Свет
Руски долг од 15 милиони за цевка од 4 милиони долари

Владата ќе се откаже од 15 милиони долари, колку што и должи Русија и тоа ќе го компензира со доградбата на гасоводниот прстен за Скопје, дел од гасоводниот систем, што чини 4 милиони долари, тврди раководството на „Макпетрол“.
Никола Стојанов
Владата ќе се откаже од 15 милиони долари, колку што и должи Русија и тоа ќе го компензира со доградбата на гасоводниот прстен за Скопје, дел од гасоводниот систем, што чини 4 милиони долари, тврди раководството на „Макпетрол“.
Таа компанија уште во ноември лани поднела барање до Министерството за транспорт и врски да и даде градежна дозвола за доградба на гасоводниот прстен. Министерството за транспорт досега не одговорило на барањето на „Макпетрол“, кој изработил проект за економската издржаност на проектот и утврдил дека таа инвестиција ќе чини 4 милиони долари. Надлежните од тоа министерство вчера не објаснија зошто не договориле на барањето на „Макпетрол“. Затоа што не добил одговор на барањето „Макпетрол“ се обратил и до Владата од која побарал да добие одговор и дозвола за доградба на гасоводниот прстен. Владата до денеска не одговорила на барањето на „Макпетрол“. Поради ова, правниците на „Макпетрол“ потврдија дека скопската компанија за дистрибуција на нафта најавува дека ќе ја тужи државата.
Како што најавија претставници на Владата неодамна било договорено со претставници на руската компанија за производство и пренос на енергенси „Рос нефт газ строј“ да го довршат гасоводниот прстен, со што ќе се комплетира делот од гасоводот во близината на Скопје. Било договорено Владата да го отпише своето побарување од Русија вредно 15 милиони долари, а руската компанија да ја доврши изградбата на гасоводниот прстен, кој потоа ќе биде во државна сопственост.
Василиј Медведенко, вицепретседател на рускиот гигант „Роснефтгазстрој“ за руската
новинска агенција „ИТАР ТАСС“ изјавил дека очекува македонската влада на јавното претпријатие „ГА-МА“ да му ги даде сите полномоштва за можат да ги почнат преговорите за доградба на гасоводниот прстен. Како што пренесува МИА, Медведенко за „ИТАР ТАСС“ изјавил дека зделката ќе се прави за да се компензираат македонските побарувања вредни 15 милиони долари.
„Време“ вчера не доби одговори од Владата, од која побаравме да објасни дали планира преку „ГА МА“ да склучи договор со „Роснефтгазстрој“ и зошто ќе компензира 15 милиони долари побарување за инвестиција која реално чини 4 милиони долари или 3,5 пати помалку од вредноста на побарувањето што Владата е спремна да го отпише.
Гасоводниот систем осум години практично е во владение на „Макпетрол“, кој го користи и го одржува системот. Владата и оваа компанија не можат да се договорат за заедничко владение, затоа што и двете страни себеси се сметаат да доминантни сопственици на системот. Аналитичарите оценуваат дека по оваа најава Владата покажува дека нема намера да преговара со „Макпетрол“ и дека со таа инвестиција во доградбата на гасоводниот систем и фактички ќе стане доминантен сопственик на капиталот во гасоводниот систем.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Американски извори за Ројтерс: Иран се подготвувал да го минира Ормутскиот теснец

Иранската војска минатиот месец натовари подводни мини на бродови во Персискиот Залив, што предизвика загриженост во Вашингтон дека Техеран се подготвува да го блокира Ормутскиот теснец по израелските напади врз цели низ Иран, изјавија за Ројтерс двајца американски функционери.
Подготовките за минирање на виталниот воден пат, кои претходно не беа објавени, а кои беа откриени од американските разузнавачки служби, се случија по првиот израелски ракетен напад врз ирански цели на 13 јуни, рекоа функционерите, зборувајќи под услов на анонимност бидејќи информациите се чувствителни.
Натоварувањето на мините, кои сè уште не се поставени во теснецот, сугерира дека Техеран можеби сериозно размислувал за затворање на еден од најпрометните водни патишта во светот, што дополнително би го продлабочило конфликтот и сериозно би ја нарушило глобалната трговија.
Околу една петтина од светската трговија со нафта и гас поминува низ Ормутскиот теснец, а блокадата веројатно би предизвикала нагло зголемување на цените на енергијата. Глобалните цени на нафтата паднаа за повеќе од 10% по нападите на САД врз иранските нуклеарни постројки, делумно поради олеснувањето што конфликтот не предизвика значителни прекини во трговијата со „црното злато“.
Иранскиот парламент наводно поддржа мерка за блокирање на теснецот на 22 јуни, кратко откако американската војска бомбардираше три клучни ирански нуклеарни постројки во обид да ја запре нуклеарната програма на Иран.
Одлуката не беше обврзувачка, а конечната одлука за затворањето требаше да ја донесе Врховниот совет за национална безбедност на Иран, објави во тоа време иранската телевизија Прес ТВ. Иран постојано се закануваше дека ќе го затвори теснецот во текот на годините, но никогаш не ја оствари таа закана.
Според Ројтерс, не е познато со сигурност кога Техеран ги натоварил мините за време на израелско-иранската воздушна војна или дали оттогаш биле отстранети.
Двајца функционери изјавија дека американската влада не ја исклучила можноста мините да биле измама. Иранците можеле да ги подготват мините за да го убедат Вашингтон дека сериозно размислуваат за затворање на теснецот, без всушност да имаат намера да го сторат тоа, рекоа функционерите.
Ормутскиот теснец се наоѓа помеѓу Оман и Иран и го поврзува Персискиот Залив со Оманскиот Залив на југ и Арапското Море на исток. Во најтесната област, тој е широк 34 километри, а бродската линија е широка само околу 3 километри во секоја насока.
Членовите на ОПЕК, Саудиска Арабија, Обединетите Арапски Емирати, Кувајт и Ирак, го извезуваат поголемиот дел од својата нафта преку теснецот, главно во Азија. Катар, еден од најголемите извозници на течен природен гас во светот, го испраќа речиси целиот свој течен природен гас преку него.
Иран, исто така, го извезува поголемиот дел од својата нафта преку преминот, што теоретски ја ограничува неговата склоност да го затвори. Сепак, Техеран посвети значителни ресурси за да се осигури дека може да го стори тоа доколку е потребно.
Европа
Путин сака странските валути да се вратат во Русија

Рускиот претседател Владимир Путин потпиша декрет со кој се отвора вратата за нови странски инвестиции на руските финансиски пазари, вклучително и од земји што Москва ги смета за „непријателски“, објави Блумберг.
Според декретот, новите инвеститори од странство ќе можат да инвестираат во руски хартии од вредност без да мора да ги чуваат своите пари на блокирани сметки од типот Ц.
Наместо тоа, ќе им биде дозволено да користат таканаречени ИН сметки, преку кои можат слободно да повлекуваат профит, објавува Блумберг.
Старите инвеститори сè уште се под блокада
Оваа промена се однесува исклучиво на новите инвеститори. Средствата што веќе се замрзнати, вклучувајќи десетици милијарди долари странски инвестиции, остануваат заробени во системот за контрола на капиталот, предупредува Блумберг.
Русија воведе строга контрола на капиталот по почетокот на нејзината целосна инвазија на Украина во февруари 2022 година, а декретот е јасно насочен кон привлекување нова странска валута во земјата, во време кога санкциите и растечките фискални притисоци се оптоваруваат со руските финансии.
Блумберг неодамна објави дека ситуацијата во руската економија е посериозна отколку што признаваат властите и дека постои реален ризик од системска криза во банкарскиот сектор во наредната година.
Во исто време, Ројтерс пишува дека властите во Москва охрабруваат постепена девалвација на рубљата кон ниво од околу 100 рубли за еден американски долар со цел да се зголемат приходите во државниот буџет. Гувернерката на Централната банка на Русија, Елвира Набиулина, неодамна предупреди дека ресурсите што ја одржуваа економијата на површина во последните две години се исцрпени.
Свет
Голема авиокомпанија: Хакирани сме, имаат лични податоци на 6 милиони корисници

Големата австралиска авиокомпанија „Квантас“ потврди утрово дека била погодена од сајбер напад во кој хакерите пристапиле до личните податоци на околу шест милиони нејзини клиенти, додавајќи дека системот оттогаш е ставен под контрола.
„Инцидентот се случил кога сајбер криминалец нападнал центар за повици и пристапил до платформа за услуги на клиенти од трета страна. Нема влијание врз работењето или безбедноста на авиокомпанијата“, се вели во соопштението на „Квантас“.
Австралиската компанија наведе дека околу шест милиони клиенти имаат сервисни записи на платформата од трета страна, каде што „Квантас“ забележал „необична активност“ во понеделникот.
„Продолжуваме да го истражуваме обемот на украдените податоци, но очекуваме дека количината ќе биде значителна. Првичната анализа потврди дека податоците вклучуваат имиња на клиенти, е-адреси, телефонски броеви, датуми на раѓање и броеви на членство во програмата за лојалност“, се вели во соопштението на „Квантас“.
Компанијата нагласи дека „податоците за кредитни картички, личните финансиски информации и податоците за пасошот не се складирани во овој систем“. „Нема сметки на патници со чести летови кои се компромитирани и не се добиени лозинки, ПИН-кодови или детали за најавување“, се вели во соопштението, извинувајќи им се на клиентите.
Извршната директорка на „Квантас груп“, Ванеса Хадсон, изјави дека компанијата „тесно соработува со експертите за сајбер безбедност на австралиската влада“.