченост“ и повика на внимателност при земањето органи од донори чија смртне е докрај извесна.
Папата во обраќањето синоќа преднаучници и биоетичари во Понтификалната академија за живот, наведе дека прекумеѓународната трговија со органи жртви стануваат недолжни луѓе, вклучувајќи идеца.
„Злоупотребата на трансплантациите и трговијата, која често ги погодуванедолжните луѓе, вклучувајќи ги и децата, треба одлучно да се осуди какоизопаченост“, наведе римокатоличкиот поглавар.
Папата Бенедикт 16., меѓутоа, додаде дека легалното донирање органи е чинна љубов и оти има долги листи на чекање за витални органи со чијатрансплантација се спасуваат животи.
Тој наведе дека науката помогнала подобро да се утврди точното време коганастапува смртта и оти научниците треба да се трудат тоа да биде уштепопрецизно.
Во својот говор, папата не ги спомна насоките на црквата за одредување намоментот на смртта, којшто некои научници се обидуваат да го стеснат порадинаводни злоупотреби.
Во неодамнешна статија во ватиканскиот дневник „Осерваторе Романо“ бешедоведен во прашање медицинскиот консензус дека смртта на мозокот го означувамоментот на смртта на некое лице.
Фактот дека функцијата на мозокотможе да откаже пред тоа да се случи со другите органи, на лекарите им даваможност органите на покојникот да ги искористат за трансплантација, а Ватиканвеќе подолго време го прифаќа критериумот дека смртта на мозокот е доказ засмртта на некое лице.
Портпаролот на Ватикан изјави во септември,кога статијата беше објавена, дека тоа не означува промена на политиката нацрквата за ова прашање.
Говорот на папата се толкува какореакција на се поголемите размери што ги добива купувањето и продавањеточовечки органи, кое се развива во вносен бизнис за снабдувачите и државите, коиим дозволуваат на странски државјани операции, што не можат да им бидатизвршени во нивните матични земји.
/крај/рој//ег/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Изложба: „Четирите мајстори на модернизмот“
Град Скопје и ЈУ Културно Информативен Центар ќе отпочнат со реализација на Европскиот проект CreArt 3, со активноста „Европски месец на креативноста“ на 10 мај во галеријата Империјал 1 – ЈУ Културно Информативен Центар, каде што до крајот на месец мај ќе биде отворена групната изложба насловена: „Четирите мајстори на модернизмот“
Учесници: Теодора Андоноска, Мартин Буровски, Илина Василеска, Сергеј Јордановски, Камелија Каламерникова, Манели Крстиќ, Сара Милошевска, Ивона Петрова и Никола Тренов, сите студенти од четврта година на студиската програма Сликарство на Факултетот за ликовни уметности, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје, во класата на проф. Слободанка Стевческа.
Изложбата „Четирите мајстори на модернизмот“ е воспоставена во чест на основоположниците на Факултетот за ликовни уметности од Катедрата за сликарство, професорите Петар Мазев, Родољуб Анастасов, Димитар Кондовски и Душан Перчинков.
Изложбата ќе биде отворена до 20.04.2024 година.
Култура
Распишани конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“
Денеска се распишани конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“ за 2024 година.
Со државната награда „11 Октомври“ се оддава највисоко признание за животно дело во областа на науката, уметноста, стопанството и во другите дејности од јавен интерес на државата. Наградата се доделува на поединци, група творци, екипи, установи, трговски друштва и здруженија на граѓани од земјава.
Со државната награда „22 Ноември“, пак, се оддава признание на личностите од политичкиот, културниот и општествениот живот во нашата држава кои дале свој придонес во унапредување на меѓучовечкиот соживот и меѓусебно разбирање меѓу припадниците на различните заедници, култури и вери.
Конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“ за 2024 година траат од 1 до 31 мај 2024 година.
Конкурсите се објавени и на веб–страницата на Министерството за култура на следните линкови:
Државна награда „11 Октомври“ – https://kultura.gov.mk/wp-content/uploads/2023/10/odluka-3.pdf
Државна награда „22 Ноември“ – https://kultura.gov.mk/22-%d0%bd%d0%be%d0%b5%d0%bc%d0%b2%d1%80%d0%b8/
Култура
Мајските оперски вечери немаат никакви примеси на економски ниту политички стремеж, организаторите го најавија 52-рото издание
Мајските вечери немаат никакви економски ниту политички стремеж, еден ваков уникатен собир ќе го обележи и Скопје и Македонија, соопштија организаторите на прес-конференција.
„Оваа манифестација датира од крајот на 60-тите години. Тогаш имало криза со публика, која не била изразена само во Скопје. Во првите години мајските оперски вечери се празни, но со текот на годините заинтересираноста расте“, изјавја организаторите.
Како што велат оттаму, ова е еден од најголемите фестивали во регионот и со квалитетна програма сите овие години.
„Оваа година ќе има екслузивна програма. Очекуваме одлични резултати“, додаваат оттаму.
Реномираниот македонски режисер Иван Поповски, со успешна кариера во Русија, ја поставува операта „Трубадур“ од Џузепе Верди, со чија премиера ќе се отворат 52. Мајски оперски вечери (МОВ) на 9 мај во Националната опера и балет (НОБ). Диригент ќе биде Енрико Довико (Италија), сценографијата ја работи реномираниот Миодраг Табачки од Србија, костимите Марија Пупучевска, а кореографијата Саша Евтимова.
Во рамките на 52. Мајски оперски вечери, во фоајето на Националната опера и балет, од 9 до 31 мај ќе биде поставена и изложбата „Оперска одисеја“ – наследството на Милка Ефтимова. Изложбата ќе ја сочинуваат донирани лични предмети од движно материјално и нематеријално културно наследство, класифицирани во категоријата лични предмети како и голем број награди, признанија, уметнички портрети и фотографии кои во детали ја прикажуваат нејзината богата музичка кариера.
„Оперска одисеја“ е резултат на институционалната соработка помеѓу Музејoт на македонската борба за самостојност и Националната опера и балет. Автор на изложбата е Василија Чали, соработник за визуелни уметности, дизајн и архитектура.